 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Mrtinc Neznanec

Pridružen-a: Sre 20 Apr 2011 21:40 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Sre Apr 20, 2011 10:22 pm Naslov sporočila: Polnilec Li-Po baterij |
|
|
Imam eno vprašanje glede polnilnika Li-Po baterij. In sicer stvar je sledeča:
Odločil sem se da si bom izdelal električno kolo. Da pa bo imela zadeva nekoliko daljši doseg bi rad akumulator polnil med zaviranjem. Za pogon in zaviranje bi uporabljal brezkrtačni motor moči 1kW, seveda bi za pogon uporabljal regulator moči. Med zaviranjem pa bi s pomočjo regulatorja napetosti, ki so tudi v motorjih, napetost stabiliziral na 14V. Naprej pa bi priključil kar polnilec za Li-Po akumulatorje, ki sprejme napetost med 10 in 18V. Moč polnilnika je 200W. Zanima pa me kako se bo polnilnik odzval na pogosto vklaplanje in izklaplanje.
Mogoče pa bi bilo bolje izdelati lasten polnilnik. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sre Apr 20, 2011 10:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zadeva je taka: če boš uporabljal LiPo celice, je BMS obvezen - in to ne takšen, ki ti gleda zgolj skupno napetost celic, ampak vsako celico posebej! (poleg tega pa skrbi še za balansiranje in odklop paketa pri previsoki ali prenizki napetosti).
T.i. regenerativni kontrolerji za e-kolesa obstajajo in jih je kar precej, so pa izvedbe različne. Večina prične "zaviranje", ko se detektira aktivacija zavor. Poglej malo na conhismotor in podobne strani. Da bi šel to sam delat (sploh za BLCD motor) po mojem nima smisla, razen če imaš preveč časa, denarja in konec koncev tudi prepotrebne volje ... Je pa tako, da po mojih izkušnjah z regenerativnim kontrolerjem pri kolesu ne pridobiš prav veliko nazaj (drugače povedano: ni vredno truda - pridobil boš par 10 metrov ...). Pri avtu je zaradi velike mase drugače.
LP, Grega _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mrtinc Neznanec

Pridružen-a: Sre 20 Apr 2011 21:40 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Sre Apr 20, 2011 10:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
BMS, ki meri vsako celico posebaj je že vgrajen v polnilcu, ki bi ga kupil. Ker pa bom v vsakem primeru potreboval polnilec za baterije, bi bilo super če bi lahko ta polnilec uporabil tudi na kolesu z regeneracijo. Če ne bo šlo bom kolo pač polnil samo doma. Kar se pa tiče strošov so dodatni stroški samo regler in pa nekaj elektronike, ki bo prekljapljala med zaviranjem in pogonom. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.76 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Čet Apr 21, 2011 12:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali si imel v mislih tudi kakšen KERS sistem iz F1? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mrtinc Neznanec

Pridružen-a: Sre 20 Apr 2011 21:40 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Čet Apr 21, 2011 9:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja če imaš kakšnega boceni se ga nebi branil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
hanzek1 Član

Pridružen-a: Sre 12 Feb 2014 16:16 Prispevkov: 65 Aktiv.: 0.47 Kraj: Laško
|
Objavljeno: Tor Apr 29, 2014 6:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne priporočam ravno lipotov, razen če želiš raketni pogon Poznam nekoga, ki je v svoji delavnici na mizi polnil lipo baterijo, ki mu je zaradi neprimernega polnilca zagorela (učinek podoben 1 dl bencina). Njegovo delavnico je rešil gasilni aparat na steni, ki je bil usmerjen v mizo (verjetno zaradi slabih izkušenj) tako, da je samo udaril po knofu. Pri kolesu je isto. Če je ne boš vgradil tako, da pri padcu ne more biti poškodovana bo kaj hitro šla rakom žvižgat (vključno s kolesom). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zok Član


Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59 Prispevkov: 1115 Aktiv.: 5.57 Kraj: Ponikva
|
Objavljeno: Tor Apr 29, 2014 10:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
LiPo ob normalnih obremenitvah, montirana v Hard Case-u in z namenskim polnilcem ni noben bav bav. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
hanzek1 Član

Pridružen-a: Sre 12 Feb 2014 16:16 Prispevkov: 65 Aktiv.: 0.47 Kraj: Laško
|
Objavljeno: Sre Apr 30, 2014 12:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ne kupiš najbolj poceni baterije res ni bav bav. A kaj ko nekateri sploh ne vejo nevarnosti in počnejo razne bedarije. Vseeno so zelo občutljive. Po njih udariš z grabljami in imaš ogenjček (ogenj). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5530 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sre Apr 30, 2014 2:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi nož je zelo nevaren. Z njim se lahko urežeš, koga zakolješ itd. Pa vseeno - ob pravilni uporabi je lahko povsem korekten pripomoček.
Isto velja pri LiPo celicah: ob pravilnem ravnanju ni nekih hudih strahov. Ob nepravilni uporabi pa - ja, niso nedolžne!
LP, g
p.s. Se pa res razlikujejo med seboj tudi po sami stopnji nevarnosti vžiga: npr. Kokam (najboljše LiPo celice za EV, žal tudi cena temu primerna) recimo za svoje EV celice daje "garancijo", da se ne bodo vžgale v primeru mehanske poškodbe (penetracija s kovinskim predmetom) oz. pri pretiranem polnjenju. Obe varianti se je pri Pečjaku "empirično" preizkusilo: 2 200 Ah celici - skozi eno se je zabilo "ta velik" žebelj (za ostrešja) in še malo z macolo potolklo. Drugo se je polnilo na 12 V. Ne ena ne druga se nista vžgali, res pa sta se prijetno napihnili in spuščali raznorazne vonjave. NE POČETI TEGA DOMA!!! _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Matej79 Član

Pridružen-a: Ned 11 Sep 2011 21:15 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sre Apr 30, 2014 2:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ravno tiste neprijetne vonjave so plini, ki so izredno vnetljivi oz. eksplozivni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
matjay Član

Pridružen-a: Pon 06 Dec 2004 22:07 Prispevkov: 537 Aktiv.: 2.27 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Maj 11, 2014 3:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam LiPo 3S in tudi balanser, vse sem kupil na kitajskem. Zanima me napetost polnih. Saj nikjer ne najdem min in max napetosti. Piše samo 11,1V.
LP
Matjaz |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Matej79 Član

Pridružen-a: Ned 11 Sep 2011 21:15 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.04 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Ned Maj 11, 2014 3:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
4,2V na celico, torej 12,6V, polne in 3V na celivo prazne |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|