www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Ventilator motorja Peugeot 206
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
primoz30
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 20:23
Prispevkov: 51
Aktiv.: 0.29
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 02, 2015 9:22 pm    Naslov sporočila:  Ventilator motorja Peugeot 206 Odgovori s citatom

Pozdravljeni:)

Torej težava je sledeča: na sestrinem Peugeotu 206, l. 2003, 1.4, 55kW, tip motorja KFW, se ne zavrti ventilator v motorju. Med vožnjo oz. stanjem v koloni temperatura naraste v rdeče polje, posledično začne v armaturki utripati lučka stop. Doma razdrem ventilator oz. odprem pokrovček na ventilatorju, ki pokriva dva releja. Na spodnjem odtrgana žice zaradi volka. Zadevco popravim, štartam motor, čakam, čakam...indikator temperature prileze na približno 96 stopinj. Ugasnem motor ga čez dve sekundi prižgem, kazalec poskoči v rdeče polje. Vprašanje je, ali se preko tega senzorja (na sliki zelene barve, lokacija desno od glave motorja v vodni črpalki) zažene ventilator ali je namenjen samo prikazu temperature v armaturki? Kajti malo nižje je še eden modre barve-niti ne vem, če je senzor, ker ima samo en pin. Drugo pa, razmišljam, če je slučajno zeleni senzor v okvari-glede na to, da je temperatura v dveh sekundah poskočila na 130 stopinj, in če se ventilator vklaplja prek tega senzorja, bi se moral ventilator kljub temu vklopiti ali ne? Hvala za kakršnokoli info/pomočSmile



IMG_5264.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  2.45 MB
 Pogledana:  4 krat

IMG_5264.JPG



_________________
lp, Primoz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 02, 2015 11:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ti v armaturi kaže temp. hladilne tekočine ali olja?

Jaz bi najprej preveril varovalko F1/20A, če je dobra in ima dober stik. Potem pa bi preveril releje. Če ima avto klimo, motor ventilatorja vključujejo trije releji K12, K12-I in K12-II. Vsi ti trije releji pa dobijo signal samo iz motornega računalnika na katerega je vključeno tipalo in stikalo z eno žico (drug pol stikala je na maso). Tudi ta senzor in stikalo sta priključena samo v motorni računalnika in ta potem odloči kateri rele bo vklopil in kakšen podatek bo po CANBUS poslal v armaturo za opozorilo in prikaz.

Kaj vse s temi podatki tipala in stikala počne motorni računalnik pa ne bi vedel. Vsekakor pa mora ob doseganju delovne temperature začet vklapljat ventilator. Prav tako se mora ventilator takoj začet vrtet, če vklopiš klimo ne glede na temp. motorja.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
me2d
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Sep 2009 11:10
Prispevkov: 291
Aktiv.: 1.52

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 03, 2015 4:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Oj,

Senzor zamenjaj, ker daje informacijo tudi računalniku motorja in posledično vklaplja ventilator Pri relejih pazi, ker sta dva pa še en predupor spirala je tam blizu. Ker so tako nespretno postavili vse skupaj spredaj, se oksidacija in zeleno volk veselo širita po žicah... V Rodex so mi prodali vse potrebne dele za ne prav veliko denarja. Ventilator se vklopi pri temperaturi 103C če se ne motim.




lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kastaneda
Član
Član



Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18
Prispevkov: 459
Aktiv.: 2.41

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 03, 2015 1:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri 1.1 je bilo tipalo za vklop ventilatorja montirano na eni cevi.
(Na isti strani motorja, kot je tvoje, nekje zadaj.)

_________________
LP
Srečko
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alesz
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Čet 05 Feb 2015 13:38
Prispevkov: 1
Aktiv.: 0.01

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 03, 2015 2:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če je prisoten zelen konektor in je v bližini tudi moder je zelo verjetno zraven še rjavi konektor, ki krmili to zadevo.Verjetno je to tole...


peugeot.pdf
 Opis:

Download
 Ime datoteke:  peugeot.pdf
 Velikost datoteke:  147.02 KB
 Downloadano:  30 krat

Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
primoz30
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 20:23
Prispevkov: 51
Aktiv.: 0.29
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 05, 2015 12:15 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok je napisal/a:
Ti v armaturi kaže temp. hladilne tekočine ali olja?

Jaz bi najprej preveril varovalko F1/20A, če je dobra in ima dober stik. Potem pa bi preveril releje. Če ima avto klimo, motor ventilatorja vključujejo trije releji K12, K12-I in K12-II. Vsi ti trije releji pa dobijo signal samo iz motornega računalnika na katerega je vključeno tipalo in stikalo z eno žico (drug pol stikala je na maso). Tudi ta senzor in stikalo sta priključena samo v motorni računalnika in ta potem odloči kateri rele bo vklopil in kakšen podatek bo po CANBUS poslal v armaturo za opozorilo in prikaz.

Kaj vse s temi podatki tipala in stikala počne motorni računalnik pa ne bi vedel. Vsekakor pa mora ob doseganju delovne temperature začet vklapljat ventilator. Prav tako se mora ventilator takoj začet vrtet, če vklopiš klimo ne glede na temp. motorja.


