www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

menjava akumulatorja

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
gregaa
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Jun 2009 16:46
Prispevkov: 107
Aktiv.: 0.55
Kraj: Slov.Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 07, 2016 12:37 pm    Naslov sporočila:  menjava akumulatorja Odgovori s citatom

pozdravljeni,

kolegu se je na tovornjaku pokvaril eden akumulator, drugi še je vredu. tako je zamenjal samo pokvarjenega. v trgovini so mu rekli da je pametno zamenjati oba naenktrat, ker je drugače novi accu preobremenjen. Zanima me če je res bolje menjati oba accu-ja?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebastjan.kamensek
Član
Član



Pridružen-a: Sob 26 Jul 2008 11:04
Prispevkov: 1029
Aktiv.: 5.00
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Pon Nov 07, 2016 1:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Odgovor... Da.

Razlaga? Poskusi malo sam, ti pa namignem da se na slabšem akomulatorju napetost pod obremenitvijo hitreje sestede ali pa je že v štartu nižja. Pri tovornjakih sta akumolatorja vezana zaporedno da dobiš 24 VDC. Nagradno vprašanje pa se glasi, iz katerega akomulatorja teče večji tok...


l.p.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
gregaa
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Jun 2009 16:46
Prispevkov: 107
Aktiv.: 0.55
Kraj: Slov.Bistrica

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 08, 2016 4:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

če pravilno sklepam, teče večji tok skozi novi akku.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 17.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 08, 2016 4:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napačno sklepaš!


Hmm, v profilu imaš napisano, da si elektrotehnik! Brick wall Brick wall d'oh!

_________________
Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 08, 2016 9:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tako kot je napisal Sebastjan.
In ravno s tem namenom, plus tega da sta v našem tovornjaku dva različna akumulatorja različnih proizvajalcev, podobnih a ne enakih karakteristik... Sem se spravil k izdelavi balanserja za akumulatorje.
Zgledujem pa se po shemi iz tega patenta: https://www.google.com/patents/US20050077875

Sicer se da kupiti že narejene izenačevalnike, recimo od Helle, pod kataloško:
8ES 008 123 001 -> 5A verzija http://www.teiledirekt.de/product_info.php/products_id/1047449/cPath/
8ES 008 124 001 -> 8A verzija http://www.teiledirekt.de/product_info.php/products_id/1047450/cPath/

Ampak se bom malo igral sam, ko že imam ravno vse dele - opamp1741 v kovinskem TO99 ohišje, komplementarni par tranzistorjev BDX53 in 54, močnostna upora 2ohm/50W, eno konkretno hladilno rebro...

Projektiranje sem si zamislil nekako tako:
-Vse skupaj bi bilo aktivno šele pri napetosti nad 27V, torej takrat ko alternator polni
-Izenačevanje bi se začelo pri napetostni razliki 0,1 V, da ima malo rezerve in ne bo paničaril za vsako anomalijo.
-Delovno točko bi postavil tako, da bi najvišji tok izenačevanja (recimo 7 A) spustil pri napetostni razliki ((14,4-13,8)*2)= 0,6V. Oziroma če se postavimo v obratno stališče - pri odjemu toka 7 A, bi dopustil največjo dopustno razliko na akumulatorjih do 0,6 V. Ampak to so zelo grobi izračuni na pamet. V detajle se moram še malo pozanimat in premislit...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3469
Aktiv.: 14.65
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 09, 2016 10:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sebaveh je napisal/a:
Sem se spravil k izdelavi balanserja za akumulatorje.

Razmisli o izdelavi aktivnega balanserja. Torej takega, ki energijo prelaga iz enega na drug akumulator. Znebiš se močnostnih uporov in velikega hladilnika, potrebuješ pa tuljavo, gladilne kondenzatorje in kakšen filter. Ter seveda bolj komplicirano kontrolno vezje.


Nazadnje urejal/a bostjang Sre Nov 09, 2016 1:19 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stane
Član
Član



Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19
Prispevkov: 1281
Aktiv.: 5.79
Kraj: Rače

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 09, 2016 11:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sebaveh, poglej datasheet od opampa, da ne boš imel težav pozimi. Speak to the hand
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 09, 2016 10:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Oznaka na ohišju je MC1741G, logotip pa od Motorole. Sodeč po datasheetu: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/78522/MOTOROLA/MC1741G.html ali: https://4donline.ihs.com/images/VipMasterIC/IC/MOTO/MOTOD003/MOTOD003-2-170.pdf?hkey=EF798316E3902B6ED9A73243A3159BB0
Bi naj G na koncu pomenil oznako za kovinsko TO99 ohišje, medtem ko osnova nima v sebi črke C. Torej bi naj deloval v razponu od -55 do +125 °C ?

Glede aktivnega balanserja si verjetno mislil nekaj takega v tem smislu kot je na sliki? http://www.embedded.com/print/4011497 Koncept mi je zanimiv, toda ali je že kdo naredil kakšno preizkušeno vezje? Mogoče kakšni napotki glede izbire kontrolnega vezja?


Poleg tega, tak balanser bi bil zelo uporaben tudi v primeru napajanja 12V naprav iz sredinskega odcepa. Vendar mora zagotoviti toliko izravnalnega toka, koliko si ga vzame 12V naprava, plus še nekaj malega za balansiranje (worst-case primer pri dven neenakih akumulatorjih).



Buck-boost-inductive-cell-balancing.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  44.13 KB
 Pogledana:  0 krat

Buck-boost-inductive-cell-balancing.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 3469
Aktiv.: 14.65
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 10, 2016 9:45 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

sebaveh je napisal/a:
Koncept mi je zanimiv, toda ali je že kdo naredil kakšno preizkušeno vezje?

Če že vprašaš, moj prijatelj pri REC d.o.o.
Pri zgolj dveh celicah/enotah je sicer bolje narediti tako, kot je na sliki, ki si jo pripel, kar sem tudi imel v mislih, in ne na cel paket, kar je elegantnejša rešitev pri večjem številu celic.
sebaveh je napisal/a:
Poleg tega, tak balanser bi bil zelo uporaben tudi v primeru napajanja 12V naprav iz sredinskega odcepa. Vendar mora zagotoviti toliko izravnalnega toka, koliko si ga vzame 12V naprava, plus še nekaj malega za balansiranje (worst-case primer pri dven neenakih akumulatorjih).

Dobra ideja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group