 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 878 Aktiv.: 4.05 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 8:12 am Naslov sporočila: kogeneracija - motor z notranjim izgorevanjem |
|
|
Hi!
Doma imam star avto, kateri ima brezhiben dizel motor. Ker mu v kratkem poteče registracija, in ni več tehnično brezhiben, sem prišel na naslednjo idejo.
Motor bi uporabil za proizvodnjo elektrike, toploto pa bi preko izmenjevalca uporabil za proizvodnjo tople vode za ogrevanje hiše. Sedaj me pa zanima, če je kdo že razmišljal v tej smeri?
Kakšni bi bili izkoristki?
kaj pomeni moč motorja pri avtomobilih (npr 55kW)?
Kje bi dobil podatke o moči motorja in izkoristka pri določnih obratih?
Je to skupna moč (mehanska + toplotna)?
Če bi mi to uspelo narediti, bi bilo urejanje papirjev za prodajo elektrike zelo zahtevno?
hvala in lp
uroš _________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
vilko Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2004 10:26 Prispevkov: 3366 Aktiv.: 14.17 Kraj: Dragomer
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 8:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Že dolgo imam agregat deklariran na 1600W, a v resnici ne potegne niti zamrzovalne skrinje paralelno s hladilnikom. Porabi 3l bencina na uro.
Tako drage elektrike pa še ne!
Pride pa prav v nujnih primerih. (V 30 letih, dvakrat) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.69 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 8:45 am Naslov sporočila: |
|
|
Vilko, naredi mu elektrolitske celice pa MU nebo potrebno kupovati bencina. Saj je nekje na tem forunu tema o razcepljanju vode na kisik in vodik. Če se ne motim je v nekaterih primerih možno predelati tudi dizel motorje.
Malci, koliko sem nazadnje zasledil se ti ne izplača oddajati elektriko v omrežje razen če jo boš samo oddajal v omrežje in ne uporabljal za lastne potrebe, ker boš imel zaračunanano tudi oddano. Imej za lastno uporabo in potem računaj kaj je ceneje, tvoja ali omrežna elektrika.
Mogoče da se motim, ampak naj potem napiše kdo druga kaj več na to temo. Saj obnoviti spomin ni slabo, ker lahko preveč hitro zbledi.
Nazadnje urejal/a kobranka Sob Avg 07, 2010 9:09 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RaInfFiMa Član

Pridružen-a: Sob 10 Jan 2009 20:13 Prispevkov: 58 Aktiv.: 0.29 Kraj: Šmarje blizu Kopra
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 8:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Čisto malo teoretičnega razmišljanja:
1. Kam bi šlo (Predpostavimo, da ima motor tako moč.) 55 kW električne energije? Aja, spregledal sem, da bi jo prodajal v omrežje.
2. Recimo sedaj, zelo utopično, da ima motor 30% izkoristek (na gredi). To pomeni, da bi bilo, tako čez palec, 180 kW toplotne moči. Kaj bi se s tako močjo ogrevalo? _________________ Še veliko dela me čaka! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Jule Član


Pridružen-a: Sob 27 Okt 2007 12:48 Prispevkov: 2533 Aktiv.: 11.76 Kraj: Ajdovščina
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 10:15 am Naslov sporočila: |
|
|
Narediš toplice
Sigurno se ne izplača, edino, če ima tvoj prijatelj v lasti mcDonalds in ti lahko zastonj dobavlja staro olje. _________________ lp Jure |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
RaInfFiMa Član

