 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
mcer Član

Pridružen-a: Čet 13 Jan 2011 20:53 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.30 Kraj: posavje
|
Objavljeno: Čet Jan 13, 2011 9:02 pm Naslov sporočila: Utripanje smernikov ob zaklepu-clio I |
|
|
Rad bi da bi ob zaklepu in odklepu utripnili smerniki(enako dolg utrip kot so vklopljeni motorčki ob delovanju).Odkril sem oba releja,pin 1 ima 12v pri odklepu,pin 3 pa pri zaklepu.Pri releju smernikov pa ima + pin 12v pri vklopu stikala za vse 4
Katere pine povezati da bo delovalo?
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
8.82 KB |
Pogledana: |
13724 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Čet Jan 13, 2011 9:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z avtomatom žmigavcev si tu ne boš dosti pomagal, ker je zadeva vezana še prek stikala za vklop vseh smernikov.
Omisli si raje še en rele z dvema delovnima kontaktoma (ali 2 klasična avtomobilska releja), majhno 1A diodo (1N4007 ali podobno) ter dve varovalki v ohišjih.
Rele vežeš vzporedno motorčku, vmes daš še diodo, da dela le na zaklep. Ali pa rele kar med 3 in maso brez diode, če so motorčki vezani direkt na 1 in 3.
Iz stalnega + pa prek varovalk in delovnih kontaktov vežeš na vsako vejo smernikov.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcer Član

Pridružen-a: Čet 13 Jan 2011 20:53 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.30 Kraj: posavje
|
Objavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Razmišljal sem,da bi vezal rele med 3 in maso,kontakti bi bili vzporedno vezani na stikalo za vse 4.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Stikalo za vse 4 ima več funkcij. Poleg tega da pripelje 12V na avtomat obenem tudi sklene leve in desne smernike. Najmanj komplicirano bo tako, kot je rekel madmax.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Od pina 1 in 3 relejev za zaklep/odklep vežeš na vsakega usmerniško diodo in skupen vod na + releja za vklop smernikov.
Usmerniška dioda zato, da ne dobiš povratne zanke na motorčke ob vklopu stikala za smernike.
Izhoda 1 in 3 relejev za odklepanje in zaklepanje morata biti tudi tokovno dovolj zmogljiva za vklop vseh štirih žarnic-84W->7A. Po vsej verjetnosti je tokovno varovano z 10A tako, da bi moralo zadostovati.
Če je tisti + iz releja vezan na avtomat, bodo smerniki utripali v ritmu delovanja avtomata za 4 smernike.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
ElGrigon je napisal/a: |
Od pina 1 in 3 relejev za zaklep/odklep vežeš na vsakega usmerniško diodo in skupen vod na + releja za vklop smernikov.
Usmerniška dioda zato, da ne dobiš povratne zanke na motorčke ob vklopu stikala za smernike.
Izhoda 1 in 3 relejev za odklepanje in zaklepanje morata biti tudi tokovno dovolj zmogljiva za vklop vseh štirih žarnic-84W->7A. Po vsej verjetnosti je tokovno varovano z 10A tako, da bi moralo zadostovati.
Če je tisti + iz releja vezan na avtomat, bodo smerniki utripali v ritmu delovanja avtomata za 4 smernike. |
Ne bo delalo.
Za razlago si poglej katerokoli klasično shemo vezave smernikov.
Poleg tega releji avtomata motorčkov ne bi prenesli dodatnih 10A poleg že obstoječe obremenitve z motorčki. No ja, itak bi skuril varovalko za CZ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ElGrigon Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3883 Aktiv.: 16.87 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Se pravi, da s stikalom za vklop 4-ih smernikov ne sklene samo +12V na rele?
Res še nisem podrobneje videl vezave, ampak zakomplicirano verjetno ni. Glede na njegove ugotovitve je videti razumljivo.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Čet Jan 13, 2011 10:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
V osnovi res ni komplicirano, dokler dela le to čemur je namenjeno.
Izhod iz avtomata smernikov je normalno v zraku, šele z volanskim stikalom ga povežeš na levo ali desno vejo smernikov, napajanje prek kontakta.
Stikalo vseh 4-ih pa sklene obe veji ter zagotovi napajanje kljub temu, da nimaš kontakta, pa še žarnico ima v sebi za osvetlitev in indikacijo vklopljenosti.
Nepoznavalec pa ne bo zlahka povezal vseh 30 kontaktov (volansko stikalo, kontakt +, stalni +, avtomat, žarnice, vklop luči...).
Skratka, edina smiselna vezava je v prvem odgovoru.
Zaradi mene lahko zakomplicira tudi z računalnikom in vesoljsko elektroniko z optičnimi povezavami, ampak kot je videt mu že dva navadna releja nista preveč jasna....
mcer je napisal/a: |
Razmišljal sem,da bi vezal rele med 3 in maso,kontakti bi bili vzporedno vezani na stikalo za vse 4. |
Na stikalu vseh 4ih imaš vse potrebne žice, da z dodatkom 3 in mase modula CZ narediš prvi predlog.
Le prave žice še moraš poiskat.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcer Član

