 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.20 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Sob Maj 17, 2025 12:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Zadnje generacije baterij Lidl/Hofer so vse brez zaščitne elektronike. Imajo ene sorte BMS, ampak nobenih močnostnih tranzistorjev več, ki bi izklopili baterijo, ko je preveč prazna. Posledično, ko jhe baterija preveč prazna, jo polnilnik noče polniti ....
Pogosto se dogaja še razbalansiranost ... je treba dodati še kaj?
Kot bi nalašč vgradili elektroniko, ki kvari baterijski paket.
Balanserjev ni ali pa ne delujejo, pogosto je na tiskanem vezju prazno... ni komponent, ki skrbijo za balansiranje, večinoma gre za pasivni balanser, daleč daleč bolje kot nič.
PRANGER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Da ne bo krivice, podobne metode se dogajajo tudi pri pregrešno dragih znamkah in pregrešno dragih baterijah.
Pravkar imam na mizi baterijo POWERWORKS 60V, gre za 15 celično baterijo 4Ah, baterije VTC4, ki so res kvalitetne, gre za SonyMurata VTC4, tako da ne vem kako se lahko zgodi, da je nekaj celic na 4,10V, nekaj na cca 3,45V, nekaj na 2,95V, nekaj na 2,24V in ena celo na 1,95V
Seveda se baterija noče polnit, ker je nekaj celic polnih in hkrati ena pod 2,00V
Nekoč .... očitno pred leti.... so bili v baterijah prisotni balansirni konektorji ... je treba dodati še kaj?
Danes.... je vse tako polepljeno, da se je treba zelo potrudit, da se pride do posameznih odcepov celic, da sploh lahko zbalansiramo paket.
No, k sreči, večinoma po balansiranju paketi delujejo kot novi.
Ne bom postavljal vprašanja kje je fora... verjetno na tem forumu vsi vemo... ne gre za nesposobnost, ampak gre za SABOTAŽO, proizvajalci želijo prodati nove baterije, nova orodja, nove komplete, ... staro le 2-3 ali 4 leta naj gre pa kar v razgradnjo ali kaj ????????????????????????????????????
Po nesreči ali zaradi nesposobnosti ni mogoče narediti tako slabih baterij, to je dokaz, da gre za namerno izdelavo slabih izdelkov, zelo zrelo za pregled ustreznih organov, ki kljub prijavam NE ukrepajo.
"Popravilo" po tem postopku...
... je lahko tudi zelo nevarno in hkrati neučinkovito, če so celice razbalansirane. Praviloma BMS ne dovoli polnjenja, ko je katera koli celica polna. S prisilnim polnjenjem baterij, ki nimajo tranzistorjev za izklop, gredo polne celice lahko z napetostjo v višave
Prikazan postopek je učinkovit le, če je baterija pregloboko izpraznjena, da jo polnilnik noče polnit in seveda če celice niso razbalansirane ali je stopnja razbalansiranosti zelo nizka, da je razlika napetosti med celicami majhna.
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MH Član


Pridružen-a: Pet 20 Jan 2023 14:11 Prispevkov: 51 Aktiv.: 1.74 Kraj: SLO
|
Objavljeno: Sob Maj 17, 2025 6:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Šit no, kakšno sranje
A so baterije oz. akkuji katerega proizvajalca orodja, ki imajo balansirne konektorje?
Pri liniji Ferrex in še marsikje so očitno uspešno naračunali, da izdelek zdrži dve leti znotraj garancijske dobe, potem se pa jebi  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.20 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Sob Maj 17, 2025 7:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kot sem napisal, balansirnih konektorjev ni več.
Vsaj za Makita baterije 12V 3S in na nek način 18V 5S sploh nimajo BMS za nadzor, ampak samo kontrolno vezje za identifikacijo polnilniku. Za 12V vem, da jih balansira polnilnik, no, glede na to da so izvodi vseh celic na konektorju, torej za balansiranje skrbi polnilnik. Koliko je to res, nisem prepričan, ampak za brez veze niso dostopni priključki.
Dobra praksa bi bila, da bi prav vse baterije imele od zunaj dostopen balansirni konektor, ki bi moral biti standarden za vse enako, tako kot je recimo USB za polnjenje mobilnih naprav. Na tem področju bi lahko EU naredila nekaj reda in uzakonila take baterije, saj bi bilo potem manj odpadkov.
. _________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MH Član


