www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Kontrola servo črpalke za volan dirkalnika
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 06, 2007 12:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Variable reluctance stepper motor se pri ročnem vrtenju ne občuti.
Še vedno pa se mi zdi zanimiva dilema: Če se bo servomotor volana, ki ima 50 A varovalko, na primer zaradi napake v programu kontrolerja začel vrteti v drugo smer, ali bo vozniku izpulilo volan iz rok in odpeljalo avto neka drugam? Pogon z 50 A varovalko dopušča motorju tokove na primer (vsaj) 40 amperov. Moč motorja je: 40 A * 12 V = 480 W (več kot pol konja). Če upoštevamo še zobniški prenos, je sila prevej velika...

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lucca brassi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Feb 2004 12:46
Prispevkov: 4223
Aktiv.: 17.83
Kraj: KOČEVJE

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 06, 2007 1:48 pm    Naslov sporočila:  re: Odgovori s citatom

Poglej sem :

http://www.iskra-ae.com/slo/controllers.php

http://www.iskra-ae.com/slo/docs/Brushless_motors_for_the_automotive_industry.pdf

Drugače je motor od pumpe vezan v trikot , max. tok je 70A(opel corsa)vsaj za toliko je dimenzioniran. Krmili se pa prek 3 H mostov IGBT. V Idriji pa delajo magnetne rotorje.

_________________
Moments before detonation ,....... TT
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.62
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 06, 2007 4:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

jur je napisal/a:
Variable reluctance stepper motor se pri ročnem vrtenju ne občuti.
Še vedno pa se mi zdi zanimiva dilema: Če se bo servomotor volana, ki ima 50 A varovalko, na primer zaradi napake v programu kontrolerja začel vrteti v drugo smer, ali bo vozniku izpulilo volan iz rok in odpeljalo avto neka drugam? Pogon z 50 A varovalko dopušča motorju tokove na primer (vsaj) 40 amperov. Moč motorja je: 40 A * 12 V = 480 W (več kot pol konja). Če upoštevamo še zobniški prenos, je sila prevej velika...

Jur


jur, daj si že enkrat dopovedat, da ta motor poganja samo hidravlično črpalko (če smo prav razumeli Corleone-ta), kar ti daje prednost, da se servo sistem obnaša enako, neglede na obrate motorja.

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
dragoon
Član
Član



Pridružen-a: Čet 03 Maj 2007 21:51
Prispevkov: 452
Aktiv.: 2.05
Kraj: Trojane

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 06, 2007 7:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

NeoTO je napisal/a:
jur je napisal/a:
Variable reluctance stepper motor se pri ročnem vrtenju ne občuti.
Še vedno pa se mi zdi zanimiva dilema: Če se bo servomotor volana, ki ima 50 A varovalko, na primer zaradi napake v programu kontrolerja začel vrteti v drugo smer, ali bo vozniku izpulilo volan iz rok in odpeljalo avto neka drugam? Pogon z 50 A varovalko dopušča motorju tokove na primer (vsaj) 40 amperov. Moč motorja je: 40 A * 12 V = 480 W (več kot pol konja). Če upoštevamo še zobniški prenos, je sila prevej velika...

Jur


jur, daj si že enkrat dopovedat, da ta motor poganja samo hidravlično črpalko (če smo prav razumeli Corleone-ta), kar ti daje prednost, da se servo sistem obnaša enako, neglede na obrate motorja.




Kakor jaz razumem delovanje elektroojačevalnika volanske sile, ni tukaj v igri nobene črpalke. To deluje nekako tako, kakor sta opisala ro-bi in iztok, na volanski osi je nek motor in senzor. Ta os je nekje prekinjena in povezana torzijsko vzmetjo. Na mestu, kjer je prekinjeno, je senzor kota med obema deloma. Ko sučeš volan se ta kot spreminja, motor pa ga kompenzira (regulacija), da je skozi čimbolj enak 0.
Corleone ni izbral najboljših izrazov, ker se verjetno na to ne spozna najbolje, zato smo/ste ga malce narobe razumeli. Tak regulator je sposoben narest vsak malce bolj podkovan elektronik, s kakšnim 8-bitnikom, brez kakšnega posebnega merjenja originalne inštalacije.
Možno pa tudi, da ta stvar deluje na kak drug princip, nevem, ker sem bolj laik za avtomehaniko, če se motim, me popravite.

_________________
LP, Mitja
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.62
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 06, 2007 7:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
motor servo črpalke je elektrnične narave, in ne mehanske, kateri je gnan preko jermena in mašine


Črpalka je...

Zdaj pa samo še ugotovit, ali ima tole hallove senzorje za zaznavanje pozicije ali ne...

Kako hitro se kaj vrtijo te hidravlične črpalke? Z istimi obrati kot motor?

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
jur
Član
Član



Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45
Prispevkov: 5142
Aktiv.: 21.71
Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 07, 2007 9:11 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ok, hidravlična črpalka torej je.
Hidravlični sistemi imajo več načinov. Eden je CRM (constant running motor). Pri tem se motor vrti ves čas, aktuator pa se premika z preusmerjanjem toka tekočine skozi ventile do aktuatorja (premikalne enote). Pri drugem načinu pa se premikanja izvajajo z spreminjanjem obratov in smeri pogonskega elektromotorja motorja.

Hidravlične črpalke so običajno vezane neposredno na motor, brez prenosa. Dimenzije in oblike rotorja črpalke so za potrebni pretok/pritisk preračunane na obrate konkretnega motorja. Zobniki in jermeni zmanjšajo izkoristek (in povečajo ropot).

Jur
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Carleone
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2004 10:18
Prispevkov: 25
Aktiv.: 0.11

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 07, 2007 9:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdajle nimam časa da vse pokomentiram, ker sem na šihtu, ma na hitro: DA ima 2 hallova senzorja!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
NeoTO
Član
Član



Pridružen-a: Pon 28 Mar 2005 19:19
Prispevkov: 2752
Aktiv.: 11.62
Kraj: Trzic

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 07, 2007 11:36 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Carleone, kaj pa če bi pogledal, če najdeš kakšen industrijski krmilnik brushless motorjev z hallovimi senzorji? Ker tisto je malce bolj zanesljivo kot nekaj doma narejeno.
Še vedno pa ne vemo, za kakšen servo sistem gre.
Corleone, je torej na volanskem drogu regulacijski ventil in cilinder ali gre napeljava direktno s črpalke do cilindra?

_________________
Lp,
Matevž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
Stran 3 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 493 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group