 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
janez11 Neznanec

Pridružen-a: Pon 18 Maj 2009 18:14 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Sl. Konjice
|
Objavljeno: Sob Sep 25, 2010 5:18 pm Naslov sporočila: Trifazni motor izklaplja FID |
|
|
Pozdravljeni,
imam problem in ne vem, kako ga naj rešim. Imam priključen 4 kW trifazni motor preko zvezda-trikot stilaka na inštalacijo, varovano s 30 mA FID stikalom. Inštalacija je nova, po najnovejših predpisih za hlev. Ob izvedbi so bile opravljene tudi vse potrebne meritve.
Približno pol minute po zagonu tega motorja FID stikalo izklopi. To se zgodi vedno. Ne glede na to, ali ga pustim teči v zvezdi ali trikotu. In vedno po približno enakem času.
Od vtikača naprej so 3 faze in ozemljitev. Multimeter ne pokaže stika med navitji in ozemljitvijo, kot tudi ne na sami inštalaciji med katerokoli fazo in ozemljitvijo. Vse priključitve v vtičnici, vtikaču, stikalu in na samem motorju so 3 krat preverjene. Vlage ni.
Naj povem še, da je na prejšnji lokaciji, kjer je bilo 300 mA FID stikalo, motor deloval brez problemov.
Ali je možno, da je kljub vsemu napaka na motorju?
Hvala in lep pozdrav.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sob Sep 25, 2010 9:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Multimeter ima prenizko napetost za zanesljiv preizkus trdnosti izolacije in tako z njim ne moreš potrditi, da je izolacija res v redu. Z drugimi besedami, morebitno popuščanje izolacije pri delovni napetosti z njim ne moreš ugotoviti.
Poleg tega ne vem ali ni mogoče tudi FID preobčutljiv (ne vem kaj pravijo predpisi), saj je 30mA namenjen za kopalnice, torej za precej manj porabnikov in metrov inštalacije kot je v hlevu.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
slavko p Član

Pridružen-a: Čet 20 Maj 2010 22:01 Prispevkov: 151 Aktiv.: 0.82 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Sob Sep 25, 2010 9:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ne vem kakšni so predpisi za hleve, razen kopalnic vedno uporabljam 0.5A FID stikalo, In nimam nikoli problemov z motorji. Tudi glede amperaže vzamem močnejšega, napr. 40A.
Lep pozdrav
Slavko p
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.92 Kraj: slo
|
Objavljeno: Sob Sep 25, 2010 10:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
merilnik prebojne trdnosti
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
29.64 KB |
Pogledana: |
7 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Sob Sep 25, 2010 10:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za hlev je predpis 30mA FID kot je vgrajen. Napaka je na motorju ali delu inštalacije v njegovi veji.
Ker si prepričan v brezhibnost inštalacije, ki je bila potrjena z meritvami kot si napisal, potem opravi meritev prebojne trdnosti navitij na motorju. Zagotovo delno prebija na zemljo. FID je res da bolj občutljiv, ampak v tem primeru, če bi imel 300mA FID bi se napaka pojavila malce kasneje, ko bi poškodba na motorju postala večja.
Meritev na motorju, ti naj opravi strokovnjak, ki ti je izvajal meritve na inštalaciji, saj ima tak instrument.
Edit: preveri tudi ali imaš FID z oklopnikom za preobremenitve in je le ta poddimenzioniran. Kar težko verjamem saj je motor 4kW. Običajno so FID-i več kot 25A in brez odklopnika.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Sob Sep 25, 2010 10:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
FID ni varovalka Tisti amperji povedo samo zmogljivost kontaktov.
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
janez11 Neznanec

Pridružen-a: Pon 18 Maj 2009 18:14 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Sl. Konjice
|
Objavljeno: Ned Sep 26, 2010 2:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovore.
Težavo sem začasno rešil tako, da sem napeljal podaljšek iz hiše, kjer je 500 mA FID.
Motor bom dal pregledati / izmeriti. Če bi se izkazalo, da res prebija, ali kdo ve kakšna bi bila okvirna cena popravila? Upam, da ni potrebno kompletno previjanje. Ali je glede na to, da je motor star okoli 30 let, bolj smiselna kar zamenjava z novim? Čeprav niso ravno poceni ...
Drugače pa, za informacijo, FID je 63A 0,03A; odklopniki na tej veji pa 3xC16. Vendar ni problem preobremenitev, saj zagon (takrat je tok največji) poteka brez težav. Problem je uhajavi tok, ki povzroči izpad FID po nekaj časa delovanja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Ned Sep 26, 2010 9:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Če se gre za motor, ki veliko stoji, je lahko težava tudi v vlažnosti navitij.
Sploh zato, ker gre že za malce starejši motor. V tem primeru bi mogoče pomagalo tudi sušenje motorja . To se pravi, da bi vsaj za kaki dve do tri ure vanj usmeril kalorifer. No, če si sedaj že nekaj časa obratoval z njim na "drugo elektriko", se je morebiti že osušil.
Če bi to pomagalo, bi mogoče dal navitje samo ponovno lakirati..
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
drejko Član

