 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Apr 03, 2009 12:12 am Naslov sporočila: |
|
|
Sokrat je napisal/a: |
...
Trikot ( ) ima se eno manj ocitno posledico - kaj se zgodi ob izpadu ene faze ? |
Vse žarnice v/na avtu ob majhnih obratih motorja hitro utripajo kot pokvarjen "žmigovc" ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Apr 03, 2009 12:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sokrat je napisal/a: |
Razlika bo v tem ali je za 3^-2 visji tok ali napetost od vrednosti ene faze.
|
@Sokrat
1. če že hočeš razlagati vzemi faktor 3^0,5
Dejstvo je samo: da če je alternator zvezan v D mora imeti tuljava faze za 3^0,5 več ovojev kot če je zvezan v Y. Da pri enaki geometriji alternatorja in enakih obratih dobimo enako napetost.
Debelina žice je sorazmerna toku - moči. Tako je, če je alternator vezan v D za faktor 3^0,5 tanjša kot če je vezan v Y.
Mogoče se sliši čudno, a je sklepanje glede na 3f motor ravno obratno, saj je tudi pretvarjanje energije v obratno smer.
Glede druge trditve ti pa ne znam odgovoriti, na to vpliva preveč okoliških dejavnikov.
- kje je faza prekinjena (fazno navitje, močnostna dioda, dioda za signalno lučko);
- koliko je v tem momentu napolnjen akumulator - kako "dober" je akumulator;
- koliko obratov ima takrat alternator;
- pa še kaj se mogoče najde, če vprašanje ni dovolj specificirano.
@aly
Oprosti, danes sem preveč zaseden v službi.
Scan-e pripnem ob prvi priložnosti.
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.57
|
Objavljeno: Pet Apr 03, 2009 4:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Marjanp je napisal/a: |
@Sokrat
1. če že hočeš razlagati vzemi faktor 3^0,5 |
Res je, moja napaka v zapisu (koren je 1/x, ne -x).
_________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.70 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pet Apr 03, 2009 11:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Evo, moja stvaritev (klik) že deluje Preživel en krog okrog Ljubljane.
Napetost na akumulatorju je 14,6V.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Apr 03, 2009 11:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
@aly
Super
Če je 14,6V dela ko puška.
Upam, da ti dolgo služi in da boš dolgo zadovoljen s svojim delom.
LP
Marjan
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Apr 06, 2009 4:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obljuba dela dolg
Slike variant vezav alternatorja
Druga izpopolnjena izdaja v letu 1974.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
650.52 KB |
Pogledana: |
169 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
649.77 KB |
Pogledana: |
115 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
558.58 KB |
Pogledana: |
122 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
568.36 KB |
Pogledana: |
93 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
605.86 KB |
Pogledana: |
98 krat |

|
_________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.70 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pon Apr 06, 2009 6:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
MarjanP, hvala za literaturo. Zanimivo branje.
Moram pa opozoriti, da so se vezalne sheme v zadnjem času očitno spremenile. Moj alternator je bil namreč zvezan v trikot! Na teh slikah pa je povsod zvezan v zvezdo.
Električno shemo alternatorja sem dodal k dokumentaciji - Tukaj na strani 23.
lp
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Shaman9 Neznanec

Pridružen-a: Tor 29 Mar 2016 23:58 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.01
|
Objavljeno: Sre Apr 06, 2016 8:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Marjanp je napisal/a: |
Obljuba dela dolg
Slike variant vezav alternatorja
Druga izpopolnjena izdaja v letu 1974. |
Kako je naslov te knjige? Hvala.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.30 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Sre Apr 06, 2016 9:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dobri ste da si upate montirati 60V diode na alternator.... to še prej pride do napetostnega preboja ob prenapetosti.
V originalu so 150V diode ali se motim ?
Lp.
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
hilbudij Član

Pridružen-a: Pon 10 Dec 2007 18:59 Prispevkov: 12 Aktiv.: 0.06
|
Objavljeno: Čet Apr 07, 2016 6:12 pm Naslov sporočila: Alternator |
|
|
Nekdo je napisal, da alternator dela kot puška... vedno se meri na B+ sponki alternatorja, nikoli pa na akumulatorju, ker je do tam lahko že rahel padec napetosti. Napetost mora znašati 14,1 do 14,3 V; idealno 14,2 V.
Hilbudij
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.36 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Čet Apr 07, 2016 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še par besed o porabi. Na + vod iz alternatorja sem dal tokovne klešče in vključil vse, kar se je vključiti dalo. Tok je bil 90A. Avto je seat alhambra bencin.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|