www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Temperaturna vrednost vžigalne svečke.
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 11, 2024 10:23 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Trenutno ne najdem navodil za motorko, sem pa našel za Kawasaki kosilnico na laks. Tam piše da je razmerje za mešanico olje:bencin - 1:50, to pomeni 2%, olje mora imeti specifikacijo JASO FC.
Za Kawasaki kosilnico uporabljam sintetično olje (modre barve), na kantici piše da ustreza specifikacijam JASO FC in API TC+. Za Kawasaki kosilnico sem delal 3% mešanico, ker sem se verjetno že na začetku odločil da je bolje biti na varni strani.

Na kantici od olja (rdeče barve), ki jo uporabljam za motorko in tudi za staro 2T kosilnico, piše da ustreza specifikacijam JASO FC in ISO-L-EGC.

Sem pogledal specifikacije po spletu, in izvedel da so se včasih prodajala olja po starejši specifikaciji API TC katera se ne prodajajo več. Verjetno je bilo za ta olja potrebno delati od 3% do 4% mešanico.

Na eni od spletnih strani tudi piše da je za mešalno razmerje potrebno upoštevati navodila proizvajalca motorja in ne navodila proizvajalca olja.

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s59ma
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Feb 2008 12:31
Prispevkov: 634
Aktiv.: 3.01
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 11, 2024 12:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne pretiravaj s % olja!

Sam že 20+ let uporabljam 2.5% mešanico (JASO FC sintetičnega) olja in NIKOLI nisem imel nobenih problemov - čeprav je proizvajalec predpisal 4% mešanico (mineralnega) olja za 2T motorje!

Nič čudnega; ko so motorko naredili (je namreč letnik 86), je bila običajna uporaba 2T mineralnega olja in ne sintetike. Tudi v mojih navodilih je podatek za 4% olja! Takrat sintetika ni bila tako lahko dostopna in poceni, kot je danes. Proizvajalec se je le zavaroval...
V vseh navodilih za starejše stroje boš prebral podatek 4% MINERALNEGA 2T, v vseh novejših pa 2% SINTETIKE. Ne poznam nikogar, ki bi danes še vedno uporabljal "Dvotaktol"...

_________________
Na napakah se učimo (pametni se na tujih).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6732
Aktiv.: 28.42
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 11, 2024 1:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jozkoc je napisal/a:
Na kantici od olja (rdeče barve), ki jo uporabljam za motorko in tudi za staro 2T kosilnico, piše da ustreza specifikacijam JASO FC in ISO-L-EGC.


Na barvo se ne rabiš preveč zanašat. Stihl prodaja rdeče, Husqvarna pa modro. Oboje je sintetika. Dolga leta sem za vse dvotaktno (žaga, nitkarica, škropilnica, ...) uporabljal Castrol TTS sintetiko v 2% mešanici, pa nikoli ni bilo nobenih težav pri delu niti okvar. Zdaj se ta Castrol prodaja pod nekim drugim imenom ("Castrol Power 1 Racing 2T").
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
s53al
Član
Član



Pridružen-a: Pon 18 Okt 2010 19:44
Prispevkov: 1123
Aktiv.: 6.29
Kraj: Bela krajina

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 11, 2024 3:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imam dve motorni žagi Stihl (036 in MS 170)in pa laksarco (nitkarico) Alpina VIP 34.
Na 5 L bencina dam 2,5 deci olja, ki ga kupin ma Petrolu. To delam že več kot trideset let in nobenega problema.
Eni pa čarajo, potem se pa čudijo, da zariba.

_________________
Vremenska postaja Doblička gora
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
s59ma
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Feb 2008 12:31
Prispevkov: 634
Aktiv.: 3.01
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 11, 2024 5:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jozkoc je napisal/a:
So se začeli problemi z vžiganjem in pri pregledu svečke je bila elektroda močno zapacana s sajami.

jozkoc je napisal/a:
Delam 4% mešanico, mogoče kdaj malo manj, kdaj pa malo več, pri tem opravilu nisem preveč natančen.

Procente naliješ "po občutku", ne po merici (mililitrih) ?????

