 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
kacnje Član

Pridružen-a: Sre 21 Jul 2021 7:58 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.21
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 5:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Silvo je napisal/a: |
Električni avto... ja sestra oz. njen mož je lani kupil novega E-golfa. Koristi ga sestra ki se vozi slab kilometer v službo. Vozne lastnosti so sicer dobre. Glede na to da nima narejenih niti 5k km se ve koliko ga uporablja. Doseg 200 max 250 km z enim polnjenjem. Na nek neplaniran nakup se raje pelje z avtom z motorjem z notranjim izgorevanjem. Teh imajo pri hiši več kot voznikov. Priznava, da je električni avto pri hiši lahko le kot drugo vozilo. |
Tako je. Počasi se premika v tej smeri. Sedaj je EV zagotovo primeren kot drugo vozilo v družini. Zadnji nemški podatek (vir: Bloch, ADAC) pravi, da povprečen avto v Nemčiji naredi 40 km dnevno. Torej za veliko večino povsem zadošča tudi tako majhen doseg (novejši avtomobili imajo itak večji doseg - konkretna Škoda, sicer draga, recimo blizu 500).
Za daljše poti pa je treba nekaj načrtovanja, prav tako ni več "zastonj", kot je lahko tistih 40 km za službo/trgovino napolnjenih iz domače polnilnice. Kar nekaj znancev imam na EV in vidim, koliko načrtovanja je potrebno. Ni to za vsakega. Tudi sam (trden dizelaš) bi se težko navadil, verjetno pa nas bodo prisilii s cenami. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kacnje Član

Pridružen-a: Sre 21 Jul 2021 7:58 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.21
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 5:51 am Naslov sporočila: |
|
|
kose19 je napisal/a: |
Praktični preizkus vožnje od Ljubljane pa nekam do Pariza je pokazal, da je vožnja z električnim avtom dražja kot z dizlom.
Baje, da na polnilnici poleg električne energije plačaš tudi čas polnjenja.
Pod črto se še dolgo ne bo splačalo. |
Verjetno bo tako, da bodo ta hitra polnjenja vedno draga. Načini zaračunavanja so zelo različni, ampak načeloma ob teh avtocestnih lahko računaš na hitro in drago polnjenje, zraven pa zaračunavajo tudi čas (ko enkrat prekoračiš določene minute). Saj to je po svoje logično, sicer nekateri kampirajo, "točijo" pa ne. Tako se človek hitreje umakne in pusti zadevo drugemu, saj infrastrukture še ni dovolj (in bo tudi problematična).
Za takšne vožnje (kot sem pisal v zgornji objavi) EV ni primeren. Da se, ampak moraš načrtovati/prilagajati. Je pa že izvedljivo in to vsako leto bolj.
Kako bo z infrastrukturo za EV v prihodnosti? Nisem prav hud optimist. Polnilnice terjajo svoje, veliko lokacij bo to težko izvedlo. Po drugi strani pa se bodo pojavljale hitre polnilnice, baterije bodo omogočale večji doseg - to dvoje bo pomenilo, da bo EV podoben kot ICE danes. Če bo doseg nad (realnih) 600 km in boš napolnil večino baterije v 10 minutah in bo cena sprejemljiva, potem bo šlo.
Doma bodo nastajale "zastonj" polnilnice (pač sončne elektrarne, verjetno tudi zalogovniki, ki jih že pripravljajo iz recikliranih baterij), trgovine in gostilne bodo pogosto ponujale zastonj polnjenje (sicer počasno) kot neko dodatno ponudbo ...
Bomo videli. Nikakor ni vse zlato, kar se sveti in uporaba EV (sploh danes) prinaša še veliko težav - o tem sem tudi pisal na blogu. Sama vožnja pa je odlična.
Priznam pa nekaj - ravno na tem forumu (sem pač novinec tukaj) sem pričakoval precej zagovornikov EV. Pa je ravno nasprotno. Mogoče zato, ker elektriko bolje poznate in se zavedate težav z infrastrukturo? Možno.
Želim pa biti maksimalno objektiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ule Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32 Prispevkov: 1583 Aktiv.: 6.66 Kraj: Babno Polje
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 6:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Sem enakega mnenja kot s55m in robertos glede EV. Glede hitrosti polnenja, bi morali imeti enostavno zamenljive akumulatorje. Prideš na "črpalko" in ti v 10min zamenjajo akumulator. Sicer dvomim da bo do tega kmalu prišlo, če bo sploh (standardizirane velikosti, napetosti, priključki,...) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kacnje Član

