 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.66 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 10:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
Problem zna biti ohišje...biti mora kar se da prozorno, obenem pa odporno na vreme, temperature, pa vodotesno ... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.93 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Maj 26, 2010 11:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Mirko je napisal/a: |
...
Polnilni cikli so nočno dnevni in ne smejo biti večji od 3 voltov kar ima na skrbi solarni regulator ki je pa (obvezen). L.P. |
Lahko prosim podrobneje razložiš, kaj si mislil s tistimi polnilnimi cikli (nočno / dnevni) in napetostjo 3V?
Kaj je nočni cikel, kaj je dnevni cikel in katere 3V si imel v mislih  |
Ponavljam vprašanje ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bostjang Član

Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3479 Aktiv.: 14.65 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Čet Maj 27, 2010 10:48 am Naslov sporočila: |
|
|
lostid je napisal/a: |
Je že kdo slišal za takšne panele? |
Nič posebnega, navadne sončne celice.
Seveda, povezati jih je potrebno skupaj in zlaminirati v modul, dodati okvir in priključno dozo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janiP Član

Pridružen-a: Čet 23 Okt 2008 23:00 Prispevkov: 145 Aktiv.: 0.71 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Maj 27, 2010 10:56 am Naslov sporočila: |
|
|
@lostid
Ponavadi se te panelčke postavi na kaljeno steklo, zlota, pokrije z neko folijo, nato pa zvakuumira. Kot se vidi s slike s tvojega linka, imajo ti panelčki že prilotan kovinski trakec, tako da med sabo zlotaš samo te trakce. Nekateri panlečki pa nimajo še niti trakcev.
Sicer bi tudi mene zanimalo več podrobnosti o taki izdelavi panelov in pa o materialih, ki se uporabljajo.
Je pa cena kaljenega stekla in pa ostalih materialov verjetno tudi precej visoka. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
Objavljeno: Čet Maj 27, 2010 2:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
http://www.mdpub.com/SolarPanel/
Tale tukaj je uporabil kar les in čez pleksi steklo. Najcenejša 100w celica, ki sem jo našel je 300€ iz anglije z poštnino, to pa je 200w pa je okoli 200€ z davkom carino in poštnino |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Mirko Član

Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03 Prispevkov: 210 Aktiv.: 0.99
|
Objavljeno: Čet Maj 27, 2010 9:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj je nočni cikel, kaj je dnevni cikel in katere 3V si imel v mislih
Dnevni je polnilni,nočni pa praznilni
Polnilna napetost je običajno 13,8 V ,pri obremenitvi pa regulator polnjenja izklopi breme pri 10,5 V.Razlika je torej 3,3 V.Če pa te pogoje začneš spreminjati z drugimi
"drugačnimi"načini bodi si polnjenja,bodi si praznjenja pa se akumulator zelo hitro uniči.Drugi največji problem pri akumulatorjih v sončni elektrarni pa je njegovo fizično mirovanje, posebej v zimskem času ko je malo sonca in je akumulator premalo napolnjen. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.93 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Maj 27, 2010 10:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Aha, te 3V si imel v mislih. Se strinjam.
Ne strinjam se pa s tem:
Mirko je napisal/a: |
... Če pa te pogoje začneš spreminjati z drugimi "drugačnimi"načini bodi si polnjenja,bodi si praznjenja pa se akumulator zelo hitro uniči.
.. |
Akumulatorji pač nimajo bioritma kot živa bitja, če si s tem mislil dnevno nočne cikle. Če pogledamo avtomobilske akumulatorje, ki delujejo v zelo neenakomernih ciklih (enkrat kratka vožnja / drug dan dolga vožnja, enkrat mraz drugič vročina, ipd.) pa nam vseeno vzdržijo najmanj 6, nekateri pa tudi 10 let.
Pa tudi pri delovnih (solarnih) akujih ni kaj dosti drugače. Enkrat jih polnimo cel mesec brez praznjenja, drugič (npr. med sezono vikendašev) pa se praznejo in polnejo vsakodnevno, pa še to različno in skoraj nikoli ne gredo v celem prej omenjenem 3V območju ...  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.66 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Čet Maj 27, 2010 10:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mirko, ne drži popolnoma. Polnilna napetost ni 13.8 V, ampak malce večja - 14, tudi 14.4V. 13.8 je vzdrževalna napetost, ne polnilna. Tudi veliko regulatorjev izklopi že prej, ne šele pri 10.5V - to je že prenizko. Pozimi je sonca popolnoma dovolj, da je akku poln, če nisi prevečkrat na vikendu da ga intenzivno prazniš. Za take namene ima moj nečak na vikendu bencinski generator in če je potreba, pač akku napolni z njim, pa je. Akkuji niso tako pre*leto občutljivi, kot si misliš. Kot je rekel Iztok, samo pomisli kaj vse delamo v avtih, pa drži tudi 10 let... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.93 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Maj 27, 2010 10:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
@protoncek, mislim, da se nima smisla spuščat v podrobnosti nekaj desetink volta. Nekateri Vm že sami "lažejo" za nekaj desetink, poleg tega pa je še zelo važno, če merimo na kontaktni ključavnici ali direkt na akuju ... takoj je nekaj desetink V razlike ... še posebej pri mojem avtu kjer je motor spredaj aku pa zadaj v kufru ...
Meni npr. pozimi Vm v armaturi kaže največ 13,9V, poleti v vročini pa zna priti tudi na 14,8V. Akumulator pa je še vedno BP.  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.66 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Čet Maj 27, 2010 10:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
No, saj to ravno dokazuje trpežnost avtomobilskega akkuja. Jaz sem to napisal bolj teoretično, kako je idealno. No, pa kot vidimo, tudi daleč izven idealnih napetosti akku še vedno zna držati po 6 ali več let. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
robert Član


Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1908 Aktiv.: 8.03 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Čet Maj 27, 2010 11:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tudi mene bega precej stvari okrog regulatorjev.
Seveda vsak trgovec (monter) hvali svoje in zato me zanima se vase priporocilo.
Rabim za 12V/20-30A v cemer je ze zajeta rezerva za dodatni panel.
BDW: mojstre sem spraseval tudi o regulatorju, ki bi imel bilokaksno (USB,serijsko,...) komunikacijo z racunalnikom za nadzor podatkov pa pravijo, da tega nimajo ker je "drago kot hudic"-niti kaksnega konkretnega proizvajalca mi niso vedeli povedati  _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.93 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Maj 27, 2010 11:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
robert je napisal/a: |
...
BDW: mojstre sem spraseval tudi o regulatorju, ki bi imel bilokaksno (USB,serijsko,...) komunikacijo z racunalnikom za nadzor podatkov pa pravijo, da tega nimajo ker je "drago kot hudic"-niti kaksnega konkretnega proizvajalca mi niso vedeli povedati  |
Regulator 30A z ustreznim softwerom dobiš od dobrih 150€ dalje ...
+
Za nekatere je to drago za druge pa ... vsekakor pa to ni hudič  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lostid Član

Pridružen-a: Tor 30 Sep 2008 17:23 Prispevkov: 234 Aktiv.: 1.15 Kraj: Ljubljana-rudnik
|
Objavljeno: Pet Maj 28, 2010 7:20 am Naslov sporočila: |
|
|
Kje točno se teh "30A" upošteva? Ali je to tok, ki pride iz celic v akumulator ali je to tok, ki gre v inverter? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mucek4 Član


Pridružen-a: Sob 18 Jun 2005 20:52 Prispevkov: 2952 Aktiv.: 12.42 Kraj: Tržič - Mesto med gorami
|
Objavljeno: Pet Maj 28, 2010 7:35 am Naslov sporočila: |
|
|
Ponavadi oboje. Na nekaterih sem že videl 10/20A, če ni bilo enako. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 10 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|