 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Pon Avg 28, 2006 12:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
@Iztok:
Kaksno je potem po tvojem normalno razmirje? 2,5 : 1
V dokumentih, ki sem jih pripel v prejsnem prispevku je omenjeno da mora biti razmerje od 2 do 3 : 1.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Avg 28, 2006 8:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Razmerje ni nek fiksen podatek za vse avtomobile. Za svoj avto ga lahko sam enostavno izračunaš.
18000 rpm kar je povprečje za večino avtomobilskih alternatorjev deliš z max. obrati motorja na katerega bo vgrajen. Rezultat ti pove razmerje med velikostjo jermenic.
Primera: če imaš dizla z max. 4000 rpm mora biti premer jermenice na motorju 4,5 krat večja od alternatorjeve ... na bencinarju z max. 6500 rpm pa 2,8 x večja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
milans Deda



Pridružen-a: Tor 30 Dec 2003 10:36 Prispevkov: 167 Aktiv.: 0.71 Kraj: Dravograd
|
Objavljeno: Pon Avg 28, 2006 9:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Alternator katerega imaš montiranega deluje povsem normalno. Problem boš rešil le z montažo manjše jermenice na alternatorju. Alternator ki ga imaš sedaj montiranega, je verjetno bil prej na vozilu, ki je imel večjo jermenico na glavni gredi in se je v prostem teku motorja zato vrtel hitreje ter normalno deloval. Razlike v delovanju dizelskih in bencinskih alternatorjev ni, razen seveda v sami mehanski izvedbi, zaradi montaže. Če bi bilo krivo bilo kaj drugega, alternator tudi pod višjimi obrati ne bi deloval normalno. Kontrolna lučka ni za nič kaj drugega, samo da se alternator na začetku vzbudi , da prične delovati. Če te lučke ni ali če se pokvari in ne gori, ko damo kontakt z ključem, tudi alternator ne bo deloval, ker ne dobi vzbujalnega toka preko kontakt lučke. Ko damo kontakt, teče tok preko + pola akomulatorja, kontrolne lučke, regulatorja alternatorja skozi vzbujalno navitje rotorja v alternatorju. Ko zaženemo motor zato prične alternator polniti in vzdigne napetost toliko kolikor je nastavljen regulator, takrat je napetost na alternatorju in + polu akomulatorja ista in zato kontrolna lučka ne sveti in tako vemo da alternator deluje. Če pa je narobe kaj na alternatorju ali napeljavi, navadno kontrolka gori ali brli in takrat iščemo napake v delovanju.
_________________ l.p. Milan
"Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo!" |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Avg 29, 2006 11:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
... 18000 rpm kar je povprečje za večino avtomobilskih alternatorjev |
18000 rpm je povprečje za formulo 1, za večino avtomobilskih alternatorjev pa je verjetno malo preveč?
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Peugeot Član

Pridružen-a: Čet 31 Mar 2005 11:22 Prispevkov: 29 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Tor Avg 29, 2006 11:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Sem zasledil da imajo že nekaj časa avtomobili vzporedno s kontrolno lučko vezan upor, tako da alternator še vedno ima vzbujanje v primeru da lučka pregori.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
strobos Član

Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19 Prispevkov: 726 Aktiv.: 3.07 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Tor Avg 29, 2006 2:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
jur je napisal/a: |
Iztok je napisal/a: |
... 18000 rpm kar je povprečje za večino avtomobilskih alternatorjev |
18000 rpm je povprečje za formulo 1, za večino avtomobilskih alternatorjev pa je verjetno malo preveč?
Jur |
Ne, to ni za formulo, ampak tako kot je napisal Iztok. Večina avtomobilskih alternatorjev dela do 18000 vrtljajev (nekateri celo do 20000). Podatke si lahko pogledaš na straneh iskre avtoelektrike.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Avg 29, 2006 3:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na grafu so omenjene nižje hitrosti od 18k. Nekje po 4000 rpm se tok za posamezen tip z dvigom obratov povečuje zelo malo. Večja hitrost bi pomenila le večjo obrabo in predvsem večji hrup. V podatkih je 18 k rpm omenjen kot "max. speed". Večji obrati bi verjetno poškodovali vgrajeni regulator napetosti.
Jur
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
67.04 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bungee Član


