 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
zaska Član

Pridružen-a: Sob 23 Feb 2008 19:34 Prispevkov: 24 Aktiv.: 0.11 Kraj: bled
|
Objavljeno: Sob Mar 01, 2008 4:34 pm Naslov sporočila: desulfator za pb akumulatorje |
|
|
Pozdravljeni!
Ali je še kdo delal desulfator za pb. akumulatorje ali je kaj na, temu muc iz Tržiča pravi,da ni neke revolucije,prilagam še shemo in kje bi se dalo dobiti Mos-fet in dušilke,ter diodo.
Hvala
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
7.24 KB |
Pogledana: |
22225 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
28.6 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
_________________ Življenje je kot ženske tangice kratak-usran in krvav |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.93 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sob Mar 01, 2008 5:46 pm Naslov sporočila: Re: desulfator za pb akumulatorje |
|
|
zaska je napisal/a: |
Pozdravljeni!
Ali je še kdo delal desulfator za pb. akumulatorje ali je kaj na, temu muc iz Tržiča pravi,da ni neke revolucije,prilagam še shemo in kje bi se dalo dobiti Mos-fet in dušilke,ter diodo.
Hvala |
Delal enega, ki je bil pred leti objavljen v elektorju.
Strinjam se s Tomažem. Razlog, da je pristal v tem predalu,(komaj sem ga našel) kjer končajo izdelki, ki nikoli ne vidijo ohišja. Spomnim se testiranja. Na mesto akumulatorja sem dal usmernik ter en večji kondentzator. Posledica -skurjen usmernik ter oba čipa na vezju.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
andrejj Član


Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4253 Aktiv.: 17.95 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Sob Mar 01, 2008 6:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Enako sem napravil kot Silvo.Učinek?Nič ne opazim ali dela ne.Če bi bil stekleno ohišje Nekje na ta forum Iztok napisal,da je z pomočjo gretz,kalorifer in priključen na 220V.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jernej_ Član

Pridružen-a: Sre 30 Jan 2008 0:42 Prispevkov: 150 Aktiv.: 0.71 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Mar 01, 2008 6:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po mojih izkušnjah se ne splača ukvarjati z desulfatacijo akumulatorja. Če se mu je življenje na ta način izteklo (torej zaradi opustitve minimalnega vzdrževanja), je veliko vprašanje ali se sploh lahko izmotamo iz dosedanje rutine. Gornje vezje teoretično nekako deluje ("premetavanje ionov"), v praksi pa so rezultati v splošnem nezadovoljivi. Sploh pa tovrstni akumulatorji niso tako dragi, da se bi mogli privoščiti novega, ki ne bo zatajil takrat, ko ga bomo zares potrebovali. J
_________________ Elektronika v domači delavnici |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sob Mar 01, 2008 10:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jernej, ne vem sicer kakšne so tvoje izkušnje, ampak se ne strinjam z njimi, ker so moje drugačne. Tudi nakup novega akumulatorja vsako leto se mi ne zdi kaj rentabilnega ... še posebej sedaj, ko so se občutno podražili.
Moja izkušnja je, da nam akumulatorji v avtih držijo od 6 do 8 ali celo 10 let kljub vročini, mrazu in hudim obremenitvam. In ravno te obremenitve ga obdržijo v kondiciji. Do sedaj sem uničil 3 akumulatorje, ki so bili dve leti na sobni temperaturi in konstantno polnjeni z cca. 12,8V brez obremenitev - stand by. Po dveh letih v takšnem režimu je v njih ostala le še desetina nazivnih Ah ...
Odkar uporabljam desulfatizatorje pa teh problemov nimam več.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
podboj Član

Pridružen-a: Sre 25 Maj 2005 11:48 Prispevkov: 1251 Aktiv.: 5.28 Kraj: Postojna, Sežana, Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Mar 01, 2008 10:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Moja izkušnja je, da nam akumulatorji v avtih držijo od 6 do 8 ali celo 10 let kljub vročini, mrazu in hudim obremenitvam. |
Lani sem zamenjal rekorderja - Bosch 45Ah, 13 let delovanja. Akumulator je še vedno brez težav vrtel štarter, le po zagonu je avto malo čudno deloval, izgleda da se mu je preveč sesedla napetost.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Speed King Član

Pridružen-a: Tor 19 Okt 2004 0:49 Prispevkov: 115 Aktiv.: 0.49 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sob Mar 01, 2008 11:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po zgornjem načrtu sem sestavil tudi sam, vendar sem na dveh akumulatorjih izmeril (osciloskop) špico le par voltov, namesto cca20-30V.
To mi je pobralo voljo, pa tudi časa ni bilo, da bi zadevo preveril v detajle, Zato sem hotel kupit pri Conradu tako zadevo, kot jo je že enkrat prilepil Iztok, vendar je ne prodajajo več. Še kakšna izkušnja iz tega naslova bi pa bila dobrodošla.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.93 Kraj: slo
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 12:58 am Naslov sporočila: |
|
|
nekje je pisalo, v čem je skrivnost: vsakih 20 sekund (ali minut, ne vem več točno) iz akumulatorja potegneš 100A-impulz, ki je, seveda, dolžine nekaj mikrosekund. Ti impulzi naj bi razbijali sulfat ali kako se že reče.
Drugače pa so na trgu takšni polnilci, ki se uporabljajo za čolne. S pripombo, da so posebej namenjeni za akumulatorje, ki več mesecev niso v uporabi. Mene je zanimala 24V-izvedba za zagon agregata. Cena je bila okoli 240€.
http://www.ctek-polnilci.si/
Nazadnje urejal/a psevdonim Ned Mar 02, 2008 10:00 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jernej_ Član

