 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Jan 17, 2008 1:53 am Naslov sporočila: Predelave avtomobila - luči |
|
|
// prelomljena tema iz angelskih oči VolkD
S temi homologacijami pri nas je res en sam loto in texas ...
Policaj se ti po eni strani lahko vtakne v vsak vijak in se obnaša kot največji tehnični poznavalec, ko pa pride do česa resnejšega, pa si zvijajo roke na hrbtu kot prvošolčki pred šolsko tablo in se zgovarjajo "nismo pooblaščeni".
Za te dodatne stop lučke se ti ne bo nihče upal vtikat, ker nimajo pojma kaj je original in kaj ni. Res pa bil lahko kaj naredili na področju zasenčenih luči, kjer v zadnjem času nekateri montirajo after-market xenone na luči z narebričenim steklom in slepijo vse po vrsti.
Priznam, da sem tudi sam montiral tak xenon, vendar sem se potrudil in namesto H7S za žaromete z lečo vgradil zasenčene H7R žarnice na gladka stekla in reflektorje brez leče (bele barve 5000K in ne modrikastih 6000K ali celo 8000K). Po meritvah z napravami, ki jih uporabljajo na tehničnih pregledih je vse BP (oblika in višina snopa) in tudi na cesti še nisem opazil, da bi me na moteče slepenje kdo opozarjal s kontra blendanjem.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cimer Član

Pridružen-a: Sob 07 Okt 2006 0:07 Prispevkov: 122 Aktiv.: 0.54 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Jan 17, 2008 12:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo,
po mojih izkušnjah s homologacijo je tako, da moraš imeti nek dokument s katerim dokazuješ, da je vgrajena oprema ustrezna za tvoje vozilo. Za zadnje LED lučke na p-206 je bilo dovolj, da so na lučkah odtisnjeni homologacijski standardi. Za vzmeti in platišča pa je potrebno imeti dokazilo (TUV) proizvajalca in potrdilo o strokovni vgradnji. Potem s homologacijo ni težav.
Policija lahko kadarkoli odredi izredni tehnični pregled vozila, drugače pa nima pravice težit, oziroma lahko pokličeš svojega odvetnika in potem greste skupaj na izredni tehnični pregled.
Lastna izdelava dodatkov zahteva izpeljavo postopka homologacije pri pooblaščenih organizacijah.
_________________ Lep pozdrav!
Marko S. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
GregorN Član



Pridružen-a: Tor 20 Nov 2007 7:48 Prispevkov: 1162 Aktiv.: 5.43 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Jan 17, 2008 4:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Koliko jas vem, dobiš homologacijo takrat če dodatna oprema ne moti tebe med vožnjo, ter vseh ostalih udeležencev v prometu, na cesti. 1
_________________ LP! Gregor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Jan 18, 2008 12:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Priznam, da sem tudi sam montiral tak xenon, vendar sem se potrudil in namesto H7S za žaromete z lečo vgradil zasenčene H7R žarnice na gladka stekla in reflektorje brez leče (bele barve 5000K in ne modrikastih 6000K ali celo 8000K). Po meritvah z napravami, ki jih uporabljajo na tehničnih pregledih je vse BP (oblika in višina snopa) in tudi na cesti še nisem opazil, da bi me na moteče slepenje kdo opozarjal s kontra blendanjem. |
Bleščanje je večje ob padavinah, ko je cesta še polna nečistoč, ki se prenesejo iz predseboj ali nasproti vozečih avtomobilskih pnevmatik na steklo tvoje luči, takrat svetloba bolj reflektira v okolico kot pri čistem steklu luči.
Da bi vedel, če tvoje luči res ne bleščijo preveč, prosi svojo punco/znanca, da pelje tvoj avto za teboj v takšnih okoliščinah kot sem jih opisal in takrat se bo izkazalo ali so tvoje luči moteče ali ne.
Nepravilno je tudi, da si sam nastavljaš snop, saj preveč v tla uprti snop prav tako blešči od ceste ob padavinah, spet preveč dvignjen snop blešči direktno.
Sam sem imel težave z nastavljanjem snopa, ko sem imel avto na servisu (popravilo po nesreči) in niso preverili snopov luči po montaži. Sam ga nikakor nisem mogel pravilno nastaviti, saj so mi ob padavinah vedno bliskali nasproti vozeči, ker je preveč refleksiralo. No snop mi je nastavil kolega na napravi in pravzaprav sploh ni bilo velikih sprememb, desna luč je bila pravilno nastavljena, leva pa je bila nekoliko preveč na desno ter malenkost jih je dvignil (dva tri ovoje). Nikakor mi ni bilo jasno zakaj je sedaj bolje, saj so snopi rahlo privzdignjeni, tako da včasih posvetijo naravnost v kabino spredajvozečemu prej pa še do tablice niso prav segli. Se pravi, da so luči reflektirale od ceste, izrazito ob padavinah.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Jan 18, 2008 1:21 am Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
Bleščanje je večje ob padavinah, ko je cesta še polna nečistoč, ki se prenesejo iz predseboj ali nasproti vozečih avtomobilskih pnevmatik na steklo tvoje luči, takrat svetloba bolj reflektira v okolico kot pri čistem steklu luči. |
Misliš, da je pri original xenonih kaj drugače? Eni in drugi imajo pač 3x večjo svetilnost od halogenk. Ne vem kaj ti tukaj ni logično ali jasno?
