www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

DC/AC pretvornik

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika za začetnike
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
kle-man
Član
Član



Pridružen-a: Tor 21 Okt 2008 17:31
Prispevkov: 14
Aktiv.: 0.07
Kraj: Ilirska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 21, 2013 12:41 pm    Naslov sporočila:  DC/AC pretvornik Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

Na internetu sem dobil preprosto shemo za DC/AC pretvornik, sedaj pa imam probleme z le-to.

http://www.sentex.ca/~mec1995/circ/555dcac.html

Skratka, rad bi iz 12v dobil izmenični tok napetosti nekje 100-120V. Komponente na vezju so točne kot na shemi, le el. kond. je 3300uF. Uporabljam 9V trafo, poiskusil pa sem tudi z 12v trafo. Problem je, ko izmerim napetost na primarnih pinih na transformatorju, dobim le okoli 80V izmenične napetosti, na 12v transformatorju pa kakih 3v več. Končni izhod na vezju po el. kond. in tuljavi je nekje 6,4V izmenične napetosti, in nekje 2,1A toka.

Podatki o transformatorjih:
9v
prim: 230V 50-60Hz
sec: 9V 2,6VA

12v
prim: 230V 50-60Hz
sec: 12v 1,2VA

Na spletni strani sem pozneje opazil da so napisali: "Error fix: Pin 7 and 2 were reversed. Original pinout was correct". Nevem če to pomeni da moram pin 2 in 7 zamenjati, ker na večinoma vezjih ki sem jih našel so pina 2 ter 6 povezana skupaj.

Kaj bi lahko bilo narobe, in pa bi lahko dobil željeno napetost z drugim transformatorjem?

Zahvaljujem se vam za pomoč Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
S53DZ
Član
Član



Pridružen-a: Čet 28 Apr 2011 9:27
Prispevkov: 951
Aktiv.: 5.51
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 21, 2013 1:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pini so ok.

Teoretično bi moral pri uporabljenem 9V transformatorju dobiti večjo izhodno napetost. To kaže, da je morda upornost L1 prevelika.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kle-man
Član
Član



Pridružen-a: Tor 21 Okt 2008 17:31
Prispevkov: 14
Aktiv.: 0.07
Kraj: Ilirska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 21, 2013 1:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Upornost L1 je nekje 3Ohm. Napetost sem izmeril pred in po kondenzatorju, pa je vedno ista sepravi okrog 6,4V. Je možno da trafa ni dobra? Sicer so pa oba transformatorja nova, nista bila še nikjer rabljena. Malo se mi zdi tudi čudno, da oba dasta skoraj isto izhodno napetost na primarnih pinih.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 5.98
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 21, 2013 2:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

kle-man, si poskusil s kakšnim malce močnejšim transformatorjem? Moči 10...50VA?
Med drugim tudi zaradi tega, ker tvoji trafelci ne bodo zdržali dolgo, če meritev toka drži (2,1A). Saj si lahko tudi sam (zelo na grobo Exclamation) izračunaš: 2,6(VA)/9(V)=0,289A; 1,2(VA)/12(V)=0,1A. Rezultat v amperih naj bi bil maksimalni tok sekundarja. Če pa tisti "VA" pomenijo primarno moč transformatorja, je situacija glede tokovne zmogljivosti sekundarnih navitij še slabša.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kle-man
Član
Član



Pridružen-a: Tor 21 Okt 2008 17:31
Prispevkov: 14
Aktiv.: 0.07
Kraj: Ilirska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 21, 2013 2:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne, z močnejšimi transformatorji nisem še nič poizkušal ker so ta dva edina ki jih tranutno imam, najbljižja trgovina je pa 100km proč od mene. Ali je možno dobiti kakšen podoben transformator iz kakih domačih komponent? (avtoojačevalci, polnilci ali kaj podobnega). Ali je potem možno da ravno zaradi tega transformator ne da zadosti napetosti? Drugače pa sem imel vezje priklopljeno na baterijo za kakih 30minut, pa se transformator ni nekaj grev. Je pa res da nisem imel nobene obremenitve na njemu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 5.98
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 21, 2013 2:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če se iz transformatorjev (s takšnimi podatki) po pol ure ni pokadilo.... se vprašam, s čim in kako pa si meril tok?
Se izhodna napetost spreminja, če vrtiš potenciometer (R4)?
Predvidevam, da vrednost C2 znaša 100nF? Si mogoče, za hec, poskusil z drugačno vrednostjo C4 (1000 mi; 470 mi, ...)?
Koliko toka pa pravzaprav potrebuješ pri tistih "nekje 100-120V"?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kle-man
Član
Član



