Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
primozic.m Neznanec

Pridružen-a: Ned 04 Mar 2012 16:44 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Ned Mar 04, 2012 5:11 pm Naslov sporočila: Ventilator za LC na el. termostat |
|
|
Pozdravljeni!
Pred kratkim sem se odločil da na svoj moped (Runner 50) montiram prisilno hlajenje za hladilnik, situacija pa je naslednja.
Ker fabrški runner 50 nima prisilnega hlajenja z ventom, moram nekako dobiti signal kdaj naj ga elektronika vklopi. Na kapi cilindra je že senzor tempoerature in sicer deluje kot upor, spremeni upornost pri spremembi temperature. Sedaj je namenjen merilniku temperature na dashboardu (mrzel motor-->večja upornost --->manjši tok --->manj toka skozi tuljavo cagarja---> nižje stanje na merilni skali).
Razmišljal sem da bi to sondo na kapi odklopil in uporabil kot signal releju za vklop ventilatorja. Sondo sem že pomeril in sicer je pri mrzli mašini upornost 5000ohm pri optimalni temperaturi, ko naj bi se ventilator vklopil pa 827ohm.
Rele ki ga nameravam uporabiti za kontrolo ventilatorja naj bi se vklopil pri nazivnih 12V. Napaja ga akumulator, ki pa nima take stabilizirane vrednosti, saj variira od 12-13,5 tam nekje.. Tuljava releja ima upornost 22,9ohm.
Razmišljal sem da bi to nekako rešil z upori, ko bi se upornost zadosti zmanjšala bi vzporedno na sondo zvezal potenciometer zelo majhnih upornosti (1-2ohm), zaporedno od tuljave in bi potem ob samem obratovanju motorja "nastavil" temperaturo zagona, sumim da je tak način zelo nenatančen in bi ventilator delal ali prehotro ali pa sploh ne.
Sonda ima na eni strani konektor, na drugi strani pa maso, saj je prišraufana v samo glavo motorja.
Mi lahko kdo poda kakšen nasvet glede tega? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Highlag Član


Pridružen-a: Pet 23 Jan 2004 20:42 Prispevkov: 4034 Aktiv.: 17.02 Kraj: Črnuče
|
Objavljeno: Ned Mar 04, 2012 5:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako enostavno pa ne bo šlo.
Zadevo lahko rešiš z enim termostikalom ali pa dodatno elektroniko, ki bi signal odvzela z obstoječega senzorja in glede na nastavitev vključila tvoj dodatni ventilator. Elektroniko bi verjetno dalo rešiti z enim operacijskim ojačevalnikom in tranzistorjem, ki bi vklapljal tvoj ventilator. Je bilo že nekaj shem pripetih na ta forum v zvezi s tem. _________________ If at first you don't succeed, destroy all evidence that you tried. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Ned Mar 04, 2012 6:03 pm Naslov sporočila: |
|
|
Termostikalo + ventilator
Ne rabiš si delati težav po nepotrebnem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primozic.m Neznanec

Pridružen-a: Ned 04 Mar 2012 16:44 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Ned Mar 04, 2012 8:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za odgovore! Glede termostikala lahko samo povem da bi si šele težave naredil ker ga ni za dobiti takih dimenzij ki bi mi pasal.. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primozic.m Neznanec

Pridružen-a: Ned 04 Mar 2012 16:44 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Pon Mar 05, 2012 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
evo tukaj sem našel neko vezje z operacijskim ojačevalnikom mislim da zna biti kar prava stvar:
 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
sebaveh Član


Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1671 Aktiv.: 7.88 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pon Mar 05, 2012 10:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bo vredu, le namesto dveh trimerjev VR1 in VR3 lahko daš le enega, namesto LM741 pa lahko daš LM311, da ne bo ravno iz starih fosilov narejeno. Pa obvezno en mali kondenzator (100nF) med napajalna pina čim bližje komparatorju.
Kako da ni mogoče dobiti termostikal primerne velikosti? So že, a ne za velike tokove, zato bi moral uporabiti še rele. Recimo če v eno hladilno rebro na cilindru zvrtaš luknjo in vrežeš navoj? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primozic.m Neznanec