Pridružen-a: Pet 20 Jan 2023 14:11 Prispevkov: 51 Aktiv.: 1.74 Kraj: SLO
|
Objavljeno: Ned Maj 18, 2025 12:19 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za pojasnilo.
v.j. je napisal/a: |
Dobra praksa bi bila, da bi prav vse baterije imele od zunaj dostopen balansirni konektor, ki bi moral biti standarden za vse enako, tako kot je recimo USB za polnjenje mobilnih naprav. Na tem področju bi lahko EU naredila nekaj reda in uzakonila take baterije, saj bi bilo potem manj odpadkov. |
Uf, pobožna želja in mokre sanje. Jaz bi tudi podprl to, ampak ne verjamem, da bomo kaj kmalu dočakali.
Verjetno bomo prej doživeli samograditelje, ki bodo naredili DIY battery packe oz. jih dali v širšo rabo, tako kot npr. adapterje za kombinacije baterij in orodij različnih proizvajalcev. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
brezimenko Član

Pridružen-a: Tor 06 Jun 2017 12:09 Prispevkov: 558 Aktiv.: 5.71
|
Objavljeno: Ned Maj 18, 2025 9:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Če je samo to problem imaš rešitev, ki je sestavljena iz dveh točk. Prvo se odpovej garanciji in drugo namesto tovarniškega polnilca kupi modelarskega skupaj z vrečko balansirnih kablov zanje. Te kable boš nacinil na celice. Običajno so to 5 celični sistemi in potrebuješ dobiti balansirni modelarski polnilec primeren za to. _________________ Izgubil sem račun pod imenom kobranka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MH Član


Pridružen-a: Pet 20 Jan 2023 14:11 Prispevkov: 51 Aktiv.: 1.74 Kraj: SLO
|
Objavljeno: Ned Maj 18, 2025 1:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zanimiva ideja, a v praksi se mi ne zdi ravno praktična. Ne predstavljam si, kako naj na vsako celico zalotam kable, brez, da bi vse skupaj štrlelo ven iz ohišja? Tudi enostavnost polnjenja se ne zdi primerljiva s "plug & play" varianto tovarniškega polnilca, ki ga priklopiš "kjerkoli". |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mattej Član

Pridružen-a: Pet 27 Mar 2015 16:10 Prispevkov: 17 Aktiv.: 0.14
|
Objavljeno: Pon Maj 19, 2025 9:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Dewalt ima iz konektorja dostopne vse celice. Ima 5 pinov in sredinski trije so podvojeni, torej skupno 8 pinov. (B+, TH/ID, C1/C2, C3/C4, B-) Uporabljamo v firmi in ker so nekateri packi že slabši počasi študiram da bom žrtvoval enega izmed polnilcev da bo primeren za priklop zunanjega modelarskega polnilca.
Mimogrede, ker smo pri polnilcih, ugotovil sem da je modelarski polnilec idealen terenski "power supply". Polnilec deluje namreč tudi kot DC out, ima omejitev toka, deluje pa oboje, buck/boost in to s precej visoko učinkovitostjo (90+).
(ISDT C8 Air) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
magma Član

Pridružen-a: Sob 18 Avg 2012 18:59 Prispevkov: 106 Aktiv.: 0.68 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Maj 19, 2025 10:43 am Naslov sporočila: |
|
|
MH, ni treba, da za balansiranje štrlijo žice iz baterije. Tukaj je predlog, kako namontirati balansirni konektor na LXT Makita baterijski pack, podobno pa lahko napraviš tudi pri drugih proizvajalcih. Baterijo po predelavi še naprej polniš s tovarniškim polnilcem, občasno npr. 1 x letno pa jo balansiraš. _________________ l.p. Dušan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mattej Član

Pridružen-a: Pet 27 Mar 2015 16:10 Prispevkov: 17 Aktiv.: 0.14
|
Objavljeno: Pon Maj 19, 2025 11:27 am Naslov sporočila: |
|
|
Je pa veliko lažje če to narediš na enem polnilcu kot na kupu baterij, pa ta polnilec hkrati postane tudi hitri DC polnilec za v avto. Poleg tega se te baterije uporabljajo v manj kot idealnih okoliščinah, prah, kapljevine, udarci, nočeš met enega občutljivega konektorja na bateriji.
Za doma je to druga zadeva, pa šr tam je fajn da ni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
magma Član

Pridružen-a: Sob 18 Avg 2012 18:59 Prispevkov: 106 Aktiv.: 0.68 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Maj 19, 2025 1:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako boš naredil balansiranje na samem polnilcu v primeru, ko battery pack nima kontaktov za balansiranje? _________________ l.p. Dušan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
brezimenko Član

