 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3411 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Nov 24, 2014 8:18 am Naslov sporočila: |
|
|
Opažam, da se moja priponka ne da klikniti za povečavo; trenutno ne vem zakaj. Tisto, kar me najbolj zanima, je prepisano z vodnim tiskom, torej razmerje lambda - procenti kisika. Originalni graf je v prej navedenem PDF-u na strani 3 (ali 60, kakor pač gledaš).
Citiram: |
Se mi zdi, da si se lotil stvari, ki je nisi povsem kos, saj nisi poiskal/raziskal ozadja tvojega izziva. Ti 'fali' malo fizike, kemije pa klikanja po Googlu |
žal je ugotovitev 110% pravilna, saj gre za izdelavo diplomske naloge glede uporabe lambda sonde pri zgorevanju lesnih sekancev, a se nimam več možnosti umakniti in sedaj pač rešujem kar se rešiti da.
Citiram: |
ali kdo ve kako so v priloženem grafu izračunali delež kisika ? Od kod avtorju številke 3.31, 5.71, 7.54, 8.98 in 10.14% pri koncentraciji O2 ?
Omenjena lambda sonda je tipa cirkonijeve elektrokemične gorivne celice, ki da napetost med merilnima sponkama v odvisnosti od vsebnosti kisika v mešanici plinov, ki potuje skozi sondo.
Zadeva ni izračunana temveč je to fizikalna lastnost izvedbe cirkonijeve elektrokemične gorivne celice. |
se pravi, da je sonda tako natančna oziroma ima pri navedenih pogojih (napetost grelca 12V, temperatura merjenih plinov 220°C, gorivo propan) tako visoko ponovljivost, da lahko v razmerju izhodna napetost : procenti kisika koncentracijo kisika pišeš na dve decimalki natančno ?
Citiram: |
Idealno razmerje zrak:gorivo = 14,7 : 1
O kakšnem gorivu govoriš in o kakšnem razmerju? Masnem ali o normnih kubičnih metrih? |
glede na to, da gre za "avtomobilsko" lambda sondo, je gorivo bencin, torej 14,7kg zraka za popolno zgorevanje 1kg bencina ? So mi pa tudi rekli, da je vseeno kaj kuriš - kisik je kisik. A verjetno lahko izraz "lambda" v tem primeru uporabljam samo če se sonda uporablja pri motorju z notranjim izgorevanjem oziroma za razlago kaj "lambda" sploh je, za vse ostalo pa bolje da navedem koncentracijo kisika.
Torej bi bil odgovor na prvotno vprašanje ("ali kdo ve kako so v priloženem grafu izračunali delež kisika ?") da niso izračunavali delež kisika, ampak število lambda po tem, ko so dobili graf izhodna napetost : kisik.
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GJ Član


Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51 Prispevkov: 946 Aktiv.: 4.16 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 24, 2014 9:02 am Naslov sporočila: |
|
|
psevdonim je napisal/a: |
se pravi, da je sonda tako natančna oziroma ima pri navedenih pogojih (napetost grelca 12V, temperatura merjenih plinov 220°C, gorivo propan) tako visoko ponovljivost, da lahko v razmerju izhodna napetost : procenti kisika koncentracijo kisika pišeš na dve decimalki natančno ? |
Zadeva je natančna okoli 0.05%, glej: link
psevdonim je napisal/a: |
glede na to, da gre za "avtomobilsko" lambda sondo, je gorivo bencin, torej 14,7kg zraka za popolno zgorevanje 1kg bencina ? |
Sonda iz tvojega datasheeta je splošna in ne avtomobilska, če pogledaš je namenjena za:
Citiram: |
Application
Combustion processes
– Oil burners
– Gas burners
– Coal-fired systems
– Wood-fired systems
– Bio refuse and waste
– Industrial furnaces |
psevdonim je napisal/a: |
So mi pa tudi rekli, da je vseeno kaj kuriš - kisik je kisik. |
Narobe si jih razumel, oziroma slabo poslušal!