Pridružen-a: Sob 10 Jan 2009 20:13 Prispevkov: 58 Aktiv.: 0.29 Kraj: Šmarje blizu Kopra
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 11:39 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja, na staro olje pa nisem pomislil.
Torej, če si lahko čez leto od prijateljev gostincev nabereš vsaj toliko (raje 2x toliko) odpadnega olja, kolikor porabiš kurilnega olja za ogrevanje in poleg vgradiš še en velik toplotni zalogovnik, ti lahko ta zadeva greje hišo praktično zastonj.
Torej, motor se bo prižgal, ko temperatura vode v zalogovniku pade pod določeno mejo (če imaš talno gretje, je to lahko kar nizko - 35 stopinj celzija) in se ugasnil, ko bo segrel vodo v zalogovniku na recimo 90 - 95 stopinj celzija.
Seveda bo treba poskrbeti za zelo dobro delovanje motorja saj bo sicer okoli hiše rahlo odišavljen zrak. _________________ Še veliko dela me čaka! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.15 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 12:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Noben avtomobilski motor nikakor ni grajen za stalno obratovanje, to ni letalski ali ladijski motor in razlike niso samo koliko tehta ena konjska moč in litrskem učinku.
Seveda je treba upoštevati, da motor z neke kripe, ki je zasluženo šla v smeti, ni kaj prida in bi bilo treba najprej generalno obnoviti ta motor, preden se sploh kaj uporabnega lahko pričakuje od njega.
Poleg tega bo avtomobilski dizel žrl cviček v potokih, ko bo v funkciji pogonskega stroja generatorja. Dobil boš veliko dima in hrupa, moči, ki jo bo spumpal iz sebe pa veliko manj od deklarirane, dokler po nekaj dneh ali urah takega obratovanja ne bo klopotec dokončno ribnil.
Če ne bo že prej eksplodiral izpušni kolektor (obisk gasilske brigade skoraj zagotovljen) ali stopil izpušne ventile zaradi nezadostnega hlajenja.
Avtomobilski motorji imajo za take hece preslabo hlajenje, nezadostno mazanje in tudi vgrajeni materiali so mnogo prešibki za kaj takega. Če bi šel v resno predelavo motorja v (kvazi) ladijski motor, bo resnična trajna moč kljub temu ostala nizka (nekako 10 do 20% tega kar ima navedeno sedaj), poraba na obratovalno uro pa večja od namenskega ladijskega motorja enake moči.
Izkoristki toplotnih strojev so določeni z uporabljenimi materiali, oz. s temperaturo ki jih ti materiali zdržijo tako, da je povečanje izkoristka nemogoče, kljub željam po izboljšanju le tega.
Poleg tega boš moral verjetno prej kot na 100 obratovalnih ur redno menjati olje in filtre za olje, da zadeva ne bo zaribala, po nekaj 10 takim menjavah pa se pripravi na generalno - honanje cilindov na nadmero, bati in batni obročki za to nadmero, novi ležaji...
V glavnem, tako pridobljen štrom bo zelo drag. Tudi, če bo sosedom vseeno, da jim dan in noč ropota in smradi en zgonjen traktor. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kobranka Član

Pridružen-a: Sob 24 Jul 2010 19:37 Prispevkov: 3403 Aktiv.: 18.69 Kraj: nekje v zgornjem posočju
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 2:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Najbolje da ga uporabi za raztavni eksponat in kasneje, če ga bo volja eksperimetirati kako bi lahko tekel na vodik. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
stane Član

Pridružen-a: Tor 17 Apr 2007 21:19 Prispevkov: 1281 Aktiv.: 5.77 Kraj: Rače
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 3:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lastnik oljarne v sosednji vasi ima kogeneracijo.
Moč agregata je 100kW. Ko ga srečam ga bom kaj več vprašal.
Na motor od avta pa kar pozabi. Na zahodu je to že stara zadeva. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
surla Član

Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22 Prispevkov: 722 Aktiv.: 3.04 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 3:19 pm Naslov sporočila: |
|
|
@kobranka
Se ti ne zdi , da malo najedaš s tvojimi opazkami? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 15.95
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 3:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Noben avtomobilski motor nikakor ni grajen za stalno obratovanje, to ni letalski ali ladijski motor in razlike niso samo koliko tehta ena konjska moč in litrskem učinku.
Seveda je treba upoštevati, da motor z neke kripe, ki je zasluženo šla v smeti, ni kaj prida in bi bilo treba najprej generalno obnoviti ta motor, preden se sploh kaj uporabnega lahko pričakuje od njega.
Poleg tega bo avtomobilski dizel žrl cviček v potokih, ko bo v funkciji pogonskega stroja generatorja. Dobil boš veliko dima in hrupa, moči, ki jo bo spumpal iz sebe pa veliko manj od deklarirane, dokler po nekaj dneh ali urah takega obratovanja ne bo klopotec dokončno ribnil.
Če ne bo že prej eksplodiral izpušni kolektor (obisk gasilske brigade skoraj zagotovljen) ali stopil izpušne ventile zaradi nezadostnega hlajenja.
Avtomobilski motorji imajo za take hece preslabo hlajenje, nezadostno mazanje in tudi vgrajeni materiali so mnogo prešibki za kaj takega. Če bi šel v resno predelavo motorja v (kvazi) ladijski motor, bo resnična trajna moč kljub temu ostala nizka (nekako 10 do 20% tega kar ima navedeno sedaj), poraba na obratovalno uro pa večja od namenskega ladijskega motorja enake moči.
Izkoristki toplotnih strojev so določeni z uporabljenimi materiali, oz. s temperaturo ki jih ti materiali zdržijo tako, da je povečanje izkoristka nemogoče, kljub željam po izboljšanju le tega.
Poleg tega boš moral verjetno prej kot na 100 obratovalnih ur redno menjati olje in filtre za olje, da zadeva ne bo zaribala, po nekaj 10 takim menjavah pa se pripravi na generalno - honanje cilindov na nadmero, bati in batni obročki za to nadmero, novi ležaji...
V glavnem, tako pridobljen štrom bo zelo drag. Tudi, če bo sosedom vseeno, da jim dan in noč ropota in smradi en zgonjen traktor. |
Ne morem mimo, ampak tukaj si za moje pojme konkretno in večkrat ustrelil mimo!
Vsak avtomobilski motor zdrži toliko ali več ur, kot recimo letalski od kake cessne.
Na letalih sta problema dva in sicer pogoji obratovanja so nenavadni in pa tovarne motorjev imajo monopol v takem merilu, da se zakoni spreminjajo njim v prid in to je glavni razlog, da se na tem področju ne pojavi več novih ponudnikov.
Če je avtomobilski motor ustrezno hlajen, da mu hladilna tekočina ne preseže 90°C, če ima dovolj olja, potem lahko dela ure in ure pod obremenitvijo. Seveda ga je nesmiselno držat pod polno obremenitvijo, ampak na področju, kjer ima največji izkoristek. Ko se vzpostavijo pogoji (tlak olja, enakomerna obremenitev, vrtljaji, temperatura,..) je praktično ko bubreg u loju, ker nima hladnih startov in spreminjanja vtrljajev.
zakaj bi eksplodiral izpušni kolektor ali se stopil ventil pa tudi ni kake logične podlage.
Če bi motor uporabljal tudi za ogrevanje, potem bi itak hladil vse tople dele, ki so del izpuha!?
Obstaja celo motor, ki ga za tak namen uporabljajo na veliko- išči pod LISTER DIESEL. Ni avtomobilski, ima pa materijale od marije terezije, skupni izkoristek mehanski + toplotni je pa na zavidljivem nivoju.
lp
Robi _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
S57NNT Član

Pridružen-a: Pon 21 Sep 2009 7:50 Prispevkov: 298 Aktiv.: 1.55 Kraj: Ljubljana - okolica
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 4:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede gornjega posta se strinjam z ro-bijem, avtomobilskemu motorju, ki je predelan v stabilca, se iz že navedenih razlogov zelo lepo godi v primerjavi z 'normalnim' delovanjem v avtomobilu, v neki knjigi sem celo našel podatek, da ima avtomobilski motor, predelan v stabilca, lahko celo 2× do 3× daljšo življenjsko dobo, čeprav o tem podatku bi se seveda dalo razpravljati, hakeljc bi znal biti že pri pretvorbi prevoženi km/ delovne ure.
Glede ostalega:
kobranka je napisal/a: |
...in kasneje, če ga bo volja eksperimetirati kako bi lahko tekel na vodik. |
Kje pa misliš dobiti vodik? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MarkoM Član

Pridružen-a: Tor 12 Sep 2006 15:29 Prispevkov: 2825 Aktiv.: 12.33 Kraj: Lovrenc na P.
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 5:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Naj ti ne bo žal motorja vreči na odpad, takšnih in še bolj ohranjenih motorjev je na odpadu malo morje.
Meni se zdi nesmiselno kupovati nafto in potem prodajati s to nafto proizvedeno energijo v el. omrežje. Verjetno niti dovoljenja ne bi dobil, ni ravno to zelena energija. Drugo je, če bi si delal agregat za kakšen vikend oz. ob izpadu (UPS varianta). |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.93
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 5:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ajde, na kurilec ali mestni plin bi delal celo.
Samo jaz bi ubodel varianto kjer se mehanska energija uporabi za pogon toplotne črpalke.
Dobiš 1.5 enote toplote, če ne še več, za vloženo 1 enoto energije. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LinuxFuter Član

Pridružen-a: Pon 18 Jun 2007 14:40 Prispevkov: 389 Aktiv.: 1.77 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2010 6:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pod polno obremenitvijo sodoben motor ne bo zdržal "dolgo". Primer: predelan Mitsu. Lancer Evolution predzadnje generacije (po spominu, neznano št. konjev) odpove po 20 minutah "tiščanja na polno" po avtocesti.
Drugo je če je motor pod idealnimi obrati stalno hlajen itd. ali pa je tako star da je še predimenzioniran. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 10 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|