 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.60 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pon Feb 24, 2014 8:42 pm Naslov sporočila: Subvencije za električna vozila |
|
|
Javni poziv 26SUB-EVOB14: Nepovratne finančne spodbude občanom za električna vozila
http://www.ekosklad.si/html/razpisi/26SUB-EVOB14/26SUB-EVOB14.html
Razpisovalec: Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad
Predmet javnega razpisa: nepovratne finančne spodbude občanom za nove naložbe nakupa okolju prijaznejših električnih vozil, ki vključujejo nova (serijsko proizvedena) električna vozila in nova priključna hibridna vozila ali nova vozila na električni pogon s podaljševalnikom dosega za udeležbo v cestnem prometu, in sicer za vožnjo po prometnem pasu, ki bodo prvič po proizvodnji registrirana v Republiki Sloveniji, ter spadajo v eno izmed kategorij cestnih vozil, ki so navedene v razpisu. Vloga mora biti vložena pred nakupom novega (serijsko proizvedenega) vozila.
Predmet javnega poziva so tudi nepovratne finančne spodbude občanom za nove naložbe predelave vozil za cestni promet, registriranih v Republiki Sloveniji, in sicer za vožnjo po prometnem pasu, ki bodo predelana na način, da bo serijsko vgrajeni motor na notranje zgorevanje nadomeščen s pogonskim agregatom na elektriko, in za nove naložbe prvega nakupa na ta način predelanega vozila. Vloga mora biti vložena pred predelavo vozila oziroma pred prvim nakupom predelanega vozila.
Predmet nepovratne finančne spodbude so lahko vozila za cestni promet, ki bodo registrirana v Republiki Sloveniji in izpolnjujejo pogoje, določene v eni od spodaj navedenih alinej:
- nova vozila na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu kategorije M1, N1, L7e ali L6e;
- vozila kategorije M1, N1, L7e ali L6e, predelana v električna, tako da bo serijsko vgrajeni motor na notranje zgorevanje nadomeščen s pogonskim elektromotorjem;
- nova priključna hibridna vozila ali nova vozila na električni pogon s podaljševalnikom dosega (range extender), z emisijami CO2 na izpustu manjšimi od 50g CO2/km, kategorije M1, N1.
Upravičenci: vsaka fizična oseba, ki je investitor v novo naložbo skladno s tem javnim pozivom ter ima stalno prebivališče v Republiki Sloveniji.
Višina sofinanciranja: višina nepovratne finančne spodbude znaša:
- 5.000 EUR za novo električno vozilo brez emisij CO2 in predelano na električni pogon, kategorije M1;
- 3.000 EUR za novo električno vozilo brez emisij CO2 in predelano na električni pogon, kategorije N1in L7e;
- 3.000 EUR nova priključna hibridna vozila ali nova vozila na električni pogon s podaljševalnikom dosega (range extender), z emisijami CO2 na izpustu, manjšimi od 50g CO2/km, kategorije M1, N1;
- 2.000 EUR za novo električno vozilo brez emisij CO2 in predelano na električni pogon, kategorije L6e.
Višina razpisanih sredstev: 200.000,00 EUR
Rok za oddajo: do objave zaključka javnega poziva v Uradnem listu RS, vendar najkasneje do 31. 12. 2014.
Javni poziv 27SUB-EVPO14: Nepovratne finančne pomoči pravnim osebam za električna vozila
http://www.ekosklad.si/html/razpisi/27SUB-EVPO14/27SUB-EVPO14.html
Razpisovalec: Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad
Predmet javnega razpisa: nepovratna sredstva v obliki finančne pomoči pravnim osebam, samostojnim podjetnikom in zasebnikom za nakup novih (serijsko proizvedenih) električnih vozil in novih priključnih hibridnih vozil ali novih vozil na električni pogon s podaljševalnikom dosega, ki bodo prvič po proizvodnji registrirana v Republiki Sloveniji na ime vlagatelja. Vloga mora biti vložena pred nakupom novega, pred predelavo oziroma pred nakupom predelanega vozila. To pomeni, da pred oddajo vloge ne sme biti sklenjen noben zavezujoč dogovor o začetku naložbe.
Predmet javnega poziva so tudi nepovratna sredstva v obliki finančne pomoči pravnim osebam, samostojnim podjetnikom in zasebnikom za:
- predelavo vozil, katerih lastnik je vlagatelj že pred predelavo, predelanih na način, da bo serijsko vgrajeni motor na notranje zgorevanje nadomeščen s pogonskim elektromotorjem in
- nakup na zgoraj navedeni način predelanih vozil, kjer je vlagatelj prvi lastnik vozila po predelavi.
