www.elektronik.si
Eksplozija Pb akumulatorja

www.elektronik.si -> Avtoelektrika

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 7:10 am    Naslov sporočila:  Eksplozija Pb akumulatorja
----------------------------------------------------------------------------
Včeraj je v sosednjem gas. društvu prišlo do eksplozije akumulatorja v tovornjaku. Tovornjak ob prvem poizkusu ni vžgal ( cca 5s), nakar ga je sodelavec ponovno zagrel in pri drugem vklopu zaganjača je akumulator razneslo. Kaj je od njega ostalo, se vidi na sliki. Akumulator je bil star cca 2 leti

Razlog? Izsušen akumulator zaradi nepravilnega delovanja polnilca ( zaradi stalnega priklopa)?

lp
Uroš

Avtor: sebavehKraj: Slovenska Bistrica PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 7:17 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zoprna reč Shocked Shocked Idealno, če hoče kdo izgubiti vsaj eno čutilo na svojem telesu Speak to the hand
Kakšen polnilec je bil uporabljen? Je samo polnilec, ali ima tudi funkcijo vzdrževanja?
Ali je bil 12 V polnilec, ali 24 in priklopljen čez oba akumulatorja? Če je bil 24 V, ali ima vozilo akumulatorski izenačevalnik - balanser?
Sta bila oba akumulatorja kupljena nova in menjana istočasno?

Avtor: zoranKraj: SG PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 8:18 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Podobno zadevo sem v živo doživel pred 42 leti. Od tega akumulatorja je še 'nekaj ostalo'. Od tistega, ki ga omenjam pa dobesedno nič. Samo par plošč satovja.
vzrok je bil v slabo nameščeni klemi in je pri zagonu motorja diesel agregata prišlo do iskrenja.
Čez 14 dni je tudi delovna obleka začela dobivati luknje.

S temi zadevami je potreben nadzor in vzdrževanje...

Avtor: sebastjan.kamensekKraj: Škofja Loka PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 8:49 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Imam bogate izkušnje z tem (skrbim za vzdrževanje 5 gasilskih vozil). Pred dobrimi 10 leti so bili precej popularni polnilci slovenskega proizvajalca (namenoma ne bom pisal katerega, če pa koga res zanima pa v ZS). Ti polnilci niso imeli vzdrževanja ampak ta samostojni podjetnik je to prodajal kot da je lahko stalno priključeno. Preverjat seveda nihče ni šel. Težavo smo opazili ker v akomulatorje nalivamo destilirano vodo na cca 6 mesecev in akomulatorji priklopljeni na ta polnilnik so imelu hudo izhlapevanje elektroita. Če tega nebi opazill bi bil verjetno izid podoben zgornji sliki...

Rešitev je bila tedenska programska ura. Nastavil sem jo na 3X na teden za 12 ur (čez noč) in je bilo potem mnogo boljše.

Za gasilske namene je priporočljivo akomulatorje pregledovat vsakih 6 mesecev. Jaz jih pregledujem jeseni in spomladi. Dolijemo vodo in jih priklopim na takle tester :

TESTER .Akomulatorje testiram ločeno - vsakega zase.

Tako vsaj na grobo ugotovim kaj se dogaja z akomulatorjem (vem da ta tester ni najbolj primeren za tovornjakarske akomulatorje ampak povleže 100A toka kar je že kar nekaj in lahko sklepaš stanje akomulatorja..)

Avtor: ecobraKraj: Radeče PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 12:02 pm    Naslov sporočila:  Re: Eksplozija Pb akumulatorja
----------------------------------------------------------------------------
malci je napisal/a:


Razlog? Izsušen akumulator zaradi nepravilnega delovanja polnilca ( zaradi stalnega priklopa)?

lp
Uroš

Izsušenost- premalo elektrolitaa povzroči zvijanje plošč posledično se naredi kratek stik med ploščami (iskrica), zraven pa še vodik zaradi stalnega polnjenja in rezultat je viden.
Eksplozijo vodika lahko povzroči tudi samo iskrica kakšnega bližnjega releja.
Polnilnice in prostori stabilnih aku postaj se stalno prisilno prezračujejo ravno zaradi prisotnosti vodika.
l.p.