V armaturni plošči sta oba števca, na sredini za temperaturo vode, na desni strani za temperaturo olja.

Ja, avto ima klimo, po podatkih iz Autodate sta dva releja K12-I in K12-II, za nižjo in višjo hitrost ventilatorja (K12 releja nisem našel), varovalka F1=20A je v redu, kakorkoli, senzor sem potem izklopil-ECU dobi podatek, da je temperatura previsoka (očitno PTC upor) in ventilator se zavrti z maksimalno hitrostjo. Do tukaj vse v redu. Senzor nadomestim s potenciometrom, obračam, vse kar se zgodi je, da kazalec kaže ali najnižjo ali najvišjo temperaturo, ali pa enkrat kaže minimalno temperaturo, drugič pa ob istem položaju potenciometra maksimalno. Jeb... Brick wall...

Ventilator se ob vklopu klime ne zavrti. Zdej ne vem, ali je pravilo pri vseh avtih, da se mora? Poskusil na eno leto starem VW Polu, in se ne zavrti Shocked

_________________
lp, Primoz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
primoz30
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 20:23
Prispevkov: 51
Aktiv.: 0.29
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 05, 2015 12:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

me2d je napisal/a:
Oj,

Senzor zamenjaj, ker daje informacijo tudi računalniku motorja in posledično vklaplja ventilator Pri relejih pazi, ker sta dva pa še en predupor spirala je tam blizu. Ker so tako nespretno postavili vse skupaj spredaj, se oksidacija in zeleno volk veselo širita po žicah... V Rodex so mi prodali vse potrebne dele za ne prav veliko denarja. Ventilator se vklopi pri temperaturi 103C če se ne motim.




lp


Ja, butasto je postavljeno vse skupaj, pa še pokrovček je brez tesnila, mimogrede pride voda zraven Applause Koliko pa si plačal pri Rodexu?

_________________
lp, Primoz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
me2d
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Sep 2009 11:10
Prispevkov: 291
Aktiv.: 1.52

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 05, 2015 5:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

primoz30 je napisal/a:
me2d je napisal/a:
Oj,

Senzor zamenjaj, ker daje informacijo tudi računalniku motorja in posledično vklaplja ventilator Pri relejih pazi, ker sta dva pa še en predupor spirala je tam blizu. Ker so tako nespretno postavili vse skupaj spredaj, se oksidacija in zeleno volk veselo širita po žicah... V Rodex so mi prodali vse potrebne dele za ne prav veliko denarja. Ventilator se vklopi pri temperaturi 103C če se ne motim.




lp


Ja, butasto je postavljeno vse skupaj, pa še pokrovček je brez tesnila, mimogrede pride voda zraven Applause Koliko pa si plačal pri Rodexu?




Uff je že nekaj časa... če se prav spomnim cca 30€ pa še par črnih čepov za pritrditev maske in koloteka mi je šenkal Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 05, 2015 12:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

primoz30 je napisal/a:
... Senzor nadomestim s potenciometrom, obračam, vse kar se zgodi je, da kazalec kaže ali najnižjo ali najvišjo temperaturo, ali pa enkrat kaže minimalno temperaturo, drugič pa ob istem položaju potenciometra maksimalno. Jeb... Brick wall...
Tole si kar dobro testiral. Očitno je analogni senzor prešel v digitalni svet ... Smile
Jaz bi od tukaj naprej pregledal vse spoje od senzorja pa do konektorja motornega računalnika. Verjetno je kje oksidirano.
Lahko pa je oksidiralo tudi pri konektorju v motornem računalniku. Sem imel pred kratkim tak primer X5 na let. 2008 kjer je zaradi napačno sestavljenega ohišja klima filtra voda zalivala računalnik. Oksid pa je nastal na samem TIV kjer je prispajkan konektor - vezje pa 4 plastno ...

