 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.75 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:18 am Naslov sporočila: priklop 1F motorja 0,75 kW |
|
|
Tako, prišel je čas, da priključim moj prvi motor, ki ima več kot 10 W
Na hidravlični črpalki je 1-fazni 230V motor 0,75 kW Sever. Gor ima dva kondenzatorja, okrog 20 in 60 uF. Priključna doza je zrihtana, tudi vrti se v pravo smer.
Zanima me, ali je potrebnen za tak motor kakšen soft-start, bimetal,... skratka nimam pojma o priklopu el. motorja
Ob direktnem priklopu malo poskoči in potem lepo teče. Kake hude obremenitve se ne pričakuje. Hidravlični sistem je tak, da je večino časa v prostem obtoku (brez obremenitve). Z varovalkami (B avtomati) zaenkrat ni težav.
Hvala za vsak nasvet.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bojans Član

Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.59 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:37 am Naslov sporočila: |
|
|
Stara preizkušena "roba". Stikalo na"ON" pa "gasa". Regulacija pa striktno digitalna! Z vsaj 10s pavze.
_________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.75 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:48 am Naslov sporočila: |
|
|
Se pravi, nobenih motorskih zaščitnih stikal in podobnega ne rabi?
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14668 Aktiv.: 61.98 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:51 am Naslov sporočila: |
|
|
Na mesto stikala uporabi "DM" (zaščitno motrosko stikalo), ki ob kaki obremenitvi oz. neuspešnem startu izkluči, ter prepreči poškodbo navitja. Glede na to, da sta na motorju dva kondenzatorja, (po vsej verjetnosti je eden delovni, eden pa zagonski) V samem motorju pa je centrifugalno stikalo. Taka izvedba je pogostejša tam, kjer so nekoliko težji zagoni. Za tokovno območje oz. nastavitev stikala pa poglej podatke na tablici motorja.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.43
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 10:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Motorsko zaščitno stikalo, kot je že Silvo napisal... kakšen MS25 od Iskre, PKZM0 od Moeller, GV2 od Telemecanique (Schneider), itd. Pazi edino, da boš vzel pravega glede na nazivni tok motorja (tega tudi nastaviš na stikalu).
Pa ne pozabi tok peljat čez vse tri kontakte, drugače zaščita ne deluje pravilno!
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.75 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 10:44 am Naslov sporočila: |
|
|
Tri kontakte? Enofazni je... Se pravi eno fazo zaporedno čez vse tri kontakte? Nulo in ozemljitev pa mimo? Ali F in N čez 2 kontakta, tretji pa ostane prazen?
Po spominu - iz priključne doze v sam motor gre 6 žic.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
99.3 KB |
Pogledana: |
2 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
112.03 KB |
Pogledana: |
4 krat |

|
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.43
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 10:59 am Naslov sporočila: |
|
|
Motor je že enofazni, vendar imajo zaščite vedno tri kontakte... do sedaj vsaj še nisem srečal enofazne zaščite (razen Schrack MP serije, samo tisto je bolj varovalka, kot stikalo).
Važno je, da gre tok čez vse tri kontakte (torej da tok greje vse tri bimetale). Lahko daš fazo zaporedno čez dva kontakta, nulo pa čez tretjega - ni tako pomembno, tok je itak enak na fazi in nuli. Sicer pa itak ne veš, katera je faza in nula, če je stvar priključena preko vtičnice (v tem primeru je fajn tudi nulo prekinit, da motor v vsakem primeru ločiš od napetosti).
Zaščitni vodnik (PE) pa niti pod razno ne prekinjat
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
kastaneda Član


Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18 Prispevkov: 459 Aktiv.: 2.41
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 11:17 am Naslov sporočila: |
|
|
gumby je napisal/a: |
Važno je, da gre tok čez vse tri kontakte (torej da tok greje vse tri bimetale... |
In zakaj je to važno? V "škatli" so trije bimetali. Tudi, če je uporabljen samo eden, se bo ukrivil in izključil stikalo. Ali je to zaradi varnosti, če bimetali niso "pravilno" izdelani?
_________________ LP
Srečko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14668 Aktiv.: 61.98 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prav je, da se pri enofazni vezavi porabijo vsi trije kontakti na trofaznem bimetalu. Razlog pred vsem enakomerno segrevanje bimetala, če prav bimetal sproži le tisti, ki se najbolj upogne. To običajno priporoča tudi proizvajalec. (običajno je narisano v priključni shemi navodil)
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.43
|
Objavljeno: Sre Jan 05, 2011 12:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
kastaneda je napisal/a: |
In zakaj je to važno? V "škatli" so trije bimetali. Tudi, če je uporabljen samo eden, se bo ukrivil in izključil stikalo. Ali je to zaradi varnosti, če bimetali niso "pravilno" izdelani? |
Bo izklopil, samo ne pri tistem toku, na katerega je nastavljen.
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.75 Kraj: Kranj - struževo
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
psevdonim Član


Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42 Prispevkov: 3406 Aktiv.: 14.95 Kraj: slo
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 7:43 am Naslov sporočila: |
|
|
RC-členi se dobijo tovarniško narejeni v elektro trgovini, drugače pa 100nF/100ohm, 47nF/47ohm, 220nF/220ohm, ...
Varistorju se pri vsakem preboju prag reagiranja malenkost zniža in tako enkrat prileze do 230VAC. Obstaja tudi možnost požara, če se namesto da bi pregorel, zelo segreje, potem pa rabiš, po pravilu iz varstva pri delu, še kisik in gorljivo snov.
Za vklapljanje motorjev bi raje uporabil kontaktorje, ki so prvenstveno temu namenjeni, saj je v podatkih, ki so na kontaktorjih napisani, pogosto navedeno kar kakšen motor lahko vklapljaš pri kakšni napetosti.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.04
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 8:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Ali bi moral biti RC čez kontakte releja? To mi ni v redu, ker pušča tok mimo kontaktov. |
Čez kontakte. Tok je minimalen.
Lahko pa dodaš še en kontaktor ki odklaplja snubber.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.43
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 8:43 am Naslov sporočila: |
|
|
Ali pa daš kontaktor, ki je namenjen za zagon motorjev in te iskrenje ne zanima več
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 24.04
|
Objavljeno: Tor Jan 11, 2011 1:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
To še ne pomeni, da se ne bo iskril.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 486 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|