 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
lisac3 Član

Pridružen-a: Ned 06 Feb 2011 20:56 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.06 Kraj: velenje
|
Objavljeno: Pon Maj 23, 2011 11:45 pm Naslov sporočila: Polnjenje 95Ah na sončni panel |
|
|
Pozdrav!
Sem gradbenik brez pojma o edini kurbi ki se ne pusti šlatat:)
Imam čolniček na elektro pogon in sicer z 500W motorjem in 95Ah
AGM baterijo. Ker dostikrat dokaj hitro zmanjka le te, mi je v misel stopilo
polnjenje na sončne celice. Koliko oz kakšne celice bi zadostovale
polnjenju takega akumulatorja, s tem da bi šaltal "v tretjo" okoli 300W?
In, ali je možno da so vzrok prehitrga praznenja "tanke žice" in slabi (zarjaveli)stiki?
Havala!  _________________ Misli globalno - deluj lokalno |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.01
|
Objavljeno: Tor Maj 24, 2011 12:53 am Naslov sporočila: |
|
|
Prehitro praznenje lahko pomeni marsikaj - ponavadi slab oz. nenapolnjen akumulator, ali pa tak, ki je dlje časa stal prazen.
Za dobrih 300W štroma rabiš ti za kakšen kvadratni meter, raje pa še več, panelov.
Prvo kot prvo, je treba vse slabe stike odpraviti, kleme narediti tako kot se spodobi in pogledati, če polnilec dela tako kakor mora.
Lahko je okvarjen tudi motorček ali pa je zarjavela os skupaj z ležaji, puša, ki ne tesni in podobne zadeve, ki slabšajo izkoristek. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Tor Maj 24, 2011 11:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Tanke (pretanke) žice in slabi stiki so v kombinaciji z nizko napetostjo lahko hitro vzrok težav. Sploh še, če so žice daljše. Simptomi se res lahko najprej pokažejo v obliki oslabelega akuja.
Najprej poskrbi za ta omenjena šibka mesta, nato šele pomisli na sončno celico. Očiščene spoje na aku klemah moraš na tanko namazati z vazelinom, s tem jih boš zaščitil pred korozijo. skratka: čistoča, dobri spoji, ustrezne in ne predolge žice.
Čeprav bi ti celica večje moči podaljšala avtonomijo.
Izkoristek (običajne) celice pa se giblje tam okoli 150-200W/m2. Tistih 200W je že kar veliko. Torej bi ti čez palec potreboval 2m2 za 300w... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 24, 2011 4:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
12V 500W Uff!
To je ~ 42A, kar je za 95 Ah akumulator veliko!
V teoriji naj bi to delovalo 2h in nekaj minut, v praksi pa odvisno od utrujenosti accu.
Ti bi verjetno rad, da ti med "ribolovom" sončna celica dopolni accu. To bi šlo, pa še senco imaš "zastonj" . Da bi pa plul samo na celice? Pozabi! Vsak oblak, vsaka senca te bo "ustavila".
Pri toku 40+A pa so ZELO važni spoji in presek kablov! Če imaš akumulator blizu potem recimo 10 mm2, (blizu je manj kot 1m kabla).
Hitri izračun:
1m Cu 1mm2 = 0,0175
1m Cu 10mm2= 0,00175
42A x 0,00175 = 73 mV. Ker imaš + in - kabel enako dolga je to že 0,15V! Izgube samo na kablih. Kje so še spoji?
Skratka. Poskrbi za kable in dobre spoje (vijačene). Akumulator pa je kot je, več kot 1h plovbe ne bi zahteval od njega.
Celice pa bi ti ga napolnile. Manjše počasneje, večje hitreje. Ampak uporabno na soncu ne v senci.
Tvoje želje? _________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Tor Maj 24, 2011 5:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Eno sicer neumesno vprašanje, pa vendar. Kakšna pa je hitrost plutja z 500W motorjem. Namreč meni se zdi ta moč zelo majhna, pa sem opazil, da prodajajo tudi 150W. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Brane212 Član

Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 11:24 Prispevkov: 360 Aktiv.: 1.79 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Tor Maj 24, 2011 6:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede na ceno panelov se mi zdi,d a bi več dobil za svoj denar z investicijo v zaprte LiFePo akuje in eventualnim previtjem ali zamenjavo motorja za kaj bolj primernega.
500W na 12V res ni optimum.
Če si pogledaš cene celic, boš videl da imajo recimo 3,2V pri 20Ah za €39 in pri 40Ah za €53. Tu govorimo o domačih cenah v SLO štacuni. Zunaj je najbrž kaj ceneje.
Ampak tudi če recimo šparaš in vzameš samo 4x 20Ah celice in jih povežeš v serijo, bi znal dobiti bistveno boljše rezultate kot prej s svinčevim AKujem.
LIFePo bistveno bolje prenese velika in hitra praznjenja. Bistveno manj se postara akumulator in bistveno večji del nazivne kapacitete dobiš ven.
12,8V pri 20Ah pomeni 260 Wh in velika večina tega ti ej na razpolago pri polurnem praznjenju. Za LiFePo 2C ni nič posebnega. Pri PB akuju pa je vprašanje če dobiš polovico ven, pa še vprašanje je polovico ČESA, saj ti pri takem delu kapaciteta dokaj hitro upada.
Bolj realna možnost bi zame bila recimo 6 celic 3,2V 40Ah. dobiš torej 1+kWh, vendar tokrat dejansjko lahko uporabiš večino tega.
Če imaš možnost za več, tudi 9 ali 12 celic ne bi bila slaba ideja.
Za razmislit bi bilo tudi o motorju ( je navaden kolektorski ali elektronsko komutirani z visokim izkoristkom). Panel je lahko potem pika na 'i', da ti dela senco, medtem ko ti napaja hladilnik, ki hladi pir, spotoma pa še fila akuje... _________________ On journey of life I chose the psycho path... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lisac3 Član

