 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Sre Okt 16, 2024 8:47 pm Naslov sporočila: RITAR DC12-200 Valve regulated sealed lead carbon |
|
|
Gledam te malo rabljene baterije za SE. Sedaj imam začasno trakcijske od viličarja. Sistem imam 24v. Svinčene so tako ene in druge. Ali je res tako velika razlika v delovanju med njimi?? Bom sploh kaj pridobil z zamenjavo? Recimo če primerjam 400Ah ene in druge.....
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mateik Član

Pridružen-a: Sob 06 Avg 2022 18:31 Prispevkov: 261 Aktiv.: 7.50 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Okt 16, 2024 9:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Globje jo lahko izprazniš in več ciklov preživi
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Sre Okt 16, 2024 9:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Koliko je to globoko? za te ne velja da 100% oziroma do katere napetosti lahko te vrste, pa da jo ne poškoduje....
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.14
|
Objavljeno: Sob Okt 19, 2024 10:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Vse svinčene baterije so neprimerne za solarne sisteme iz principa, da ji globoko praznjenje škoduje in v baterijo je treba vložiti več energije, kakor jo iz nje dobiš.
Za svinec je ta številka od 20% naprej, kar predstavlja čisto izgubo. Zelo slab litij ima 10%.
Dokler se prazne nekje do 50% kapacitete (Nove!) bo taka baterija delala še dolgo.
Praznjenje in polnjenje pri svincu pa zvija plošče in troši aktiven material (mehansko uničevanje)
Za svinec, kar je pod 12V neobremenjen pospešeno uničuje baterijo.
Kapaciteta pri svincu pa je deklarirana za 20 ali 24h praznenje in take v realnosti nikoli ne dobiš ven. Pri 1h praznjenju ne dobiš ven več kakor polovico.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Sob Okt 19, 2024 6:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vse so neprimerne od takrat, ko so začeli deliti Litijeve....prej je pa bila edina opcija. Ampak glede na cene litijevih se še vedno bolje splača svinčene.... Še posebej z vidika varnosti. Čez 2 leti tak čas bo pa čisto drugače.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Sob Okt 19, 2024 9:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
H20 je napisal/a: |
Še posebej z vidika varnosti. |
Trakcijska baterija , priklopljena na polnilec na vzdrževanju. Po par dneh je bila v kosih, na srečo na betonu sredi delavnice in ni povzročila požara ali škode zaradi kisline. Šla je v 2cm kose, ki so bili po vsej delavnici. To se je, spet na srečo, zgodilo ponoči, ko ni bilo tam nobenega. Predvidevam, da je kar močno počilo
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.14
|
Objavljeno: Sob Okt 19, 2024 10:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Načeloma se defekt svinčene shrambe kaže samo v napihovanju, puščanju kisline ipd., pri litijevih pa je velikokrat tudi pirotehnična spremljava.
Tekoči elektrolit, pri enih ne gori, kar je velika prednost, material elektrod in separatorji isto. Tudi odpornost na vročino (motor) je pri svincu večja.
Za shrambo pa žal LiFePO4 deluje najbolje in po ceni in volumnu. Strošek je nekje 500€ na kWh.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Ned Okt 20, 2024 8:54 am Naslov sporočila: |
|
|
ro-bi je napisal/a: |
H20 je napisal/a: |
Še posebej z vidika varnosti. |
Trakcijska baterija , priklopljena na polnilec na vzdrževanju. Po par dneh je bila v kosih, na srečo na betonu sredi delavnice in ni povzročila požara ali škode zaradi kisline. Šla je v 2cm kose, ki so bili po vsej delavnici. To se je, spet na srečo, zgodilo ponoči, ko ni bilo tam nobenega. Predvidevam, da je kar močno počilo |
Jo je razneslo, ni pa nič zagorelo. Kaj bi bilo, če bi kaj takega naredilo z litijevo, si pa lahko samo predstavljaš.....
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mateik Član

Pridružen-a: Sob 06 Avg 2022 18:31 Prispevkov: 261 Aktiv.: 7.50 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Okt 22, 2024 12:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
1dva3 je napisal/a: |
Načeloma se defekt svinčene shrambe kaže samo v napihovanju, puščanju kisline ipd., pri litijevih pa je velikokrat tudi pirotehnična spremljava.
Tekoči elektrolit, pri enih ne gori, kar je velika prednost, material elektrod in separatorji isto. Tudi odpornost na vročino (motor) je pri svincu večja.
Za shrambo pa žal LiFePO4 deluje najbolje in po ceni in volumnu. Strošek je nekje 500€ na kWh. |
Strošek LFP baterije je bližje 230€ / kWh...
LFP 5,12kWh
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5528 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Sre Okt 23, 2024 12:35 am Naslov sporočila: |
|
|
@mucek, pa si ti naročil ali poznaš koga, ki je vzel te celice z linka? [cenzurirano] je to kitajske stvari kupovat. Vse kar je spravno prodajo avtomobilski industriji. Škart roba pa gre naokoli in nikoli ne veš, kaj dobiš. Drugo je, če greš lahko do skladišča in vsaj izmeriš napetost.
Koliko časa potrebuje LiFePo4 230Ah da se napolni? S čim bolj optimalnim polnjenjem, da je ne uničiš. Zima prihaja, sonca bo bolj malo....
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mateik Član

Pridružen-a: Sob 06 Avg 2022 18:31 Prispevkov: 261 Aktiv.: 7.50 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Okt 24, 2024 2:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Capacity: 280 Ah
charge at 0.5C
Kar hitro bi rekel
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Tor Nov 05, 2024 11:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še za eno mnenje bi prosil....
Naročil sem varovalko kot na sliki. Nikjer ni pisalo kako velika sta priključna vijaka. Predvideval sem, glede na moč varovalko, da bosta vsaj M8. Dejansko pa sta komaj M6.
Imam 24v baterije, dva seta (ker so stare celice cca.400Ah) spojena skupaj na varovalki. Največjo porabo, za enkrat, imam komaj 2200W. To je dobrih 80A. Ta uporabnik pa uporabljam samo ko je dovolj sončno, da mi istočasno 1/3 vleče iz panelov. Iz obeh baterij gre cca. 55A. Kabli do varovalk bi morali biti dovolj 2x16mm2 (dolžina cca. 1m). Vendar bom dal od vsakega seta 25 ali 35mm2. Malo pa bo problem priključek kabla, ne vem če obstaja priključek 35mm2 fi6mm. Oziroma bo teh 6mm vijak sploh primeren??
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
29.72 KB |
Pogledana: |
0 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.14
|
Objavljeno: Tor Nov 05, 2024 11:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kabelski čevelj 32mm2 M6 obstaja
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
H20 Član

Pridružen-a: Sre 14 Okt 2020 18:44 Prispevkov: 220 Aktiv.: 3.87 Kraj: Litija
|
Objavljeno: Sre Nov 06, 2024 12:16 am Naslov sporočila: |
|
|
OK, bom šel pogledati v Wattelektro....me skrbi, če bo sploh šel na varovalko, ko je vse tako na tesno. Verjetno bol 25mm2. Mi je pa zelo čudno da je na varovalki M6 na Shuntu 100A pa M10....
Od varovalke pa do inverterja je 30cm, a bo vredu 25mm2 bakren kabel?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|