Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.19 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Apr 13, 2016 4:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če držijo podatki s tablice motorja, potem ta motor na 400 V lahko obratuje samo v vezavi zvezda. Če je bil previt na 400 V (zgodovine motorja pač ne poznam) potem lahko dela tudi v vezavi zvezda - trikot.
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
dejanc Član

Pridružen-a: Tor 14 Sep 2010 12:26 Prispevkov: 56 Aktiv.: 0.31
|
Objavljeno: Sre Apr 13, 2016 4:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slowfly je napisal/a: |
Če držijo podatki s tablice motorja, potem ta motor na 400 V lahko obratuje samo v vezavi zvezda. Če je bil previt na 400 V (zgodovine motorja pač ne poznam) potem lahko dela tudi v vezavi zvezda - trikot. |
Je možno preverit navitje z multimetrom, oziroma katero tehniko je potrebno uporabit?
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.19 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Apr 13, 2016 5:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bolj kot multimeter, sta v tem primeru uporabna kljunasto merilo (šubler) in kalkulator.
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peter Član


Pridružen-a: Sre 30 Jun 2004 12:55 Prispevkov: 375 Aktiv.: 1.58 Kraj: Pod krvavcem nekje
|
Objavljeno: Čet Apr 14, 2016 7:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Slowfly
Citiram: |
Če prav vidim, je ta motor primeren samo za vezavo zvezda na 400 V. Za vezavo zvezda-trikot bi na tablici moralo pisati 380/660 V. Navitja v tem motorju so 220 V. V vezavi trikot je na posameznem navitju medfazna napetost (400 V, tok v tej vezavi bo presegel 30 A). Če ga boš tako priklopil, bo motor kmalu spustil dim. |
Zanima me od kod ti podatek, ki si ga navedel, da mora biti napetost 380V/660V.
Če bi bilo to res potem bi imeli napetost med ničelnim vodnikom in faznim vodnikom 380V tako pa imamo 230V.
Pri simetrični obremenitvi v 3 faznem sistemu v vezavi zvezda je v zvezdišču napetost 0V med žvezdiščem in posameznem porabniku pa 230V medfazna napetost pa je 400V.
Kar pomeni, da je tale motor brez težav priključimo na stikalo za zagon zvezda trikot.
Če pa uporabimo mehki zagon pa vežemo motor v trikot.
LP Peter
_________________ Vse se da pokvarit, le če se dovol časa ukvarjaš z njo!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.19 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Apr 14, 2016 7:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Peter, o tem je bilo že kar nekaj razprave. Malo poišči po forumu. Pa v roke vzemi kako dobro knjigo o trifaznih električnih strojih. Res se mi ne ljubi vsega še N-tič razlagati.
Sicer pa če ne verjameš, si kupi en tak elektromotor kjer na tablici piše 230/400 (220/380) V, po možnosti dovolj močan in drag, ter ga priklopi po svojem prepričanju. Ko bo tak motor nekaj minut obratoval v vezavi trikot, boš verjel. Za zmeraj!
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Čet Apr 14, 2016 12:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Slowfly je napisal/a: |
Peter, o tem je bilo že kar nekaj razprave. Malo poišči po forumu. Pa v roke vzemi kako dobro knjigo o trifaznih električnih strojih. Res se mi ne ljubi vsega še N-tič razlagati.
Sicer pa če ne verjameš, si kupi en tak elektromotor kjer na tablici piše 230/400 (220/380) V, po možnosti dovolj močan in drag, ter ga priklopi po svojem prepričanju. Ko bo tak motor nekaj minut obratoval v vezavi trikot, boš verjel. Za zmeraj! |
Podpišem
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
AleksL Član

Pridružen-a: Ned 07 Dec 2014 22:01 Prispevkov: 19 Aktiv.: 0.15 Kraj: Grosuplje
|
Objavljeno: Čet Apr 14, 2016 2:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ravno pred par dnevi smo imeli doma kadeči elektromotor. Za maturitetni izdelek se izdeluje generator. Tudi naša logika o 380V medfazno je bila napačna. Motor se je skadil v pol minute od priklopa v delto.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.34 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Čet Apr 14, 2016 6:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
OF:
Takšne motorje kot je na prvi sliki smo iskali po žledu, da bi jih predelali v agregate. Sem imel že 7,5 kw 400/690 v prtljažniku, da bi ga dal previti na 230/400 pa sem si na to premislil. Še dobro, ker sedaj ta motor dobro služi v eni hidroelektrarnici. Ob naslednjem žledu bom spet o tem razmišljal.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Energetik-m Član


Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1392 Aktiv.: 7.34 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Čet Apr 14, 2016 8:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je ta motor kdaj deloval v vezavi trikot v trifaznem sistemu s 400V medfazne napetosti, ali pa v vezavi s stikalom zvezda trikot za zagon potem je bil previt in podatki na tablici ne držijo.
Za direktni zagon 5,5 kW motorja na 400V pa rabiš vsaj 25A talilno varovalko, da bo ta ostala cela.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.77 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Čet Apr 14, 2016 9:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
RobiStrom je napisal/a: |
Motor lahko brez težav priklopiš na zvezda trikot, najbrž bi šlo tudi na direkten zagon. Preklop je v osnovi namenjen za sistem kjer je motor že v štartu obremenjen, pri žagi pa je nazačetku praktično prosti tek, če ne boš imel polena že na listu .
V vezavi zvezda je na navitjih 230V po preklopu na trikot pa gre na 400V. Motor bi moral brez težav delovati kjub temu da je na tablici 380V.
25A glavne varovalke bi morale zdržati zagon in obratovanje. Pred motor pa daj 16A v C razredu ni nujno da so avtomatske. |
Saj to ne moreš verjet...
Dajte si malo pogledat in premislit o odgovorih starih mačkov kot je Slowfly,Energetik-m...
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Profesor Einstein Član


Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1437 Aktiv.: 6.29 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Pet Apr 15, 2016 11:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Za mehki zagon se lahko v času zagona dodajo predupori, da omejiš zagonski tok na cca 20A.
Za primer povečane obremenitve ... v primeru da prime drvo in se motor ustavi --> da nebi pihnilo glavnih varovalk lahko pred motor montirate 3*10A stare klasične talilne varovalke .... ali pa 3*16.
PRIMER: 3*10A je 5,5kW trajno pri cosfi=0,8
OPOMBA: brez mehkega zagona zna pihniti 10A-ske že v štartu... čeprav za zaščito glavnih in samega motorja je 3*10A idealno....
Lp.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
13.28 KB |
Pogledana: |
4391 krat |

|
_________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
laura Član

Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48 Prispevkov: 1954 Aktiv.: 10.77 Kraj: Sobota
|
Objavljeno: Pet Apr 15, 2016 11:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
To je motor 5.5kW (7,5KM).
V trikot se veže v državah kjer imajo omrežno napetost 110V/60Hz, da potem dobiš medfazno 220V.
Kjer je v omrežju 220V/50 Hz (proti nuli) dobiš medfazno 380V.
Tako je pri nas in tu vežeš motor v zvezdo.
Pa ne škodi priklopiti (je precej cenejše od motorja) motorno zaščitno stikalo (bimetal).
Zagonski tok je pa za nekaj sekund ~ 3x večji od nazivnega- seveda brez obremenitve!
Saj ja ne misliš vklapljat cirkularja z hlodom na listu
_________________ Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lipa Član

Pridružen-a: Ned 27 Sep 2009 9:39 Prispevkov: 734 Aktiv.: 3.82 Kraj: Lipa Beltinci
|
Objavljeno: Sob Apr 16, 2016 10:29 am Naslov sporočila: |
|
|
V Belgiji bo ta motor ravno prav tudi za zvezda- trikot zagon.
Če seveda drži ta trditev:
In großen Teilen Belgiens werden Häuser aus einem 230-V-Drehstromnetz ohne Neutralleiter versorgt. An Haushaltssteckdosen sind zwei Außenleiter angeschlossen, die Spannung zwischen den Außenleitern beträgt 230 V, die Spannung zwischen jedem Außenleiter und Erde beträgt ca. 133 V (230 V / \sqrt{3}).
_________________ Lep pozdrav!
Boris Z. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.19 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kastaneda Član


Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.40
|
Objavljeno: Sob Apr 16, 2016 11:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Glede na tablico in trditve, da je delal zvezda-trikot, bi ga jaz priključil v zvezdo in pomeril tok.
_________________ LP
Srečko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|