www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Ventilator kabine picasso
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
ferdo
Član
Član



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10
Prispevkov: 354
Aktiv.: 1.49
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 14, 2010 12:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede na navedbo letnika, sklepam, da imaš še stari tip regulatorja. Pri teh je masa mehka, kot žvečilka... Sam sem jo kar s skalpelom pobral dol. Imam pa Xsaro 2001, pa tudi na 2004 letniku je bilo enako. Dopuščam možnost, da niso v vse serije vgrajevali enakih regulatorjev Think .
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Hobit02
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Apr 2010 19:14
Prispevkov: 15
Aktiv.: 0.08
Kraj: G. Radgona

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 14, 2010 9:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Danes sem odstranil to čudno maso pomagal sem si z spajkalnikom.
Po nerodnosti sem odlomil nogico tranzistorju in zdaj sem prisiljen da ju zamenjam.
Tranzistor nosi oznako BUZ 102. Tega tranzistorja v naših trgovinah nisem našel. S katerim drugim tranzistorjem ga lahko zamenjam? Nekaj so pisali o BUZ 11 a ima ta tranzistor podobne karakteristike? Prosim za pomoč pri izbiri pravega tranzistorja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ferdo
Član
Član



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:10
Prispevkov: 354
Aktiv.: 1.49
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 01, 2010 9:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

IFR1010 Whistle tudi Fiat ima podobne probleme. Celo regulatorji so enaki.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
HeBird
Član
Član



Pridružen-a: Ned 16 Avg 2009 16:36
Prispevkov: 79
Aktiv.: 0.41
Kraj: Domžale

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 24, 2014 8:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imam problem z ventilatorjem kabine v avtomobilu Peugeot 206 l.2002, 2.0 HDI z avtomatsko klimo - ventilacija je verjetno identična kot v picassojih.

Zgodba (nepotrebno branje) (v primeru, če vas zanima, kaj sem ga "sral" oz. kako je prišlo do uničenja/nedelovanja):
Slabo leto nazaj mi je začel ventilator močno cviliti. Mislil sem, da ga bom lahko razstavil, zamenjal ležaje in bo OK. Razstavil sem ga neuspešno - polomil sem vetrnico, ker je "zaprešana" na os motorja. Oče je menil, da jo lahko zlepiva in natakneva nazaj. Menil sem, da bi jo razneslo, če jo dam nazaj in zavrtim. Zato sem nabavil nov ventilator. NOV ventilator NI DELOVAL - konektorji so šli zelo mlahavo skupaj, zato sem menil, da z njimi nekaj ni OK. Ker nisem bil prepričan, sem poskusil STARI motor brez vetrnice - deloval je NORMALNO.
Z delom sem nadaljeval po 1 mesecu - hotel sem z žicami povezati kontakte na NOVI ventilator izven avta, ker je v avtu pod armaturo zelo malo prostora, da bi preveril, če sploh dela. Oče je v tem času zlepil vetrnico na motor. Zmamilo me je in namestil sem STARI motor z zlepljeno vetrnico na svoje mesto. Zagnal sem ventilacijo in... vetrnico je razneslo. Sad d'oh! Od takrat iz glavne enote v motornem prostoru ni prišlo 12V do konektorjev v kabini, ki napaja ventilator.

Problem:
Odkar mi je razgnalo vetrnico ventilatorja kabine, na konektorju za napajanje ventilatorja ni bilo več 12V. Varovalke so vse cele (na 2 mestih v motornem prostoru in na BSI v kabini)! Sam display ventilacije deluje normalno. Opazil sem edino, da takoj, ko vžgem avto, se za številko temperature prikaže pika (primer "20." vendar nisem prepričan ali je to normalno)
Naprej...
Menil sem, da če "brikam" rele na elektroniki v motornem prostoru, bom imel napajanje na ventilatorju. To sem naredil, pa še vedno ne obrača, čeprav imam na konektorju na 2. sliki 12V, kar tudi pride do ventilatorja. Tisti aluminijasti regulator mi ne spusti toka skozi.
Se komu sanja, zakaj ne? Obstajajo kakšni posebni pogoji?

Naslednji rele NE preklopi:


Konektor v kabini, skozi katerega pride napajanje za ventilator:

Konektor ima 4 žice: zelenorumena+roza=12V za ventilator, med drugima dvema pa je 1,58V (čemu ti dve žici?)

Konektor na aluminijastem regulatorju:

Sklepam, da sta 2 debeli črni žici za napajanje ventilatorja, 2 rdeči za napajanje regulatorja (sta povezani v skupen pin), bela pa je PWM.


