www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Predelava štirikolesnika na elektriko - mnenja in ideje
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 05, 2025 9:49 pm    Naslov sporočila:  Predelava štirikolesnika na elektriko - mnenja in ideje Odgovori s citatom

Pozdrav.

Postavljen sem pred izziv. Misijonar Janez K., kateri deluje na Madagaskarju, je trenutno na delovnem dopustu. Potarnal je, da ima z bencinskim štirikolesnikom Kymco MXU300 venomer težave, tako z uplinajčem, elektriko kot tudi z menjalnikom. In tudi do goriva ima en dan vožnje z terenskim vozilom. In glede na to, da me pozna in da sem predelal že avto na el. pogon, me je vprašal oz me nagovarja, če bi se lotil predelave tudi njegovega ATV.

Dilema. Da ali ne? zakaj da? zakaj ne?

Uporabljal ga bi za obiskovanje bližnjih vasi, do 15km v eno stran po off road-u oz kolovozih.
Predvidevam da bi moral uporabiti vsaj 4-5kW motor. Kolikšna pa je poraba takega vozila? Vem da e-skuter po ravnini za 50km/h potrebujem cca 1kW moči. A ATV ima 220kg (benz verzija) in brezpotja, je pa res da hitrost bi bila pa veliko manjša, tja do 20,30km/h. In potemtakem bi po moje moralo 5kWh energije biti dovolj. Jaz s skuterjem s to energijo naredim 200km, ni vrag da jih štirikolesnik ne bi 30.

Ima kdo od forumašev (ali pa koga pozna) že električni ATV? Bi preveril porabo na podobnih poteh.

V kratkem gre na Madagaskar kontejner z avtomobilom, in so že dogovorjeni da gredo zraven tudi baterije za hranilnike el. energije in danes smo se tudi dogovorili za dodaten paket 16 lifepo4 celic 100Ah, Katere bo lahko uporabil za hranilnik ali pa morebitni predelani E-ATV.

A kaj izbrati za motor? Krmilnik za motor? In še največja težava, povezava motorja na kardan. Namreč v SLO ni bilo prodanega takega ATV-ja z kardnom, vsi so bili z verigo. Sicer sem našel
service manual kjer je od strani 294 naprej narisan detajl s kardanom, a to bo premalo za pripravo adapterjev.


Ima še kdo kako idejo oz ali naj predelavo zavrnem?

lp

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
1dva3
Član
Član



Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19
Prispevkov: 542
Aktiv.: 50.12

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 05, 2025 10:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Imeti električno vozilo kot edini transport je rizično. Če ima enega na bencin, enega na elektriko bo ok.

Uplinjač in ostalo se zamenja z novim in naredi dodatne predfiltre, ki so zamenljivi, rezervoar pa se sprazne in splahne, potem bi moralo biti mir.
Elektrika na teh strojih je zelo osnovna in večji akku koristi.

Če tovori s sabo 160L sod je to dovolj goriva za nekih 30 voženj, cca. pol meseca.
So pa baterije za tak stvor zelo težke glede na to, da je quad zelo podhranjen z vzmetmi. Poraba pa je verjetno primerljiva s avtom. Neučinkovit motor, slaba aerodinamika in nizki prenosi ter potraten profil na gumi. Sam bi vzel vsaj 200Wh/km, kar je pri 2x30km 12kWh.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mosqito
Član
Član



Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22
Prispevkov: 3531
Aktiv.: 31.57

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 05, 2025 11:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Namesto predelave quad-a malo razmisli še v kako drugo smer, npr električni "cargo" bicikel/tricikel. Lahko tudi kak električni enduro motor. Če je seveda to opcija.

Malo linkov:
https://endless-sphere.com/sphere/threads/amberwolfs-cloudwalker-cargo-bike.111081/
https://www.electricmotorcycleforum.com
https://electricdirtriders.com
https://endless-sphere.com/sphere/

_________________
Always going the extra mile.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 589
Aktiv.: 3.23
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 06, 2025 3:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

1dva3 je napisal/a:
Imeti električno vozilo kot edini transport je rizično. Če ima enega na bencin, enega na elektriko bo ok.

Pred leti sem na netu naletel na hibridno motorno kolo francoske izdelave. Imel je bencinski wanklov motor z dodanim elektromotorjem. Po spominu je motor izgledal zelo kompaktno, na zunaj čisto normalno motorno kolo.

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2742
Aktiv.: 13.22
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 06, 2025 8:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kdo ga bo popravil tam, če pride do odpovedi?

Smiselno je imeti take zadeve, ki jih znajo popravit.

