 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
RUros Član


Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 1031 Aktiv.: 4.38
|
Objavljeno: Sre Dec 31, 2014 1:41 pm Naslov sporočila: Identifikacija vozil |
|
|
Pozdrav !
Iščem način, ki bi omogočal identificirati posamezno vozilo med vožnjo. Najprej sem pomislil na sistem, kot je bilo včasih ABC cestnina. V vozilu si imel "kartico" na prednjem steklu. Najverjetneje je šlo za Long range RFID, z aktivnim transponderjem (v kartici je bila baterija) ? Zanima me ali obstaja tudi kakšen drug način, s katerim bi to lahko počel, ali je to najbolj optimalna rešitev ?
Za prvo oceno sem pogledal po Ebay-u za takšno sprejemno anteno in je ranga nekje 150€. Bolj se nagibam k samogradnji, transponderje bi pa verjetno kupil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aljoš Član



Pridružen-a: Čet 08 Sep 2005 20:03 Prispevkov: 3132 Aktiv.: 13.18 Kraj: Škofja loka-poljanska dolina
|
Objavljeno: Sre Dec 31, 2014 2:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
HD kamera in reg.tablica? _________________ Najprej se je pokadilo, nato izjavi Sokrat: dva Watt-a my ass...LOOOLL::: |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GUMY trgovec

Pridružen-a: Sre 22 Sep 2010 11:03 Prispevkov: 487 Aktiv.: 2.70 Kraj: Bled
|
Objavljeno: Sre Dec 31, 2014 2:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, sodobni sistemi delajo na tem principu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Dorijan Član



Pridružen-a: Ned 22 Jun 2008 10:48 Prispevkov: 2564 Aktiv.: 12.36 Kraj: južnoprimorska
|
Objavljeno: Sre Dec 31, 2014 2:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
kako bi se potem obnesle črtne kode nalepljene na "haubo" če lahkot telefon to prebere je verjetno že precej spisanega na to temo. _________________ Če nekaj deluje, razstavi in ugotovi zakaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RUros Član


Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 1031 Aktiv.: 4.38
|
Objavljeno: Sre Dec 31, 2014 2:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tole s črtno kodo se mi zelo dopade, ker s tem znižaš stroške, ki so vezani na št. vozil, ki jih hočeš identificirati. Rešitev s kamero in tablico tudi ni slaba, vendar rabiš v ozadju verjetno kar precej procesorske moči za algoritme prepoznavanja. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
leonk Član

Pridružen-a: Pon 26 Jan 2009 0:39 Prispevkov: 374 Aktiv.: 1.87 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Sre Dec 31, 2014 3:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Koliko hitra pa je ta vožnja?
Najbolje če opišeš situacijo.
lp, Leon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RUros Član


Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 1031 Aktiv.: 4.38
|
Objavljeno: Sre Dec 31, 2014 3:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vožnja je do največ 40 km/h. Gre se za štetje voženj posameznega vozila (tovornjaka). Ni pa rečeno da imajo vsi registrske tablice (vožnja po deponiji). Vendar to v primeru uporabe LPR-ja ne bi bil problem, bi unikatno tablico lahko naredil. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Nace Član

Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.49 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Sre Dec 31, 2014 4:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če imaš na deponiji kakšnega zaposlenega, potem tako kot dela DARS na avtocesti kontrolo z daljnogledom. V vsakem primeru tudi če narediš elektronsko kontrolo bo moral nekdo to pregledati. _________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 15.96
|
Objavljeno: Sre Dec 31, 2014 4:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ko se število označenih avtomobilov poveča nad neko število (odvisno od cene nalepk in števila "prostovoljcev", ki bi se morali voziti s takšnimi avti), se izkaže, da je prepoznavanje tablic preprostejše.
Pač močno osvetliš avto, območje z najmočnejšim odbojem je tablica, sliko shraniš v X-Y matriko, nato pa matriko "napadeš" z algoritmi.
Če so fonti znani in množica vseh možnih tablic predhodno vnešena v bazo, je primerjava sorazmerno enostavna.
Prepoznavanje poljubnih tablic pa je "malce" zahtevnejša, a še vedno temelji na matrikah.
Glede črtne kode je tako, da imajo črte barvo ("1" in "0") ter debelino do razmerja 1:4.
Če so črte prečno na avto, sploh ne rabiš gibljivih delov, ampak laser sveti navpično navzdol.
Tudi hitrost avta ni pomembna.
V zanki šteješ število prekinitev, da določiš trajanje vsake "1" ali "0" in rezultate shranjuješ v tabelo. Hkrati izmerjen čas primerjaš s predhodno izmerjenimi, da poiščeš najkrajši čas. Zaporedje iz tabele samo še deliš z najkrajšim časom, da dobiš normirana razmerja debelin črt.
Ob predpostavki, da je prva črta vedno "1", ima rezultat odčitka obliko končnega (število "1" + število "0") zaporedja možnih debelin{1,2,3,4} črt.
Potem ga lahko pretvoriš v kompaktnejšo obliko in obdeluješ po želji. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5537 Aktiv.: 24.02 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sre Dec 31, 2014 5:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri bivšem delodajalcu smo z lastnimi LPR sistemi opremili precej objektov, med drugim tudi deponijo.
Nekaj ugotovitev:
- Zadeva je zanesljiva, če so kamioni kolikor toliko čisti. Pri popolnoma zasvinjani tablici zadeva ne deluje ok.
- Če nadzoruješ le en vozni pas (širina), je dovolj analogna (ne HD) kamera, seveda namenska (IR območje + reflektor), da iz slike odstraniš čimveč nepotrebnih podatkov. Tablice morajo biti reflektivne!
- Zelo priporočam (oz. sam ne bi šel delati brez!) strojni trigger za zajem slike (najbolje induktivna zanka). Pri 40 km/h je sicer mogoče zadevo delati tudi s SW triggerjem (ene 4-5 slik/s), samo je natančnost bistveno slabša, procesor pa stalno obremenjen.
- Za maksimalno natančnost (parkirna hiša z omejenim dostopom brez vratarja ali drugih možnosti odpiranja (daljinec ...) ) smo pri par inštalacijah uporabili 2 kameri (spredaj + zadaj): v tem primeru je bil rating praktično 100%.
- Za "resne" aplikacije razne "igračkarske" rešitve (telefon ...) ne pridejo v poštev - preveč napak (in težav pri delovanju) in posledično čez par mesecev sistemu noben več ne zaupa.
ANPR ni zgolj "prebiranja črk iz slike" v smislu bom vzel en OCR algoritem, vrgel sliko notri, pa bo rezultat, ampak dosti več ... (treba je filtrirati npr. ostale napise, napake, "zlepljene" črke, vijake skozi tablico pri črkah ...)
Če rabiš kak kontakt mi piši na PM. Nekaj lahko pogledaš tudi na http://anpr.info/
Druga opcija je long range RFID.
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RUros Član


Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 1031 Aktiv.: 4.38
|
Objavljeno: Sre Dec 31, 2014 9:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
ANPR izgleda res dobra zadeva na prvi pogled, vendar me moti to, da bo najverjetneje potrebno imeti en računalnik za samo obdelavo. Kolikor sem do sedaj uspel preiskati se najde tudi kakšen primer, ki je narejen kar z Raspberry. To bi načeloma bila sprejemljiva rešitev, nikakor pa ne bi uporabil kakšnega serverja/računalnika za ta namen, saj bi rad zadevo minimiziral do te mere, da bo lahko tudi prenosljiva (samostojno napajanje) in bo možno tak nadzor izvajati na različnih mestih. Zato se zaenkrat bolj nagibam k rešitvam podobnim Long range RFID.
Pri črtnih kodah vidim problem v sami lokaciji kode. Če lokacija ni vedno približno ista, bo verjetno težko najti takšno kodo (seveda odvisno od njene velikosti). V bistvu si sploh ne predstavljam kako bi lahko z laserjem takšno skeniranje lahko izvedel, brez da bi bil laser nad vozilom, kar je v bistvu pogoj za mobilnost takšne aplikacije. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5537 Aktiv.: 24.02 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Čet Jan 01, 2015 12:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za prenosljivo verzijo (sploh v tvojem primeru - svinjski kamioni) bi bila mogoče res primernejša varianta z long range RFID. (slabost je še trigger, ki bi ga moral prestavljati).
Samo razmišljam ... Kaj pa, če bi v vsakem kamionu bil en bluetooth modul z znano MAC adreso (rang nekje 10 m), ob cesti pa bi imel le kontroler in nanj vezan BT modul, s katerim bi parkrat na sekundo preverjal, če je kak znan BT modul v dosegu (se pelje mimo)? (nisem prepričan, da bi to delalo dovolj hitro, ampak mogoče vredno poskusa?)
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RUros Član


Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 1031 Aktiv.: 4.38
|
Objavljeno: Čet Jan 01, 2015 3:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z Long range RFID nimam izkušenj, zato me zanima kako hitro je možno zaznati prisotnost oz. prebrati ID ? Če to ni tako kritično, potem verjetno ne bi rabil posebej še triggerja, ampak bi lahko v intervalih poskušal prebrati.
Bluetooth ali pa RF o katerem sem že razmišljal bo potrebno napajati kar iz vozila samega, baterija tu ne bo dolgo vzdržala se mi zdi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Musty Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 8:54 Prispevkov: 1575 Aktiv.: 7.11 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Čet Jan 01, 2015 4:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ena izmed opcij pa bi bilo kar WiFi uporabit. Na avtomobile "transponderje" recimo z ESP8266 ali kaj podobnega, za branje pa usmerjeno anteno nad voznim pasom. Uporabno če imaš še kaj dodatnih podatkov za prenašat ali kaj takega.
Seveda naredit tak sistem zelo zanesljiv zahteva kar nekaj časa. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|