ElGrigon je napisal/a: |
Da bi vedel, če tvoje luči res ne bleščijo preveč, prosi svojo punco/znanca, da pelje tvoj avto za teboj v takšnih okoliščinah kot sem jih opisal in takrat se bo izkazalo ali so tvoje luči moteče ali ne. |
Sem že ... in to ne enega ... najmanj 3 znance! In nihče ni opazil razlike med original xenon in mojo predelavo. Vsi pa so rekli, da jih original xenonke iz npr. visokega BMWja X5 precej bolj motijo kot moje, čeprav so originalne seveda homologirane.
ElGrigon je napisal/a: |
Nepravilno je tudi, da si sam nastavljaš snop, saj preveč v tla uprti snop prav tako blešči od ceste ob padavinah, spet preveč dvignjen snop blešči direktno. |
Bodi brez skrbi, da znam obliko in višino snopa zelo dobro nastavit po domači metodi "pred zid" ... in to že 25 let. To so potrdili tudi kasnejši pregledi na pooblaščenih ustanovah s certificiranimi merilnimi napravami. Amaterji mislijo, da je pravilno nastavljanje na zidu enostavna zadeva. Ni! Ker na zidu pri napačnem postopku dobiš tole:
Iz te slike se vidi le razlika v svetilnosti in barvi svetlobe med H7 in xenonom. Kako seva snop pa niti slučajno, ker avto ni stal pravilno! Kako se to pravilno izvede pa nam mogoče lahko razložiš ti ...
Prava razlika na ustreznih instrumentih pa se vidi takole:
In iz te slike je jasno videti, da imajo moje luči po predelavi celo bolj omejen snop proti nasproti/pred menoj vozečim in bolje osvetljen le desni rob.
ElGrigon je napisal/a: |
Sam sem imel težave z nastavljanjem snopa, ko sem imel avto na servisu (popravilo po nesreči) in niso preverili snopov luči po montaži. Sam ga nikakor nisem mogel pravilno nastaviti, ... |
Se pravi, da niti sam ne znaš pravilno nastavit snopa ... vseeno pa znaš učit nas "neznalce, ki kar nekaj počnemo na pamet" ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Jan 18, 2008 3:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vozila, ki imajo original vgrajene xenonke imajo pranje žarometov, to pride v upoštev pri okoliščinah, ki sem jih opisoval. Kje pa imaš ti pranje žarometov? Ali se vsake toliko časa ustaviš in sčistiš žaromete?
Ne rečem, da je nastavljanje snopa lahko, vendar že mala sprememba snopa pomeni veliko na cesti.
Na poti v službo srečam kar nekaj vozil, ki imajo te xenonke dograjene in lahko rečem, da skoraj noben nima pravilno nastavljenega snopa. Zdanjič sem se vozil za dvema pri katerih je imel eden snop tako dvignjen, da je svetil na polovico tovornjakove carade, drugi pa je imel snop tako oprt v tla, da je svetloba ob morki cesti zelo refleksirala in še imel je rebrasto steklo v žarometih, kar še bolj razpršuje svetlobo v okolico.
Vožnja pred takšnimi avti je neznosna, saj te kar oči bolijo, ko ti odbija svetlobo od vzratnega ogledala.
Razmišljal sem že, da bi si dal vgraditi zatemnilno ogledalo ravno zaradi takšnih primerov.
Kako je s tvojimi žarometi veš sam, nikoli nisem rekel, da niso pravilno nastavljeni oz. da motijo v prometu. Navedel sem le nekaj stvari na kaj je treba biti pozoren ob montaži take opreme.
Da pa vse skupaj nima homologacije pa vemo vsi, uporabnik takih stvari sam odgovarja in se zaveda tveganja. Je pa tudi res, da si to lahko privoščimo ker je na razpolago in je vožnja s takimi žarnicami res manj utrudajoča ponoči ob raznih atmosferskih pogojih, ampak naj bo vsaj pravilno opravljeno in nastavljeno.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Jan 18, 2008 4:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pranja žarometov nimam. Lahko bi si ga vgradil, vendar se mi ne zdi smiselno, ker če dobro pogledam efekt originalnih pralcev so vsi po večini popolnoma neučinkovit (razen tistih z mini brisalci, ki pa niso obvezni). Curek vode iz še tako dobre homologirane naprave ne očisti NIČ - kvečjemu stekla navlaži, da se gor prime še več umazanije. Če bi bilo učinkovito samo brizganje vode najbrž avtopralnice ne bi uporabljale in plačevale dragih krtač ...
Zato pa žaromete sedaj res pogosteje čistim in imam avtomatsko regulacijo višine snopa.
