 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
kurzschluss Neznanec

Pridružen-a: Sre 08 Avg 2007 15:52 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: alpe
|
Objavljeno: Sre Avg 08, 2007 4:19 pm Naslov sporočila: Elektrika pri traktorju - komplet luči |
|
|
Pozdravljeni!
Pred kratkim sem kupil starejši traktor Štore 504 v še kar dobrem stanju razen el. napeljave za komplet luči in seveda tudi vse luči.
Sedaj sem nabavil vse (upam), da bi to ščaral skupaj pa me zanima, če ima mogoče kdo kakšno shemo za luči za traktorje.
Pa še prav bi mi prišla kakšna pomoč pri vezavi stikala za kontakt/luči. Pojma nimam, kam kaj prikličiti.
_________________ bolj ko vežem bolj se bliska. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PPG78 Član

Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09 Prispevkov: 2342 Aktiv.: 9.88 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Sre Avg 08, 2007 6:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vezava naj bi šla nekako takole:
Akumulator --> Glavno stikalo --> Stikalo luči --> Varovalka --> Luč
V prilogi shema za traktor Deutz, če ti bo kaj v pomoč (snel sem jo z Traktorskega foruma) in pa opis sponk, kaj pomeni katera številka.
LP, Peter
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
deutz55.zip |
Velikost datoteke: |
1.52 MB |
Downloadano: |
663 krat |
Opis: |
|
 Download |
Ime datoteke: |
DIN72552.pdf |
Velikost datoteke: |
153.92 KB |
Downloadano: |
304 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kurzschluss Neznanec

Pridružen-a: Sre 08 Avg 2007 15:52 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.01 Kraj: alpe
|
Objavljeno: Ned Avg 12, 2007 12:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
PPG78,
hvala za odgovor. Sem že nekaj zvezal. Bomo videli kaj bo ratalo.
_________________ bolj ko vežem bolj se bliska. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.00 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Ned Avg 12, 2007 3:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ne bo "kurzschluss" ima več možnosti, da pravilno sveti.
_________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
skustran2 Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2009 20:35 Prispevkov: 15 Aktiv.: 0.08 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sre Feb 18, 2009 8:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Trenutno popravljam traktor Deutz-Torpedo in je problem v tem, da je en alektričar vezal grelno svečko skozi varovalko, katera stalno pregoreva.
Jaz sem mnenja, da bi morala biti svečka glede na visoko tokovno porabo vezana direktno čez stikalo brez varovalke.
Za pomoč se vnaprej zahvaljujem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Sre Feb 18, 2009 9:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
In kaj ti preprečuje uporabo močnejše varovalke?
Menda grelna svečka ne žre preko 100A?
Brez varovalke se ni za igrat....
Klikni me
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sre Feb 18, 2009 9:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor se spomnim na našem Goldoniju, so 4 grelne svečke varovane z 20 A varovalko. Moral bi pogledat...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
alio Neznanec

Pridružen-a: Tor 03 Mar 2009 18:58 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02 Kraj: Mirna peč
|
Objavljeno: Tor Mar 03, 2009 7:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Seveda mora biti varovana grelna svečka preko varovalke, saj menda nočeš, da bi traktor ti zgorel.
Jaz mislim da bi morala biti dovolj močna 20 A.
Lp Aleš
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Deutz_ Neznanec

Pridružen-a: Ned 08 Mar 2009 13:46 Prispevkov: 1 Aktiv.: 0.01
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 1:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
hvala za koristne podatke
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
airwolf Član


Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17 Prispevkov: 2219 Aktiv.: 10.69 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 3:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdajle sem dal na filemanagerja shemo za zetorja 5211 - 7745. Verjetno bo nekaj razlik. Če drugega ne, bo morda prišlo prav komu drugemu.
Koda: |
Home / Avtoelektrika / Tratkorji |
Smola, narobe sem napisal traktorji. Jaz in slepo tipkanje
_________________ LP Gašper |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bosko Član

Pridružen-a: Sob 29 Nov 2008 20:57 Prispevkov: 162 Aktiv.: 0.80 Kraj: Vače
|
Objavljeno: Ned Mar 08, 2009 4:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če imaš grelno svečko na sesalnem kanalu (1 svečka), potem pričakuj cca 20 amperov porabe. Če so to svečke pod injekorji, pa cca 15 A/kos... Svečko brez težav odstrani, priključi na akumulator ter izmeri. Vežeš pa jo na stikalo štarterja, kateri ima še vmesni položaj (se čuti, takrat naj bi delala svečka...). pa veliko sreče..
_________________ Ko sem naredil , nisem vedel da se tega ne da...... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
slatna Neznanec

