www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Odviti kolesni vijaki
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
grega09
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17
Prispevkov: 499
Aktiv.: 3.85

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 12, 2024 1:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne vem, kako bodo nekateri skrbeli za varnost v prometu preko foruma, če še momentne enačbe ne razumejo. Drool Na ročaj moment ključa zapneš vago, vlečeš do klika (pravokotno na ročaj) in potem izmerjeno ročico od vrtišča ključa (na mestu vijaka) pomnožiš z izmerjenimi kilami in za našo preljubo Zemljo še z 9,81 in dobiš Nm. Lahko gremo še v detajle, da ni vseeno kje moment ključ držiš, da pravilno pokaže, pa ne bi zdaj še te problematike odpiral...

ro-bi je omenil dolge vijake v glavi motorja. Ja, ti so lep primer prednapete vijačne zveze, ki lahko gre pa še korak dlje. Nekatere izvedbe so zasnovane celo tako, da jih zategneš toliko, da se material že plastificira, kar pomeni da bo z večjo obremenitvijo v cilindru motorja v vijaku rastla (skoraj) samo deformacija, osna sila v vijaku bo pa skoraj konstantna. Tako, da pri nekaterih izvedbah motorjev se te vijake vrže stran in obvezno vgradi nove, če se odpira motor.

Predebel nanos barve v spoju je lahko velik problem, sem ga že doživel. Razlog je spet v tem, da se s časom raztezek vijaka izgubi, ker se barva posede in stisne in vijačna zveza popusti.

Kaj dela pa pravilno vijačno zvezo bolj odporno proti odvitju, je pa večja deformacija vijaka za neko osno silo. To pomeni, da se mora vijak bolj zavrteti, da popusti. In večji raztezek pri bolj elastičnem vijaku in togi prirobnici da to rezervo. Zato pa je pomembno, da ni vmes nekih smeti in nesnage, ki to hitro izničijo, še posebej pri togih vijakih.

V neko področje hudih in konstantnih vibracij in posledično odvijanju vijakov se ne bi tu zdaj spuščal. Obstajajo rešitve, kako tudi to preprečiti. Malo Nord-Lock stran preglejte. Samo ni za vsak dan in za doma...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2742
Aktiv.: 13.22
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 12, 2024 2:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Moment ključi so dokaj dostopni. Danes jih že v vsakem diskontu dobiš poleg kruha.

In tudi vulkanizerji jih kupujejo tam, kjer navadni smrtniki.

Če vulkanizer kaj da nase, bi moral ta ključ poslati na kalibracijo vsako leto, saj je od tega ključa odvisno kar nekaj življenj. Cena kalibracije moment ključa je sicer med 50 in 100 eur. Ključ se da dobiti od cca. 30 eur dalje. In spet, če da vulkanizer kaj nase, bo kupil kako dražje in bolj zanesljivo orodje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
grega09
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17
Prispevkov: 499
Aktiv.: 3.85

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 12, 2024 2:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Seveda. Za normalnega uporabnika, ki ima 20 let star ključ pa je bolj praktično kot sem napisal in rešiš zadevo. Če ni v redu pa po novega:
https://www.interdiskont.si/izdelek/moment-navorni-kljuc-4-2-21-kg-mk-21/
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 16.00

PrispevekObjavljeno: Čet Dec 12, 2024 5:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

https://vi.aliexpress.com/item/1005006677975857.html
_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Dorijan
Član
Član



Pridružen-a: Ned 22 Jun 2008 10:48
Prispevkov: 2564
Aktiv.: 12.40
Kraj: južnoprimorska

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 14, 2024 1:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V lidlu je 25€ ta teden. Manj kot guma/klepar itd...
_________________
Če nekaj deluje, razstavi in ugotovi zakaj.
Nazaj na vrh
Prisoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Ravne
Član
Član



Pridružen-a: Sre 22 Maj 2019 22:02
Prispevkov: 193
Aktiv.: 2.61

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 14, 2024 10:37 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dorijan je napisal/a:
V lidlu je 25€ ta teden. Manj kot guma/klepar itd...

Ne najdem v njihovem katalogu. Kakšen pa je razpon navora?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 14, 2024 11:04 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Danes je sobota in imam čas za iskanje vira o mazanju kolesnih vijakov. Našel sem ga kar v uporabniškem priročniku svojega avtomobila Opel Astra.

Stran 203, desno spodaj, zadnji odstavek, posebej za @v.j. in ostale strokovnjake (ne glede na njihovo višino).