Moderni inkubatorji, ki so šli v Afriko so tam doživeli konec. Ker jih niso znali uporabljat in tudi ne popravit.

Nato so dostavili inkubatorje sestavljene iz delov od lokalnih avtov (toyota ipd.) in tako ga je znal popravit vsak mehanik, pa tudi deli so bili dostopni na vsakem koraku.

Metron je sicer predelal vse živo. Tudi traktor. Tako, da sicer ne bi bil problem pridelat tega.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 06, 2025 9:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdrav.

Če gremo po vrsti....
Citiram:
Sam bi vzel vsaj 200Wh/km, kar je pri 2x30km 12kWh.

Tole si pa malo pretiraval. Moj avto, težak 1000kg ima porabo cca 150Wh/km
Tudi tovarniški električni ATV ima pri bateriji 3,7kWh in moči motorja 3kW tovarniški doseg 62km
Citiram:
Namesto predelave quad-a malo razmisli še v kako drugo smer, npr električni "cargo" bicikel/tricikel. Lahko tudi kak električni enduro motor. Če je seveda to opcija.

Ni opcija. In sicer je to starejši (a še vedno vitalen) gospod, in si ga ne predstavljam na kakem motorju. In tudi ta štirikolesnik je že na njegovem motorju
Citiram:
Kdo ga bo popravil tam, če pride do odpovedi?

Sam Janez K (misijonar). Ker, kakor mi je znano, v bližini ni nobenega z zanjem iz elektro stroke (mogoče se motim - to moram še preveriti). In tudi pri tem bencinskem atv-ju ima sedaj težav tudi z menjalnikom in ko mi je rekel da je avtomatski (variomat??) in da pri njemu to ne zna noben popraviti in se boji, da ga bodo okrog prinesli, ker tudi samo ni avtomehanik. Sicer je po poklicu veterinar, a je drugače deklica za vse.

Tudi za to se mi zdi bolj smiselna predelava, saj bi natančno vedel kako je narejeno in bi lahko pomagal tudi na daljavo. (GSM signal je na tisti lokaciji).

In ja, če se bo odločil, bo to verjetno moj 14 dnevni poletni dopust Smile

lp



Ampitafa.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  91.84 KB
 Pogledana:  25 krat

Ampitafa.JPG



_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PPartner
Član
Član



Pridružen-a: Tor 20 Nov 2012 13:42
Prispevkov: 197
Aktiv.: 1.29
Kraj: okolica Cerkna

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 06, 2025 10:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kymco so zanesljivi 4kolesniki, variomat bi bilo za preverit lahko je jermen slab ali pa sklopka zdrsuje. Verjetno cenejše popravilo kot predelava v el.voziko.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2742
Aktiv.: 13.22
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 06, 2025 11:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naj v Sloveniji kupi dele, se pogovori z nekaj serviserji.

Ti pa vseeno pojdi na dopust. In uživaj, ne samo delat.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5529
Aktiv.: 24.06
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 07, 2025 2:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Se bojim, da predelava na elektriko ni najboljša ideja, če se išče zadevo, ki bo delovala nekje Bogu za nogu, brez koga, ki bi bil sposoben zadevo servisirati po potrebi - pa najsi bo to zamenjati kako varovalko, BMS, kontroler ... Najboljša rešitev v takem primeru je uporaba nečesa, kar se tam že uporablja in kar znajo šraufati.

Če že, potem bi jaz štartal na kakšen čim bolj splošen motor, namenjen dolgotrajnemu obratovanju brez vzdrževanja in ustrezno uparjen krmilnik, mogoče kontaktiraj fante v Letriki, če imajo kaj od kakega viličarja.

Tudi pri celicah in BMSju bo treba dati precej več od minimalnega potrebnega, kot je predvideno, saj običajen uporabnik ne bo prav pazil, ne s porabo ne z zaščito. UV zaščito nastaviti vsaj na 2 nivoja (1. nivo običajno nastaviš v krmilniku, da preklopi v nizko moč, 2. nivo je potem izklop sistema do polnjenja).

