 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Carleone Član


Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18 Prispevkov: 25 Aktiv.: 0.11
|
Objavljeno: Sre Avg 29, 2007 11:28 am Naslov sporočila: Kontrola servo črpalke za volan dirkalnika |
|
|
Imam en problem, katerega upam da bomo skupaj rešili.
Kolega si je za novo sezono pripravil nov dirkalnik - Škoda Fabia 1.4 16V Poleg ostalih stvari je iz serijske Fabie odstranil tudi centralni računalnik in ga nadomestil z računalnikom prirejenim za dirkalnik. Ta računalnik pa ne zna kontrolirati električnega servo ojačevalnika za volan. Torej brez poganjanja servo črpalke je volan trd. Sedaj pa bi želel da mu naredim elektroniko za kontrolo hitrosti vrtenja črpalke. Iz Škatle servo ojačevalnika sem odstranil obstoječo elektroniko, le kondenzatorje in močnostne tranzistorje sem pusti, ker sem jih imel namen ponucati. Sam motor poganjajo štirje BUK9508-55.
Mislil sem da se motor poganja v štirih korakih in sem naredil eno stepper vezje. Ma me zeza... Vezje dela vredu, ampak ne vem v kakšnih korakih naj odpiram močnostne tranzistorje. Vsakega zase, torej štirje koraki, ali po dva skupaj, torej dva koraka. Torej neznanka je kako poganjati motor???
Če je kdo že delal kaj takega, prosim če mi lahko svetuje!
Še nekaj slik...
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.76 MB |
Pogledana: |
8 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.82 MB |
Pogledana: |
16 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.33 MB |
Pogledana: |
4 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.54 MB |
Pogledana: |
7 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.49 MB |
Pogledana: |
4 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Carleone Član


Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18 Prispevkov: 25 Aktiv.: 0.11
|
Objavljeno: Sre Avg 29, 2007 11:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Še ena slika, del kjer je priklopljen eden od močnostnih tranzistorjev.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.35 MB |
Pogledana: |
3 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Avg 29, 2007 11:42 am Naslov sporočila: Re: Kontrola servo črpalke za volan dirkalnika |
|
|
Carleone je napisal/a: |
... Poleg ostalih stvari je iz serijske Fabie odstranil tudi centralni računalnik in ga nadomestil z računalnikom prirejenim za dirkalnik. Ta računalnik pa ne zna kontrolirati električnega servo ojačevalnika za volan... |
Najbolje bi bilo, če bi začasno reaktiviral sedaj odstranjeni (originalni) centralni računalnik. Z osciloskopom bi pogledal, kakšne impulse daje. Ti impulzi so verjetno optimalni za obstoječi servo sistem.
Ali si si mogoče zamislil, če bo prišlo do napake v tvojem programu sredi dirke v kakšnem hitrem ovinku? Kam bo zavil auto?
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Carleone Član


Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18 Prispevkov: 25 Aktiv.: 0.11
|
Objavljeno: Sre Avg 29, 2007 12:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prvo je treba motor zavrteti, potem pa ostale stvari. Je pa dedec zadost močan in je eno dirko že odpeljal brez serva
Obstoječ računalnik bo bolj težko dat nazaj, ker verjetno niti ni vse senzorike na mašini. Je pa v servo "škatli" vse, od zunaj je pripeljana samo moč ter podatki iz centralnega računalnika, le ti se prenašajo po CAN vodilu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Sre Avg 29, 2007 12:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ko bo pri hitrosti v ovinku nehal delovati servo, šofer verjetno ne bo dojel, za kaj gre. Ali pa bo servo obrnil kolesa v drugo smer...
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 10:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Ta hudi dirkalniki so brez serva!
In če bo kolegu servo odpovedal v nepravem trenutku, se lahko konkretno razbije!
Jaz se ne bi igral s tem.
Probajta mehansko ločit servo napravo in volan bo šel mnogo mehkeje. Imel bo tudi boljšo povratno informacijo, kaj se dogaja z kolesi spredaj.
lp
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.71 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 11:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče poskušata celo spremenit zobniško razmerje, da rabiš manjšo silo (več premika) za isti zasuk koles).
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NeoTO Član


Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2752 Aktiv.: 11.62 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 11:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Če prav razumem delovanje servo krmiljenja, naj bi bila nekje na osi tudi torzijska vzmet, ki vnaša določen mrtvi hod. Če se že odstranjujejo servo komponente, bi bilo dobro tudi tisto pogledat.
_________________ Lp,
Matevž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 11:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Samo ločitev hidravlike od krmilnega mehanizma se ne bo poznala skoraj nič!
Treba je zamenjat komplet zobato letev z zobnikom (ali polža), da se spremeni razmerje - poveča "ajnšlag".
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Carleone Član


Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18 Prispevkov: 25 Aktiv.: 0.11
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 1:38 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če bo elektronika odpovedala ne bo nič drugega, kot to da bo volan postal spet trd.
@ jur - bod resan
Kar se tiče krmiljenja tranzistorjev, ali kako je treba poganjati motor, pa nismo še pogruntali.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 3:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Carleone je napisal/a: |
Če bo elektronika odpovedala ne bo nič drugega, kot to da bo volan postal spet trd. |
Na to ne bi računal. Volan postane trd, na primer, če odpove originalni računalnik. Če napravo poganjaš z svojimi ("pogruntanimi") impulzi, se lahko zgodi nepredvidljivo. Če gledaš NGC (National Geographic Channel), si videl, da je nekaj boeingovih letal strmoglavilo, ker je servo črpalka nehala pravilno delati. V enem primeru je črpalka celo zamenjala med seboj levo in desno smer premikanja krmila. Letalo zavije desno. Pilot obrne krmilo v levo. Letalo gre še bolj v desno. Pilot z zobmi krmilo na levo, letalo pa na desno proti najbližjim tlem.
Carleone je napisal/a: |
Kar se tiče krmiljenja tranzistorjev, ali kako je treba poganjati motor, pa nismo še pogruntali. |
Tu ni kaj pogruntati. Najbolj enostavno je nekako priključiti prejšnji računalnik in pomeriti impulze. Vse ostalo je bolj mlatenje prazne slame.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 3:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
@jur, pri letalih je sistem malo drugačen kot pri avtih ker dobesedno uporabljajo sistem fly-by-wire (ne sicer dobesedno po žicah ampak v večini po ceveh hidravlike).
Pri avtu pa hidravlika samo ojačuje sile. Četudi hidravlika odpove sistem še vedno deluje ker mehanska povezava še vedno ostane, samo je potem treba volan osebnega avta obračat s tako silo kot pri kakšnem dojcu ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 3:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Letalo je samo za primer, da je bolj zanimivo, če pride do napake. Tisti raztreščeni boingi so imeli še hidravliko, ne by-wire.
Vprašanje pa je, kako bi se avto dejansko obnašal, če bi servo črpalko začel poganjati narobe. Pri doma narejenem krmilniku je strahovito verjetno, da se zgodi kaj takega.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 3:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Servo črpalko poganja direktno motor avta preko jermena in se zato ne more začet vrtet narobe - lahko se samo ustavi.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NeoTO Član


Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2752 Aktiv.: 11.62 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Čet Avg 30, 2007 4:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Carleone, kakšen servo sistem pa to sploh je. Tukaj smo večinoma bolj štromarskega foha in bi precej pomagalo, če razložiš malce več.
Elektro motor poganja kaj? Hidravlično črpalko? Ima ta črpalka kakšen varnostni ali samoregulacijski tlačni ventil? Kakšen motor sploh je (koliko priključkov?)? Kaj imaš od senzorjev na razpolago?
Pa tisto na prvih slikah je vezje za regulacijo te črpalke ali je to kompleten avto-računalnik? Ker za volan krmilit je tole kar močno... ('kar orng procesor...').
_________________ Lp,
Matevž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|