_________________
Na napakah se učimo (pametni se na tujih).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
brezimenko
Član
Član



Pridružen-a: Tor 06 Jun 2017 12:09
Prispevkov: 558
Aktiv.: 5.71

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 11, 2024 7:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Meni so všeč kantice z oljem, ki imajo merico že vdelano, zlasti tiste od Oregona pa Ramde imajo bolj precisno skalo za doziranje.

Aja npr. Stihl pa Ramda označujeta olja rdeče polsintetično modro pa polnosintetično katero je ekstra kvalitetno. Stihlova modra se priporoča v 4-mix motorje, ker so bolj revni z mazanjem. Zlasti občutljivi so tile nahrbtni pihalniki in tudi tam pravijo, da ne šparat na kvaliteti olja.

Pri res starih 2 taktnih motorjih se je včasih mešalo res velik procent motornega olja, ker je bilo kakšno specialno olje težavneje dobiti.

_________________
Izgubil sem račun pod imenom kobranka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 11, 2024 9:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

s59ma je napisal/a:
Procente naliješ "po občutku", ne po merici (mililitrih) ?????

Ne, seveda uporabljam merilno posodico, samo je bolj kilava, ker je široka in nizka, takšne ki so bolj natančne so ozke in dolge da je skala bolj raztegnjena. Potem pa še z leti volja po natančnosti popusti in vid opeša in iz 40ml je hitro 35ml ali 45ml.

frenki je napisal/a:
Na barvo se ne rabiš preveč zanašat. Stihl prodaja rdeče, Husqvarna pa modro. Oboje je sintetika.

Kaj pa vem, eni pravijo tako, drugi drugače. Že @brezimenko je v prejšnjem postu omenil da je Stihl rdeče olje pol sintetično.
Ja, verjetno se ni za zanašat, razen če specifikacije določajo tudi barvo.

s53al je napisal/a:
Na 5 L bencina dam 2,5 deci olja, ki ga kupin ma Petrolu. To delam že več kot trideset let in nobenega problema.

To je kar 5% mešanica. Pa saj tudi jaz mislim da ni samo preveč olja krivo da je svečka na motorki zapacana, ker stara 2T vrtna kosilnica ki jo imam dela na isto mešanico in ni težav. Jaz se nagibam k termu da je privedlo do tega seštevek vsega sledečega.
- nekoliko močnejša mešanica olja
- veliko delovanja ko je bila motorka še neogreta
- verjetno uplinjač daje nekoliko premočno mešanico bencina.
- svečka ima previsoko temperaturno vrednost, ker svečka Vistar L7TC je neka kitajska kopija od Torch L7TC, in je univerzalna za vse njihove 2T motorje ki jih izdelujejo.



20241011_203305_50.jpg
 Opis:
Merilna posodica za 2T motorno olje.
 Velikost datoteke:  89.31 KB
 Pogledana:  1 krat

20241011_203305_50.jpg



_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PPartner
Član
Član



Pridružen-a: Tor 20 Nov 2012 13:42
Prispevkov: 197
Aktiv.: 1.29
Kraj: okolica Cerkna

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 11, 2024 11:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Litrska embalaža husqvarninega olja ls in xp ima tisti majhen del v katerega iztisneš olje iz velikega dela. Tisti majhen del embalaže ima označeno koliko olja glede na procente gre v 5 litrov bencina.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 12, 2024 6:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Malo smo zašli iz teme, pa bi se vrnil na svečke.

Pri iskanju primerne svečke sem na sliki od embalaže Bosch naletel na zanimiv napis - Cu Electrode - thermo-elastic.

Sedaj me pa zanima kaj naj bi pomenilo thermo-elastic, če kdo zna to smiselno razložiti?

Sliko sem potegnil iz spleta.



BOSCH SUPER, Cu-Electrode, thermo-elastic.png
 Opis:
 Velikost datoteke:  440.24 KB
 Pogledana:  2 krat

BOSCH SUPER, Cu-Electrode, thermo-elastic.png



_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 19, 2024 8:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Danes sem po spletu iskal kaj naj bi pri vžigalni svečki, ki ima elektrodo z bakrenim vodnikom, pomenilo thermo-elastic.
Edina koristna informacija ki sem jo našel je na strani https://www.ngkspark.co.nz/technical_info/heat-range/ čisto spodaj, zadnji odstavek, ki pravi takole:

"NGK Spark Plugs pioneered the use of a copper cored electrode in 1958, which enables a spark plug to heat up quickly and also dissipate heat quickly giving an ultra wide heat range. ..."

