 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
janhar Neznanec

Pridružen-a: Sre 28 Mar 2007 21:51 Prispevkov: 8 Aktiv.: 0.04 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Pon Maj 21, 2007 5:00 pm Naslov sporočila: Izbira motorskega zaščitnega stikala (MS) |
|
|
Lep pozdrav
Imam trifazni asinhronski motor SEVER moči 11KW, In=22.5A , uporablja se za pogon ventilatorja za sušenje sena. Zagon je izveden na zvezda-trikot. Ščititi ga nameravam z MS25
Zanima me na koliko amperov naj nastavim zaščitno stikalo. Na nazivni tok motorja?
Hvala za odgovor.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Pon Maj 21, 2007 7:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
odvisno, kam ga bos vezal:
-nastavis na nazivni tok, ce bo vezan pred kontaktorji (preden se locis zice na mrezni in trikot kontaktor)
-nastavis na 0,58 x nazivni tok, ce bo vezan za mreznim kontaktorjem (tule se sicer ponavadi uporabljajo bimetali, ne MS25)
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 20.99 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Maj 21, 2007 8:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ni vse v tistem MS25 ...
V mojem "svetem pismu" za motorje je takšna slika.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
98.9 KB |
Pogledana: |
193 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
yanco Neznanec

Pridružen-a: Ned 19 Nov 2006 17:56 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.04 Kraj: Ljublajana
|
Objavljeno: Sre Jan 16, 2008 3:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo !!
Mogoče kdo ve kašna mora biti najmanjša moč motorja, da se uporabi zagon trikot/zvezda ?
lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Sre Jan 16, 2008 3:47 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ponavadi je okoli 5kW, ni pa nujno... sem videl že 11kW motor z direktnim zagonom, pač je imel primerno večji kontaktor. Lahko pa tudi 0,75kW motor zaganjaš na ta način, če hočeš
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Jan 16, 2008 4:20 pm Naslov sporočila: |
|
|
Naj opišem dogodek, ki se mi je zgodil za staro leto.
Klicali so me v podjetje, kjer sem bil prej zaposlen. (pravzaprav v podjetju, kjer sem sedaj zaposlen ima ta obrat v najemu)
Na nekem stroju je odpovedal frekvenčnik za transport. Orginalnega rezervnega ni bilo - dobili smo ekvivalentega drugega proizvajalce, katerega pač je bilo potrebno sparametrirat. Ekvivalenten je bil enake moči, kot orginalen. Kljub temu je javljal limito toka ter izklapljal. Ker smo sumili premajhno moč frekvenčnega smo le tega zamenjali z občutno večjim, ki je bil na zalogi - a za njega ni bilo prostora v omari. Sledilo je presenečenje - tudi ta ni šel. Javljal je "pregrevanje" motorja, katero sam kalkulira. Sledila je meritev močnosntega dela instalacije, motorja ... itd.
Vse OK. Pri ponovnem pregledu parametrov smo se ustavili pri nazivnem toku motorja. Glede na znano moč motorja ca 1.5KW se mi je zdel nazivni tok 6.4A preveč. Je motor sploh 1.5KW? (v načrtih od kod smo prepisovali parametre je bilo tako napisano) Pogled na tablico motorja. Tudi 6,4A a v trikotu. Motor je 240-400V. Odpremo priključek - motor je zvezan v trikot ni mi jasno zakaj je proizvajalec stroja motor priključil tako? Frekvenčnik klasičen trofazen "Lenze" - seveda je bil sparametrian na nižjo izhodno napetost. Na stroju je še en transport gnan s frekvenčnikom. Vezan enako v trikot. Stroj je bil kupljen nov, tako da na njem zagotovo ni bilo kake modifikacije.
P.S.
Nazaj smo dali prvi frekvenčnik, motor vezali v zvezdo. Zadeva deluje brez problema.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
cero Član



Pridružen-a: Čet 31 Jul 2003 17:37 Prispevkov: 1179 Aktiv.: 4.97 Kraj: vipava
|
Objavljeno: Sre Jan 16, 2008 4:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo isti primer sem imel tudi jaz
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Sre Jan 16, 2008 5:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Silvo: je frekvenčnik slučajno enofazen?
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
japek Član


