www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Elektromotor - Nakup -> terminologija
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Sloman
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 15:41
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.66
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 1:07 am    Naslov sporočila:  Elektromotor - Nakup -> terminologija Odgovori s citatom

Torej kupujem nov elektromotor in v katalogu proizvajalca so pojmi, ki pa mi niso poznani in nevem kako vplivajo na delovanje motorja:


Elektromotorji (IEC)

Elektromotor bom izbral enofazni moči od 1 .5 Kw pa do 2 Kw. Odvisno od zaloge in cene. Obrati pa okrog 2800 /min.

Nadalje so pri enofaznih elektromotorjih kategorije:

- s pogonskim kondezatorjem
- z zagonskim kondezatorjem
- s pogonskim in zagonskim kondenzatorjem

Nadalje pa je še pri vsakem od teh podkategorija:

2 polni
4 polni

Torej: Kakšna je razlika med 2 in 4 polnim elektromotorjem in kakšna je razlika med elektromotorji z različnimi vrstami kondenzatorja? A spremeni to lastnosti motorja ali za kaj se gre?

Hvala za razlago!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.92
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 1:14 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Varjanta pogonski - zagonski kondenzator je vrjetno mišljena, da je v eni varianti kondenzator stalno priključen v drugi pa se izklaplja s centifugalnim stikalom tretja pa kombinacija obojega.
2 polni - 2800 o/min
4 polni - 1400 o/min

PS
Zakaj boš zadevo uporabljal? 2Kw 2 polni motor zna potegnit zelo velik zagonski tok, sploh če se ne zaganja neobremenjen.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 1:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

- s pogonskim kondezatorjem
Takšne imajo npr. mešalci za betno in pralni stroji ... imajo kondenzator priključen stalno na pomožno navitje.

- z zagonskim kondezatorjem
Ti so bolj primerni za težje zagone in jih uporabljajo predvsem hidroforji in podobni stroji. Kondenzator je pri njih priključen samo ob zagonu preko vgrajenega centrifugalnega stikala ali pa zunanjega 0-1-Start stikala.

- s pogonskim in zagonskim kondenzatorjem
Ti so redkejši in so kombinacija prejšnjih dveh.

2 polni motorji imajo obrate malo pod 3000rpm, 4 polni pa malenkost pod 1500rpm.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sloman
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 15:41
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.66
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 2:48 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Elektromotor bo gnal stroj, na katerem se brusi z brusnim kamnom železo in pa z rezalno ploščo reže železo. Univerzalen stroj za razrez in brušeje železa.

Premer brusnega kamna je cca. 300 mm debelina okrog 25 -30 mm. Bi mogel it zmerit ker na pamet ne vem. To vse že obstoja in prenosi le motorja ni.

Zato pa sem razmišljal o motorju z 3000 obrati in prenosnim razmerjem 1:1. Ampak tudi če dam prenosno razmerje 1:2 in motor z 1500 obrati ne bo težav .

Zato bi me zanimalo, če je kakšna razlika v delovanju 2 polnega ali 4 polnega motorja ali ima to veze le z hitrostjo? Morda omogoča 4 polni motor 2 hitrosti?

Kaj pa glede kondenzatorjev? Katera izvedba bi bila primerna za moj stroj?

Ne bi rad kupoval predimenzioniranega elektromotorja za svoje potrebe ampak pod 1.5 kw tudi mislim, da nebi rad šel, saj denar ni majhen in škoda bi bilo, če bi jutri rabil spet nov elektromotor, ker bi ta bil prešibek.

Pa tudi cene so kar močne. Okrog 150 Evrov pa tudi do 250 evrov v eni od trgovin, ki ima on line cenike za enofazne elektromotorje takšnih moči.

Še kak predlog, kje bi se ga dalo dobiti ugodneje? Mora pa imeti "noge" se pravi pritrditi se mora z 4 vijaki navzdol.