Trdiš "Idealno razmerje zrak:gorivo = 14,7 : 1", to ni res oziroma velja le za bencin. Če imaš za gorivo nafto in ne bencin je že razlika, pri metanu pa še večja, izračunaj molske mase pa boš videl. Glej: http://en.wikipedia.org/wiki/Air%E2%80%93fuel_ratio
psevdonim je napisal/a: |
A verjetno lahko izraz "lambda" v tem primeru uporabljam samo če se sonda uporablja pri motorju z notranjim izgorevanjem oziroma za razlago kaj "lambda" sploh je, za vse ostalo pa bolje da navedem koncentracijo kisika. |
Lambda se uporablja pri vseh vrstah izgorevanja ampak se gleda v dimnih plinih, zakaj že? Zaradi izkoristka vendar! Premalo kisika pomeni nepopolno izgorevanje, preveč pa izgube energije, ker moraš segrevati zrak kot balast. Tisto kar izmeriš v emisijah dimnih plinov pa je pokazatelj kje se giblje izkoristek tvojega motorja oziroma gorilnika. Lambda 1 ali malenkost več je idealna za motorje z notranjim izgorevanjem, pri gorilnikih na palete pa je 1.2 in več, saj mora biti sežig garantiran, torej brez vsebnosti ogljikovodikov, ki so nastali kot produkt slabega/nepopolnega izgorevanja, to so razni fenoli, benzeni itd.
LP GJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3411 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Pon Nov 24, 2014 8:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
torej, če je lambda=1, je bil porabljen ves kisik za zgorevanje, ne glede na to kaj gori, bencin, nafta, peleti, sekanci,...
Teoretično razmerje zrak:gorivo 14,7:1 tukaj ni važno oziroma je pač za bencin. Če bi kuril kaj drugega, bi bilo drugačno, npr. 9:1, a lambda=1 bi še vedno pomenilo, da je bil porabljen ves kisik za zgorevanje, da torej presežnega kisika ni.
Pri lambda=1,2 kjer je napisana koncentracija kisika 3,31% pa mi rahlo zmanjka razlage: v glavnem to pomeni, da je koncentracija presežnega kisika 3,31%. Torej, kisika ni 0% kot pri popolnem zgorevanju, ni ga 21% kot ga je v ozračju, ampak ga je 3,31% , še vedno pa mi ni jasna (računska) povezava med številom lambda in koncentracijo kisika, če ta sploh obstaja.
Je en zanimiv graf (Abbildung 16) na strani 46 (Seite 41) priložene datoteke; bom si poskusil še s tisto sliko kaj pomagati. Je tudi razlaga na Seite 31:
"Der sog. „Lambda-Wert“ ist das Verhältnis der tatsächlichen Verbrennungs-luftluftmenge zur stöchiometrisch erforderlichen Verbrennungsluftmenge. Er liegt bei Holzfeuerungsanlagen zwischen optimalerweise 1,4 und 2,0. Ist zuviel Sekundärluft vorhanden, kann die Brennkammer soweit abgekühlt werden, dass Reaktion (2) nicht mehr vollständig abläuft. Bei zuviel Sekundärluft ergeben sich somit erhöhte Kohlenmonoxidemissionen aufgrund der unvollständigen Umsetzung des Kohlen-monoxids zu Kohlendioxid infolge einer zu niedrigen Brennkammertemperatur (vergl. Abbildung 12 auf Seite 29, Bereich I des Diagramms)." - a tukaj govori o optimalni lambdi, ne pa o optimalnem presežku kisika.
