 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 7:48 pm Naslov sporočila: Dva akumulatorja paralelno |
|
|
Gre za menjavo akumulatorjev delovnega stroja. Prej sta bila vgrajena dva 6V akumulatorja vezana zaporedno. Na kaj bi bilo potrebno paziti, če se vgradita dva 12V akumulatorja primerne kapacitete vezana vzporedno? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s57bic Član

Pridružen-a: Sre 17 Dec 2003 8:18 Prispevkov: 637 Aktiv.: 2.69 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 8:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na to, da tisti accu, ki bo imel malo višjo napetost od drugega, le tega ne bo polnil.
Če ni prevelik tok, daš schottky diodo v serijo z vsakim accujem. No, lahko jo daš vseeno, samo izgube bodo.
lp, Jože. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek Član


 
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5528 Aktiv.: 24.06 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 8:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
?
Saj če bosta akumulatorja vezana vzporedno, bosta itak imela enako napetost. Le na samem začetku, preden ju priklopiš skupaj, oba napolni na 100% in nato poveži (da se ne more zgoditi, da bi bil eden od akumulatorjev prazen in bi potegnil prevelik tok iz polnega akumulatorja)
LP, Grega |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 8:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
mucek je napisal/a: |
?
Saj če bosta akumulatorja vezana vzporedno, bosta itak imela enako napetost. Le na samem začetku, preden ju priklopiš skupaj, oba napolni na 100% in nato poveži (da se ne more zgoditi, da bi bil eden od akumulatorjev prazen in bi potegnil prevelik tok iz polnega akumulatorja) |
Tako je. Pri prvem izenačevanju je dobro vezati žarnico med njiju in čez nekaj časa trdno spojiti, kasneje izenačevanje ni več potrebno.
Na kaj paziti... ?
Zgolj na morebitne 6Voltne porabnike, napajane iz odcepa med akumulatorjema.
LP,
Igor _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.37 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 8:56 pm Naslov sporočila: |
|
|
Samo, če bo kateri od akumulatorjev imel npr. za 0,1V različno napetost bodo že tekli veliki tokovi med njima. Če vzamemo ohmov zakon in predpostavljamo, da imajo žice med akumulatorjema upornost blizu nič, dobimo velike tokove že pri majhni razliki napetosti.
Sam sem malo skeptičen glede vezanja akumulatorjev vzporedno. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Sokrat Član


Pridružen-a: Čet 25 Avg 2005 11:00 Prispevkov: 5584 Aktiv.: 23.58
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 9:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
MarkoM je napisal/a: |
Samo, če bo kateri od akumulatorjev imel npr. za 0,1V različno napetost bodo že tekli veliki tokovi med njima. Če vzamemo ohmov zakon in predpostavljamo, da imajo žice med akumulatorjema upornost blizu nič, dobimo velike tokove že pri majhni razliki napetosti. |
Saj so napisali ljudje, da naj jih veze preko primernega upora (zarnice) ravno zato, da se ne bi bliskalo  _________________ Ka ti bo pa torba ce si kupu kolo ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s57bic Član

Pridružen-a: Sre 17 Dec 2003 8:18 Prispevkov: 637 Aktiv.: 2.69 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 9:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Enaka napetost je na priključnih sponkah, ne pa na samih accujih v notranjosti.
Narišite si nadomestno vezje accuja in dva takšna povežite v paralelo ter razmislite kaj se dogaja.
Accuji niso povsem enaki. Kapaciteta je zaradi praznenja med njima manjša kot vsota njunih kapacitet. Če se enemu dvigne notranja upornost, drugi prevzame vso breme nase. Če gre eden v notranjosti v kratek stik, zavre, ker ga drugi ''hrani''.
Varovalka zaporedno z vsakim accujem ne škodi.
Lp, Jože. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 9:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Viličarji imajo paralelno in serijsko vezane celice in ni nobenih problemov. Iskrenje bo samo pri priklopu, če so majhne razlike, potem se stabilizira. V primeru okvare enega pa bo obnašanje enako kot, če se v enem akumolatorju zruši ena celica.
Sicer pa primer, če komu pomagaš vžgati avto preko žic. Četudi je nasproten aku. popolnoma prazen ne steče tako velik tok, da bi stalilo povezovalne žice (razen, če so premalega preseka), se le zagrejejo. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 9:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
V kakršnem koli primeru vezava paralelno ni optimalna, saj akumulatorja nikoli ne bosta enaka. Vedno bo tok iz njiju ali v njiju različen, ker je vedno različna njuna notranja upornost. Če boš uporabil nek element za linearizacijo, se bodo na njem pojavile izgube. Večji kot bodo tokovi, večje bodo izgube.
Primerjava z vžiganjem avtomobila je naravnost smešna, saj sta tam bateriji v paraleli le kako minuto!
Kako tranzistorje vežemo v paralelo? Direkt elektrodo na elektrodo?
Raje poišči takega s pravo kapaciteto. _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.88 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 9:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj pa je napisal, da bosta imela oba enake parametre. _________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 9:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
s55m je napisal/a: |
...
Raje poišči takega s pravo kapaciteto. |
Ali pa ju ločit z dvema dovolj močnima diodama in tudi polnit ločeno (2 polnilca ali eden s preklapljanjem) ... to skrajna možnost, če ne gre z enim dovolj velikim. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piflar Član

Pridružen-a: Čet 06 Dec 2007 17:56 Prispevkov: 246 Aktiv.: 1.15 Kraj: Krško
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
s55m Član


Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2696 Aktiv.: 12.01 Kraj: Plovdiv-Bolgarija
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 10:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi temu, ki je tole spisal zvrtal luknjo v koleno!  _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas!  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
frenki Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26 Prispevkov: 6732 Aktiv.: 28.42 Kraj: Ljubljana (JN76GB)
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hm vedel sem, da se bodo kresala mnenja . Paralelna vezava klema na klemo odpade, ker zadeva pogine v precej kratkem času. Primerjava s pomočjo pri startu izpraznjenega akumulatorja je smešna, saj gre tule za trajno rešitev.
Nek način pa "baje" kljub temu obstaja, saj naj bi obstajalo priporočilo in nek vmesni kos HW, ki ga ob taki vgradnji priporoča proizvajalec. Ker pa si stvari sam ne predstavljam najbolje sem posušal dobiti kaj več informacij tukaj.
Izvedba z enim akkujem zaradi prostorskih omejitev žal ne gre. Iztok tole z diodami sem imel tudi sam v mislih kot manj optimalno rešitev.
Ja, gre pa za akku-je ranga 200Ah in temu primerne tokove.
Nazadnje urejal/a frenki Sre Jan 02, 2008 10:38 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
piflar Član

Pridružen-a: Čet 06 Dec 2007 17:56 Prispevkov: 246 Aktiv.: 1.15 Kraj: Krško
|
Objavljeno: Sre Jan 02, 2008 10:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Frenki, ne bi smelo biti problema. Če sta le akumulatorja enaka (V, Ah, prozvajalec). Za ziher daj pa še varovalko med njiju. Ne verjamem, da si prvi, ki jih bo tako zvezal.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|