Pridružen-a: Sre 30 Jan 2008 0:42 Prispevkov: 150 Aktiv.: 0.71 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 8:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok, prosim, ne razumi napačno moje ponovno oglašanje, stvar me zanima in bi si rad pridobil novih spoznanj. Menda avtomobilski akumulatorji vzdržijo le nekaj globokih praznjenj (morda vsega 5), a kot pravi Podboj, rekorderji celo 13 let, če z njimi ravnamo "surovo" (startanje motorja), v mrazu in vročini in ne uporabimo kaj več kot 20 % nazivne kapacitete. Taki (avtomobilski) akumumulatorji niso za "umerjeno" rabo. Za "dnevno sobo", za skromna in dolga mnogokratna praznjenja so primerni t.i. stacionarni akumulatorji, ki pa so pri ceni kar precej zasoljeni. Ko sem še hodil v službo v na Golovec (takratni Seizmološki zavod) smo akumulatorje upokojili (če se prav spomnim) po 20 letih službe. Sam si takih, pravih, stacionarcev ne morem privoščiti, zato za vikend uporabljam solarno izvedbo (ne vem, če je izraz pravilen), ki vzdržijo do 500 globokih praznjenj (v primerjavi z vsaj 2000 stacionarnimi). Akumulator je po nekih merilih za "zamenjat", ko ima le še 60 % nazivne kapacitete. Kot rečeno, nimam posebnih izkušenj z desulfatacijo, me pa zanima za koliko se poveča omenjenih 10 %. Hvala in lep pozdrav! J
_________________ Elektronika v domači delavnici |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.46 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 10:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Meni je tak desulfator en akumulator za uporabo v vikendu oživel. Ne moreš pričakovati revolucije, ampak delal je. Z peak detectorjem sem nameril do 30V.
Sam ga uporabljam, čeprav piše v PDF-ju iz katerega je vezje, da mora delovat 14 dni ali 3 tedne.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tiger Član

Pridružen-a: Čet 05 Feb 2004 0:22 Prispevkov: 1161 Aktiv.: 4.90
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 2:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hi
Meni tudi deluje ta zadevca, vendar nov je le enkrat - akumulator mislim.
LP
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 3:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ta desulfator je namenjen akumolatorjem, ki se skladiščijo? Instalacija takšnega vezja ne bi bila priporočljiva v avto kajne?
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
zaska Član

Pridružen-a: Sob 23 Feb 2008 19:34 Prispevkov: 24 Aktiv.: 0.11 Kraj: bled
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 6:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni!
Vidim ,da sem kar dobro premešal štrene,ker je mnenje približno 50/50 bom probal zadevo narediti ,sedaj je samo še ena težava ,ali narediti tistega ki sem ga objavil ali ima kdo boljšo varianto.Muc ali si ti naredil omenjenega ali kaj drugega,pa ali ima kdo
tiste kočljive elemente ali kje bi se jih dalo dobiti.Tako da zadevo vržem skup pa namontiram v vikend,potem bom pa videl če bom sploh kaj videl.
Hvala
_________________ Življenje je kot ženske tangice kratak-usran in krvav |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 7:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jernej_ je napisal/a: |
Iztok, prosim, ne razumi napačno ... |
Jernej, saj te ne razumem napačno. Le zanimalo me je kakšne so tvoje izkušnje.
Glede solarnih in avto akumulatorjev pa samo toliko v športnem smislu: avtomobilski so šprinterji, solarni pa maratonci. Pa še nekaj je razlika med njimi - solarni vrnejo cca. 90% vložene energije avtomobilski pa pri zmerni trajnejši porabi (nekaj A) precej manj. Zakaj je tako ne vem točno, vem pa za veliko primerov, ko so ljudje nabavili solarni sistem in se zadovoljili kar z avtomobilskim akujem. Že čez pol leta ali pa najkasneje leto pa so kupovali še solarane akuje, ker so uvideli, da drži tisto kar sem napisal prej ...
Pri sodobnih solarnih regulatorjih pa tudi ne obstaja več nevarnost pregloboke izpraznitve, ker že vsak povprečen regulator odklopi bremena, ko napetost pade na cca. 11V.
Sam uporabljam takšna dva desulfatizatorja, ki se jih na žalost ne dobi več:
Se pa dobijo take malo enostavnejše varijante (12V in 24V) za slabih 24€:
Dobi se tudi desulfatizator modul brez ohišja za 12V s tremi kontrolnimi LEDicami za napetost ... cca. 18€
ElGrigon je napisal/a: |
Ta desulfator je namenjen akumolatorjem, ki se skladiščijo? Instalacija takšnega vezja ne bi bila priporočljiva v avto kajne? |
Uporaba v avtu (plovilu, motornem kolesu, ipd.) ki se uporablja le sezonsko je smiselna v kombinaciji z avtomatskim polnilcem, ki je stalno priključen nekaj mesecev. V osebnih avtih, ki jih uporabljamo vsaj na 14 dni pa res niso smiselni.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igor07 Član

Pridružen-a: Sob 05 Jan 2008 17:53 Prispevkov: 94 Aktiv.: 0.44 Kraj: slovenija
|
Objavljeno: Ned Mar 02, 2008 10:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mislim da s temle načrtom nekaj ni vredu! Po shemi bi sklepal, da nafila mag. energijo v dušilke, pri izklopu pa naj bi visoko-nap. impulz prešel preko kondenzatorja (16V ) v aku.
Morda se motim?
tranzistor je pa;
LP
_________________ Ups... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|