www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Avtoradio na 24V

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
PPG78
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09
Prispevkov: 2342
Aktiv.: 9.89
Kraj: Gorenjska

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 10, 2005 12:06 pm    Naslov sporočila: icon_question Avtoradio na 24V Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

Imam vprašanje za vse ki ste se že ubadali z priklopom 12V avtoradia v tovornjak na 24V.
Namen imam uporabiti pretvornik 24V/12V, ampak mi ni povsem jasno kako priklopiti, saj ima radio dva priklopa za 12V (stalni in preko stikala).
Če želim da se ohranijo nastavitve radia bi moral pretvornik imeti stalno priključen na 24V, kar mi ne diši, malo zaradi varnosti, malo pa zaradi tega ker tovornjak dva dni v tednu stoji. Druga rešitev pa je uporaba regulatorja 7812 za stalnih 12V in pretvornika za ostalo, s tem da bi tako lahko pretvornik vedno izklopil.
Vprašanje pa je če je mogoče že v samem tovornjaku to ustrezno rešeno. Vem da je v nekaj let starem SCANIA tovornjaku vse pripravljeno za 12V radio, sedaj pa bi to rad vgradil v MAN-a pa ne vem kako imajo to rešeno, ali mogoče kdo ve?

LP, Peter
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.95
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 10, 2005 12:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Peter,

Najenostavneje, potegni + z mesta kjer sta spojena oba akumolatorja. Ne pozabi na varovalko. Oba + na radiu poveži skupaj. Če želiš, da se močnostni del izklaplja pa daj vmes en 24V rele katerega vežeš na ključavnico.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PPG78
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Jul 2003 14:09
Prispevkov: 2342
Aktiv.: 9.89
Kraj: Gorenjska

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 10, 2005 12:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ta rešitev je res najbolj enostavna Very Happy Glede na velikost akumulatorjev in porabo radia mislim da ne more biti nič narobe z akumulatorjem, sedaj ko se bo eden bolj praznil.

Problem je samo v tem da je to "terensko" delo in moram vse potrebno pripraviti že doma Confused

LP, Peter
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
egomez
Član
Član



Pridružen-a: Sob 03 Apr 2004 18:49
Prispevkov: 517
Aktiv.: 2.18
Kraj: Ljubljana/Sežana

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 10, 2005 1:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nimam pojma, kakšne akumulatorje imajo kamioni. Toda če prav sklepam iz silvotovega sporočila naj bi imeli po dva akumulatorja vezana zaporedno, tako da dobijo vem 24V. Zato lahko veže samo na enega in tako dobi 12V.
Ali je tako?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.95
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 10, 2005 1:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Res v tovornjakih sta običajno dve 12V bateriji.
Peter pred vsem je važno, da bo na akumolatorju dober stik. Tisti + je najbolje potegnit z samega priključka baterije. Sam običajno v sredino svinčenega priklučka zvrtam luknjo ter s knipingom privijem žico na katero stisnem čeveljček. Zraven same kleme, ki povezujeta akumolatorje žice ne dajem. Nekoč se je namreč zgodilo, da je na klemi bil slab stik ter je zaradi tega prišlo do prepolarizacije. Posledično je skurilo avtoradio. Sad

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 10, 2005 9:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne tega delat, priklapljat radio na 12v med akumulatorja Exclamation
Uporaba pretvornika je dobra in zanesljiva rešitev, da ne bo kasneje težav. Razmerje polnjenja in praznjenja obeh akumulatorjev naj bo enako, radio pa to razmerje poruši. Prej ali slej se pričnejo težave, vem iz lastnih izkušenj, ko so kamionarji imeli probleme.
Praviloma pretvornik zase jemlje le nekaj mA do max 20mA in je lahko vedno na 24V. Če pa se želimo izognit še tej porabi, pa poleg pretvornika še 7812 , to je dobra ideja, ker bi tako ali tako moral vezati rele, če bi hotel avtomatsko prižiganje radia s kontaktom in hkratno napajanje spomina.
Tudi slab stik na klemah je tisti ki je nevaren, zato je vrtanje v pol akumulatorja in kniping pametna odločitev, če se že tako priklaplja. No, kakšni bolj šibki radiji ne bodo imelu večjih škodljivih vplivov na razmerje, vendar se je tega dobro izogibati, saj je prvi akumulator zaradi bremena stalno malenkost manj napolnjen, drugi pa se zaradi nižje napetosti prvega polni preveč, torej na malo višjo napetost, kar ni dobro ne za prvega, še manj pa za drugega
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
milans
Deda
Deda



Pridružen-a: Tor 30 Dec 2003 10:36
Prispevkov: 167
Aktiv.: 0.71
Kraj: Dravograd

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 14, 2005 4:09 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najbolša rešitev je vsekakor vgradnja pretvornika, ki je lahko brez skrbi (seveda preko varovalke) povezan na stalni +(plus) pol. Zaradi izredno majhne porabe lahko tovornjak stoji tudi po več dni in ne bo zaradi tega nič narobe. Sam sem dosti radio aparatov priključil mimo kontakta (na stalni tok) zaradi tega, ker vozniki dostikrat dolgo stojijo zaradi nalaganja ali razlaganja. Če želijo med tem poslušat radio ne rabijo imeti vključenega še kontakta.
Če pa želiš radio poslušat preko kontakta, ga zveži kot so opisali že člani pred menoj.

Pred dosti leti seveda takšnih pretvornikov ni bilo in je bilo seveda potrebno potegnit instalacijo od mostička na akomulatorjih. Nič narobe, saj radiji porabijo malo toka in se pri tovornjakih, ki vozijo vsak dan in imajo močne akomulatorje skoraj ni poznalo nikjer.Kadar pa so vozniki doma pa so radiji itak ugasnjeni in ni nobene porabe. Da ne bi prišlo do nasprotne polarizacije, kot je napisal Silvo sem rešil zadevo z diodami na vodniku od akomulatorja do avtoradia.
Nekateri malo boljši avtoradiji pa imajo takšno vrsto zaščite pred prepolarizacijo tudi že vgrajeno.

_________________
l.p. Milan
"Vaja dela mojstra, če mojster dela vajo!"
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 491 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group