Kaj pa trifazni elektromotorji? Nekateri so celo 8 polni vidim in z nižjimi hitrostmi vrtenja. Če prav razumem potem za faktor 2 naraščajo poli in za faktor 2 padajo obrati?

Se dajo priklopiti tudi na enofazno napetost? In če trifazni elektromotor priključimo na 1 fazno napetost a deluje slabše kot enofazni elektromotor z podobnimi karakteristikami?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 3:07 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sloman je napisal/a:
Zato bi me zanimalo, če je kakšna razlika v delovanju 2 polnega ali 4 polnega motorja ali ima to veze le z hitrostjo? Morda omogoča 4 polni motor 2 hitrosti?
Ti je bilo večinoma odgovorjeno že prej. Motor iz tega tvojega zadnjega vprašanja bi imel oznako 2&4 polni in se mu reče "dvobrzinski".


Sloman je napisal/a:
Kaj pa glede kondenzatorjev? Katera izvedba bi bila primerna za moj stroj?
Za nezahtevne zagone kot je ta so dobri trajni kondenzatorji. Ponavadi so v srebrnem AL ohišju.


Sloman je napisal/a:
Kaj pa trifazni elektromotorji? Nekateri so celo 8 polni vidim in z nižjimi hitrostmi vrtenja. Če prav razumem potem za faktor 2 naraščajo poli in za faktor 2 padajo obrati?
Enofazni ali trofazni motorji se glede na pole ločijo po obratih. Nekakšna splošna formula je: 6000 deljeno z št. polov minus nekaj %


Sloman je napisal/a:
Se dajo priklopiti tudi na enofazno napetost? In če trifazni elektromotor priključimo na 1 fazno napetost a deluje slabše kot enofazni elektromotor z podobnimi karakteristikami?
Trofazni motor lahko priključiš tudi na eno fazo vendar pri tem zgubiš lahko tudi do 40% nazivne moči.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sloman
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 15:41
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.66
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 4:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala obema za razlago.

Sem se odločil potem za enofazni motor z dvema poloma. Glede kondezatorjev pa bom videl kaj sploh imajo na zalogi. Načeloma bi vse 3 variante bile za moj stroj dobre če prav razumem, prva pa najbolj racionalna?

Ampak tukaj še recimo mi ni nekaj malega jasno:

Citiram:
Ti je bilo večinoma odgovorjeno že prej. Motor iz tega tvojega zadnjega vprašanja bi imel oznako 2&4 polni in se mu reče "dvobrzinski".


Zakaj v katalogu ni označen enofazen elektromotor z 4 poli kot dvobrzinski? Imaš pa pri trofaznih motorjih potem motorje z oznako 4/2 ali pa 6/4 in pa oznako in podatke o hitrostih za dvobrzinske.

Kaj hočem vprašati je to, ali oni fizično naredijo tako motor da je 4 polen in enobrzinski s tem da ga ne gre preklopiti na samo 2 pola? Zato da lahko potem 4/2 polen in dvobrzinski stane več je pa v osnovi enak 4 polnemu enobrzinskemu. Ali si pa narobe to razlagam?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.95
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 8:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa ta ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
promehanik
Član
Član



Pridružen-a: Tor 29 Jul 2003 23:41
Prispevkov: 611
Aktiv.: 2.58

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 9:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Zakaj v katalogu ni označen enofazen elektromotor z 4 poli kot dvobrzinski?


Ni nujno, da je 4 polni dvobrzinski. V splošnem je to "navaden enobrzinski" motor s 1400 o/min.

lp, prom
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Vojko
Član
Član



Pridružen-a: Ned 05 Nov 2006 13:08
Prispevkov: 56
Aktiv.: 0.25
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 12:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri izbiri motorja med dvo polnim in šrtiri polnim ne smemo pozabit na razliko navor-ja. Dvopolni motor ima samo polovico Nm od štiri polnega.
_________________
fastforward:
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 20.99
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 1:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sloman je napisal/a:
Citiram:
Ti je bilo večinoma odgovorjeno že prej. Motor iz tega tvojega zadnjega vprašanja bi imel oznako 2&4 polni in se mu reče "dvobrzinski".