(Google Translate: "The so-called." Lambda value "is the ratio of the actual combustion air air flow to the stoichiometrically required amount of combustion air. He is wood combustion plants between optimal, 1.4 and 2.0. If too much secondary air available, the combustion chamber can be cooled to the extent that reaction (2) is no longer completion. too much secondary air thus increased carbon monoxide emissions arise due to the incomplete implementation of the carbon-monoxide to carbon dioxide as a result of too low combustion temperature (see Fig. Figure 12 on page 29, Section I of the diagram). ")
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
Regelungstechnik für Hausheiztechnik der Zukunft.pdf |
Velikost datoteke: |
3.05 MB |
Downloadano: |
10 krat |
_________________ ___
Nazadnje urejal/a psevdonim Tor Nov 25, 2014 4:03 pm; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GJ Član


Pridružen-a: Čet 02 Nov 2006 15:51 Prispevkov: 946 Aktiv.: 4.16 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Nov 24, 2014 9:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
psevdonim je napisal/a: |
torej, če je lambda=1, je bil porabljen ves kisik za zgorevanje, ne glede na to kaj gori, bencin, nafta, peleti, sekanci,...
Teoretično razmerje zrak:gorivo 14,7:1 tukaj ni važno oziroma je pač za bencin. Če bi kuril kaj drugega, bi bilo drugačno, npr. 9:1, a lambda=1 bi še vedno pomenilo, da je bil porabljen ves kisik za zgorevanje, da torej presežnega kisika ni. |
Če je lambda 1 potem je bilo kisika ravno prav in naj bi teoretično vso gorivo izgorelo v H20 in CO2. V praksi je seveda drugače.
psevdonim je napisal/a: |
Pri lambda=1,2 kjer je napisana koncentracija kisika 3,31% pa mi rahlo zmanjka razlage: v glavnem to pomeni, da je koncentracija presežnega kisika 3,31%. Torej, kisika ni 0% kot pri popolnem zgorevanju, ni ga 21% kot ga je v ozračju, ampak ga je 3,31% , še vedno pa mi ni jasna (računska) povezava med številom lambda in koncentracijo kisika, če ta sploh obstaja. |
Tukaj sedaj gledamo emisije dimnih plinov, oziroma kaj je v izpustu.
Če je lambda 1,2 potem imamo v dimnih plinih poleg vode, ogljikovega dioksida, dušika itd. še 3.31% kisika. Kako se izračuna lambda pa sem ti enkrat že podal link: http://en.wikipedia.org/wiki/Air%E2%80%93fuel_ratio#Air.E2.80.93fuel_equivalence_ratio_.28.CE.BB.29
psevdonim je napisal/a: |
- a tukaj govori o optimalni lambdi, ne pa o optimalnem presežku kisika. |
Ne znam nemško, ampak kisika je lahko tudi premalo in ne vedno viška, kadar ga je premalo ne moremo govoriti o optimalnem presežku kisika. Lambda je pri motorjih ob hladnem zagonu (ko je motor hladen) ponavadi manjša od 1.
LP GJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2105 Aktiv.: 8.86 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3411 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Čet Nov 27, 2014 1:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
pa kje in kako najdete te podatke za zgorevanje lesa oz. biomase v povezavi s presežnim kisikom.... zapravil ogromno časa za takšna iskanja in 99% rezultatov je bilo v zvezi z bencinskimi motorji, nad glavo pa mi visi rok za oddajo diplomske do praktično jutri...
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2105 Aktiv.: 8.86 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 27, 2014 4:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne kako, kdaj?
Ponavadi takrat, ko ne rabiš več.
Poglej tudi to.
Če ti kaj pomaga, sem shranil še nekaj povezav:
klik, klak , klok , klek, kluk.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3411 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Čet Nov 27, 2014 6:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
hvala za povezave.
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
red_mamba Član


Pridružen-a: Ned 20 Feb 2005 17:56 Prispevkov: 1486 Aktiv.: 6.26 Kraj: Yogyakarta
|
Objavljeno: Čet Nov 27, 2014 6:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
rabis BOSCH cip, ki ti krmili sondo in ti da podatek prek i2c vodila. Se ne spomnim oznake a bom pogledal, ko bom doma.