P.S.: Bele žice še nisem preveril, če daje kaj ven.

_________________
Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 24, 2014 9:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri teh pežojih rad popusti kakšen kontakt v kakšnem kakšnem konektorju. Če je to vse v redu preveri, če je na kateri od žic na motorju +12V ko bi moral motor delovat.
Če ni, je lahko v okvari rele ali 40A varovalka zraven njega. Če je 12V na obeh žicah motorja pa je najbrž odletel PWM regulator.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
HeBird
Član
Član



Pridružen-a: Ned 16 Avg 2009 16:36
Prispevkov: 79
Aktiv.: 0.41
Kraj: Domžale

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 24, 2014 9:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Rele deluje, če ga "umetno" preklopim pri odklopljenem akumulatorju (dam napajanje na pina 1 in 2). Napajanje za ventilator pride do releja (do pinov 4), naprej pa ne, ker torej ne dobi komande za preklop.

Rele je naslednji:
http://www.farnell.com/datasheets/7234.pdf

_________________
Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 24, 2014 10:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri odklopljenem akumulatorju boš težko meril dejansko stanje in našel manjkajoči signal. Zato sem ti prej napisal, da meriš ko bi moral ventilator delat. Torej pri delujočem motorju ali vsaj danem kontaktu.

Ta rele ima na eni strani tuljave 12V ko je kontakt, maso pa dobi iz multifunkcijskega modula.
Lahko pa je tudi druga verzija. V priponki glej stran 15 (Diagram 14) in preveri po barvi žic katero verzijo imaš.



Peugeot_206_2.0_HDI_1999_2004.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  Peugeot_206_2.0_HDI_1999_2004.pdf
 Velikost datoteke:  1.46 MB
 Downloadano:  9 krat

Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
HeBird
Član
Član



Pridružen-a: Ned 16 Avg 2009 16:36
Prispevkov: 79
Aktiv.: 0.41
Kraj: Domžale

PrispevekObjavljeno: Sre Dec 24, 2014 11:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hmm... se mi zdi, da sem izmeril maso na enem od 1 in 2 pina (tistem, ki gre do darlingtona), nisem pa siguren več. Bom preveril.

Tole, kar je v priponki, je shema za ročno klimo, je tako? Moja je avtomatska...

Ps: Hvala za shemo!

_________________
Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 25, 2014 11:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Drži, shema je za ročno klimo, pripel pa sem jo zato, da narediš primerjavo če so vsaj žice na motor in regulacijo enake. Pa še za kaj drugega ti lahko pride prav ...

Drugače pa preveri tisto kar sem napisal že prej - meri pri prižganem motorju, ko mora ventilator delat.
Pri tem načinu smo štromarji sicer vedno v konfliktu s predpisi o varstvu pri delu, ki pravijo "IZKLOPI GLAVNO STIKALO PRED DELOM NA NAPRAVI!" ... potem pa naj bi brez štroma merili do kje pridejo signali ali napajanje ... Laughing
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
clownfish
Član
Član



Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05
Prispevkov: 765
Aktiv.: 3.23
Kraj: Povir / Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 25, 2014 12:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pred mojim brklanjem sem tudi imel enkrat podobne težave saj ventilator ni deloval a odmontiran isti ventilator je na sosedovem pikasotu normalno vrtel.

Na servisu so ugotovili, da je bilo nekaj narobe z ključavnico na volanu. Ta namreč tudi ne pusti, da bi tako močan porabnik štroma deloval brez vklopa motorja.

Sicer se čudno sliši a tako je. Poizkusi mogoče je kaj na tem!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 25, 2014 12:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pežoji imajo vsaj rele na plus napajanju motorja kot pogoj delovanja, PWM pa jih potem regulira. Nekateri nemci pa sploh nimajo releja (imajo stalni plus na ventilatorjih) kar pomeni, da ob preboju PWM modula v eni uri izprazne akumulator ker ti motorji kurijo +30A. In to se kar večkrat dogaja ... Rolling Eyes
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
HeBird
Član
Član



Pridružen-a: Ned 16 Avg 2009 16:36
Prispevkov: 79
Aktiv.: 0.41
Kraj: Domžale

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 25, 2014 4:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@Iztok:
12V ima na pinu 1 in 2, mase pa ne. Zato pa ne preklopi. Sklepam, da je šel kakšen čip (MC1413BD, NPN darlington) ali pa ne dobi določene komande. Sad

PWM na beli žici pri odklopljenem konektorju regulatorja ne deluje (merjen na šasijo). Priklopljenega pa sploh ne vem, kako naj preverim. Confused Nebi rad lupil žic. Rolling Eyes

@clownfish:
Tole s ključavnico pa ne razumem čisto. Brez vklopa motorja katerega - avtomobilskega? Prej je ventilator deloval že samo s kontaktom (tudi pri ugasnjenem motorju). Potem si zamenjal ključavnico in je delovalo?