Pridružen-a: Čet 13 Jan 2011 20:53 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.30 Kraj: posavje
|
Objavljeno: Čet Jan 13, 2011 11:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
MadMax je napisal/a: |
Z avtomatom žmigavcev si tu ne boš dosti pomagal, ker je zadeva vezana še prek stikala za vklop vseh smernikov.
Omisli si raje še en rele z dvema delovnima kontaktoma (ali 2 klasična avtomobilska releja), majhno 1A diodo (1N4007 ali podobno) ter dve varovalki v ohišjih.
Rele vežeš vzporedno motorčku, vmes daš še diodo, da dela le na zaklep. Ali pa rele kar med 3 in maso brez diode, če so motorčki vezani direkt na 1 in 3.
Iz stalnega + pa prek varovalk in delovnih kontaktov vežeš na vsako vejo smernikov. |
To z relejem mi je jasno,kako pa najdem vsako vejo smernikov?(R,C)
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
MadMax Član


Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16 Prispevkov: 4743 Aktiv.: 20.01
|
Objavljeno: Čet Jan 13, 2011 11:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Poguglaš za standardnimi oznakami vodnikov v avtoelektriki, ali potegneš žice od levega in desnega prednjega smernika, lahko vlečeš iz volanskega stikala...
Sicer pa gre tudi z majhno 12V žarnico na kabelčkih in malce preproste kmečke logike.
R in C nista L in D veja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mcer Član

Pridružen-a: Čet 13 Jan 2011 20:53 Prispevkov: 53 Aktiv.: 0.30 Kraj: posavje
|
Objavljeno: Pet Jan 14, 2011 6:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bom v prihodnjih dneh še malo z V-metrom premeril
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TOMOS-A3 Neznanec

Pridružen-a: Čet 02 Jun 2011 9:54 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2011 6:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Živjo, si bom kar [slovenščina je zame španska vas] mal to temo sposodu
Zanima me kako pravilno zvezat smernike, da bodo ob zaklepanju ali odklepanju utripali.
Poiskusil sem že z vezavo na rele, a se ni obneslo, saj ko sem zaklenil se je ob utripanju prižgal še radio, ventilator, črpalka goriva, računalnik...
potem sem poiskusil z vezavo na stikalo vse štirih smernikov. Če sem vezal le na en pin mi je svetila samo polovica, če sem pa razdelil žico in povezal na oba pina pa je centralno delovalo kot mora. Vendar se je pojavil problem ko sem hotel imeti samo levi ali pa samo desni smernik, ker so se takrat prižigali vsi.
Gre pa Chevrolet Aveo 1,2 16V letnik 2010
modul je pa nek kitajski, ki ima za smernike samo eno vijolično žico
Hvala za vašo pomoč
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Alex17 Član


Pridružen-a: Ned 28 Feb 2010 21:46 Prispevkov: 476 Aktiv.: 2.55 Kraj: Ljutomer
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2011 6:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Dioda reši oba problema. Odvisno kateri ti je bolj priročen oz. lažji za izvedbo. Pomoje je lažji tisti z relejem, seveda če si imel v mislih rele, ki vklopi vse 4 smernike naenkrat. Pri obstoječi povezavi na rele izmeriš katera žica je +, jo prekineš in povežeš po spodnji shemi. Dioda naj bo 1n4007 ali kaj podobnega (ne 1n4148).
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
5.55 KB |
Pogledana: |
12581 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TOMOS-A3 Neznanec

Pridružen-a: Čet 02 Jun 2011 9:54 Prispevkov: 4 Aktiv.: 0.02 Kraj: Novo mesto
|
Objavljeno: Čet Jun 02, 2011 6:46 pm Naslov sporočila: |
|
|
hvala za odgovor. Upam da bom rešil problem
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
SamoR Član

Pridružen-a: Ned 24 Jan 2010 3:58 Prispevkov: 393 Aktiv.: 2.10 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pet Jun 03, 2011 12:27 am Naslov sporočila: |
|
|
TOMOS-A3 je napisal/a: |
...Gre pa Chevrolet Aveo 1,2 16V letnik 2010...
|
Aveo tega letnika bi to moral že imeti v originalu. Preveri varovalke.
_________________ ISF
Boljše je sovražnik dobrega! |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|