 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
elektr@nik Član

Pridružen-a: Sre 11 Maj 2016 22:07 Prispevkov: 91 Aktiv.: 0.82
|
Objavljeno: Ned Jun 12, 2016 11:10 pm Naslov sporočila: Kako se bere izhodna karakteristika tranzistorja? |
|
|
Kako se bere izhodna karakteristika tranzistorja? Zanima me namreč za tranzistor BU208, ko skozi njega teče tok 3-4A in sta na njega zaporedno vezana vžigalna tuljava in predupor z upornostjo 4,5ohma kolikšna je torej napetost na tranzistorju Uce oziroma Uce sat. To me zanima zato da bom vedel kake moči mora biti upor? Imam tudi odprto temo tokovna regulacija v kateri imam težavo z tokom skozi električni pastir. Če mi lahko kdo pomaga ga prosim za pomoč, vsaka pomoč mi lahko pride prav, že v naprej se vam zahvaljujem za pomoč.
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
bu208-1.pdf |
Velikost datoteke: |
104.88 KB |
Downloadano: |
31 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.34 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2016 8:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za bo pri tem toku povsem odprt (da bo prevajal), mu moraš zagotoviti 1,4A baznega toka. V tem primeru bo na njem manj kot 1V pri 4A kolektorskega toka.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektr@nik Član

Pridružen-a: Sre 11 Maj 2016 22:07 Prispevkov: 91 Aktiv.: 0.82
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2016 9:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najlepša hvala za odgovor.
Torej z padanjem toka pada napetost Uce sat, torej je dobro omejit tok na 3-4 ampere kot pravi jozde da bi naj šlo. spodaj je slika iz česa sklepam ampak se lahko seveda motim.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
70.95 KB |
Pogledana: |
5 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.77 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pon Jun 13, 2016 11:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za kolikšno napetost je vžigalna tuljava in koliko napetosti ima izvor- zakaj rabiš predupor?
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektr@nik Član

Pridružen-a: Sre 11 Maj 2016 22:07 Prispevkov: 91 Aktiv.: 0.82
|
Objavljeno: Tor Jun 14, 2016 6:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vžigalna tuljava je 12V izvor pa ima največ 13,6V in je akumulator z 54Ah. Upor bi rabil samo za omejitev toka, če je to smiselno ker mi nekaj uniči tranzistor 2N 3055 Vsi pravijo da tranzistor uniči preveliaka napetostna špica ki udari nazaj zaradi tuljave, ki nasprotuje svojemu izvoru.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3388 Aktiv.: 15.96
|
Objavljeno: Tor Jun 14, 2016 9:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
elektr@nik je napisal/a: |
Vsi pravijo da tranzistor uniči preveliaka napetostna špica ki udari nazaj zaradi tuljave, ki nasprotuje svojemu izvoru. |
Če to pravijo vsi, bo nekaj na tem kajnede? Po spominu ima 3055 max 15A kolektorskega in okoli 4A baznega toka. Delan je za cca 100V (no mogoče manj, ampak veliko več kot 12V iz akujain najverjetneje tudi več, kot bi porabila direktno na aku priklopljena tuljava). Torej ti ga ne uniči ne napetost in ne prevelik tok.
Ali bi znala biti uničevalec ta prenapetostna špica, ki se vsakič generira pri izklopu induktivnosti in vsakič ustvari nasprotno napetost kot en manjši električni pastir in le-ta uniči tranzistor? Vsak tranzistor pa v nasprotni smeri zdrži le nekaj V in potem dim uide....
Torej tranzistorju le privošči eno diodo, ki pobira te "morilske" napetostne špice iz tuljave.
Da boš pa vedel, čemu služi ta dioda pa naredi poizkus: Primi priključke tuljave vsakega v svojo roko, priključi direktno na aku za eno sekundo nato pa jih še vedno drži in odključi od akuja. No, ta občutek v rokah ti uniči tvoje 3055. (PS, raje ne poskusi....)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.77 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Sre Jun 15, 2016 1:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ti si kar zamenjal BU208 z 2N3055?
V taki vezavi ti bo še BU208 crknil brez diode in RC člena.
Će že hočeš pameten odgovor potem pošlji načrt.
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
elektr@nik Član