Pridružen-a: Ned 06 Feb 2011 20:56 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.06 Kraj: velenje
|
Objavljeno: Tor Maj 24, 2011 10:35 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala, vidim da je cela filozofija okoli tega štroma...
Moram povedat da je že akumulator vmes bil "mrtev" se pravi čisto izpraznjen
in se mi zdi da od tedaj ni več kar je bil, čeprav s časom bi itak vsak se poslabšal.
Glede kablov bom pa skušal preurediti malo, ker je aku spredaj čolna in so kabli dolgi okoli 3,5m, slabe stike bom odpravil, čeprav ne vem kako štrom prenese tako majhen stik ki je v ročki motorja, kjer se ne da ničesar nardit.
PZUFIC...pri "5 brzini/moči" razvije hitrost med 4 in 5 km/h...za slovenska mala jezera dovolj, smo se že vlekli na smučkah tudi hec
LifePo se mi pa zdijo zanimivi in ne pretirano predragi, me zanima kako zdržijo...čeprav imam slabe izkušnje z baterijami bi še vedno raje investiral v njih kot pa v sončne celice, tako da je še kakšna informacija okoli LifePo zelo dobrodošla, LP _________________ Misli globalno - deluj lokalno |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5529 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sre Maj 25, 2011 8:33 am Naslov sporočila: |
|
|
LiFePO4 so precej vzdržljivejše od svinca ... Poglej v Velog, imajo zanimive zadevice od Thundersky-a, ene so celo direktna zamenjava za 12V avto aku, kar bi po mojem prišlo v poštev zate.
LP, Grega _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Sre Maj 25, 2011 8:58 am Naslov sporočila: |
|
|
V primeru nabave Li-po celic, ne pozabi na nakup primernega polnilnika. _________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.01
|
Objavljeno: Sre Maj 25, 2011 6:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Moram povedat da je že akumulator vmes bil "mrtev" se pravi čisto izpraznjen |
no, to je to |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Brane212 Član

Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 11:24 Prispevkov: 360 Aktiv.: 1.79 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Čet Maj 26, 2011 5:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Velog- 12V/90Ah Thundersky
Tu imaš tako akuje kot posamezne celice. 90Ah verzija je že raho draga, lahko vzameš manjšo in/ali posamezne celice.
Druga verzija, ki se mi zdi zanimiva, je čisti LiIon. 18650 celice se že da dobiti v kapacitetah 4000mAh.
Cene so sicer visoke, a tu sem našel štacuno, ki ti jih proda 100komadov po zelo nizki ceni. Preračunano v € doma znese to €250.
100 celic po 3.7V x 4000 mAh hrani 100 x 3,3V ( recimo povprečna napetost med praznjenjem) * 4000 mAh = 1.320 Wh, kar je več kot dobiš teoretično od tistega tvojega Pb Akuja. Pri tem celice tehtajo 45 g po kosu, torej vse skupaj 4,5kg, pa dajmo še kilo pa pol za robustno ohišje- vse skupaj 6kg.
100 x 18650/4000mAh _________________ On journey of life I chose the psycho path... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Brane212 Član

Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 11:24 Prispevkov: 360 Aktiv.: 1.79 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Čet Maj 26, 2011 6:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Errm, zajeb.
4000 mAh je ukana. Kot kaže, kitajci z veseljem printajo na plastiko karkoli že mislijo,d a bodo prodali.
Najboljši proizvajalci baje delajo v tej velikosti modele do 3000mAh, pa e to je zelo optimistično podano.
O.K. Recimo da lahko realno pričakujemo samo 2000mAh. Pri 3,2V povprečni napetosti je to 6,4Wh. 100 členov bo torej dalo 640Wh. Če uporabiš 200 členov, dobiš 1,28 kWh in več kot 2 in pol uri uporabnega dela pri polni obremenitvi 500W...
Masa takega akuja bo 10kg skupaj z ohišjem, ob ne pretiranem praznjenju in polnjenju pa naj bi zdržal veliko več kot 2000 ciklov.
Cena pa tudi ne bi bila veliko večja od cene za soliden poltrakcijski svinčev aku... _________________ On journey of life I chose the psycho path... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lisac3 Član

Pridružen-a: Ned 06 Feb 2011 20:56 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.06 Kraj: velenje
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Brane212 Član

Pridružen-a: Sob 13 Dec 2008 11:24 Prispevkov: 360 Aktiv.: 1.79 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Čet Maj 26, 2011 8:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozabi na to.
Tisto so avtomobilski akumulatorji.
Niso vsi akuji isti. Je nek razlog, zakaj so trakcijski akuji toliko dražji.
In tudi to s kapaciteto je ZELO relativno.
Ni vseeno, kako hitro ga prazniš. Trakcijski aku se bo pod velikim bremenom BISTVENO bolje obnesel od avtomobilskega.
Ravno tako ni nepomembno, kako globoko ga prazniš.
Sprazni do konca avtomobilski aku recimo 20x in ga napolni, pa ga lahko samo še stran vržeš.
Naredi to dobremu trakcijskemu, pa se mu ne bi smelo kaj dosti poznati. _________________ On journey of life I chose the psycho path... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
tretjic Član

Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19 Prispevkov: 437 Aktiv.: 2.28 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Čet Maj 26, 2011 8:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne.
Dobiš 3.2V in 200Ah
ali 12.8V in 50Ah
Za 12V in 200Ah rabiš 16 teh celic (in 1056 eur )
So pa te celice seveda kitajske, zato so tako poceni.
Edit: Brane, nisi kliknil na pravi link... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 493 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|