 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ignis Član


Pridružen-a: Pon 21 Feb 2011 10:38 Prispevkov: 485 Aktiv.: 2.78 Kraj: MB
|
Objavljeno: Čet Jun 20, 2024 2:26 pm Naslov sporočila: E-kolo, dodatna baterija, 48V ~20Ah, discharge 15-20A |
|
|
Torej, za povečanje dosega, sedaj, ko je lepo in toplo, bi dodal baterijo na prtljažnik,
ko se primarna izprazni, priklopim to II, nočem jih vzporedno vezati ker se mi zdi da je več tveganja in komplikacij. Trenutno imama nameščeno 48V 17,5Ah
Ker verjamem, da 1/3 foruma ima izkušnje s tem sprašujem za nasvete:
1.) Kje v EU kupiti zanesljivo in "cenovno ugodno" tako baterijo, kot celoto - primer tukaj
2.) Če se lotim(o) samo izdelave kateri tip celice Samsung ali LG vzeti --> https://eu.nkon.nl/
3.) vse ostalo kaj "pade" zraven pišem potem sproti
Prosim predvsem za vaše izkušnje, če ste jih pripravljeni deliti - preverjene informacije .
Hvala!
Lp _________________ Znanje se množi, če ga delimo! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.20 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Pet Jun 21, 2024 8:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Baterija 48V 17,5Ah je za vsaj 150km, predlagana dodatna za 200km, kot kaže boš daleč kolesaril
Nobenega problema pri vzporedni vezavi ni, pogoj je le, da sta pri združitvi napetosti enaki. Seveda lahko porabiš najprej eno, potem drugo.
Glede na porabo predvidevam, da imaš kakšen bafang 750W in da ga ne šparaš, v tem primeru imaš domet lahko polovico manjši. Realno gledano, to ni več kolesarjenje, ampak nekakšno razgibavanje na električnem mopedu.
Hailong-max je še višja od tiste 17,5Ah, neugodna oblika za prtljažnik.
Pri teh cenah je komaj smiselno sestavljat sam, če upoštevaš še izdelavo ohišja, BMS, sestavljanje, je že narejena baterija cenovno ugodna. Pri PSW Power so vse baterije z večjo kapaciteto narejene s Samsung ali Panasonic celicami. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ignis Član


Pridružen-a: Pon 21 Feb 2011 10:38 Prispevkov: 485 Aktiv.: 2.78 Kraj: MB
|
Objavljeno: Pet Jun 21, 2024 8:49 am Naslov sporočila: |
|
|
Z vsem napisanim se strinjam;
lepo si to spesnil skupaj "5"
Uporabljam DD(direkt drive), pojma nimam o pravi moči motorja,
kupil sem rabljenega ocenjujem da je 750W ali 1kW,
ko sem na "odprti cesti" pije ogromno A, tako da je doseg temu primeren ... leti pa tudi lepo ...
To dodatno baterijo bi rabil 3-4 x na poletje, ko hočem "long range" , za ~1/2dneve izlete konstantnega premikanja
Se strinjam da je smiselneje to kupiti ... ko pa nikoli ne veš kaj notri dobiš ...
Začel sem 2006 z Pb "opekami,
nadaljeval z LiFePO4,
te sem vedno sam skupaj "ustvarjal"
sedaj v eri 18650 in 21700 pa ... _________________ Znanje se množi, če ga delimo! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 871 Aktiv.: 4.03 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Pet Jun 21, 2024 12:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot je že Vojko omenil, ni noben problem vzporedna vezava, če so le napetosti enake.
Sam imam na predelanem kolesu 42V 13Ah baterijo in ko grem na večdnevni trip (500+km) z vso opremo (4x potovalna torba>> cca 25kg) dodam še eno tako baterijo (sposojeno od očeta) na pritljažnik in med seboj povežem kar polnilne vtičnice.
Amperi se lepo pretakajo in sem iz njiju sparavil skoraj 25Ah, kar je zadostovalo za 165km s 1000m višincev _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5528 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pet Jun 21, 2024 12:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
To, ali je možna vezava preko polnilne vtičnice, je odvisno od izvedbe vgrajenega BMSa in priklopa vtičnice: nekatere baterije imajo izhod in polnilno vtičnico vezana na isti port (in je tudi na polnilnem vtiču prisotna napetost!), druge (velika večina "boljših") pa imajo polnilni port ščiten na način, da lahko preko njega le polniš, pa še to z omejenim tokom na par amperov.
Tako da v tem primeru je izbira čim bolj "butaste" kitajske baterije še najboljša izbira .
Sem pa zdajle razmišljal, da bi lahko izvedel zadevo bolj failsafe tudi tako, da bi na izhodu obeh packov uporabil idealni diodi (=mosfet z dedicated kontrolnim čipom z zanemarljivim padcem napetosti in izgubami napram klasični diodi), preko katerih bi lahko povezal vzporedno dva akumulatorja in na ta način preprečil morebitne težave, če bi bili bateriji različno napolnjeni - tok bi vedno tekel iz tiste, z višjo napetostjo.
LP,
Gregor _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mosqito Član


Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3531 Aktiv.: 31.57
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ignis Član


Pridružen-a: Pon 21 Feb 2011 10:38 Prispevkov: 485 Aktiv.: 2.78 Kraj: MB
|
Objavljeno: Pet Jun 21, 2024 9:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
OK-ej, če prav razumem,
se lahko 2 baterije vzporedno vežejo,
brez nekega zunanjega nadzornega modula,
če imajo isto napetost ...
ko sta polni ( v mojem slučaju) obe morata imeti 54,6V _________________ Znanje se množi, če ga delimo! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mosqito Član


Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3531 Aktiv.: 31.57
|
Objavljeno: Pet Jun 21, 2024 9:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
V primeru, da bms ne bo kaj skakal in norel ne sme biti nekega hujšega problema.
Tole s teslo je samo kot zanimivost, kaj vse ljudje počnejo. _________________ Always going the extra mile. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.20 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Sob Jun 22, 2024 10:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Kitajske Hailong baterije imajo "butast" BMS, kar je zelo uporabno, brez kompliciranja in komunikacije. Večinoma je notri BMS, ki ima izhod preko ene skupine MOSFET tranzistorjev, polnjenje pa preko obeh. Ja, lahko bi baterijo polnil preko izhoda, ampak potem BMS ne nudi zaščite pred previsoko napetostjo. Pogosto je za polnjenje le en MOSFET, za praznjenje 3 ali več. Če je priključek za polnjenje ločen, ni potrebe, da sta obe skupini MOSFET tranzistorjev simetrični.
Vzporedna vezava teh kitajskih baterij preko polnilnih priključkov je možna, ampak iz zgoraj napisanega razloga ni priporočljiva za večje tokove. V tem primeru, ker gre za direct drive motor, so tokovi lahko krepko preko 20A, dodatna baterija bo sicer imela nekaj več kabla in s tem nekaj serijske upornosti, ampak izenačevalni tok lahko v nekem trenutku preseže polovico, ker bo dodatna baterija močnejša.
Če bi šlo za običajni 250W motor, potem ne vidim problema, kar je več, priporočam vzporedno vezavo samo preko izhodov, torej vezava obeh izhodov skupaj.
Če bi bil v bateriji simetrični BMS, potem vzporedna vezava prek polnilnih priključkov ja, ampak žal ozko grlo potem postane polnilni priključek, ki večinoma ni narejen za več kot 5A.
Dodatno, vzporedna vezava različno napolnjenih baterij je možna tudi preko primernega upora, ko pride do izenačitve se upor preveže. Če vedno paziš, da povežeš skupaj napolnjeni bateriji na enako napetost, potem ni problema.
Predlagal bi, da si narediš en mali V-meter in ga opremiš s priključkom za polnilni priključek, da lahko pomeriš napetost baterije, saj na polnilnem priključku dobiš napetost baterije.
Razlika napetosti kakšen volt ali dva, ne bo povzročil velikega izenačevalnega toka. Če bi bila ena prazna, druga polna, to pa ne bib ilo dobro, nenazadnje lahko prevelik tok izklopi BMS..., crkne varovalka, ...
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ignis Član


Pridružen-a: Pon 21 Feb 2011 10:38 Prispevkov: 485 Aktiv.: 2.78 Kraj: MB
|
Objavljeno: Ned Jun 23, 2024 11:27 am Naslov sporočila: |
|
|
v.j. je napisal/a: |
Kitajske Hailong baterije ... |
Hvala ti za podrobno razlago ! _________________ Znanje se množi, če ga delimo! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mmelektronika Član

Pridružen-a: Pet 04 Okt 2019 18:59 Prispevkov: 217 Aktiv.: 3.13 Kraj: Medvode
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|