primoz30 je napisal/a:
Ventilator se ob vklopu klime ne zavrti. Zdej ne vem, ali je pravilo pri vseh avtih, da se mora? Poskusil na eno leto starem VW Polu, in se ne zavrti Shocked
To ne bom trdil. Pri 10 let starem Hyundaju ima ventilator samo eno stopnjo pa se ventilator takoj prižge na polno ob vklopu klime četudi je zunaj samo 3 stopinje. Pri BMWju pa imam PWM reguliran ventilator, ki ob vklopu klime pri sedanjih temp. okolice le malo poviša hitrost, če je zunaj +30 pa kar konkretno zatuli na polno moč ob vklopu klime.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
primoz30
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 20:23
Prispevkov: 51
Aktiv.: 0.29
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Sob Apr 11, 2015 12:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ekola, da še javim kaj je bilo narobe. Rele za prvo stopnjo ventilatorja je bil poškodovan, oz njegovi kontakti-ko sem zmeril upornost, je bila okoli 16 ohmov. Tudi če sem ga na roke sklenil, sem mogel "glih za glih" zadet kontakte, da se je ventilator obrnil. Pa še nekaj ugotovitev-morda komu pridejo prav. Tam ko sem senzor nadomestil s potenciometrom, in je kazalec zabilo do rdečega polja, sem očitno prekoračil območje upornosti senzorja. Predvidevam, da so vrednosti upornosti senzorja zapisane v ECU-ju, to, da pa kazalec gre v rdeče polje, je pa signalizacija za voznika, da je z avtom nekaj narobe-sklepam iz tega, ker sem dal avto potem na tester. Temperatura lepo narašča, tm okoli 96 stopinj (morda kakšno več, kakšno manj), kjer naj bi se vklopila prva stopnja, pa kazalec spet gre v rdeče polje, dejanska temperatura motorja je pa še zmeraj 96 stopinj. Doma naredim še en test, lepo dva inštrumenta, vsakega v svoj krmilni tokokrog obeh relejev, temp zraste do 96 stopinj, rele za prvo stopnjo dobi 14V, ventilator se ne zavrti, praktično v eni sekundi dobi še rele za višjo hitrost 14V, kazalec gre v rdeče polje. Po shemi v Autodati gre + od ventilatorja še nazaj v ECU-po moje je preko tega narejena detekcija....Hvala vsem za info/pomočSmile
_________________
lp, Primoz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peugeot206
Član
Član



Pridružen-a: Čet 06 Avg 2015 16:57
Prispevkov: 16
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 06, 2015 5:05 pm    Naslov sporočila:  Menjava vodne črpalke Odgovori s citatom

Živjo,

ne vem, če tole paše v to temo, ker gre verjetno bolj za mehansko zadevo, pa vseeno. Mislim, da ste še vedno najboljši naslov od teh, ki sem jih našla.

Imam Peugeot 206, letnik 2003, 1.6 16V XS. Pred kratkim mi je temperatura motorja med mestno vožnjo poskočila v rdeče polje. Od takrat je bil zamenjan že ventilator, releji, senzor za temperaturo, hladilnik in vodna črpalka. Problem še vedno ostaja, pri vožnji po obvoznici par kilometrov, temperatura motorja naraste med 105 in 110 stopinj, ventilator med tem normalno deluje.

Ko je bila zamenjana vodna črpalka je na njej manjkalo 5 od 6-ih lističev, zanima me, če je možno da so se lističi odtrgali in sedaj potujejo po motorju?

Imate morda kakšno idejo kaj bi se še dalo pogledati, zakaj se avto kljub temu, da so bili vsi hladiln deli zamenjani še vedno pregreva?


Hvala za odgovor že vnaprej,

LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
robert
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48
Prispevkov: 1905
Aktiv.: 8.04
Kraj: Tolmin

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 06, 2015 10:14 pm    Naslov sporočila:  Re: Menjava vodne črpalke Odgovori s citatom

Peugeot206 je napisal/a:
..., zanima me, če je možno da so se lističi odtrgali in sedaj potujejo po motorju?
Hvala za odgovor že vnaprej,

LP


Po moje ne potujejo temveč so se zabili na eno ozko mesto in otežujejo pretok vode.
Nič kaj lepa napaka(okvara) Rolling Eyes

Samega motorja v detajle ne poznam ti pa priporočam "ginekološki" poseg z mini kamerico po poti od vodne črpalke naprej:


Morda bi pomagalo tudi spuščanje močnega curka vode iz druge strani.
Črpalko boš moral tako ali tako odstraniti ponovno Confused

_________________
LP Robert
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Peugeot206
Član
Član



Pridružen-a: Čet 06 Avg 2015 16:57
Prispevkov: 16
Aktiv.: 0.13

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 06, 2015 10:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V ponedeljek je že v planu pregled vodne črpalke, da se vidi če je poškodovana. Verjetno lističi niso mogli kar izginiti...zato so verjetno res nekje znotraj...

Če se zgodi, da so lističi nekje v obtoku...se jih da odstranit? Ali je to preobsežen poseg časovno in denarno glede na starost avta?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
primoz30
Član
Član



Pridružen-a: Pon 31 Jan 2011 20:23
Prispevkov: 51
Aktiv.: 0.29
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 10, 2015 8:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kakor ti je predhodnik napisal, so se verjetno lopatice črpalke zagozdile nekje v hladilnem sistemu. Kar se tiče menjave/pregleda motorja-nisem sicer mehanik, ampak občasno kolegu mehaniku pridržim kak izvijač- bo verjetno moral narazen vzet hladilni sistem(hladilnik, ventilator, cevi, itd), od motorja pa glavo in potem preveriti po vseh kanalih, kje bi lističi lahko bili. Edino, kar se mi zdi čudno je, da so ti menjali vse po spisku. Dvomim, da kar naenkrat odpove motor ventilatorja, releji, senzor, črpalka, hladilnik Anxious
_________________
lp, Primoz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1437
Aktiv.: 6.30
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Pon Avg 10, 2015 9:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Ponavadi so propelerji črpalk kovinski.... ni mi jasno kako bi se odlomili ?

Imate staro črpalko doma da poslikate zadevo in pripnete sliko ?

Lp.

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group