Pridružen-a: Pon 07 Mar 2005 18:49 Prispevkov: 1479 Aktiv.: 6.24 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Avg 29, 2006 3:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Pripenjam še sliko motorja svojega avta kjer se lepo vidi razmerja - bencinski motor z max. 6500 rpm ... in nimam formule 1.  |
Iz slike v grobem 1:2.5 ..... 6500 * 2.5 = 16250. Kar dobri obrati
Pri prostem teku imaš okoli 1000 obratov ----> 2500 obratov alternatorja. Pomoje je tisti graf zgoraj bolj prikaz obratov samega motorja in ne alternatorja.
Po podatkih proizvajalca je 18000 RPM največja hitrost alternetorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
monaco Član

Pridružen-a: Sre 06 Jul 2005 21:12 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Pon Nov 20, 2006 3:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
V avtodomu imam težave, ko se včasih dodatni akumulator izprazni in je potrebno občasno vžgat motor, da ga malo napolniš nazaj. Toda problem je, ker v prostem teku polni zelo slabo, z višanjem obratov se pa povečuje hrup in izpušni plini. Ideja je, da bi dal na altenator manjšo jermenico. Original je 80mm. Bi dal 60mm ali še manjšo? Motor je 2.8 idTD iz Fiata Ducato.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Pon Nov 20, 2006 3:59 pm Naslov sporočila: |
|
|
Problem je v tem, da če se bo pri nižjih obratih dinamo vrtel hitro, se bo vrtel še hitreje med vožnjo. To pomeni, da se lahko pokvari. Zaradi previsokih vrtljajev, ali posledično zaradi previsoke napetosti pri teh obratih (prekurjen regulator). Lahko pa z seboj voziš dva jermena in jermenici. Za daljše kampiranje montiraš ustreznega.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
monaco Član

Pridružen-a: Sre 06 Jul 2005 21:12 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Pon Nov 20, 2006 4:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Razmišljal sem tudi o tem, toda pri dizlih je razpon vrtljajev 0-4000 u/min, pri čemer čez 3500 praktično ne greš, pri bencinskih motorjih pa 0-8000 u/min, pri nekaterih japoncih celo več.
Ni problem v kampiranju - tam se priključiš na štrom. Gre za kratkotrajno reševanje pomanjkanja štroma takrat ko to rabiš.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Nov 21, 2006 10:21 am Naslov sporočila: |
|
|
Na obstoječi jermenici od motorja in na obstoječi jermenici od alternatorja dodaj po eno dodatno jermenico (privito, privarjeno) z različnim premerom. Po potrebi prestaviš jermen in zategneš alternator. Ena jermenica na motorju in dve na alternatorju ne bo v redu, ker se bo obrabil jermen, če bi tekel postrani.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
monaco Član

Pridružen-a: Sre 06 Jul 2005 21:12 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Tor Nov 21, 2006 12:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jermena kar tako prestavljat ni mogoče, ker je gor še marsikaj drugega, ne samo altenator Saj nisem mislil dve na altenatorju. Samo obstoječo bi zamenjal z manjšo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Tor Nov 21, 2006 1:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
monaco je napisal/a: |
Razmišljal sem tudi o tem, toda pri dizlih je razpon vrtljajev 0-4000 u/min, pri čemer čez 3500 praktično ne greš, pri bencinskih motorjih pa 0-8000 u/min, pri nekaterih japoncih celo več.
|
Razpon vrtljajev se ne šteje od 0 do RPMmax, ampak se začne šteti pri PRMmin (odvisno od motorja je prosti tek med 650 in 1000RPM).
Ducato gotovo ima obratomer, zato si najprej zapiši RPMmin v prostem teku pri Vseh vključenih porabnikih (dolge luči, zavorne luči, ventilacija, ...). Nato počasi dodaj plin, da bo kontrolna lučka nehala svetiti, in si zapiši RPMok (ko je vse OK).
Novo jermenico na alternatorju določiš iz razmerja FInove=FIsedanje*RPMmin/RPMok. In premer Zaokrožiš Navzdol.
Mislim, da pri RPMmax motorja, alternator Ne bo dosegel svojih 18000RPM. Niti 14000.
LP, Igor
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|