 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jerryL Neznanec

Pridružen-a: Ned 20 Jul 2014 13:38 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.05 Kraj: Medvode
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 871 Aktiv.: 4.03 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Jul 20, 2014 8:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem pregledal skico in kakih bistvenih napak nisem videl, tako,da bi jo jaz kar uporabil, pazi samo na zadosten presek žic, ter bivalni akumulator naj bo trakcijski (tak kot se uporablja pri solarnih sistemih) in ne zagonski (avtomobilski).
lp
uroš
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Ned Jul 20, 2014 9:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Daj opiši kako si si zamislil delovanje zadeve...namreč, tisti VA meter spodaj recimo ne bo kazal porabe (toka) vtičnice 12V zadaj, ker si jo dal direkt na maso, od tam bo šel tok direkt na minus klemo accuja, ne pa čez ampermeter. Ravno tako ne bo kazal toka,s katerim se bo polnil accu med vožnjo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
qwertz Član


Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2743 Aktiv.: 13.22 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Jul 20, 2014 9:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lepo rišeš in pišeš.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerryL Neznanec

Pridružen-a: Ned 20 Jul 2014 13:38 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.05 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Pon Jul 21, 2014 11:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala, sem si malo oddahnil, da ne bo treba kaj bistvenega popravljat:)
Najprej glede preseka žic: za glavne povezave so 16mm2, do posameznih porabnikov pa so približno dimenzij originalne napeljave po avtu.
Akumulator je ciklični, AGM, 110Ah, primeren naj bi bil za avtodome in solarne sisteme.
Glede VA metra: Najbolj bistveno se mi je zdelo, da kaže napetost bivalnega ak., ko avto stoji. Pri prikazu toka polnjenja bi moral verjetno peljat še - kabel od motornega do bivalnega ak? Displej bo za voznikovim sedežem, tako da ga bo med vožnjo težko gledat. Bo torej pri izklopljenem releju in porabnikih kazal napetost na bivalnem ak.?
Bistveno se mi je zdelo, da bi kazal porabo inverterja in tiste USB in 12V vtičnice. Do tiste dodatne pri vratih prtljažnika pa bi moral potegnit še en kabel, bo pa zelo občasno v uporabi, tako da ni bistveno, da je v tem krogu.
Hvala še enkrat za pomoč pa LP vsem!
Aja še P.S.: Trenutno sem brezposelen in če kdo potrebuje kakšno delovno silo, se priporočam:) Se tudi z veseljem česa priučim oz. dodatno izobražujem:)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
PZUFIC Vseved


Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06 Prispevkov: 6987 Aktiv.: 32.64 Kraj: Rakek
|
Objavljeno: Pon Jul 21, 2014 11:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem, če je priklop AGM akumulatorja direktno poleg klasičnega na alternator najbolj pametna ideja? Naj pa prosim kdo, ki več ve o teh zadevah to potrdi ali ovrže.
_________________ Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.99
|
Objavljeno: Pon Jul 21, 2014 11:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi samo tole dodal naj pa mojstri povejo, če je smiselno.
Po moje zna bit 50A varovalka malo majhna, ker ko bo aku čisto prazen, bo potegnil večji tok, ki pa ga alternator z lahkoto doseže.
_________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Jul 21, 2014 12:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kazal bo napetost bivalnega accuja če bo stikalo zraven 50A varovalke vključeno, sicer bo kazal nulo. (Zakaj je že tisto stikalo?)
Sicer če tokovni shunt vežeš v direktno povezavo minusa na maso, ti bo kazal kompleten tok praznjenja ( no, in tudi polnjenja): iz minus kleme na shunt, iz shunta na ohišje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.80 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pon Jul 21, 2014 1:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
protoncek je napisal/a: |
iz minus kleme na shunt, iz shunta na ohišje. |
od kod pa ohišje dobi minus?
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Jul 21, 2014 4:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako to misliš, odkod ga dobi? Vsi porabniki so vezani na ohišje, tja je vezan tudi alternator in startni accu. Če minus drugega accuja vežeš preko a-metra, bo v eno smer kazal polnjenje, v drugo pa praznjenje, ker mora ves tok, ki gre v/iz drugega accuja preko tega a-metra.
Kaj tukaj ni jasno?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jerryL Neznanec

Pridružen-a: Ned 20 Jul 2014 13:38 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.05 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Pon Jul 21, 2014 5:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hmm.. a tole vezavo shunt-a na minus klemo in potem na maso si mislil tako?
Stikalo tik pred + klemo bivalnega ak. je zato, da ga lahko povsem odklopim od vse porabe (tudi od VA metra, ki tudi nekaj žre, sploh če avto doma stoji).
Varovalke sem izbral 50A na podlagi brskanja po netu za podobnimi vezavami, baje da če preseže tok 50A je to samo za kakšno sekundo.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
118.59 KB |
Pogledana: |
14 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregoral Član

Pridružen-a: Pet 24 Nov 2006 9:42 Prispevkov: 688 Aktiv.: 3.04 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jul 21, 2014 5:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
@protoncek:
Če prav gledam shemo potem je "spodnja leva četrtina" ozemljena le preko shunt upora.
Torej AC/DC pretvornik in dve 12V vtičnici po shemi nimata neposredne povezave na maso.
Torej bi na shunt uporu lahko meril napetost in posledično tudi praznilni tok.
Polnilni tok ne gre čez shunt, temveč preko dveh 50A varovalk, releja in še stikala.
Pri polnjenu bi to lahko predstavljalo problem, saj bi v primeru zelo izpraznjenega dodatnega akumulatorja čez vse to tekel zelo velik tok.
Mislim da bi bilo pri polnjenju stvari spremeniti:
a) omejiti polnilni tok
b) urediti polnjenje kako drugače
@jerryL:
Tale sprememba po mojem ni najboljša.
Praznilni tok je prej šel vedno čez shunt pri popravljeni shemi pa ne gre.
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Pon Jul 21, 2014 5:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hm...zdaj ali jaz nekaj ne vidim ali kaj...ampak po tej spremenjeni shemi gre VES tok preko shunta, praznilni ali polnilni, saj drugje ne more, če je accu ozemljen samo na drugi strani shunta. Shema je po moje OK- tako sem mislil, ja.
Sicer mislim da bo 50A dovolj. Nisem prepričan, da solarni accuji sploh lahko potegnejo tako velik tok pri polnjenju.
Se pa strinjam da mora biti tisto stikalo narejeno za zelo velik tok, sicer bo prej ali slej umrlo...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sscott Član

Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11 Prispevkov: 1133 Aktiv.: 5.84 Kraj: Medvode
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gregoral Član

Pridružen-a: Pet 24 Nov 2006 9:42 Prispevkov: 688 Aktiv.: 3.04 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jul 21, 2014 9:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če nisem česa spregledal mislim da bo praznilni tok tekel takole:
Kadar bo vklopljen rele za luči se pa še malenkost zakomplicira, saj bo del toka tekel tudi čez original akumulator.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
69.77 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
76.83 KB |
Pogledana: |
8 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|