 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
_luke_ Neznanec

Pridružen-a: Pon 13 Okt 2014 10:36 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Tor Okt 14, 2014 5:35 pm Naslov sporočila: Priklop avtoradia |
|
|
Lep pozdrav.
Imam sledeč problem. V traktor bi rad priklopil avtoradio. Ta ima same prikljičke posebne, ampak recimo da bi vseskupaj sam prevezal na evro priklop.
Problem se pojavi, ker ima za napajanje samo en plus in še ta je stalen, tudi ko je traktor izklopljen. Torej nimam kontakta iz ključavnice.
Zanima me, ali lahko priklopim zadevo tako kot je na radio ali bo praznilo baterijo???
Traktor je Same Dorado 90, 2012. (mali konektor, rdeča je +, črna pa masa)
Hvala za vaše nasvete!
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.27 MB |
Pogledana: |
1 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
HeBird Član


Pridružen-a: Ned 16 Avg 2009 16:36 Prispevkov: 79 Aktiv.: 0.41 Kraj: Domžale
|
Objavljeno: Tor Okt 14, 2014 7:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Točnega odgovora, kot bi ga hotel ti, žal ne vem. Laično prelagam, da pogledaš (pomeriš), kolk ti radio kuri v mirovanju; če sploh obstaja ta podatek v specifikacijah. Je pa itak pri avtomobilih večinoma tako, da je radio vezan na stalen štrom. Vsaj za spomin (postaj in nastavitev). Zakaj sta dve žici za napajanje (ena iz akumulatorja, druga preko kontakta) pri teh radijih, pa ne vem. Osebno bi najraje obe skupaj zvezal, da bi lahko radio poslušal tudi pri ugasnjenem avtu.
_________________ Gašper |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Tor Okt 14, 2014 7:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ti samo obe žici veži skupaj na stalni plus, pa bo. Edino, kar je je to da boš pač moral sam vedno izklopit radio, ko ugasneš traktor. poraba pri ugasnjenem radiu je zanemarljiva.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
krofko Član

Pridružen-a: Ned 10 Avg 2008 21:13 Prispevkov: 48 Aktiv.: 0.23 Kraj: Trojane
|
Objavljeno: Tor Okt 14, 2014 8:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi jaz sem pred 5 leti imel podobno dilemo. Poišči odgovore v tej temi
Avtoradio Dorado
Kupil sem dva standrdna iso konektorja in priklop po načrtu v citirani temi. Je pa potrebno radio ročno prižgati in ugasniti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
shmandi Član

Pridružen-a: Čet 09 Maj 2013 9:20 Prispevkov: 637 Aktiv.: 4.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Okt 14, 2014 8:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Načeloma zveži oba plusa skupaj. Mogoče pa prej vseeno preveri koliko ima porabo ugasnjen. Ponavadi je pri boljših radijih zanemarljiva, sem pa že naletel na radije, ki so ugasnjeni rabili 20-50mA
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
freshman Član

Pridružen-a: Tor 16 Mar 2010 0:16 Prispevkov: 149 Aktiv.: 0.80 Kraj: Notranjska
|
Objavljeno: Sre Okt 15, 2014 6:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Radio lahko povežeš tako kot so ti predlagali . Se pravi rumeno in rdečo žico na DIN konektorju za priklop avtoradia zvežeš skupaj. Ponavadi ta možnost obstaja že na žicah ki so priložene avtoradiju , da narediš mostiček med njima.
Akumulatorja ti ne bo izpraznil ob predpostavki, da ga vedno izključiš ko zapustiš traktor. Za to dejanje (pozabljivost) pa žal ne obstaja noben pripomoček, ki bi te na to spomnil in če boš to pozabil se lahko zgodi kakšen neljub dogodek
Si pomislil da bi mogoče od ključavnice potegnil še eno žico za vklop izklop?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
_luke_ Neznanec

Pridružen-a: Pon 13 Okt 2014 10:36 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Sre Okt 15, 2014 10:57 am Naslov sporočila: |
|
|
Uf, havala vam za dobre in hitre odgovore!!!
Sem pomislu na to da bi potebnu kabel iz ključavnice ampak to zal ni avto...je treba razkopat enih plastik dva kubika. Kaj pa je možno da pogledam če je kaka 12v lučka (od klime, in zadev ki so v stropu kabine) ki se užiga in ugaša z ključem? Da bi na njej jemal kontakt?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
shmandi Član

Pridružen-a: Čet 09 Maj 2013 9:20 Prispevkov: 637 Aktiv.: 4.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Okt 15, 2014 11:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Karkoli ima od kontaktu 12V lahko uporabiš
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
freshman Član