LP, g

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.83
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 09, 2025 5:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

tile bolj pro imajo kar težo

https://www.drrusa.com/evsafari-4x4

---------------------------------------------------------

evropski imajo dejansko motor v kolesu ( samo to je zadnje kar bi vzel - nevzmetena masa )

https://www.powerland.eu/

_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Deflektor
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06
Prispevkov: 215
Aktiv.: 1.08
Kraj: Prlekija

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 16, 2025 1:43 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ob branju tega sem se spomnil na tole, kar sem zasledil ravno danes. Sicer je samogradnja, ampak mogoče da tudi kakšno dodatno idejo:

https://youtu.be/qPENum9DFFA?si=ZjQuiEgIzRW7P9AV

In pa tole, ki pa se mislim, da lahko celo kupi. Prvenstveno sicer namenjeno gibalno oviranim osebam (njegova žena ne more uporabljati nog):

https://youtu.be/ZCQe0gyAbfE?si=0jHYlZ2HzPlsclOp Doubt
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 17, 2025 9:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo.

Zadeva gre dalje in naročnik (in jaz tudi) se je odločil, da bo šel v predelavo. Od oka rečeno bo stroškov nekaj pod 2k€, A za to dobimo, po mojem mnenju, soliden el. štirikolesnik.

Po kar nekaj raziskovanje in spraševanja menim,
da bo ta komplet motorja zadovoljeval potrebe (hvala mucek za usmeritev k pravemu človeku). Primerjal sem original motor in tehnične podatke elektro motorja. Sicer je v moči kar konkretna razlika, a če primerjam navor, je skoraj enak. Tudi pri opisu el.motorja je podatek o primerljivi zamenjavi z 250ccm gasoline engine,

Danes sem tudi prejel in poslal naprej na ciljno destinacijo reduktor. Sicer nisem prepričan, če bo potreben - to vas vprašam na koncu posta.

Polnilec 1,8kW/48V nam je uredil dokaj ugodno REC-BMS. Mislim da je TC Charger. Tudi BMS- bo REC-BMS. Je bila donacija. Tudi baterije 105Ah, 16 celic je že na poti do cilja.

Iz servisnih navodil sem razbral, da bom lahko izhod iz reduktorja privaril ( preko adapterja ) direktno na križni zglob kardana.

In vprašanje za vas (sicer bolj za strojnike, a vem da ste tudi na tem forumu nekateri podkovani v strojništvu).
Koliko obratov ima kardan pri hitrosti 40km/h? In kakšna moč/navor bo na kolesih pri 1km/h? Imam podatek o 10inc platiščih, kakšne gume so montirane ne vem, žal nisem slikal dovolj natančno. Lahko kdo oceni iz spodnje slike? Prav tako, ali je mogoče oceniti razmerje prenosa iz priložene slike v "difrencialu"? Večji zobnik ima 48 zob, manjši pa?

Sicer pa hvala vsem za pomoč in nasvete. Za pomoč pri nadgradnji njegove hidro elektrarne pa odprem novo temo v kratkem



Kymco guma.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  179.21 KB
 Pogledana:  3 krat

Kymco guma.JPG



difrencial.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  39.5 KB
 Pogledana:  4 krat

difrencial.JPG



el-motor test report.JPG
 Opis:
 Velikost datoteke:  107.1 KB
 Pogledana:  9 krat

el-motor test report.JPG



_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5529
Aktiv.: 24.06
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 17, 2025 10:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Srecno! Mogoce, ce kje staknes se kak 48-230VAC DCAC razsmernik, bi znalam biti dobrodosel gadget. Pa 48-12 VDC DCDC tudi (no, saj to bo verjetno tako ali tako, ze zarafi luci itd)
_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Roby
Član
Član



Pridružen-a: Tor 12 Avg 2003 15:29
Prispevkov: 244
Aktiv.: 1.03

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 20, 2025 11:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

malci je napisal/a:

In vprašanje za vas (sicer bolj za strojnike, a vem da ste tudi na tem forumu nekateri podkovani v strojništvu).
Koliko obratov ima kardan pri hitrosti 40km/h? In kakšna moč/navor bo na kolesih pri 1km/h? Imam podatek o 10inc platiščih, kakšne gume so montirane ne vem, žal nisem slikal dovolj natančno. Lahko kdo oceni iz spodnje slike? Prav tako, ali je mogoče oceniti razmerje prenosa iz priložene slike v "difrencialu"? Večji zobnik ima 48 zob, manjši pa?


MXU 300 ima po podatkih gume spredaj 22 7-10 zadaj pa 22 10-10 torej premer znaša cca 56cm (obseg 1,75m). Glede na sliko bi znal imeti pinion zobnik 10 zob... torej razmerje 1:4,8
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
GUMY
trgovec



Pridružen-a: Sre 22 Sep 2010 11:03
Prispevkov: 487
Aktiv.: 2.72
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 21, 2025 9:22 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če ti kaj pomaga: električni enduro motor ima po terenu porabo cca 12-15kwh/100km.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group