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 4:17 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
V svoji delovni praksi sem doživel kar nekaj eksplozij akumolatorjev. K sreči jih nikoli nisem skupil. (skupil jo je pa sodelavec, ki ga je elktrolit pobrizgal po obrazu. Dobil ga je tudi v oko)

Kot je napisal ecobra najpogostejši vzrok je eksplozija vodika. Le ta se sprošča, ko se akumolator polni. Če se pojavi iskra, je efekt podoben kot streljanje s karbidom.
V mojih primerih so vedno "pokali" vozni akumolatorji viličarjev. Vsaj dvakrat je počil, ko se je vžigal dizel viličar s pomočjo "transfuziskih" kablov. Dvakrat je počilo zaradi kratkega stika ob menjavi vozne baterije v viličarju. Viličar BT jer imel 24V baterijo. Ob menjavi so jo zasukali narobe ter jo potisnili v viličarja - seveda z drugim viličarjem. Pri tem je prišlo do direktnega kratkega stika sponk na ohišje. Posledica uničen nov akumolator - odprlo je vse pokrove.
2. Viličar indus 2x 36V. Katek stik na priključnih kablih. Vozniku jih je nekako uspelo stisniti s pokrovom na katerem je sedež. Posledica - odprlo je obe bateriji. Lažje jo je tudi skupil voznik, ki je ob eksploziji z glavo udaril v varnostni lok - streho.

Osebno se baterij bojim dosti bolj kot omrežne napetosti.

Mogoče ob tej priliki nasvet.
Bodite previdni pri nameščanju kablov v primeru vžiganja vozila s kabli. Ko namestite kable, se varno odmaknite preden poskusite zagnati vozilo. Ob nameščanju pa tudi ob zagonu naj bo vozilo ugasnjeno. Če z vozilom ni kaj narobe, bo brez težav vžgalo. Padci napetosti in posledično tokovni sunki niso dobri za altenator.

Avtor: pajo PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 5:01 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Silvo je napisal/a:

Osebno se baterij bojim dosti bolj kot omrežne napetosti.

Mogoče ob tej priliki nasvet.
Bodite previdni pri nameščanju kablov v primeru vžiganja vozila s kabli. Ko namestite kable, se varno odmaknite preden poskusite zagnati vozilo. Ob nameščanju pa tudi ob zagonu naj bo vozilo ugasnjeno. Če z vozilom ni kaj narobe, bo brez težav vžgalo. Padci napetosti in posledično tokovni sunki niso dobri za altenator.


Preverjeno na lastnem avtu. Crknila diodna plošča na altenatorju avta, ki je pomagal zagnati drug avto. Mojster, ki je zadevo servisiral, je ob vprašanju: "Zakaj?" Prižgal cigaret in mirno rekel: "Običajno eno ali dve taki pokadim vmes, predem štartam drug avto."

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Pet Sep 11, 2020 6:01 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Že enostaven preizkus pokaže to. Ko je avto v prostem teku vključite svetleče luči. Kjub temu, da ima večina avtomobilov tam 100HP je to na motorju opazno. Pa je to vse skupaj le okrog 150W. Povprečna moč zaganjalnika je okrog 1.5Kw kar je 10x več Exclamation
Vedeti je treba tudi da je altenator vedno izključen dokler se vozilo starta.

Avtor: Mr.G.Kraj: Idrija PrispevekObjavljeno: Čet Okt 01, 2020 9:22 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tud men je razneslo akumulator.
Še star alternator je dajal preveč voltaže, skorej 34V.
Posušilo akumulator in počlo kot iz puške.

Avtor: Fantocci PrispevekObjavljeno: Sre Okt 07, 2020 10:49 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Morda bi lahko za nadzor uporabil kaj takega: https://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=50126
(verjetno bi tista tema bolj sodila v ta predal...)

Stran 1 od 1

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group