Pridružen-a: Sre 11 Maj 2016 22:07 Prispevkov: 91 Aktiv.: 0.82
|
Objavljeno: Pet Jun 17, 2016 11:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem antiparalelno z tuljavo vezal kot ste mi rekli diodo ampak zdaj niti tiste majhne iskrice ne da na sekundarju tuljave, tako ali tako sem že prej mislil, da je tuljava "zgorela", da je skoraj v kratkem stiku. Moral bom kupiti novo vžigalno tuljavo pa če kdo ve ali tudi novejši tip vžigalnih tuljav kompatibilen v mislih imam, da ne rabijo novejše tuljave kakega vzbujevalnega vezja, upam da se da samo priključiti na vezje električnega pastirja?
Nazadnje urejal/a elektr@nik Ned Jun 19, 2016 12:28 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.70 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Sob Jun 18, 2016 4:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za pastirja nižje napetosti (12V) se običajno uporablja tista valjasta vžigalna tuljava za vozila z razdelilnikom vžiga, torej vozila starejših letnikov brez računalnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.77 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Sob Jun 18, 2016 6:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
elektr@nik je napisal/a: |
Jaz sem paralelno z tuljavo vezal kot ste mi rekli diodo |
Kdo ti je pa to rekel?
Dioda se veže vzporedno transistorju, ne tuljavi.
Mislim pa da bo najboljše če to stvar prepustiš nekomu ki se razume v te zadeve.
Ali vas niso v šoli učili, da pred, ki, ko, ker, da, če, vejica skače?
Ne bi mu rajši dali kak pameten odgovor kot pa da ga poučujete o vejicah- kar je že sigurno preživeto?
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
juremis Neznanec

Pridružen-a: Tor 16 Apr 2013 15:11 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.05 Kraj: Ambrus
|
Objavljeno: Tor Jul 12, 2016 5:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako pa izvemo moč vžigalne tuljave? Oziroma njeno jakost? Je gor kakšen podatek zapisan navitja primarja in sekundarja ?
_________________ LP, Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Spajky Član


Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05 Prispevkov: 1095 Aktiv.: 5.99 Kraj: Obala
|
Objavljeno: Sre Jul 13, 2016 7:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Jest sem nekoč izmeril prenosno razmerje vž.tuljave (BREZ kondenzatorja vgrajenega-Spaček) tako, da sem na primar pripeljal 50Hz par V~ preko par 10W trafota nakratko in izmeril na VN delu napetost.
Preveril sem pa še obratno : sekundar (VN, pribl. par K-Ohm) sem vezal na 230~V in meril malo napetost na primarju. Za te 2CV Citroene je bilo prenosno razmerje, če se prav spomnim enih 1:600, tuljava pa je imela duplo napetost kot običajno (iskra preko dveh svečk v seriji, Fiat Punto ima enako!)
Primar drugače lahko potegne zelo velike tokove in ima običajno (v avtu!) zaporedno močnostni upor serijsko z njim ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.77 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Sre Jul 13, 2016 8:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Spajky je napisal/a: |
Primar drugače lahko potegne zelo velike tokove in ima običajno (v avtu!) zaporedno močnostni upor serijsko z njim ...  |
Primar in sekundar sta "spodaj "- ko gre na platine ali transistor vezana skupaj. Misliš da tudi sekundar rabi predupor?
To ti je samo ena izmed cvetk v tem postu.
Ne bi si ti malo prebral literature o vžigalnih tuljavah v avtomobilu preden drugim svetuješ-predvsem začetnikom?
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 7 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|