Predmet nepovratne finančne pomoči so lahko vozila za cestni promet, ki bodo registrirana v Republiki Sloveniji in izpolnjujejo pogoje, določene v eni od spodaj navedenih alinej:
- nova vozila na električni pogon brez emisij CO2 na izpustu kategorije M1, N1, L7e ali L6e;
- vozila kategorije M1, N1, L7e ali L6e, predelana v električna, tako da bo serijsko vgrajeni motor na notranje zgorevanje nadomeščen s pogonskim elektromotorjem;
- nova priključna hibridna vozila ali nova vozila na električni pogon s podaljševalnikom dosega (range extender), z emisijami CO2 na izpustu, manjšimi od 50g CO2/km, kategorije M1, N1.
Upravičenci:
- Republika Slovenija in lokalne skupnosti;
- javna podjetja, zavodi in druge pravne osebe, ustanovljene za opravljanje javnih služb ter koncesionarji, pooblaščeni za opravljanje javnih služb;
- gospodarske družbe in druge pravne osebe s sedežem v Republiki Sloveniji, razen njihovih podružnic v tujini, ki opravljajo pridobitno dejavnost;
- podružnice tujih gospodarskih družb, ki opravljajo pridobitno dejavnost in so vpisane v sodni register v Republiki Sloveniji;
- samostojni podjetniki posamezniki oziroma fizične osebe, ki samostojno opravljajo dejavnost kot poklic, s sedežem oziroma stalnim prebivališčem v Republiki Sloveniji.
Višina sofinanciranja: višina nepovratne finančne pomoči znaša največ:
- 5.000 EUR za novo električno vozilo brez emisij CO2 in predelano na električni pogon, kategorije M1;
- 3.000 EUR za novo električno vozilo brez emisij CO2 in predelano na električni pogon, kategorije N1 in L7e;
- 3.000 EUR nova priključna hibridna vozila ali nova vozila na električni pogon s podaljševalnikom dosega (range extender), z emisijami CO2 na izpustu manjšimi od 50g CO2/km, kategorije M1, N1;
- 2.000 EUR za novo električno vozilo brez emisij CO2 in predelano na električni pogon, kategorije L6e.
Višina razpisanih sredstev: 300.000,00 EUR
Rok za oddajo: do objave zaključka javnega poziva v Uradnem listu RS, vendar najkasneje do 15. 11. 2014 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 877 Aktiv.: 4.05 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Tor Feb 25, 2014 8:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, pa sem ga le dočakal. So ga obljubljali že za začetek februarja, pa sem bil že malo v dvomih, če sploh bo letos.
Zdaj pa v akcijo in preračunavanje.
lp
uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3411 Aktiv.: 14.91 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Feb 25, 2014 9:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
a so že standardizirali baterije ? Da pripelješ na bencinsko in tam ti robot odstrani prazno baterijo ter namesti polno in vozi dalje ? _________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.96
|
Objavljeno: Čet Feb 27, 2014 6:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Akumulatorji ne bodo nikoli standardni v enem kosu za vsa vozila.
Ena velika električna limuzina namreč ne more imeti tako majhnega akumulatorja, kot kak elektro smart. In obratno, seveda.
Rešitev je standardni aku paket predpisanih zunanjih mer in napetosti.
Teža, kapaciteta in tokovna zmogljivost bodo potem stvar proizvajalcev akumulatorjev.
Koliko takšnih paketov bodo spravili v nek avto pa bo stvar proizvajalcev avtomobilov.
Treba se je še zmeniti za položaj priključkov,... in vsi paketi morajo biti zamenljivi od spodaj.
Mislim, da bi morali pobudo prevzeti proizvajalci akumulatorjev v stilu: "Tukaj imate našo poceni standardizirano ponudbo, vi pa okrog nje napravite avto. Če ga ne znate, vas bo že trg izločil." _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dorijan Član



Pridružen-a: Ned 22 Jun 2008 10:48 Prispevkov: 2564 Aktiv.: 12.36 Kraj: južnoprimorska
|
Objavljeno: Pet Feb 28, 2014 3:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
igo je napisal/a: |
...Mislim, da bi morali pobudo prevzeti proizvajalci akumulatorjev v stilu: "Tukaj imate našo poceni standardizirano ponudbo, vi pa okrog nje napravite avto. Če ga ne znate, vas bo že trg izločil." |
Kadar proizvajalci hočeo nekaj standardizirati to običajno še patentirajo in to vlečejo naslednjih 20let. Posledično je boljše da take zadeve urejajo organizacije namenjene temu IEEE i p d. _________________ Če nekaj deluje, razstavi in ugotovi zakaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Proteus Član



Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1943 Aktiv.: 8.18
|
Objavljeno: Pet Feb 28, 2014 3:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Trenutno se nakup električnega avta splača tistemu, ki se vsak dan vozi v službo na razdalji kakšnih 50km in ima poleg službe parkirno mesto z zastonj polnilno postajo.