Pridružen-a: Sre 21 Jul 2021 7:58 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.21
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 6:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Sam sem tudi pred časom razmišljal o hitri menjavi akumulatorjev. Mislim, da je Renault že nekaj razvijal to. Pred kratkim pa sem poslušal pogovor z dvema strokovnjakoma za razvoj baterij na radiu in sta menila, da to ne bo potrebno. Da je preveč komplikacij s tem, baterije pa se hitro razvijajo in bo posledično manj težav s tem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ule Član


Pridružen-a: Tor 13 Jan 2004 20:32 Prispevkov: 1583 Aktiv.: 6.66 Kraj: Babno Polje
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 7:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Sicer ne spremljam preveč EV scene, me pa vseeno zanima, če obstajajo naslednji podatki:
- koliko je sposoben dati od sebe akumulator po recimo 5 letih?
- koliko stane nov akumulator?
- kakšna je potem računcia glede prihrankov... (pri EV odpade menjava raznih filtorv, najbrž tudi nekaterih olj, servisov motorja,... So pa verjetno druge zadeve za servisirat) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 11.97 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 7:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Branez je napisal/a: |
Naročil bi Nevero, pa je čakalna doba dolga. |
A na zadostno kolicino pokojnin?  _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mosqito Član


Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3534 Aktiv.: 31.40
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s56al Član

Pridružen-a: Pon 19 Sep 2005 12:03 Prispevkov: 788 Aktiv.: 3.32 Kraj: JN66SI & JN76TM
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 7:55 am Naslov sporočila: |
|
|
Ko sem bil še mlad, se pravi desetletja nazaj, je tema, ki je v debato pritegnila celotno moško populacijo, običajno bila služenje vojaške obveznosti . Danes prvenec zgleda prevzema debata na temo avtomobilov. Ta se vedno razživi, tudi pri sicer zelo razsodnih ljudeh .
Q: Ali se električni avto izplača?
A: Ne, zagotovo ne in tako bo ostalo še nekaj časa. To čivkajo celo vrabci na strehi... Kdaj bo ekonomsko upravičen, ve le kristalna krogla .
Q: Ali električni avto pomeni napredek?
A: Absolutno. Gre za vozilo, ki je bolj enostavno in ima bistveno manjše število gibljivih delov kot vozilo z motorjem na notranje izgorevanje. Že samo to samo po sebi pomeni napredek. Primerjava iz sveta elektronike: "lampe" : polprevodniki.
Q: Ali bi električni avto imel?
A. Vsekakor.
Q: Ali električni avto bom imel?
A: Upam, da nekoč. Trenutno imam 11 let star avto s prevoženimi "le" 85 kkm, čudovito ohranjen, še vse originalno, redno servisiran, etc... Po nobeni logiki, ne ekološki, ne ekonomski, se mi ne splača menjati za novega. A pri ljudeh dostikrat odloča "srce" in ne pamet
Q: Ali je bolj pogosto "tankanje", ki pri obstoječih "električarjih" traja dalj časa kot pri avtu na naftne derivate, problem?
A: V velikem številu primerov je to le problem v človeški glavi. Človek je zelo prilagodljivo bitje. Hitro se lahko navadi, da avto pač ob vsaki priložnosti, doma, pred trgovino, v službi, priklopi na "vtičnico". Podobno kot mobilni telefon. Tu nobenega ne moti potreba po pogostem polnjenju...
Infrastruktura se pa bo že sproti razvila. Tudi letanje človeka po zraku se je še pred 150 leti večini ljudi zdela neuresničljiva ideja, problemov, zakaj to ni možno, pa so "nasprotniki" znali našteti poljubno mnogo. Ni pa se ideja zdela neuresničljiva Cayleyu, Lilenthalu, bratoma Wright...
Q: Ali bo avto z motorjem na notranje izgorevanje izumrl?
A: Upam, da ne. Po izumrtju niti ne bo potrebe, če človeštvo nekoč izdela poceni in neškodljiv vir električne energije. Potem so odprte možnosti za poceni / neškodljivo pridobivanje vodika, alkohola, oboje lahko poganja motor z notranjim izgorevanjem. Koliko ljudi pa bo tak avto še želelo imeti, pa je drugo vprašanje. Verjetno bo posedovanje takšnega vozila zanimivo le za "retro", OT in podobne navdušence, ekonomsko pa se ne bo izplačalo...
Nazadnje urejal/a s56al Pet Jul 23, 2021 8:09 am; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kacnje Član

Pridružen-a: Sre 21 Jul 2021 7:58 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.21
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 8:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Lepo si napisal S56AL. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 32.96 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 8:10 am Naslov sporočila: |
|
|
s55m je napisal/a: |
A na zadostno kolicino pokojnin?  |
Ne, ni potrebno! Mimogrede, sem že na čakalni listi, izkoristil sem bonus od prejšnjega nakupa pri Rimac-automobili.
Money doesn't matter!!! _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kacnje Član