Najbolj čudno je tole:
Nov ventilator NI deloval. Stari JE deloval. Potem je razgnalo vetrnico - od takrat ne deluje noben več. Tudi rele ne preklopi od takrat.
Ni mi jasno tudi tole. Če grem z glavo pod volan, se nekaj zelo tiho sliši kot bi nek mali motorček vrtel. Če izklopim konektor na drugi sliki, pa neha.

Mah... toliko časa že popravljam tole, da bi najraje sam en regulator naredil in ga vgradil, ampak problema sta odpiranje loput in regulacija klime, o čemer pojma nimam, kako je kaj narejeno. Pa mogoče še kaj. Doubt

_________________
Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1905
Aktiv.: 8.04
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 25, 2014 7:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Morda je takrat, ko je razgnalo vetrnico poškodovalo kakšen senzor ali žico v notranjosti pečke Think
_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 25, 2014 10:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

HeBird je napisal/a:
@Iztok:
12V ima na pinu 1 in 2, mase pa ne. Zato pa ne preklopi. Sklepam, da je šel kakšen čip (MC1413BD, NPN darlington) ali pa ne dobi določene komande. Sad
Če ima na obeh pinih 1 in 2 (tuljava releja) stalno +12 res ne dobi mase. Od kje točno jo dobi pa tudi jaz nimam podatka. Bo treba iskat kar po žicah ...
Ti bom na ZS poslal še en drug načrt za avt. klimo.


HeBird je napisal/a:
Najbolj čudno je tole:
Nov ventilator NI deloval. Stari JE deloval. Potem je razgnalo vetrnico - od takrat ne deluje noben več. Tudi rele ne preklopi od takrat.
V takih primerih najprej pomislim na različne ventilatorje - različen priklop. Ampak to si verjetno preveril. Zato se strinjam z Robertom, da je prišlo do dodatnih okvar čeprav je čudno, da bi nastala na krmiljenju releja, ki tudi pri blokiranem motorju ne bi bilo preobremenjeno ampak bi odneslo kvečjemu varovalko ali skurilo rele.


HeBird je napisal/a:
Ni mi jasno tudi tole. Če grem z glavo pod volan, se nekaj zelo tiho sliši kot bi nek mali motorček vrtel. Če izklopim konektor na drugi sliki, pa neha.
To se sliši mini ventilator v enoti klime, ki skrbi da gre zrak iz kabine mimo temp. senzorja vgrajenega v elektroniki klime. Brez tega bi tisti senzor meril temp. v klima enoti ne pa temp. zraka v kabini.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Jan 2009 23:59
Prispevkov: 1115
Aktiv.: 5.57
Kraj: Ponikva

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 25, 2014 10:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Nekateri nemci pa sploh nimajo releja (imajo stalni plus na ventilatorjih) kar pomeni, da ob preboju PWM modula v eni uri izprazne akumulator ker ti motorji kurijo +30A. In to se kar večkrat dogaja ... Rolling Eyes
Res je, pa ne samo nemci. Sicer se veckrat zgodi da FET "crkne" v "mrtvo" smer, tu in tam pa tudi kaksen ventilator takole zdivja in ga ne "ubijes" drugace kot da pravo varovalko iztaknes... Laughing
HeBird je napisal/a:
@clownfish:
Tole s ključavnico pa ne razumem čisto. Brez vklopa motorja katerega - avtomobilskega? Prej je ventilator deloval že samo s kontaktom (tudi pri ugasnjenem motorju). Potem si zamenjal ključavnico in je delovalo?
BSI enote in kontaktne kljucavnice so rak rana dolocenih PSA avtomobilov (poleg zadnjega podvozja). Kontaktna kljucavnica se enostavno mehansko poskoduje/pokvari. Avto vzge, vse normalno deluje, le doloceni porabniki ne delujejo. Enkrat sem na kolegovi xsari picasso popravljal ravno kljucavnico. Zanimivo - samo razdrl sem jo, jo ocistil in nazaj sestavil - se danes deluje brez tezav. Smile

Lahko da je ravno takrat ko si imel prikljucen drug elektromotor kljucavnica "prijela", zdaj pa spet ne "prime"... ...ko ze imas razdrto, razmontiraj elektricni del kljucavnice pa poglej kaksno je stanje... ...ni nujno da je ravno to do, morda pa se ti vseeno nasmehne sreca. Anxious
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 495 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group