 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
gregaa Član

Pridružen-a: Pon 15 Jun 2009 16:46 Prispevkov: 107 Aktiv.: 0.55 Kraj: Slov.Bistrica
|
Objavljeno: Pon Nov 07, 2016 12:37 pm Naslov sporočila: menjava akumulatorja |
|
|
pozdravljeni,
kolegu se je na tovornjaku pokvaril eden akumulator, drugi še je vredu. tako je zamenjal samo pokvarjenega. v trgovini so mu rekli da je pametno zamenjati oba naenktrat, ker je drugače novi accu preobremenjen. Zanima me če je res bolje menjati oba accu-ja?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebastjan.kamensek Član


Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04 Prispevkov: 1029 Aktiv.: 5.00 Kraj: Škofja Loka
|
Objavljeno: Pon Nov 07, 2016 1:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Odgovor... Da.
Razlaga? Poskusi malo sam, ti pa namignem da se na slabšem akomulatorju napetost pod obremenitvijo hitreje sestede ali pa je že v štartu nižja. Pri tovornjakih sta akumolatorja vezana zaporedno da dobiš 24 VDC. Nagradno vprašanje pa se glasi, iz katerega akomulatorja teče večji tok...
l.p.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregaa Član

Pridružen-a: Pon 15 Jun 2009 16:46 Prispevkov: 107 Aktiv.: 0.55 Kraj: Slov.Bistrica
|
Objavljeno: Tor Nov 08, 2016 4:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
če pravilno sklepam, teče večji tok skozi novi akku.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Nov 08, 2016 4:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
Napačno sklepaš!
Hmm, v profilu imaš napisano, da si elektrotehnik!
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Tor Nov 08, 2016 9:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako kot je napisal Sebastjan.
In ravno s tem namenom, plus tega da sta v našem tovornjaku dva različna akumulatorja različnih proizvajalcev, podobnih a ne enakih karakteristik... Sem se spravil k izdelavi balanserja za akumulatorje.
Zgledujem pa se po shemi iz tega patenta: https://www.google.com/patents/US20050077875
Sicer se da kupiti že narejene izenačevalnike, recimo od Helle, pod kataloško:
8ES 008 123 001 -> 5A verzija http://www.teiledirekt.de/product_info.php/products_id/1047449/cPath/
8ES 008 124 001 -> 8A verzija http://www.teiledirekt.de/product_info.php/products_id/1047450/cPath/
Ampak se bom malo igral sam, ko že imam ravno vse dele - opamp1741 v kovinskem TO99 ohišje, komplementarni par tranzistorjev BDX53 in 54, močnostna upora 2ohm/50W, eno konkretno hladilno rebro...
Projektiranje sem si zamislil nekako tako:
-Vse skupaj bi bilo aktivno šele pri napetosti nad 27V, torej takrat ko alternator polni
-Izenačevanje bi se začelo pri napetostni razliki 0,1 V, da ima malo rezerve in ne bo paničaril za vsako anomalijo.
-Delovno točko bi postavil tako, da bi najvišji tok izenačevanja (recimo 7 A) spustil pri napetostni razliki ((14,4-13,8)*2)= 0,6V. Oziroma če se postavimo v obratno stališče - pri odjemu toka 7 A, bi dopustil največjo dopustno razliko na akumulatorjih do 0,6 V. Ampak to so zelo grobi izračuni na pamet. V detajle se moram še malo pozanimat in premislit...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.65 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sre Nov 09, 2016 10:08 am Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Sem se spravil k izdelavi balanserja za akumulatorje. |
Razmisli o izdelavi aktivnega balanserja. Torej takega, ki energijo prelaga iz enega na drug akumulator. Znebiš se močnostnih uporov in velikega hladilnika, potrebuješ pa tuljavo, gladilne kondenzatorje in kakšen filter. Ter seveda bolj komplicirano kontrolno vezje.
Nazadnje urejal/a bostjang Sre Nov 09, 2016 1:19 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.79 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Sre Nov 09, 2016 11:33 am Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh, poglej datasheet od opampa, da ne boš imel težav pozimi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.65 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Čet Nov 10, 2016 9:45 am Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
Koncept mi je zanimiv, toda ali je že kdo naredil kakšno preizkušeno vezje? |
Če že vprašaš, moj prijatelj pri REC d.o.o.
Pri zgolj dveh celicah/enotah je sicer bolje narediti tako, kot je na sliki, ki si jo pripel, kar sem tudi imel v mislih, in ne na cel paket, kar je elegantnejša rešitev pri večjem številu celic.
sebaveh je napisal/a: |
Poleg tega, tak balanser bi bil zelo uporaben tudi v primeru napajanja 12V naprav iz sredinskega odcepa. Vendar mora zagotoviti toliko izravnalnega toka, koliko si ga vzame 12V naprava, plus še nekaj malega za balansiranje (worst-case primer pri dven neenakih akumulatorjih). |
Dobra ideja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|