Pridružen-a: Čet 07 Jan 2010 21:06 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: Lenart v Slovenskih goricah
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 9:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lepo pozdravljeni! Sem nov na forumu in mam eno vprašanje! Zanima me kako bi vezal delovne luči na traktorju torpedo zdaj mam to zasilo zvezano ampak bi rad to nardil tak kot je treba! Kako debeli kabl bi moral vzeti od akumolatorja da bi lahko brezskrbi napajal 6 delovnih luči in dve rotacijski luči? verjetno bi blo najbolše če bi luči vklapljal preko relejev?
Hvala za odgovore!
Lepo pozdravljeni! Uroš
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Čet Jan 07, 2010 10:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako je, po dve luči; spredaj, zadaj vklapljaj preko releja. Relejev imej toliko, da zadostujejo porabi in želji po vklopu luči.
Nekje na armaturni plošči pa dodaš novo stikalo ali več s katerimi boš vklapljal releje.
Kabli do reflektorjev so lahko 1,5mm*2 dvožilni ali pa štirižilni do dveh reflektorjev in nato razvejaš na vsak reflektor.
Za vklop relejev uporabi eno dodatno varovalko ali pa obstoječo z smiselno vezo kritja porabnikov.
Za tokovne veje relejev oziroma reflektorjev pa vzameš odcep od močnejše dodatne varovalke ali več (po želji ločitve) in nato razvejaš na relejih.
Če moraš dodati novo varovalčno škatlo, lahko vlečeš plus kar od skupnega, ki pride direktno v armaturo.
Še pred posamezno vejo relejnih kontaktov namesti ustrezne varovalke (takoj, ko zmanjšaš presek žice;npr. iz 4mm*2 (glavni plus) na 1.5mm*2 (plus na releje/reflektorje), ali hočeš imeti ločeno).
Premisli tudi ali bi rad, da se reflektorji ugasnej, ko odvzameš kontakt, torej potrebuješ plus za kontaktom oziroma glavni rele, ki ga napaja plus za kontaktom.
Preseki glavnih plusov na releje naj bodo ustrezni (4-10mm*2, odvisno od obstoječih). Pri vsem pazi, da boš dobro zaščitil vse spoje, pri relejih si lahko pomagaš z originalnimi konektorji ali pa termo-skrčnimi cevmi čez kabelske avto-čevlje.
Kable/žice, ki boš peljal po konstrukciji traktorja naj bodo zaščiteni s cevmi oziroma po potrebi na najbolj izpostavljenih delih kjer je večja možnost poškodb.
Nič naj ne bo na "tesno" narejeno, ker se lahko hitro zgodi, da se kakšen kabel/žica poškoduje. Za otore/luknje skozi konstrikcijo kjer bodo speljani kabli/žice lahko uporabiš gumi skoznjike ali pa na kakšen drug način namestiš izolacijo na ostre robove.
Releji naj bodo dovolj močni za vklop posameznih luči. Porabo-tok si lahko izračuna glede na moč posameznega reflektorja I=P/U, kjer je P moč (W) reflektorja, U napetost inštalacije (12-13.8V) in I el. tok, ki bo tekel po žici do reflektorja.
Presek žice se določi glede na el. tok, ki bo tekel po njem. 1mm*2 zdrži do 10A (varovalka do 6A), 1.5mm*2 do 16A (varovalka do 15A), 2.5mm*2 do 25A (varovalka do 20A), 4mm*2 do 35A (varovalka do 30A),...
Te vrednosti so le priporočljive in ti ne priporočam, da prekoračiš ali experimentiraš.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Jan 08, 2010 9:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Še glede stop luči iz moje strani:
Večina traktorjev je narejenih tako, da je stikalo vezano na pedale, oziroma pedalni mehanizem. Ročna zavora pa je ponavadi narejena tako, da pri zategovanju potegne pedale noter. To pomeni, da stop luči gorijo tudi pri zategnjeni ročni zavori - to pa je lahko zelo dolgo časa in pride do pregrevanja luči.
Zato lahko narediš podobno, kot je narejeno naprimer pri Goldoniju: Pri ročni zavori je še dodatno preklopno stikalo. Ko je ročna spuščena, gre preko tega stikala tok na stikalo pedalov in stop luči normalno delujejo ko pritisneš pedal. Ko pa je ročna zategnjena pa stikalo ročne preklopi in ne dovaja več toka na stikalo pedalov, temveč na kontrolno lučko na armaturki (P).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
slatna Neznanec

Pridružen-a: Čet 07 Jan 2010 21:06 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.03 Kraj: Lenart v Slovenskih goricah
|
Objavljeno: Pet Jan 08, 2010 10:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Najlpeša hvala za tako hiter odgovor! Me pa še zanima ali bo 55A altenator zadostoval ali bi blo bolše vgradit večjega?
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 495 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|