 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.94 Kraj: LJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.72 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerjur Član


Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.49 Kraj: Žiri
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2015 11:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Sedaj pa motor....3 fazni za medfazno napetost 230V kolikor razumem navodila Ali obstajajo kakšni motorji, ki so prav predvideni za delo na frekvenčnikih. |
Vsekakor trifazni motor kot so že mnogi napisali. Kar se tiče posebnih motorjev za frekvenčne, nekateri proizvajalci to res ponujajo. Vendar kakšnih res revolucionarnih rezultatih nisem zasledil. Včasih je veljalo starejši motor ko je bolje dela na frekvenčnik. Pri večjih motorjih je SEVER zakon.
Kar se tiče frekvenčikov uporabljam že nekaj let kitajski INVT. Cene so fantastične montiranih za nekaj 100k€ za enkrat še brez resnih napak. bi se našel kakšen v polici.
Ko bo pri moji stružnici šel motor bo šel notri servo. Motorji so veliko manjši in popolnoma drugačne performanse. pa ne prav za veliko višjo ceno.
_________________ Avtomatika je zakon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.72 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2015 12:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
jerjur je napisal/a: |
Kar se tiče frekvenčikov uporabljam že nekaj let kitajski INVT. Cene so fantastične |
jih kupuješ kje pri nas, ali direkt?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerjur Član


Pridružen-a: Čet 06 Maj 2010 22:09 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.49 Kraj: Žiri
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2015 1:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
boriskozjan je napisal/a: |
jih kupuješ kje pri nas, ali direkt? |
Direkt naročilo direktno v proizvodnjo brez posrednikov in vmesnih skladišč.
Sicer malo dlje traja ampak cene se pa ne da primerjat.
_________________ Avtomatika je zakon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.34 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2015 4:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot si omenil, imaš sedaj gor štiripolni motor. Tudi novega kupi štiripolnega. Lahko ga trajno poganjaš na 100Hz, takrat bo imel nekaj manj kot 3000 vrtljajev na minuto. Velik del današnjih motorjev je grajeni tako da mehanski deli brez škode prenesejo vrtljaje do 3600 na minuto, kar imajo dvopolni motorji na 60hZ. V tvojem primeru, ko imaš enofazni vhod, bo dal frekvenčni pretvornik na izhodu 230V medfazne napetosti pri 50 hZ. Če frekvenco višaš čez 50 hZ, bo napetost na izhodu še vedno 230V, čeprav bi motor rabil dvig napetosti sorazmerno frekvenci, zato se ti zmanjšuje navor, ki ga motor zmore.
Podatek o tem, ali je kakšen motor grajen za frekvenčni pretvornik, pa pri nižjih močeh (pod 90 kW) pomeni le to, da ima malo boljšo izolacijo. Napetosti na sponkah so zaradi preklopnih pojavov in iznihavanj višje kot pri napajanju motorja iz omrežja, kar skrajšuje življenjsko dobo izolacije. Problem je bolj izrazit pri dolgih kablih med motorjem in frekvenčnikom.
Pri višjih močeh mora imeti motor vsaj en ležaj izoliran, kar pa ima svojo ceno. Če koga zanima vzrok, ga bo našel pod "bearing current".
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 11.97 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Jan 13, 2015 11:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem za nasvete!
Po tehtnem premisleku, bova s kolegom in originalnim neispravnim motorjem romala v motorsko "Meko" (Hvala Mare), da najdeva nekaj 3 faznega 4 polnega čim bolj mehansko podobnega originalu.
Za frekvenčnik bo mnogo enostavneje, kot za motor (ker ima original osovino 16mm, ki ni ravno standard).
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 11.97 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Jan 20, 2015 4:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, da objavim še epilog tega posta.
Danes sva obrnila celo domovino po dolgem in počez. Tudi mojster v Šentjerneju nima niti podobnega motorja. Standardna os na motorjih je 14mm ali 19mm, Kitajci pa so notri dali 16mm, pa še ta je dolga celih 56mm. Večji motorji imajo osovino 19mm, ki bi se dala postružiti na nekaj bolj pametnega, a je še vedno prekratka, da bi gor vpel vse to, kar je že bilo. Kakorkoli sva obračala, nikakor ne prideva z relativno malo dela skozi. Ali je potrebno stružiti osovino in delati prirobnico, ali pa popolnoma nove jermenice, ker imajo obstoječe premalo mesa, da bi šle na 19mm os.
Kar se motorjev tiče, jih ima daleč največ na zalogi Tehimpex v LJ na Litostrojski.
Tako je padla odločitev, da ne bova komplicirala in bo pač naročil originalen enofazni motor direkt od Kitajcev. Vsem, ki ste nama pomagali z nasveti se še enkrat zahvaljujem.
Ko bo čas, bo šla ta stružnica v prodajo, naslednja pa bo zagotovo taka, ki sliši tudi na EU standarde in nima korakov jermena 5,02mm in podobnih unikatnih rešitev .
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 11.97 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Jan 20, 2015 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa nov udarec....Originalni motor-dobavni rok-5 mesecev....Saj ni res, pa je
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.95
|
Objavljeno: Tor Jan 20, 2015 9:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če sem jaz spravil 3 f motor na tračno žago, kjer je prej bil krtačni, potem bi tudi tebi lahko uspelo prigradit kak drug motor.
Pa sem moral predelat vse živo, da je zalavfalo. In dela še danes, brez kakih problemov in to skoraj vsak dan (predelal sem na začetku novembra)
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 11.97 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Tor Jan 20, 2015 9:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tračna žaga je nekaj drugega, kot stružnica, kjer je na obstoječi mizi in obstoječimi pokrovi omejeno prostora.
Vse se da in tudi predelava bo očitno edina opcija....
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|