 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Sep 06, 2007 12:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Variable reluctance stepper motor se pri ročnem vrtenju ne občuti.
Še vedno pa se mi zdi zanimiva dilema: Če se bo servomotor volana, ki ima 50 A varovalko, na primer zaradi napake v programu kontrolerja začel vrteti v drugo smer, ali bo vozniku izpulilo volan iz rok in odpeljalo avto neka drugam? Pogon z 50 A varovalko dopušča motorju tokove na primer (vsaj) 40 amperov. Moč motorja je: 40 A * 12 V = 480 W (več kot pol konja). Če upoštevamo še zobniški prenos, je sila prevej velika...
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lucca brassi Član


Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46 Prispevkov: 4223 Aktiv.: 17.83 Kraj: KOČEVJE
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NeoTO Član


Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2752 Aktiv.: 11.62 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Čet Sep 06, 2007 4:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
Variable reluctance stepper motor se pri ročnem vrtenju ne občuti.
Še vedno pa se mi zdi zanimiva dilema: Če se bo servomotor volana, ki ima 50 A varovalko, na primer zaradi napake v programu kontrolerja začel vrteti v drugo smer, ali bo vozniku izpulilo volan iz rok in odpeljalo avto neka drugam? Pogon z 50 A varovalko dopušča motorju tokove na primer (vsaj) 40 amperov. Moč motorja je: 40 A * 12 V = 480 W (več kot pol konja). Če upoštevamo še zobniški prenos, je sila prevej velika...
Jur |
jur, daj si že enkrat dopovedat, da ta motor poganja samo hidravlično črpalko (če smo prav razumeli Corleone-ta), kar ti daje prednost, da se servo sistem obnaša enako, neglede na obrate motorja. _________________ Lp,
Matevž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dragoon Član


Pridružen-a: Čet 03 Maj 2007 21:51 Prispevkov: 452 Aktiv.: 2.05 Kraj: Trojane
|
Objavljeno: Čet Sep 06, 2007 7:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
NeoTO je napisal/a: |
jur je napisal/a: |
Variable reluctance stepper motor se pri ročnem vrtenju ne občuti.
Še vedno pa se mi zdi zanimiva dilema: Če se bo servomotor volana, ki ima 50 A varovalko, na primer zaradi napake v programu kontrolerja začel vrteti v drugo smer, ali bo vozniku izpulilo volan iz rok in odpeljalo avto neka drugam? Pogon z 50 A varovalko dopušča motorju tokove na primer (vsaj) 40 amperov. Moč motorja je: 40 A * 12 V = 480 W (več kot pol konja). Če upoštevamo še zobniški prenos, je sila prevej velika...
Jur |
jur, daj si že enkrat dopovedat, da ta motor poganja samo hidravlično črpalko (če smo prav razumeli Corleone-ta), kar ti daje prednost, da se servo sistem obnaša enako, neglede na obrate motorja. |
Kakor jaz razumem delovanje elektroojačevalnika volanske sile, ni tukaj v igri nobene črpalke. To deluje nekako tako, kakor sta opisala ro-bi in iztok, na volanski osi je nek motor in senzor. Ta os je nekje prekinjena in povezana torzijsko vzmetjo. Na mestu, kjer je prekinjeno, je senzor kota med obema deloma. Ko sučeš volan se ta kot spreminja, motor pa ga kompenzira (regulacija), da je skozi čimbolj enak 0.
Corleone ni izbral najboljših izrazov, ker se verjetno na to ne spozna najbolje, zato smo/ste ga malce narobe razumeli. Tak regulator je sposoben narest vsak malce bolj podkovan elektronik, s kakšnim 8-bitnikom, brez kakšnega posebnega merjenja originalne inštalacije.
Možno pa tudi, da ta stvar deluje na kak drug princip, nevem, ker sem bolj laik za avtomehaniko, če se motim, me popravite. _________________ LP, Mitja |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NeoTO Član


Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2752 Aktiv.: 11.62 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Čet Sep 06, 2007 7:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
motor servo črpalke je elektrnične narave, in ne mehanske, kateri je gnan preko jermena in mašine |
Črpalka je...
Zdaj pa samo še ugotovit, ali ima tole hallove senzorje za zaznavanje pozicije ali ne...
Kako hitro se kaj vrtijo te hidravlične črpalke? Z istimi obrati kot motor? _________________ Lp,
Matevž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pet Sep 07, 2007 9:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Ok, hidravlična črpalka torej je.
Hidravlični sistemi imajo več načinov. Eden je CRM (constant running motor). Pri tem se motor vrti ves čas, aktuator pa se premika z preusmerjanjem toka tekočine skozi ventile do aktuatorja (premikalne enote). Pri drugem načinu pa se premikanja izvajajo z spreminjanjem obratov in smeri pogonskega elektromotorja motorja.
Hidravlične črpalke so običajno vezane neposredno na motor, brez prenosa. Dimenzije in oblike rotorja črpalke so za potrebni pretok/pritisk preračunane na obrate konkretnega motorja. Zobniki in jermeni zmanjšajo izkoristek (in povečajo ropot).
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Carleone Član


Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18 Prispevkov: 25 Aktiv.: 0.11
|
Objavljeno: Pet Sep 07, 2007 9:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdajle nimam časa da vse pokomentiram, ker sem na šihtu, ma na hitro: DA ima 2 hallova senzorja! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
NeoTO Član


Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19 Prispevkov: 2752 Aktiv.: 11.62 Kraj: Trzic
|
Objavljeno: Pet Sep 07, 2007 11:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Carleone, kaj pa če bi pogledal, če najdeš kakšen industrijski krmilnik brushless motorjev z hallovimi senzorji? Ker tisto je malce bolj zanesljivo kot nekaj doma narejeno.
Še vedno pa ne vemo, za kakšen servo sistem gre.
Corleone, je torej na volanskem drogu regulacijski ventil in cilinder ali gre napeljava direktno s črpalke do cilindra? _________________ Lp,
Matevž |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|