Pridružen-a: Tor 06 Jun 2017 12:09 Prispevkov: 558 Aktiv.: 5.71
|
Objavljeno: Pon Maj 19, 2025 1:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, da smo si na jasnem Ferrex pa Parkside sta drugačna kategorija kot pa DeWalt. DeWalt ima, da dela v težkih pogojih v industriji brez kompromisov. Temu je tudi ustrezna cena.
Sem pred par dnevi ugotovil, da mi je udarni vijačnik od Parksida od 400Nm premalo in bom moral dobiti kaj bolj zverinskega. _________________ Izgubil sem račun pod imenom kobranka |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MH Član


Pridružen-a: Pet 20 Jan 2023 14:11 Prispevkov: 51 Aktiv.: 1.74 Kraj: SLO
|
Objavljeno: Pon Maj 19, 2025 8:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
magma je napisal/a: |
MH, ni treba, da za balansiranje štrlijo žice iz baterije. Tukaj je predlog, kako namontirati balansirni konektor na LXT Makita baterijski pack, podobno pa lahko napraviš tudi pri drugih proizvajalcih. Baterijo po predelavi še naprej polniš s tovarniškim polnilcem, občasno npr. 1 x letno pa jo balansiraš. |
Ja, tole je dobra rešitev. Ima pa tip, po komentarjih sodeč, fake Makita baterije oz. kopije. Pišejo, da imajo originalne menda že balansirne konektorje.
Je pa rahlo nepraktično, ker traja precej časa dole dodat bateriji, potem je pa dodatno izpostavljeno elementom na terenu.
Pri trenutni ceni 12 € na 40 V Ferrex baterijo se ne izide. Ko bodo pa crknile, bodo pa to problem za moj bodoči jaz  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
magma Član

Pridružen-a: Sob 18 Avg 2012 18:59 Prispevkov: 106 Aktiv.: 0.68 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Tor Maj 20, 2025 6:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, Makita baterije imajo vgrajeno balansiranje že precej let. Nekoč niso imele. In ja, tista baterija, ki jo je predelal ni originalna. Makita ne dela LXT baterij s 15 celicami. Imaš prav, če nova baterija stane 12€ vgradnja balansirnega priključka res ni smiselna. Kar pa se tiče izpostavljenosti priključka za balansiranje pa ni tako hudo. Priključek lahko prelepiš z neko odporno plastično nalepko, med balansiranjem pa jo odstraniš. Itak to počneš sila redko. Moraš vedeti, da baterije niso hermetične in je notranjost bolj izpostavljena zunanjim vplivom kot si misliš. Makita npr. ima na baterijah kar velike odprtine za prisilno hlajenje celic med polnjenjem in skoznje lahko brez težav zaidejo nečistoče ali voda v notranjost. Edino to me moti, da je možakar v baterijo vgradil moški konektor, kontatkti pa gredo direktno na celice (možnost kratkega stika). Bolje bi bilo, da bi vgradil ženskega. _________________ l.p. Dušan |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Deflektor Član

Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 12:06 Prispevkov: 215 Aktiv.: 1.08 Kraj: Prlekija
|
Objavljeno: Pet Maj 23, 2025 11:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Očitno še malo migajo s tem orodjem. Prihodnji teden v ponudbi baterijska žaga in baterijska vrtna kosilnica. Lokalni hofer je kakšen teden nazaj tudi bil obilno založen z baterijami (stare serije). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tunek30 Član

Pridružen-a: Pon 25 Sep 2017 13:28 Prispevkov: 46 Aktiv.: 0.49 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Sob Maj 24, 2025 10:46 pm Naslov sporočila: Baterije HOFER stare |
|
|
Deflektor je napisal/a: |
Očitno še malo migajo s tem orodjem. Prihodnji teden v ponudbi baterijska žaga in baterijska vrtna kosilnica. Lokalni hofer je kakšen teden nazaj tudi bil obilno založen z baterijami (stare serije). |
Te baterija,ka tere omenjaš sem preveril in premeril. Ne ustrezajo na nobene aparat. Glavni problem je v tem, ker so vezane 5x po 4,2V in drugi paket 5x 4,2 V skupaj naj bi zneslo 40V.
Kapaciteta celice je 2,5 Ah. Za popravilo drugih baterij so enkratne in delujejo vredu. Tako lahko služijo, če jih razstaviš za popravilo 1v baterij do kapacitete 5Ah. Preverejno tudi za nadomestne za NI-CD, kjer za 12V porabiš 6 celic in dobiš 5Ah. Seveda z zaščitno elektroniko in polnjenjem. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|