www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

El. motor
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtomatizacija v industriji
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Lizard64
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Feb 2010 9:31
Prispevkov: 558
Aktiv.: 2.99
Kraj: Severna Primorska

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 23, 2012 6:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Azrael je napisal/a:
V bistvu kaj te skrbi?

Je bil motor previt in nisi prepričan, če so ujeli fazno zaporedje?

Če pa gre za novo postrojenje, zvezati po shemi ali vsaj z indikatorjem faznega zaporedja preveriti, če fazno zaporedje na motorju štima.

Zanima me samo če lahko direktno zaženem drugo(hitro) brzino? Samo to.
Lp

_________________
Prejudice is ignorance...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 6.00
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 25, 2012 12:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Glede na do sedaj znane (električne) podatke
Citiram:
Imam trifazni dvobrzinski el. motor 7.5kW.
in vse dobljene nasvete, je odgovor na vprašanje:
Citiram:
Zanima me samo če lahko direktno zaženem drugo(hitro) brzino? Samo to.
Seveda lahko. Kaj se bo ob poskusu zagona zgodilo, pa je drugo vprašanje. Kot so že napisali: v najslabšem primeru bo škodo utrpel motor (si že kdaj videl utrgane vijake pokrova prirobničnega motorja? Odstriženo os rotorja?), v najboljšem bodo "odletele" varovalke. Ali pa se ne bo zgodilo nič od naštetega. Tukaj na forumu je kar nekaj ljudi z izkušnjami, ki so ti pripravljeni pomagati.
Za konkreten odgovor na tvoje vprašanje pa bi bil dobrodošel še kak podatek. Recimo:
- tip in nazivni tok varovalk elektromotorja
- hitrost motorja v nižji / višji hitrosti (ali, še bolje, sličica tablice elektromotorja)
- dobrodošel bi bil tudi podatek o preseku in dolžini dovodnega kabla za elektromotor
Glede na to, da pišeš, da ima motor uteži, sklepam, da ne gre za zagon brez obremenitve. Pri poskusih svetujem razumno dozo previdnosti.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3641
Aktiv.: 16.01

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 25, 2012 12:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lizard64 je napisal/a:
Zanima me samo če lahko direktno zaženem drugo(hitro) brzino? Samo to.
Teoretično ga lahko, saj ti to že ves čas pišemo.
Praktično, boš moral pa najprej odgovoriti na vsa vprašanja, ki smo ti jih doslej zastavili. Lahko ti čisto podrobno opišemo postopek preizkušanja in vse potrebne varnostne ukrepe za vsak tip vezave posebej, a daj tudi ti kaj več napiši.

Itak bi lahko v teh par dnevih že brez nas v par sekundah stvar zagnal, a če nisi povsem prepričan v svoje početje, si se obrnil na pravi forum. Pomagali ti bomo, a ne bodi tako skrivnosten (saj vemo, da imaš vibracijsko pralno/sejalno napravo za izločanje zlata iz rečnih usedlin Anxious Anxious Shhh Silenced ).

--> Ali ima stroj/naprava glavno 0-1 glavno stikalo?
Vklopiš glavno stikalo, vklopiš hitrostno stikalo na 1. hitrost, izveš, kam se vrti, vse izklopiš.
Vklopiš hitrostno stikalo na 2. hitrost, vklopiš glavno stikalo, izveš, kam se vrti, vse izklopiš.
--> Ali ima hitrosti izvedene s kontaktorji? ... ki jih krmili 0-1-2 stikalo? ... ki jih krmilita 2 tipki? ... ki jih krmili časovni rele? ...
Vsaka vezava ima svoje podrobnosti.
--> Kakšna je delovna zgodovina naprave? Menjan/previt motor? Menjana omarica? Menjan del ožičenja ali stikalnih naprav (kontaktorji, stikala, časovniki,...) v omarici? Požar v omarici? ... ? Na novi napravi namreč običajno ni razloga za strah pred različnima smerema vrtenja.
--> Zagon dvohitrostnega motorja na višji hitrosti bolj in za dalj časa obremeni varovalke, pritrdilnih vijakov motorja pa vsaj teoretično ne (ker je zagon z manjšim navorom mehkejši). To pa nikakor ne velja za primer, ko motor doseže prvo hitrost v eno smer, ob preklopu na drugo hitrost pa se zamenja tudi smer vrtenja. Tega te je verjetno strah.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Lizard64
Član
Član



Pridružen-a: Pet 12 Feb 2010 9:31
Prispevkov: 558
Aktiv.: 2.99
Kraj: Severna Primorska

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 26, 2012 8:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Rešeno! Povezal faze po istem zaporedju na obeh izhodih in
priključil na sponke motorja po pravilnem zaporedju.
Hvala!
Lp

_________________
Prejudice is ignorance...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtomatizacija v industriji Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2
Stran 2 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group