Glede previsokih snopov in uporabe narebričenih stekel imaš prav. Je moteče in brezobzirno do drugih.
Motiš pa se pri odsevu zaradi prenizko nastavljenih luči ... tako kot svetijo žarek na hitro proti dol se taisti žarek zato tudi hitro (pod precejšnjim kotom) odbijejo v zrak in ne moti tako kot (na žalost) pravilno nastavljeni žarometi, katerim so ravno ti odsevi na mokrem najbolj neprijetni za nasproti vozeče, čeprav so reflektorji pravilno nastavljeni ... kolateralna škoda ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Jan 18, 2008 6:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz imam xenon notri...in se strinjam glede efekta "pranja stekel" - pri par avtih z original xenon smo s kolegi preverjali in se je izkazalo za popolnoma neuporabno---pošpircaš, če počakaš da se posuši in je natanko enako kot prej, če vmes voziš pa slabše. Tudi jaz odkar imam xenon notri zelo pogosto brišem luči (za ta namen imam vedno paloma robčke v avtu) in budno pazim na višino, ker pač nimam avtomatske regulacije. Podnevi malce nižje, ponoči po potrebi. Blendali so mi samo na poti iz servisa, ko so mi narobe nastavili luči (previsoko). Potem ko sem popravil nikoli več. Mislim da je posledica vgradnje xenonk to da dosti bolj paziš na stanje žarometov in s tem kvečjemu dosežeš da je bleščanje celo manjše kot pri originalnih, kjer se lastnikom v 90% je** kako so nastavljeni. Pač imajo vedno na nulo, čeprav je poln prtljažnik in sveti tebi v oči...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pet Jan 18, 2008 7:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Zato pa žaromete sedaj res pogosteje čistim in imam avtomatsko regulacijo višine snopa.
|
Ali si kupil tak žaromet, ki ima avtomatsko nastavljanje višine snopa ali si dogradil elektroniko na obstoječi elektromotorček za rpčno nastavljanje snopa?
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pet Jan 18, 2008 9:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moj avto je že serijsko opremljen z žarometi, ki imajo vgrajene koračne motorčke niveliranja krmiljene iz LCM (Light Control Module). Te module pa je možno kasneje dograditi iz ročnih v avtomatsko (kakor piše v tem PDFju). Jaz sem si to dogradil (naredil sem polavtomatiko ) in tudi v tem primeru lahko rečem, da zadeva sploh ni tako uporabna kot si nekateri mislijo. Avtomatsko niveliranje kljub vsej senzoriki ne more dohajati hitrega nihanja karoserije čez grbine ali pa je celo brez efekta, ko se dve vozili srečujeta pred vrhom klanca. V teh primerih se zaslepita oba voznika ne glede na še tako dobro nastavljenost in kakršnokoli avtomatiko ali tipe žarnic ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pet Jan 18, 2008 9:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Obstajata dve varianti avtomatske nastavitve - ta, ki je standardna v vseh boljših avtih in gleda samo obtežitev avtomobila, in druga, ki se imenuje nekako približno: dinamična kontrola višine snopa...ta pa sledi pospeševanju, zaviranju, luknjam in podobnim. To imajo samo najboljši avtomobili in deluje izredno dobro - sem videl npr. v BMWju M5 - tam je snop pri miru pa lahko delaš z avtom kar hočeš...luč gre lahko iz ene skrajne pozicije v drugo v dosti manj kot eni sekundi... Bogpomagaj ko se to pokvari z vsemi miljon senzorji skupaj...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jani Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48 Prispevkov: 469 Aktiv.: 1.98 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Ned Sep 07, 2008 5:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Prijatelj ima golfa 5 in je zanj kupil rabljene originalne xenonske luči. Ko je luči med seboj zamenjal (konektor je enak - lepo sede) "nova" xenonska luč ne dela. Ker načrta nimam, na spletu pa ne najdem nič uporabnega, vas prosim za pomoč. Torej zanima me, če je zamenjava mogoča, ter kakšna je predelava.
Prilagam še sliko xenonske luči.
Hvala in lp
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
671.51 KB |
Pogledana: |
15 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.98 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Sep 07, 2008 5:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za kaj pa rabiš načrt? Inverter na sliki (balast) ima ponavadi le dovod 12VDC in VN izhod za žarnico. Razlika med njima je očitna.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jani Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 22:48 Prispevkov: 469 Aktiv.: 1.98 Kraj: Bela krajina
|
Objavljeno: Ned Sep 07, 2008 6:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok, se strinjam, zmede me to, da je ta balast že vgrajen na to luč (original), pa tudi žmigavec, in dolga luč (mislim) se napajata preko konektorja na sliki. Saj vem lahko bi probal, ampak se ne upam, ker nisem siguren kaj bi se zgodilo z balastom, če bi napačno priključil + in - .
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Sep 07, 2008 6:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ma ne vem če je samo + in -, ker avti s xenon-om imajo tudi senzor na zadnji premi, ki uravnava višino luči
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|