Pridružen-a: Ned 04 Mar 2012 16:44 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Tor Mar 06, 2012 5:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh hvala za napotke
evo da prilimam nekaj slik za lažje razumevanje situacije:
zdi se mi smiselno ker termistor meri direktno temp. vode.. Da bi dobil prav termostikalo takih dimenzij pa bog ti ga vedi kje se to dobi lahko bi dal med cevi nastavek in slepo cev mislim varijant je ogromno.. Ta pa se mi zdi še najbolj natančna ker se meri temp. direktno v samem cilindru |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Sre Mar 07, 2012 4:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čakaj. Ti imaš na motorju vodno hlajenje a le ta nima ventilatorjev ? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.73 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
Objavljeno: Sre Mar 07, 2012 7:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če je motor dost hiter, ga ne rabiš
drugače pa je to zelo pogosta praksa na majhnih mopedih in motorjih, tudi na MItotu ga ni bilo, pa je imel specifično moč okoli 190kW/1000cccm^3 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
primozic.m Neznanec

Pridružen-a: Ned 04 Mar 2012 16:44 Prispevkov: 6 Aktiv.: 0.04 Kraj: Gorenjska
|
Objavljeno: Sre Mar 07, 2012 9:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
thumb up for that boriskozjan Samo je problem če rata gužva na cesti..
Je pa tole premajhen kühler za mašino ki jo hladi.. A bi kdo znal povedat kakšen ventilator naj bi bil najbolj učinkovit za tale primer? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Pyr0Beast Član

Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 23.99
|
Objavljeno: Čet Mar 08, 2012 2:44 am Naslov sporočila: |
|
|
boriskozjan je napisal/a: |
Če je motor dost hiter, ga ne rabiš
drugače pa je to zelo pogosta praksa na majhnih mopedih in motorjih, tudi na MItotu ga ni bilo, pa je imel specifično moč okoli 190kW/1000cccm^3 |
Kaj za vraga !?!?190kW!?!?!
V vednost - ECU lahko mašino hladi tudi z bencinom v ekstremnih pogojih (overheat način delovanja) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TilenS Član

Pridružen-a: Čet 24 Nov 2005 12:29 Prispevkov: 556 Aktiv.: 2.35
|
Objavljeno: Čet Mar 08, 2012 3:04 am Naslov sporočila: |
|
|
Predelaj zadevo na metanol pa bo že malo hladnejša  _________________ LP Tilen |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
boriskozjan Član

Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 4.73 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
Objavljeno: Čet Mar 08, 2012 2:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Kaj za vraga !?!?190kW!?!?!
|
to je specifična moč, na liter prostornine, dejansko gre za 2T 125ccm^3 cestni motor(ček) z okoli 24kw v odprti verziji. Motor se zavrti do 14000 vrtjajev na minuti, 7 prestav, da si vedno v pravem območju, ima pa za pomoč v nizkih vrtljajih variabilni izpušni ventil, tako da se kaj dogaja tudi pod 8000min^-1  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
protoncek Član

Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41 Prispevkov: 9573 Aktiv.: 42.77 Kraj: Mengeš
|
Objavljeno: Čet Mar 08, 2012 3:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Točno to bi bilo najprimerneje in najenostavneje. Tole pritrdit nekam ne more biti prav težko. Samo izbereš pravo temperaturo, pa bo - po moje če izbereš vklopno temperaturo okoli 90 - 100 stopinj, bi moralo biti OK. Tako stikalo brez težav prenese tok ventilatorja, saj so enaka montirana recimo v kavnih avtomatih, kjer so grelci 1 do 2 kW.
Se zna zgoditi da tako stikalo dobiš v ljubljani na tržaški, kjer imajo servis DeLonghi (malce pred viaduktom - etis) |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|