Zakaj v katalogu ni označen enofazen elektromotor z 4 poli kot dvobrzinski? Imaš pa pri trofaznih motorjih potem motorje z oznako 4/2 ali pa 6/4 in pa oznako in podatke o hitrostih za dvobrzinske.

Kaj hočem vprašati je to, ali oni fizično naredijo tako motor da je 4 polen in enobrzinski s tem da ga ne gre preklopiti na samo 2 pola? Zato da lahko potem 4/2 polen in dvobrzinski stane več je pa v osnovi enak 4 polnemu enobrzinskemu. Ali si pa narobe to razlagam?

2 polni motor ima fizično drugače postavljeno navitje ("koraki" tuljav) kot 4 polni. Zato imajo dvobrzinski motorji dve ločeni navitji. Tak primer so motorji starejših pralnih strojev.
In še to: dobrzinski motor ima pri enaki velikosti ohišja približno pol manjšo moč v vsaki brzini kot enako velik enobrzinec.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 20.01

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 1:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Polovični navor pri dvojnih obrazih pa nam da enako moč kot cel navor pri "enojnih" obratih.
Motorji pa so v osnovi deklarirani na moč.

/edit:
tole je bilo mišljeno kot dodatek Vojkotu, pa je medtem Iztok napisal bolj konkretno.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sloman
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 15:41
Prispevkov: 143
Aktiv.: 0.66
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 4:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Spet se je zakompliciralo, ker vidim da bom rabil več hitrosti za stroj.

Vrjetno bom kar prenose naredil z jermenico z več prestavnimi razmerji.

Da www.tiba.si tudi vidim da ima to kaj bi rabil. Morda je edino problem da so z Ljubljane. Ma pa nekdo na bolhi cel kup motorjev novih z zanimivimi cenami. Ampak je tudi iz Ljubljane.

Zdaj vsaj vem kaj iščem. Tako da hvala za odgovore. Zdaj ko vem kaj iščem bom že nekje našel ugodno.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
madzi
Član
Član



Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 10:46
Prispevkov: 315
Aktiv.: 1.33
Kraj: Pragersko, Dragonja vas, Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 6:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ker sam že nekaj časa iščem motor za moj cnc in ker je andrejj tukaj objavil link do Tibe si bom sposodil temo.
Moje znanje o močnostni elektroniki je dokaj malo. Če pogeldate ta katalog so po mojem mnenju prvi trije motorji vredu za cnc. Tam pa je napisano da so od 100 do 300Hz. Kaj bi bilo če jih napajam direkt iz omrežja z 50Hz in ne preko frekvenčnika? Bi imel motor potem 3000 obratov na minuto? Pa tud kaj pomeni to: "zvezda/trikot 230/400". Če prav razumem so ti motorji 3 fazni?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1671
Aktiv.: 7.88
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 6:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

madzi je napisal/a:
Pa tud kaj pomeni to: "zvezda/trikot 230/400". Če prav razumem so ti motorji 3 fazni?


Da nisi to zamenjal med sabo? Bi moralo biti trikot/zvezda pomoje. Pomeni da ga zvežeš v trikot, če imaš medfazno napetost 230V. Takšno lahko dobiš iz frekvenčnega pretvornika, če se ta napaja le enofazno. Ali pa ga vežeš v zvezdo, če imaš medfazno napetost 400V. V navadnih hišnih vtičnicah je medfazna 400V, kot jo poznamo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
VolkD
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58
Prispevkov: 14228
Aktiv.: 60.04
Kraj: Divača (Kačiče)

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 27, 2008 7:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Me prav zanima kakšna je cena takega motorja (1EF45MS 105/2). Bi bilo zanimivo tole zverino dati na CNC.
_________________
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 496 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group