Pridružen-a: Tor 16 Mar 2010 0:16 Prispevkov: 149 Aktiv.: 0.80 Kraj: Notranjska
|
Objavljeno: Sre Okt 15, 2014 9:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
shmandi je napisal/a: |
Karkoli ima od kontaktu 12V lahko uporabiš |
Če boš vezal tako pazi da bo kabel prenesel ustrezen tok.
Stalni plus na avtoradiu (rumena žica) je šibkejši od stikalnega (rdeča žica).
Stalni je v bistvu za spomin avtoradia stikalni pa za vse drugo kot so na primer ojačevalci v končnih stopnjah in podobno.
Na tem tvojem konektorju bi potem priklopil rumeno žico rdečo pa bi nekam prislonil oziroma pritaknil kjer ni napajanja pri odvzetem ključu v ključavnici. Vse v redu če boš našel dovolj močnega .
Lahko narediš tudi takole
Vzemi manjši rele z 12 voltno tuljavo katerega boš krmilil z najdenim napajanjem v zgornjem delu kabine ki se pojavi pri danem kontaktu na ključavnici potem pa pelji plus iz konektorja za avtoradio enkrat na ta rele preko NO kontakta na rdečo žico (prekinjajoč +) in enkrat direktno mimo releja na rumeno žico (stalni +).
Tako bo avtoradio priklopljen na originalno napajanje.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RUros Član


Pridružen-a: Čet 09 Mar 2006 22:26 Prispevkov: 1031 Aktiv.: 4.39
|
Objavljeno: Sre Okt 15, 2014 9:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če ima ta model še vedno zgoraj levo varovalke in stikala, potem ne bo problema. Tam je tudi rele, ki se vklopi ob kontaktu. Od tam lahko mirne vesti pelješ še kabel za radio.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.78 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Okt 15, 2014 9:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem kolegu radio priklopil na stalnih 12V. Zakaj? Ker ko gre v gozd in tam dela, včasih tudi ugasne traktor, radio pa želi vseeno poslušat. Ne vem, zakaj bi bil problem radio ugasnit, ko ga ne rabiš več... Saj igra, torej moraš biti gluh, da ga pozabiš ugasnit...
Glede porabe pa itak nima nobene veze, ali je preko kljucavnice ali direkt...porabo ima itak tista žica, ki je v vsakem primeru vezana na stalni plus.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
shmandi Član

Pridružen-a: Čet 09 Maj 2013 9:20 Prispevkov: 637 Aktiv.: 4.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Okt 16, 2014 7:49 am Naslov sporočila: |
|
|
"Če boš vezal tako pazi da bo kabel prenesel ustrezen tok.
Stalni plus na avtoradiu (rumena žica) je šibkejši od stikalnega (rdeča žica).
Stalni je v bistvu za spomin avtoradia stikalni pa za vse drugo kot so na primer ojačevalci v končnih stopnjah in podobno."
.
To pa ne drži. In tudi ni smiselno, zakaj bi močnostni plus peljal preko ključavnice, relejev, šibkega pa direkt na akumulator.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.02
|
Objavljeno: Čet Okt 16, 2014 7:57 am Naslov sporočila: |
|
|
V časih 2x5W radijev je rumena (stalni +) bila res zgolj za spomin (500mA), prek rdeče (2÷5A) pa vse ostalo.
Danes pa je rumena za vse (10A+), rdeča pa zgolj za vklop.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3469 Aktiv.: 14.65 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Sob Okt 18, 2014 1:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
HeBird je napisal/a: |
Zakaj sta dve žici za napajanje (ena iz akumulatorja, druga preko kontakta) pri teh radijih, pa ne vem. Osebno bi najraje obe skupaj zvezal, da bi lahko radio poslušal tudi pri ugasnjenem avtu. :) |
Stalno napajanje je za ohranjanje spomina, ure, detekcijo ali si vzel avtoradio ven (zaščita proti kraji), najbrž tudi za snemanje prometnih poročil. Napajanje preko kontakta pa, da se radio lahko ugasne ob izklopu kontakta.
V prejšnjem avtomobilu smo imeli skupaj zvezano na stalen +, pa ni bilo nobenih problemov. Tudi druge naprave v sodobnem avtomobilu kurijo nekaj mA.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
nominator Član

Pridružen-a: Pon 06 Jun 2011 21:55 Prispevkov: 61 Aktiv.: 0.36 Kraj: Radovljica
|
Objavljeno: Ned Nov 02, 2014 8:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Meni rumena žica ne da plusa ob kontaktu sumim da je ključavca nekaj v okvari, sedaj imam vse prikljopljeno na stalni plus, kar pa je motece.Rabil bi nasvet, če lahko ta plus ob vklopu kontakta potegnem s kakšne varovalke.Dobil sem že nasvet naj ga potegnem z razsvetljave armaturne pa nisem tak strokovnjak in ne upam oz se bojim da bom še to skuril..Zato me zanima če ga lahko raje potegnem iz kakšne varovalke.(bi ga priklopil na cigaretni vžigalnik, pa je le-ta stalno pod napetostjo)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 494 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|