Piše da se namaže samo konus na glavi vijaka, in nič ne piše da tudi navoj.

Kdo je sedaj dovolj visok da se lahko zoperstavi strokovnjakom General motors, eni izmed tistih ki imajo najdaljšo tradicijo pri razvoju avtomobilov.



20241214_084817_50.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  224.16 KB
 Pogledana:  0 krat

20241214_084817_50.jpg



20241214_085023_50.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  252.3 KB
 Pogledana:  21 krat

20241214_085023_50.jpg



20241214_222643_50.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  278.6 KB
 Pogledana:  8 krat

20241214_222643_50.jpg



_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.


Nazadnje urejal/a jozkoc Sob Dec 14, 2024 11:49 pm; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.17

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 14, 2024 11:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Težava pri tem je, da vijak potem rjavi v navojih in na drugi strani, kjer nekaj navojev gleda ven.
Razlika, če tak vijak namažeš je samo v tem, da ne rjavi.

Vsak avto proizvajalec tudi priporoča servisiranje izključno na uradnih servisih. Veliko sreče.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Halon
Član
Član



Pridružen-a: Ned 11 Apr 2010 10:02
Prispevkov: 82
Aktiv.: 0.44
Kraj: Topolšica

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 14, 2024 11:34 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Navoj na vijaku se ne maže. Maže se samo konus, še posebej je pomembno, če imaš aluminjasta platišča.
Navoj nič ne rjavi, če ti navoji gledajo na drugi strani ven, imaš predolge vijake.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.17

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 14, 2024 12:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja pa kaj še
Vsak kolesni vijak bo gledal malenkost ven in tam zarosta in prime.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1661
Aktiv.: 13.20
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 14, 2024 1:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jozkoc je napisal/a:
Stran 203, desno spodaj, zadnji odstavek, posebej za @v.j. in ostale strokovnjake (ne glede na njihovo višino).

Piše da se namaže samo konus na glavi vijaka, in nič ne piše da tudi navoj.

Kdo je sedaj dovolj visok da se lahko zoperstavi strokovnjakom General motors, eni izmed tistih ki imajo najdaljšo tradicijo pri razvoju avtomobilov.

Nikjer ne piše, da se navoj ne sme mazat ... Cool
Iz zapisa je razbrati, da mazanje ni potrebno, ali je res, se lahko kregate še ene 5 strani če vam paše. Not talking




.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
grega09
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Okt 2014 11:17
Prispevkov: 499
Aktiv.: 3.85

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 14, 2024 2:13 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ste pa praktični. Applause Konus bi mazali, navoja pa ne. Bravo. Ko namažeš konus, bo v praksi namazan cel vijak. Strokovnjaki gor ali pa dol, tudi sam se srečujem s pisanjem navodil za kar kompleksne stroje, pa takšno neumnost napiše nekdo, ki ni nikoli vijaka in masti držal v roki.

Iz prakse vam povem, da okoli pravih strojev je vedno vse mastno, razen če ne delaš res samo za farmacijo in prehrambeno industrijo. In bolj praktično je upoštevati, da bo vijak namazan kot pa ne. Ste že kdaj videli mehanika s čistimi rokami?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 14, 2024 2:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

v.j. je napisal/a:
Iz zapisa je razbrati, da mazanje ni potrebno ....

Tako je, ni potrebno.

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.


Nazadnje urejal/a jozkoc Ned Dec 15, 2024 8:48 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6732
Aktiv.: 28.42
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 14, 2024 2:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1dva3 je napisal/a:
Vsak avto proizvajalec tudi priporoča servisiranje izključno na uradnih servisih. Veliko sreče.

Žal še kako res. Če samo pomislim na neumnosti, ki sem jih v preteklosti kasiral na uradnih servisih, me ti skoraj gotovo ne bodo videli več. Evil or Very Mad
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 14, 2024 2:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja @frenki, se strinjam, tudi jaz sem razočaran nad uradnimi servisi, olje pa bremz ploščice še znajo zamenjati če je pa kaj drugega je pa že vprašanje kdaj, če sploh, in za koliko denarja da je še znosno.

Zato je pa dobro da tukaj na forumu izmenjamo kakšne koristne informacije, da znamo tudi sami kaj narediti.

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.


Nazadnje urejal/a jozkoc Ned Dec 15, 2024 8:48 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Mehanika in strojništvo Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
Stran 4 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group