 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Bonus Član

Pridružen-a: Sob 22 Mar 2014 22:50 Prispevkov: 130 Aktiv.: 0.96 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Maj 07, 2022 10:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Imamo službenega e-golfa Leto in pol. Prevoženih 16k km, polni se na samooskrbni SE. Na običajni relaciji 130km porabi 20kWh. Od LJ do KP gremo običajno na Petrolovo hitro polnilnico za 20 minut. Do zdaj smo za to plačali cca 20€.
Računica je odvisna od potreb. Čez 10 let bo pa najbrž tudi cena nadomestne baterije sprejemljiva. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sg1 Član

Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28 Prispevkov: 230 Aktiv.: 1.61 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Maj 08, 2022 8:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bonus je napisal/a: |
Od LJ do KP gremo običajno na Petrolovo hitro polnilnico za 20 minut.
|
Niti od LJ do KP se ni možno peljati brez polnjenja ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SimonS Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4760 Aktiv.: 20.19 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Ned Maj 08, 2022 9:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na nekaj pa se pozablja
Večina denarja za ceste se dobi iz cestne takse in davka na fosilna goriva. Pri EV se to ne plačuje. Iz kje bo v prihodnje denar za ceste?
Pa še to je malo hecno in veleumni ne pomislijo na to. Polnjenje
Hitre polnilnice so super. V 20min se avto napolni do 80%. Sprejemljivo, ampak ali bo elektro omrežje zdržalo take porabnike? Če postaviš naprimer polnilni center z 10.imi 350kW polnilnicami rabiš zraven še eno plinsko/premog elektrarno, saj sonce in veter tega ne bo dosegel....
Lahko je sedeti za mizo, modrovati in pisati zakone. Praksa pa je čisto nekaj drugega... _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
twom Član


Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37 Prispevkov: 981 Aktiv.: 4.16 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Maj 08, 2022 11:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bonus je napisal/a: |
Imamo službenega e-golfa Leto in pol. Prevoženih 16k km, polni se na samooskrbni SE. Na običajni relaciji 130km porabi 20kWh. Od LJ do KP gremo običajno na Petrolovo hitro polnilnico za 20 minut. Do zdaj smo za to plačali cca 20€.
Računica je odvisna od potreb. Čez 10 let bo pa najbrž tudi cena nadomestne baterije sprejemljiva. |
Kakšna bo pa kaj računica, ko bo še 99 drugih, ki bojo želel 20 minut hitrega polnjenja?
99 * 20 minut = 33 ur
Pa izgleda da folk še vedno ne razume da je 1 tanker nafte v luko Koper na mesec enako stalno delujoči jedrski elektrarni (ocena od oka)
Cevi (žice) po kateri bo tekla vsa ta elektrika se pa tudi naredi sama iz danes na jutri. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zoran Član

Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 550 Aktiv.: 2.33 Kraj: SG
|
Objavljeno: Pon Maj 09, 2022 7:54 am Naslov sporočila: |
|
|
SimonS je napisal/a: |
Lahko je sedeti za mizo, modrovati in pisati zakone. Praksa pa je čisto nekaj drugega... |
Velja pregovor - teorija brez prakse je kot kolo brez akse... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
a.vidmar Član


Pridružen-a: Ned 08 Jul 2007 11:03 Prispevkov: 1159 Aktiv.: 5.33 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Pon Maj 09, 2022 9:21 am Naslov sporočila: |
|
|
@twom
Cena nove Tesle S85 preformance je bila cca 80.000€ ++, (po podatkih ki sem jih našel)
Danes rabljena stane 30.000€ S85
Baterija je degradirala na 85% v 8ih letih. Domet je po navedbah prodajalca 395km.
Zanimivo je da kolega, ki ima Leafa (domet 110km ), vsak delovni dan opravi pot v Ljubljano in občasno gre z njim na obalo v istro. Glede na to kako neuporaben je električen avto z tako malo dosega, me čudi, da je z njim zadovoljen. Kot drugi avto ima Twinga.
99*20 minut = 33 ur,
90*5 minut navadno polnjenje je pa 7,5h
(Samo ena ročka je na črpalkah, tako kot je samo ena polnilnica.)
Glede obdavčitve in takse, ko bo uporabnikov dovolj, se bo lepo ukinilo olajšave in uvedlo davek. Tako kot je bilo brezplačno polnjenje na nekaterih polnilnicah, kjer je sedaj prav lepo plačljivo.
Včasih so se vozniki konjskih vpreg zgražali nad kočijami brez konj. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2731 Aktiv.: 13.24 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Pon Maj 09, 2022 4:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Elektro avti so prihodnost. Samo ne vemo v kaki obliki, kakšne bodo cene, kako se bodo obnašali akterji (proizvajalci, države, trgi, kupci...)
Ampak prihodnost definitivno je v tem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14656 Aktiv.: 62.17 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Pon Maj 09, 2022 9:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
qwertz je napisal/a: |
Elektro avti so prihodnost. Samo ne vemo v kaki obliki, kakšne bodo cene, kako se bodo obnašali akterji (proizvajalci, države, trgi, kupci...)
Ampak prihodnost definitivno je v tem. |
Se strijam, ampak v taki obliki skoraj zagotovo ne. V taki obliki se bo kaj kmalu pridružil varčnim žarnicam.
PS Še pomnite - distributerji so jih svojim uporabnikom celo dajali kot darilo.
Šele kasneje so "ugotovili" koliko je žarnica sploh varčna. Pa zadevo pa je skoraj nemogoče reciklirati saj se v teži nekaj 10 g. najde vse od kovine, plastike, stekla, elektronike, strupene kemije.... _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2731 Aktiv.: 13.24 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Tor Maj 10, 2022 7:34 am Naslov sporočila: |
|
|
CFL ima porazen cos fi. 0,6, LED imajo pa 0,3. Še navaden motor ima 0,8 ali več.
Katastrofa, kaj vse je v omrežju. In kaj šprica višje harmonike v okolico in povzroča konduktivne motnje po mreži. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Proteus Član



Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1936 Aktiv.: 8.21
|
Objavljeno: Tor Jun 21, 2022 10:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Počasi bo tole postajalo vedno bolj zanimivo.
Še posebej v kombinaciji s sončnimi celicami na strehi.
Seveda samo za tiste, ki si lahko privoščijo takšno konfiguracijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s56al Član

Pridružen-a: Pon 19 Sep 2005 12:03 Prispevkov: 787 Aktiv.: 3.34 Kraj: JN66SI & JN76TM
|
Objavljeno: Čet Jun 23, 2022 7:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Čeprav v nekaterih točkah rahlo "heretično", kot vedno zanimivo in poučno branje izpod peresa prof. Vidmarja:
http://lea.hamradio.si/~s53mv/eavto.pdf |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2731 Aktiv.: 13.24 Kraj: Vrhnika
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bonus Član

Pridružen-a: Sob 22 Mar 2014 22:50 Prispevkov: 130 Aktiv.: 0.96 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jun 26, 2022 11:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Komentarji okoli hitrih polnilnic namigujejo na to, da stroka s področja elektroenergetike ne obvlada niti osnovnošolske matematike. Nekaj stikov sem imel z njimi, pa težko rečem da nimajo pojma.
Kar se tiče relacije Lj -Kp -Lj - da, lahko bi se peljal brez vmesnega polnjenja, je pa dobro imeti nekaj rezerve, če obstaneš v koloni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Proteus Član



Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1936 Aktiv.: 8.21
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Proteus Član



Pridružen-a: Sre 15 Jun 2005 10:03 Prispevkov: 1936 Aktiv.: 8.21
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 459 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|