Kar pomeni, na kratko, da ima vžigalna svečka z bakrenim vodnikom širše temperaturno območje delovanja kot svečka z navadnim železnim vodnikom.

To, da zaradi bakrenega vodnika hitreje odvaja toploto razumem, ampak da se pa hitreje ogreje mi pa ne gre v glavo. Mogoče to razume nekdo ki je študiral termodinamiko in razume besedila in enačbe ki so na tej strani https://journals.eco-vector.com/2074-0530/article/view/87355/pdf .

Nekako koristna informacija je tudi na Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Spark_plug , ki pravi tako:

"In the late 1970s, the development of engines reached a stage where the heat range of conventional spark plugs with solid nickel alloy centre electrodes was unable to cope with their demands. A plug that was cold enough to cope with the demands of high speed driving would not be able to burn off the carbon deposits caused by stop–start urban conditions, and would foul in these conditions, making the engine misfire. Similarly, a plug that was hot enough to run smoothly in town could melt when called upon to cope with extended high speed running on motorways. The answer to this problem, devised by the spark plug manufacturers, was to use a different material and design for the centre electrode that would be able to carry the heat of combustion away from the tip more effectively than a solid nickel alloy could. Copper was the material chosen for the task and a method for manufacturing the copper-cored centre electrode was created by Floform."

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 19, 2024 9:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jozkoc je napisal/a:


To, da zaradi bakrenega vodnika hitreje odvaja toploto razumem, ampak da se pa hitreje ogreje mi pa ne gre v glavo.


Po moje se konica in keramika okrog elektrode, hitreje in enakomerneje ogreje. Tako se keramika čisti, ker ima dovolj visoko temperaturo, konica pa še vedno ne žari

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.17

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 19, 2024 10:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Boljše hlajenje pomeni, da je lahko glava sveče bolj termično izolirana in izpostavljena v zgorevalni komori brez domnevnega pregrevanja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
brezimenko
Član
Član



Pridružen-a: Tor 06 Jun 2017 12:09
Prispevkov: 558
Aktiv.: 5.71

PrispevekObjavljeno: Ned Okt 20, 2024 12:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ampak konec koncev vsi ti detajli ne pijejo vode. Stare vojaške mašine so imele svečke, ki so bile narejene tako, da si jih razstavil in sčistil v nulo. Za renovirat takšne motorje danes ne dobiš več takih svečk. Nekateri motorji so bili tudi prilagojeni tako, da niso bili občutljivi na kvaliteto goriva. Se pravi so se svečke lahko hitro zasvinjale (kakšen umazan kerozin pa take).

Še zmeraj svetujem, da se malo poigraš z iglami na uplinjaču in ja lahko vzame precej časa predno lepo mašina zaigra in ne svinja več svečke. Saj imaš samo tri igle. Za spodnje vrtljaje, za zgornje vrtljaje in za prosti tek. Sedaj na zimo bo najbolj idealen čas za nastavljanje, ker se zrak ohladi in mašina rabi bolj bogato mešanico kot čez poletje. Recimo jaz sem jo nastavljal konec pomladi, da se je lepo zavrtela na polnih obratih ma, ko se je pred zimo shladilo je začela mašina mukat zadari premalo bogate mešanice in sem ji takrat malenkost odpru iglo za visoke vrtljaje.

_________________
Izgubil sem račun pod imenom kobranka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 21, 2024 9:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Bom videl koliko bom imel volje in časa za nastavitve uplinjača. Vedno prihajajo novi problemi, pa še starih ne odpravim. Ne vem, ampak mislim da nisem edini ki ima takšne težave. Confused Ne motorka, na splošno mislim.
_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.17

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 21, 2024 9:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Stari uplinjači so pri modernih gorivih s veliko etanola problematični.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group