Pridružen-a: Pet 30 Dec 2005 18:18 Prispevkov: 254 Aktiv.: 1.07 Kraj: koroška-okolica SG
|
Objavljeno: Ned Sep 26, 2010 9:22 am Naslov sporočila: |
|
|
Možno je da ti nekje rahlo prebija med nulo in ozemljitvijo.(lahko vlaga)V takem primeru FID ne izklopi vedno ampak po določenem času.
Imel sem tudi primer , ko je FID izklopil vsak drugi ali tretji dan.Včasih tudi pogosteje.Po vseh meritvah nisem našel napake.Potem sem opazil na ničelni zbiralki rahlo pregrete in korozirane priključke.Zamenjal sem zbiralko in zagotovil dobre kontakte in od takrat FID ne izklaplja brez vzroka.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
malci Član


Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05 Prispevkov: 871 Aktiv.: 4.03 Kraj: Polhov Gradec
|
Objavljeno: Ned Sep 26, 2010 8:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sam bi pred preverjanjem navitja, preveril kje natančno nastane teh >30 mA. To bi naredil tako, da bi najprej v bližini fid-a v zaščitni vodnik zaporedno vezal A-meter. Glede na to, da ne izklopi v trenutku, bi verjetno izmeril neki tok. Potem bi se z A-metrom pomikal po zaščitnem vodniku bližje k motorju. S tem bi ugotovil mesto okvare....
Si preveril 100% ločenost nevtralnega in zaščitnega vodnika? Glede na to, da je instalacija nova, bi moralo biti, a vseeno se splača preveriti
lp
uroš
_________________ Elektronika za hobi |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Slowfly Član


Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 17.22 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Sep 27, 2010 10:09 am Naslov sporočila: Re: Trifazni motor izklaplja FID |
|
|
janez11 je napisal/a: |
Pozdravljeni,
Ob izvedbi so bile opravljene tudi vse potrebne meritve.
Hvala in lep pozdrav. |
Kolikšna pa je ozemljitvena upornost zaščitnega ozemljila?
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Sep 27, 2010 10:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Še nekaj sem se spomnil. Če je imaš 16A trifazni vtikač in vtičnico za ta motor, preveri če nista v vtikaču ali vtičnici zamenjani nula in ozemljitev ali kje spojeni skupaj.
Tudi to lahko povzroči čudno obnašanje FID.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
lojzek Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3387 Aktiv.: 15.98
|
Objavljeno: Pon Sep 27, 2010 10:53 am Naslov sporočila: |
|
|
@azrael, pri 30mA FIDu bi take simprome povzročila že 60W žarnica in to takoj, ne pa 4kW motor čez nekaj časa
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Azrael Član


Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 22.21 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Pon Sep 27, 2010 3:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Logično bi že bilo, ampak da FID izpade po 30. sekundah, ne glede ali ta čas motor dela v zvezdi ali trikotu, tudi ni najbolj običajno.
Najbolje bi bilo izmeriti izolacijsko trdnost motorja in njegovega priklopa, po potrebi motor odpreti in dati sušiti za nekaj ur na 120°C, da gre vlaga ven, če je izolacijska trdnost prenizka.
Če je izolacija v redu pa je nekaj narobe z inštalacijo, najbrž malenkost, ki bo požrla goro živcev, dokler se je ne bo odkrilo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Sep 27, 2010 7:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je motor res v okvari, sušenje dolgoročno ne bo pomagalo.
Segrevanje na 120st bi tudi skrajšalo življenjsko dobo motorja.
Stvar je treba premeriti in motor na novo naviti in očistiti površinske nečistoče ali zamenjati občitljive dele.
Ne izključujem tudi okvaro FID-a. Sicer je za ta primer rahlo neupravičeno, ampak vseeno.
Poceni FID-i tudi lahko nagajajo.
Imel sem tak primer, ampak je FID izklapljal naključno tekom dneva. FID je bil poceni in v okvari. Menjava z novim je zadostovala.
Ta opcija je v tem primeru lahko izključena. Prepričan sem, da je motor v okvari oz. inštalacija.
Brez ustreznih meritev je nesmiselno ugibati morebitnih okvar. V končni fazi je lahko čisto nekaj banalnega.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 498 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|