Pridružen-a: Tor 21 Okt 2008 17:31
Prispevkov: 14
Aktiv.: 0.07
Kraj: Ilirska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 21, 2013 2:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tok sem meril z multimetrom, na skali za izmenični tok 20A. Če vrtim potenciometer se napetost spreminja na primarnih pinih od transformatorja, vendar za zelo malo (0,5-1v). Kondenzatorji so 100nF in jih nisem poizkusal menjati z večjimi. Drugače pa tok ni tako pomemben. Stvar se dejansko dela za Suzuki dr800 letnik '91, kjer mu je na statorju pregorela tuljava za CDI. Kaj točno je v cdi-ju nevem, ker se stvari ravno ne da razkopati, je pa sigurno nek kondenzator, ker so bobine povezane direkt na cdi, brez kakršnjegakoli kondezatorja. Tuljave na statorju se ne da zamenjati, za jih previjat pa niti nevem kako bi bilo možno, ker je stator malo čudno narejen. Iz njih naj bi po podatkih servisne knjige prišlo nekje 100V, vendar ne piše pri katerih obratih. Zato sem sem tudi odličil narediti eno vezje direkt iz baterije ki bo inproviziralo tisto napetost na statorju. Vezje sem sicer že preizkusil, vendar ko ga priklopim na CDI mi napetost na izhodu pade na nekje 20v, ampak še vedno dobim iskro na svečki, le da je ta zelo slabotna.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
papagaj93
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jun 2011 22:50
Prispevkov: 708
Aktiv.: 4.13
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 21, 2013 6:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Torej če prav razumem po besedah (vezje sem že preizkusil) pomeni da je na mizi v delavnici z usmernika delovalo tako kot mora....ko pa si ga dal na teren (beri avto) potem se napetost sesede za cca 20V ? Pravilno sklepanje?

LP Rok
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
krko
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2012 22:19
Prispevkov: 451
Aktiv.: 2.89
Kraj: Cerknica

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 21, 2013 6:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če drži tako, kot je napisal poapgaj93, potem je, kolikor je meni znano, preslaboten trafo, torej bi ga bilo treba zamenjati s močnejšim.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
papagaj93
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jun 2011 22:50
Prispevkov: 708
Aktiv.: 4.13
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 21, 2013 6:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jaz pa sumim na to, da je vezje vezano "na alternator" na katerem pa je napetost če lahko rečem kar precej nestabilna..med drugim pa tudi ne popolnoma usmerjena...kar bi znal biti razlog za sesedeno napetost za cca 20V.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kle-man
Član
Član



Pridružen-a: Tor 21 Okt 2008 17:31
Prispevkov: 14
Aktiv.: 0.07
Kraj: Ilirska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 22, 2013 1:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
papagaj93


Niti ne, že ko mi je vezje na mizi mi nekako ne deluje pravilno, saj pri 9V trafi dobim izhod 80V. Ko ga pa priklopim na motor, mi napetost pade na 20V sepravi za 60V. Vezje je pa vezano direkt na baterijo, torej je napetost stabilna. Baterija je 12V, bilo je pa sprovano na tisti zagonski od motorja ter na navadni bateriji za splošno rabo (sončne celice itd.).

Citiram:
krko


V planu imam zamenjati trafo s kakšno močnejšo (vsaj 15va), vendar jo trenutno ne morem dobiti, razen če mogoče kdo ve, če se jo da dobit iz kakšnih starih vezjih, saj imam te šare doma veliko (avtoojačevalce, razne napajalnike, namizne luči itd.). Tiste trafe ponavadi niso zalite in nevem ravno kakšne imajo parametre

Če naj bi bil problem s prešipko trafo, je mogoče kakšna enostavna rešitev da bi tisti izmenični tok (2A) nekako reguliral ali pa ga zmanjšal?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
int47
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10
Prispevkov: 2105
Aktiv.: 8.86
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 22, 2013 10:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tokovno ojačanje TIP41 je od 15 do 75.
Bazni upor je 100R.

Pri min ojačanju in Ic=1A je padec napetosti na R3:
UR3= 100*1/15= 6,66V.
Izhodna napetost je manjša še za Ube = 0,7V
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blay44
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Dec 2010 18:17
Prispevkov: 604
Aktiv.: 3.41

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 22, 2013 2:42 pm    Naslov sporočila:  Nabiram aktivnost Odgovori s citatom

Poleg padcev napetosti na polprevodnikih moraš še upoštevati padec napetosti zaradi ohmske upornosti v vhodnem navitju, ki se preslika(glede na razmerje) na izhodno stran transformatorja + padec napetosti zaradi ohmske upornosti izhodnega navitja. Pri višjih frekvencah pa še induktivno in preostalo stresno upornost.
Ko je trafo neobremenjen te padce določa samo potrebni magnetilni tok, potem pa še bremenski.

Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika za začetnike Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 7 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group