Za mene, ki se pogosto vozim na relativno dolgih razdaljah (500 km +) je tak avtomobil še vedno popolnoma neuporaben. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BluPhenix Član

Pridružen-a: Pet 05 Mar 2004 12:54 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.29 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Pet Feb 28, 2014 5:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi takemu, ki se vsak dan vozi v službo 50km se ne ravno izplača.
Ford Focus Electric se recimo v tujini prodaja za cca 10.000€ višjo ceno od dizla.
Če računamo električno polnjenje zastonj (recimo, da diesel porabi 10€/100km - dejansko manj), sta na isti ceni šele po prevoženih 100.000km. Nekdo, ki ima od doma do službe 100km na dan, prevozi 24.000km na leto. Električni avto se torej začne izplačati po 4 letih. Seveda, če avto polni brezplačno povsod. Kaj bodo porekle baterije po 4 letih? V realnosti bi bilo bolj bližje 5 ali 6 letom (če upoštevamo vse stroške).
Električni avti se zaenkrat izplačajo le tistim, ki si jih lahko privoščijo iz, dejmo rečt "prestiža", ne ekonomije.
S subvencijo je nekoliko boljše, a vseeno premalo, da bi mene prepričalo.
Dejansko je to eko subvencija, ki je namenjena bolj srednjemu in višjemu razredu, kot pa navadnim smrtnikom. Za večino ljudi so bile eko subvencije tipa okna, fasade in podobo dosti bolj smiselne. Ampak avtomobilski lobi je zelo močen in seveda ne želi, da bi se njihovi novi izdelki prodajali v obupno nizkih številkah (ker so že toliko vližili v razvoj). _________________
Pravilo št. 1: Pišite slovensko, velja za vse.
TA SUHI ŠKAFEC PUŠČA. Saj ni tako težko, no! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 877 Aktiv.: 4.05 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pet Feb 28, 2014 5:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
nakup se verjetno res še ne splača, predelava pa je bolj smotrna. Predelava enega povprečnega avta (clio, twingo, corsa..) stane cca 10.000 €. Subvencije je 5.000 €. Doseg takega avta pa je cca 100 km. In tudi baterije (4.400€) zdržijo 200.000 km ali več, tako da vzdrževanje po predelavi naj ne bi bilo nevem kako drago.
lp
uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BluPhenix Član

Pridružen-a: Pet 05 Mar 2004 12:54 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 4.29 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Pet Feb 28, 2014 7:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ok predelava se res bolj izplača.
Čeprav 200.000km se mi zdi kar veliko. Nekdo, ki recimo dela po 25.000km letno, bo do take številke prišel šele po 8 letih. Bodo Li-ion baterije res zdržale 8 let polno kapaciteto? Nekoliko dvomim, ka pomeni, starejši ko bo avto bolj bo švoh (že tako v osnovi) domet.
Sej ne rečem, za po večjih mestih, kjer je vedno več "pump" je mogoče nekako smiselno, za veliko večino drugih pa bolj ne kot ja.
Fosilna goriva imajo še vedno eno (za moje pojme ogromno prednost), ko je tank prazen se ustaviš na pumpi za 10 minut in potem greš nobim 800km naproti. Električni so s tega vidika še precej neudobni. _________________
Pravilo št. 1: Pišite slovensko, velja za vse.
TA SUHI ŠKAFEC PUŠČA. Saj ni tako težko, no! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.70 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Pet Feb 28, 2014 8:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa gorljive celice? Na te pa zmeraj pozablate, sigurno bi se v praksi lahko bolje iskazale, če bi se jim dalo priložnost. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.55 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Pon Mar 03, 2014 12:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Gorivne celice jaz v svojem avtu nocem. Vodik je plin, za katerega je prakticno vsaka stena porozna. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.70 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Pon Mar 03, 2014 12:20 am Naslov sporočila: |
|
|
V mislih sem imel druge sestavine. Imaš lahko tudi metanol, etanol kuhan iz krompirja, če si dosti pira popil boš imel tudi dosti tekočega izločka. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 8 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|