Imam tudi tiskano vezje narejeno za tako sondo a sta 2 problema:
1. Nikoli nisem narocil cipa(ov) ker bi jih moral vsaj 10 komadov vzet narocit pa iz ZDA, da bi se splacalo zaradi postnine
2. ko imas cip je pa treba se pravilno sprogramirat mikrokontroler da nastavi parametre v cipu, da so podatki zanesljivi. Problem je ker nisem nikjer nasel kaj dejansko moras poslat cipu po i2c da skalibriras sondo
_________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Blog
Nazadnje urejal/a red_mamba Čet Nov 27, 2014 7:02 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
red_mamba Član


Pridružen-a: Ned 20 Feb 2005 17:56 Prispevkov: 1486 Aktiv.: 6.26 Kraj: Yogyakarta
|
Objavljeno: Čet Nov 27, 2014 7:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
nasel; CJ125
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
CJ125_Product_Info.pdf |
Velikost datoteke: |
531.42 KB |
Downloadano: |
12 krat |
_________________ Bad things happen to good people all the time for no reason!
Blog |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3411 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Čet Nov 27, 2014 7:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
a je to to ? Na prvi pogled se mi $11.51 niti ne zdi tako drago, a je najbrž poštnina še vsaj toliko, če ne kak dolar več.
Potem je tu še ebay.de za 7€ + poštnina 6€ . Ker ne vem nič o programiranju, bi ta čip bil za mene zanimiv samo če ima izhod 4-20mA . Na hitro pogledan datasheet kaže da ima nek "current source" in "current sink", v podrobnosti pa se še nisem poglabljal.
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2105 Aktiv.: 8.86 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Nov 27, 2014 8:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
CJ125 ni za LSM11.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2105 Aktiv.: 8.86 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Dec 11, 2014 8:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še dva dokumenta.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
0902111848596_Combustion_of_Wood_Pellets.pdf |
Velikost datoteke: |
73.97 KB |
Downloadano: |
14 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
SUSPOWER Report - Ramona DINU.pdf |
Velikost datoteke: |
267.31 KB |
Downloadano: |
11 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
int47 Član


Pridružen-a: Pon 15 Dec 2003 0:10 Prispevkov: 2105 Aktiv.: 8.86 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Dec 14, 2014 5:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še nekaj teorije o senzorjih.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
00b4951c94d9ec344e000000.pdf |
Velikost datoteke: |
219.96 KB |
Downloadano: |
10 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
oxygenreview.pdf |
Velikost datoteke: |
1.31 MB |
Downloadano: |
7 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3411 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sob Dec 20, 2014 7:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
iz naslova http://www.engineeringtoolbox.com/boiler-combustion-efficiency-d_271.html mi ni povsem jasen prikaz na prvem grafu:
- črna navpična črta stoichiometric combustion: ok, to vem; če je kisika točno toliko, kot ga je potrebno za zgorevanje oziroma če je koncentracija kisika v dimnih plinih 0% ;
- modra črta oxygen: tudi jasno; 0 je tam, kjer je stehiometrično zgorevanje, torej da ni ne kisika, ne goriva preveč; potem ko nekaj časa narašča, oker črta CO pada, kar pomeni popolno zgorevanje (CO nastaja pri nepopolnem), in če še naprej narašča, učinkovitost pada, ker segrevamo presežni zrak;
- oker črta CO tudi še nekako zastopim; če je kisika premalo, se ogljik ne spreminja v CO2, ampak v CO;
- z zeleno Fuel pa se še ukvarjam; smer grafa v levo mi je nekako jasna; če zmanjšaš kisik, narašča CO; če kisik še bolj zmanjšaš, potem tako CO kot učinkovitost začneta padati, ker pač vedno slabše gori; grafa v desno pa ne razumem; zakaj tam zelena črta za gotivo pada, zakaj ni naravnost ? Saj gorivo mora stalno biti prisotno če hočeš da gori ?
Ali pa je ta graf bolj za neko ponazoritev, ilustracijo, ne pa da bi z njegovo pomočjo delal neke izračune ?
_________________ ___ |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 6 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|