 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Pon Okt 19, 2020 9:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ali mi lahko daš link do takšnega releja, ker nevem kako to zgleda. Imam pa v mislih stikalo grebenasto 0-1-2 , če bo tako uredu.
Sem pa poiskusil zagnat z zagonskim navitjem in kondenzatorjem in mi je generator ustavilo. Sem zagnal na kratko..... in se bojim, da bo tako enako, če naredim z zagonskim relejem...
Me pa še nekaj moti in sice kondenzator s samo 25mF, kot da ni zagonski temveč delovni... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
joli Član

Pridružen-a: Sob 25 Feb 2017 22:55 Prispevkov: 51 Aktiv.: 0.50 Kraj: Šoštanj
|
Objavljeno: Tor Okt 20, 2020 3:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kondenzator 100-125uf,mora biti zagonski ti pa imaš delovni zdaj. Stikalo 0/1/start,pozicija start je samovračljiva,npr kot pri vžigu avta. Zagonski releji so firme klixon,če boš iskal.
L.P. JOLI |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Tor Okt 20, 2020 4:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala. Nevem kako je to do sedaj delovalo. na tablici piše 25mF. Sedaj mi ni čisto nič več jasno.
Torej ima delovni kondenzator in zakaj potem potrebuje sklopko, da ga isključi, če je pa delavni in ne zagonski?? tak kondenzator je lahko priključen non stop brez poškodb.
Ali zna kdo tole razložit? Ali lahko potem priključim zagonskega, da mi nebo pobiralo toliko toka in zvežem z grebenastim 0-1-2? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbrane Član

Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02 Prispevkov: 590 Aktiv.: 2.69 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Tor Okt 20, 2020 7:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz imam enofazni 2,2kW ( 3KM ) motor za cirkular. Ima dva kondenzatorja in sicer 25mikro kot delovni s(stalno vključen) mislim da 125 mikro kot zagonski. Ker mi je falila centrifugalna sklopka sem uporabil zagonsko stikalo za enofazne motorje 0-1-start ( kupil v elektron....). Delovni kondenzator ostane stalno vključen na delovnem navitju, zagonskega pa sem preko zagonskega stikala vezal v serijo z zagonskim navitjem. Motor zaženemo tako, da stikalo iz pozicije 0 damo na pozicijo start za par sekund (da motor primerno steče ) nato pa ga spustimo in se samo vrne na pozicijo 1 - delovanje, ker je pod vzmetjo.
LP Brane _________________ En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Tor Okt 20, 2020 8:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
OK super, hvala. ne razumem kako deluje tale start, če pa prvo uključiš 1!? 1 je glavno navitje? Ali je enako, če priključim grebenasto 0-1-2? na 1 za nekaj sekund, da zažene potem pa na 2.....
Mj motor ima drugače samo 1x delovni kondenzator. Bom pa dal še zagonskega, če bo to kaj pomagalo,da mi ne pobere toliko A pri zagonu.
Čemu služi delovni? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbrane Član

Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02 Prispevkov: 590 Aktiv.: 2.69 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Sre Okt 21, 2020 11:59 am Naslov sporočila: |
|
|
V položaju 1 je vključeno samo delovno navitje motorja. Zato moraš v istem trenutku vklopiti z položaja 0 preko 1 na položaj start za par sekund in nato stikalo spustiti, da se samo vrne v položaj 1 , torej delovni.
Za probo lahko dodaš paralelno k obstoječemu še en kondi cca 100 mikro vendar z možnostjo, da ga lahko takoj ko motor steče izključiš. Popolnoma razbremenjen motor bi verjetno moral startati tudi samo z malim kondenzatorjem. Jaz imam za lažji start narejeno tako, da je ena stran motorja na tečajih in ga ob zagonu dvignem (da jermen ni napet) tako da se motor zavrti v prazno sam brez cirkularja in je zagon s tem lažji.
LP Brane _________________ En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
faznprifer Član


Pridružen-a: Ned 14 Okt 2012 9:36 Prispevkov: 175 Aktiv.: 1.13 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Sre Okt 21, 2020 2:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z delovnim kondenzatorjem se izboljša moment oz. navor motorja, motorji z delovnim kondenzatorjem se lažje spopadajo z obremenitvam. Za motor cirkularja bi bilo to po mojem mnenju priporočljivo. _________________ L.p. faznprifer |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 33.05 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Sre Okt 21, 2020 3:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
H20 je napisal/a: |
..
Sem pa poiskusil zagnat z zagonskim navitjem in kondenzatorjem in mi je generator ustavilo... |
Zakaj pa si raje ne nabaviš kakšne bencinske motorne žage? _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Sre Okt 21, 2020 5:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Branez to imam sedaj samo začasno, dokler ne zgradim hišo in si uredim elektriko.
sem se odločil, da bom naredil z 2x kondenzator, enega itak že imam, močnejšega pa še nabavim. mislim, da stikalo 0-1-start nebo dobro zame, ker mi bo generaror zajambral še predno prestavim na start. nabavil bom 0-1-2 (že iskal pa nisem dobil, niti kondenzator nima vsaka ele. trgovina) ali pa 1-0-2. pa da vidimo. predvsem pa močnejši zagonski kondenzator.
preverim pa še na mešalcu kakšen kondenzator imam za 0,5 kw, da vsaj poskusim. se mi pa motor na mešalcu rahlo pregreva, še to moram preveriti zakaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Ned Okt 25, 2020 8:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Začasno urejeno, Bil pri starem mojstru. Se je smejal vsem električarjem "pametnim" na tem forumu. Motor je narejen za delovni kondenzator brez kakršne koli sklopke. Tista shema elektrokovine ni pravilna. Žal motorja ne morem zagnati normalo z agregatom. Sem si naredil na soft start in zadeva dokaj dobro deluje. Oziroma najbolje ta hip  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
joli Član

Pridružen-a: Sob 25 Feb 2017 22:55 Prispevkov: 51 Aktiv.: 0.50 Kraj: Šoštanj
|
Objavljeno: Ned Okt 25, 2020 9:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj mi vsi smo ti svetovali na osnovi samo slike,ki si jo dal gor,drugic pa sam rešuj težave če imaš nas za tako pametne.
L.P. JOLI |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bbrane Član

Pridružen-a: Čet 14 Jun 2007 15:02 Prispevkov: 590 Aktiv.: 2.69 Kraj: Cerkno
|
Objavljeno: Ned Okt 25, 2020 9:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja in zakaj nisi probal zagona samo z delovnim kondenzatorjem kot sem svetoval v zadnjem postu. Je pa seveda dosti težji zagon zato sem svetoval razbremenitev ( zmanjsanje vztrajnostnega momenta) cirkularja. Kompresor ima v startnem stadiju dosti manjši vztrajnostni moment.
Tudi kompresor ti ne bi zalaufal na agregat ce bi ga izklopil in nato takoj ponovno vklopil tik pred izklopom tlacnega stikala (zaključni ciklus kompresorja) . Zato imajo kompresorji v hladilnikih vgrajeno takozvano termično zaščitno stikalo ( klixon),ki izklopi kompresor za kratek ce je le ta v zaključnem ciklusu komprimiranja.
Govorim o klasičnih neinvertorskimi motorjih v kompresorjih.
Nimam se za preveč pametnega vendar to temo kar dobro poznam iz lastnih izkušenj. Hvala in lp Brane _________________ En poizkus je vreden več kot tisoč strokovnih mnenj |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|