 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
GiovanniTheX Član


Pridružen-a: Čet 29 Nov 2012 19:48 Prispevkov: 304 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Čet Apr 13, 2017 11:40 pm Naslov sporočila: Modifikacija kontrolerja za DC motorčke |
|
|
Danes sem sestavil enostaven kontrolnik hitrosti za enosmerne motorje
(555 za pulze, prek baze vezano na npn tranzistor)
Sprva mi je kurilo upor na bazi tranzistorja, ker je bil premajhen. Po menjavi z malo večjim sem zamenjal še tranzistor (2sc2625 sem menjal z TIP110, ki je sicer v darlington vezavi ampak vseeno. Original s sheme naj bi bil BD139, a kaj ko drugega nisem imel pri roki)
* saj 2sc2625 lahko uporabim za ta namen? Sicer deluje vendar se počasi kar segreje. Verjetno sicer zaradi omenjenega premajhnega upora, z večjim ga pa nisem več probaval
No, sedaj stvar deluje kot naj bi lavfalo.
me pa zanima naslednje: Ali je možno na kakšen način zagotoviti soliden navor tudi pri nižjih obratih? Recimo na tak princip kot je v fleksarcah (ko je motor obremenjen, "poviša" obrate, ko pa ni, pa jih "zniža", tako da se ves čas vrti relativno enako)
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
3.44 MB |
Pogledana: |
16 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
15.17 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4227 Aktiv.: 17.79 Kraj: KOČEVJE
|
Objavljeno: Pet Apr 14, 2017 7:39 am Naslov sporočila: |
|
|
rabiš povratno vezavo to se naredi ponavadi z magnetnim koleščkom SJSJSJ...
Pickup pa s hallovim stikalom (bipolarnim) industrija pa špara in to naredi kar s tuljavico .
če rabiš koleščke lahko pogledam
http://www.duramag.com/neodymium-magnets-ndfeb/neodymium-magnetizing-options/
_________________ Moments before detonation ,....... TT |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GiovanniTheX Član


Pridružen-a: Čet 29 Nov 2012 19:48 Prispevkov: 304 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Pet Apr 14, 2017 8:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Mislim da bom potreboval malo več razlage, v ozir mojemu začetniškemu znanju Ali pa vsaj namig, kako naj vprašam strica Gugla da mi bo dal željen odgovor
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MOND Član

Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05 Prispevkov: 623 Aktiv.: 2.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Apr 14, 2017 11:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Pin 5 na 555ki je namenjen modulaciji. Ko je motorček obremenjen potegne večji tok. Če boš ta tok "meril" z "shuntom" in merjeno napetost, ki je premosorazmerna toku uporabil kot modulacijsko napetost tako, da se bo ob večji obremenitvi povečalo tudi razmerje PWM na izhodu 555, bo motor ob obremenitvi poskušal povečati obrate. Če bo pozitivna povratna vezava pravilno nastavljena bo rezultat sprejemljiv, če ne, pa se bo ob obremenitvi motorček zaganjal ali pa sploh ne bo reagiral.
Skratka nekaj igranja z dodatnim uporom reda 0,33 Ohm, usmerjevalnim vezjem z shotkey (ali Germanij) diodo, gladilnim kondenzatorjem, trimerjem in še enim PNP tranzistorjem...
Nekje bi moral imeti shemo...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MOND Član

Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05 Prispevkov: 623 Aktiv.: 2.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Apr 14, 2017 2:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Našel sem delovno verzijo sheme. Vsekakor so v končni različici drugačne vrednosti uporovnega delilnika R1, P2 in R2 posledično tudi C5. Tudi R6 je odvisen od uporabljenega motorja, predvsem od njegove tokovne zmogljivosti.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
60.35 KB |
Pogledana: |
47 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GiovanniTheX Član


Pridružen-a: Čet 29 Nov 2012 19:48 Prispevkov: 304 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Sob Apr 15, 2017 12:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
MOND je napisal/a: |
Našel sem delovno verzijo sheme. Vsekakor so v končni različici drugačne vrednosti uporovnega delilnika R1, P2 in R2 posledično tudi C5. Tudi R6 je odvisen od uporabljenega motorja, predvsem od njegove tokovne zmogljivosti. |
Hvala za shemo.
Od česa so odvisne vrednosti uporovnih elementov v delilniku? Zakaj je treba spreminjati izhodno napetost delilnika (namen P2) - pulziranje nastavljaš z P1, kaj pa se spreminja s P2?
Kakšno vlogo ima R6 zaporedno z motorjem?
D3 ima vlogo kot zaščitna dioda za mosfet (tuljava v motorju), ali pač?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 32.96 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sob Apr 15, 2017 12:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
GiovanniTheX je napisal/a: |
... kaj pa se spreminja s P2? |
Povratna vezava (koliko "gasa" bo dodano ob obremenitvi).
GiovanniTheX je napisal/a: |
... Kakšno vlogo ima R6 zaporedno z motorjem? |
Padec napetosti na njem je referenca koliko je obremenjen motor (bolj obremenjen, večja napetost).
D3 ima vlogo kot zaščitna dioda za mosfet!
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GiovanniTheX Član


Pridružen-a: Čet 29 Nov 2012 19:48 Prispevkov: 304 Aktiv.: 1.98
|
Objavljeno: Sob Apr 15, 2017 1:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Torej more biti tako dimenzioniran (delilnik) da dobi pin5 max 8V (če napajam 555 z 12V)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 32.96 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sob Apr 15, 2017 2:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
MOND je napisal/a: |
... Vsekakor so v končni različici drugačne vrednosti uporovnega delilnika R1, P2 in R2 posledično tudi C5. Tudi R6 je odvisen od uporabljenega motorja, predvsem od njegove tokovne zmogljivosti. |
Naredi, zmeri. eksperimentiraj...skratka: uči se in malo razmišljaj. Prečitaj delovanje 555!
GiovanniTheX v proeilu je napisal/a: |
Zanima me: štromarija |
_________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MOND Član

Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05 Prispevkov: 623 Aktiv.: 2.62 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Apr 18, 2017 1:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Branez je odgovoril na vsa vprašanja...
Kot sem že napisal, je shema "idejna" in se vrednosti elementov spreminjajo za optimalno delovanje glede na uporabljen motor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 10 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|