Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
tom_II Član


Pridružen-a: Pon 03 Dec 2007 14:08 Prispevkov: 71 Aktiv.: 0.33 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Pon Dec 03, 2007 2:18 pm Naslov sporočila: Krmiljenje koračnega s joystikom |
|
|
Pozdrav vsem skupaj
Se opravičujem če nisem izbral prave teme! Potreboval bi načrt, program za vodenje koračnega motorja s pomočjo PC joystika. In sicer pomik gor/dol in levo/desno!
vsakršna info bi bila dobrodošla! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Roadracer Član


Pridružen-a: Ned 16 Okt 2005 18:41 Prispevkov: 482 Aktiv.: 2.03 Kraj: LJ/Litija
|
Objavljeno: Pon Dec 03, 2007 3:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najprej narediš en krmilnik za koračne motorje, o katerem je veliko napisanega že na forumu. Drugo pa je potem samo še en mikrokontroler ki bere dva potenciometra x/y in dela A/D. To je z mikrokontrolerjem, drugo pa je z računalnikom. Tam uporabiš program npr. Mach3 ki zna to početi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tom_II Član


Pridružen-a: Pon 03 Dec 2007 14:08 Prispevkov: 71 Aktiv.: 0.33 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Pon Dec 03, 2007 3:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
nene zanima me prav s mikrokontrolerjem
v programiranju nisem preveč doma no motorolco hc11 [slovenščina je zame španska vas] nekaj malega to pa je tudi vse!
Nevem kako iz analognega signala dobit digitalne katerim se ferkvenca spreminja. nevem če razumeš bolj ko bi dal potenciometer v določeno smer hitreje bi se vrtel motor če pa bi bil pot. v ničli pa bi vse stalo pri miru |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Roadracer Član


Pridružen-a: Ned 16 Okt 2005 18:41 Prispevkov: 482 Aktiv.: 2.03 Kraj: LJ/Litija
|
Objavljeno: Pon Dec 03, 2007 4:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Narobe gledaš na to stvar. Spreminjanje frekvence ne pomeni nič drugega kot spreminjanje dolžine periode. Lahko kar predpostaviš da večji ko je odmik ročice po zvezi 1/odmik dobiš manjše čase = večjo frekvenco. Pri odmiku =0 dobiš periodo neskončno kar pomeni vrednost 1.
Ponavadi so driverji za koračne narejeni tako da se krmilijo z korak, smer torej dvema binarnima signaloma. To je preprosto za krmilit. Korak je nek vlak pravokotnih impulzov ki sem jih opisoval v prejšnjem odstavku. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gkrusi Član



Pridružen-a: Tor 24 Jul 2007 17:22 Prispevkov: 811 Aktiv.: 3.71 Kraj: Ptuj
|
Objavljeno: Pon Dec 03, 2007 7:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brez mikrokmilnika ti bo to težko uspelo. No je sicer možno, ampak vse prej kot preprosto.
Če imaš mikrokmilnik, ima ta ponavadi tudi AD pretvornik, ki analogni signal prevede v digitalnega. Glede na tega pa potem krmiliš motorje. Če imaš že mikrokontroler v vezju, mu še samo priključiš tranzistrje in že lahko krmiliš koračne motorčke. Sicer pa bi potreboval prave krminike, kot je L298 ipd., kar pa ni niti približno poceni.
Je pa veliko o tem že napisanega tako na foromu, kot tudi na googlu. _________________ Zakaj bi bilo preprosto, če je lahko zakomplicirano??? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tom_II Član


Pridružen-a: Pon 03 Dec 2007 14:08 Prispevkov: 71 Aktiv.: 0.33 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Tor Dec 04, 2007 8:43 am Naslov sporočila: |
|
|
ja sej to naredil bi s PIC mikrokontrolerjem ampak nevem kako naredit da mi analogno vrednost pretvori v vlak inpulzov na izhodu katerega bi potem peljal na kontroler za koračne motorje step inpulze. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Roadracer Član


Pridružen-a: Ned 16 Okt 2005 18:41 Prispevkov: 482 Aktiv.: 2.03 Kraj: LJ/Litija
|
Objavljeno: Tor Dec 04, 2007 12:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prvo kar je rabiš takšen PIC ki AD pretvorbo zmore. To malo pobrskaj (ti ne bom izdal vsega). Drugo je program v katerem boš pisal. Lahko izbereš PicBasic, Assembler, C,... Od izbire programa je odvisno kako se to naredi. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
krupivnk Član

Pridružen-a: Tor 27 Feb 2007 20:45 Prispevkov: 335 Aktiv.: 1.50 Kraj: Lj
|
Objavljeno: Sre Dec 12, 2007 9:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Kupiš IGRALNO PALICO ki nima potencimatrov za določanje smeri ampak samo navadna stikala. Potem DIREKTO na palico vežeš koračni motor(unipolarno vodenje) . Potem pa vrtiš joystik v izbrano smer in ce si prav zvezal se bo tako vrtel tudi koracni motorček
Tako sem jest to rešil ko sem dobil v roke prvi koračn motorček iz tiskalnika  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piflar Član

Pridružen-a: Čet 06 Dec 2007 17:56 Prispevkov: 246 Aktiv.: 1.15 Kraj: Krško
|
Objavljeno: Sre Dec 12, 2007 11:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Dobri joysticki (po moji oceni) se najdejo na raznih gamepadih. Tudi niso dragi pa še dva dobiš na enemu. Za starih 7.000 se jih dobi (še manj, če kupiš za PS2 ali kaj podobnega). Enkrat sem celo imel datasheet pa ga žal ne najdem več.
popravek: Skoraj prepričan sem, da so s potenciometri ob strani.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bungee Član


Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49 Prispevkov: 1479 Aktiv.: 6.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Dec 12, 2007 1:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
tom_II povej kakšen krmilnik za koračne motorje boš uporabil. Kar se pa tiče pretvorbe iz "joysticka" v gibanje v odvisnosti od pozicije je pa dokaj preprosto.
Z AD pretvornikom bereš vrednost na joysticku (dva AD x in y os) in potem v odvisnosti od te vrednosi spreminjaš smer in zakasnitev med koraki. Manjša ko je zakasnitev hitreje se stepper vrti. Potem pa vsa stvar teče v zanki .....
Jaz bi se zadeve lotil s kakšnim PIC16F690 (ker ga imam ravno pri roki), gre pa vsa zadeva s praktično katerimkoli uC, ki ima vsaj dva AD porta in zadostno število portov za krmiljenje stepper krmilnika.
Pa še pseudo koda:
Koda: |
while (1)
{
korak1=readAD1;
korak2=readAD2;
naredi_korak_m1(korak1);
naredi_korak_m2(korak2);
}
|
To je na hitro to, če pa te še kaj zanima pa napiši  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|