Pridružen-a: Pon 23 Feb 2004 22:50 Prispevkov: 781 Aktiv.: 3.30 Kraj: Radenci
|
Objavljeno: Sre Jan 16, 2008 5:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
To se uporablja pri enofaznih frekvenčnih regulatorjih, kot je napisal gumby. Je pa res, da je mene, ne vem točno kateri prodajalec (ne vem če ne od SEW) prepričeval, da se motor lahko priklopi na trifazen regulator, se pravi 400V in motor veže v trikot, tako da so navitja za 230V, ter frekvenčnik primerno parametrira. Zadeva bi naj bila uporabna, če imaš težke zagone in lahko iz motorja za kratek čas dobiš višji moment, kot drugače.
Drugače pa ima MS25 termični in magnetni sprožilnik, torej se ga priklopi pred vse kontaktorje, na mestu kjer je na Iztokovi sliki varovalka, ter nastavi na nazivni tok motorja, se pravi na 22,5A.
_________________ 73 de S55WT, Janko |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Silvo Moderator


 
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14673 Aktiv.: 61.91 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Sre Jan 16, 2008 8:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
gumby je napisal/a: |
Silvo: je frekvenčnik slučajno enofazen? |
Ne, napisano zgoraj - frekvenčnik je trofazen.
japek je napisal/a: |
.... Zadeva bi naj bila uporabna, če imaš težke zagone in lahko iz motorja za kratek čas dobiš višji moment, kot drugače.
|
To sem tudi sam razmišljal, če prav v dani aplikaciji ne gre za težak zagon.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
telex Član


Pridružen-a: Pet 28 Sep 2007 10:04 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.05 Kraj: Mežica
|
Objavljeno: Čet Jan 17, 2008 3:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za zagon črpalke, bi ti vseeno priporočal frekvenčni pretvornik. Investicija na račun manjše porabe energije in vzdrževanja, se ti bo povrnila v par letih.
Frekvenčni pretvornik z višanjem frekvence omogoča konstanten moment na gredi motorja do priključne napetosti, nato moment pada (ne moremo držati konstantnega razmerja u/f).
Če 3f motor grajen za zvedo vežemo v trikot, bo nazivno hitrost deosegel pri 230 V. Do priključne napetosti 400 lahko še vedno dosegamo konstanten moment.
Če ste torej motor vezali v zvezdo je možno, da pri večjih frekvencah (70-80 Hz) ne bo mogel zagotavljati dovolj momenta in se bo poškodoval.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
gumby Član


Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32 Prispevkov: 4066 Aktiv.: 18.40
|
Objavljeno: Čet Jan 17, 2008 3:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
huh?
Če hočeš uničit motor, ga kar tiraj na višji napetosti in višji frekvenci...
_________________ Tule nisem več aktiven. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
telex Član


Pridružen-a: Pet 28 Sep 2007 10:04 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.05 Kraj: Mežica
|
Objavljeno: Sob Jan 19, 2008 1:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Preizkusna napetost za NN instalacije je 1000 V. Motor se uniči zaradi prevelikega toka (segrevanje) in ne zaradi prevelike napetosti. Če nastaviš zaščito inverterja na nazivni tok motorja....Naprej si razlagaj sam!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Naturist Član

Pridružen-a: Tor 02 Okt 2007 20:01 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.05 Kraj: Primorska
|
Objavljeno: Ned Jun 08, 2008 4:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Glede vezave v trikot motor D230/Y400 V ni nič posebnega če se prikljaplja na frekvenčni. Frekvenčni daje neko maksimalno napetost večina 400 V, če hočeš od motorja več moči potem moraš s napetostjo nad 400V, kar pa frekvenčni ne zmore, v tem primeru motor vežeš v trikot in je potem nazivna napetost 230V v tem primeru pa frekvenčni daje napetost lahko višje od 230 V
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Marjanp Član


Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.16 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Jun 08, 2008 5:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Načeloma priklopi tako MS (pretokovno zaščitno stikalo) tako kot ti je "japek" svetoval v drugem odstavku njegoveega posta. Upoštevaj njegova navodila in uporabi "Iztok"-ovo shemo.
Sem pa malo skeptičen, ker mislim, da so MS stikala grajena za max. odklopni tok 25A. To stikalo ti bo močnostni tokokrog odklopilo pri več kot 22,5A, kar pomeni, da bodo odklopni kontakti zelo (če ne preveč) obremenjeni. Jaz bi izbral stikalo, katero ima močnejše odklopne kontakte, seveda pa mora imeti območje nastavitve 22,5A, tako da boš lahko nastavil nazivni tok motorja.
LP
Marjan
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 497 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|