Pridružen-a: Sre 21 Jul 2021 7:58 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.21
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 8:11 am Naslov sporočila: |
|
|
ule je napisal/a: |
Sicer ne spremljam preveč EV scene, me pa vseeno zanima, če obstajajo naslednji podatki:
- koliko je sposoben dati od sebe akumulator po recimo 5 letih?
- koliko stane nov akumulator?
- kakšna je potem računcia glede prihrankov... (pri EV odpade menjava raznih filtorv, najbrž tudi nekaterih olj, servisov motorja,... So pa verjetno druge zadeve za servisirat) |
Nimam svojih izkušenj, spremljam pa nekaj znancev.
Lani sem pripravil Primerjavo stroškov med Ioniq EV in Passat ICE.
POZOR - gre zgolj za primerjavo, verjetno daleč od tega, da bi postavljal zaključke. Zgolj gola primerjava, ne se obešat na neznanstvenost.
On ima letos 172 kkm (štiri leta je star), mislim, da je letošnji servis plačal okrog 90 evrov. Degradacija baterije naj sploh ne bi bila problem. Tukaj ne mislim samo na tega Ioniqa, tudi drugi poročajo zgolj o malenkostnih zmanjšanjih. Ampak to so njihove besede recimo, da jim verjamemo.
Potencialnih težav je precej manj s samim motorjem, ostane pa še vedno ostalo, kar ni povezano z elektriko. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 32.96 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 8:15 am Naslov sporočila: |
|
|
s56al je napisal/a: |
Ko sem bil še mlad, se pravi desetletja nazaj, je tema, ki je v debato pritegnila celotno moško populacijo, običajno bila služenje vojaške obveznosti . Danes prvenec zgleda prevzema debata na temo avtomobilov. Ta se vedno razživi, tudi pri sicer zelo razsodnih ljudeh ... |
Tej misli se pridružujem! _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4770 Aktiv.: 20.08 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 8:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Moja vizija
Električni avto bo definitivno avto prihodnosti, ampak baterije so le nekakšno prehodno obdobje. Potrebno bo izdelati drug vir el. energije.
Nekaj takega, kot so pred leti ponujali varčne žarnice, ki jih nihče ni maral, saj so bile "neuporabne". Sedaj z LED žarnicami je nekaj povsem drugega. Na klasično žarnico z žarilno nitko redko kdo pomisli...
Torej avto si bo moral sam proizvajati energijo (fuija, gorivne, celice, ....) zanašanje na el. omrežje ni rešitev.
No, dopuščem možnost mikro jederske (fuzijske) elektrarne na vsaki hitri polnilni postaji _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Branez Moderator


Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7831 Aktiv.: 32.96 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 9:09 am Naslov sporočila: |
|
|
K Sandijevemu razmišljanju bi še dodal pogovore "rekreativcev" o električnih kolesih. Rekreacija pa taka!!! _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
urosg Član


Pridružen-a: Pet 27 Apr 2007 14:30 Prispevkov: 565 Aktiv.: 2.55
|
Objavljeno: Pet Jul 23, 2021 10:33 am Naslov sporočila: |
|
|
SimonS je napisal/a: |
Potrebno bo izdelati drug vir el. energije. |
Težava ni samo v viru el. energije ampak v sami infrastrukturi, ki nikjer po svetu še ne in ne more slediti začrtanim smernicam oz. pobožnih želja politikov o elektrifikaciji avtomobilskega trga.
Da gremo malce off-topic: jedrska energija, pred recimo dobrimi 10 leti (govorim na pamet) so vsi v EU dvignili prah koliko je ta vrsta energije slaba - tudi v Sloveniji (posledica TEŠ6 - res rentabilna zadeva ) - in da se jo je treba znebiti; v nemčiji in švici so začeli z masovnimi odklopi jedrskih elekrarn, danes imajo že problem, ker 1. v južnem delu nemčije ni dovolj drugih proizvodnih zmogljivosti ki bi lahko pokrivale začrtano porabo, 2. imajo v severnem delu vetrne elektrarne, kjer imajo presežke, vendar jim manjka infrasturktura za prenos med severnim in južnim delom države, ...
Problem pri odklopu jedrske elektrarne je tudi ta, da je odklop drag, dolgotrajen in permanenten.
SimonS je napisal/a: |
No, dopuščem možnost mikro jederske (fuzijske) elektrarne na vsaki hitri polnilni postaji. |
V tej smeri - male/mini jedrske elektrarne - kakor vem, ciljajo američani... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 9 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|