www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Delovna temperatura elektromotorja - pregrevanje?
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Oprema, stroji in orodja
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Saran
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26
Prispevkov: 729
Aktiv.: 3.66
Kraj: Zasavje

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 05, 2013 5:03 pm    Naslov sporočila:  Delovna temperatura elektromotorja - pregrevanje? Odgovori s citatom

Doma imam 0.55 kW enofazni asinhroni elektromotor z zagonskim in delovnim kondenzatorjem na omrežno napetost. Motor je izdelan za daljše obratovanje in ima za zadnjem delu veternico, ki piha zrak čez hladilna rebra na trupu motorja. Zanima me kakšna je normalna delovna temperatura takšnega motorja.

Ped kratkim sem omenjeni motor zagnal pod obremenitvijo in ga gnal cca 30 minut. Opazil sem, da se je v tem času močno segrel - bil je zelo vroč na dotik, tako, da ga nisem mogel držati z golo roko. Sumil sem, da je motor preobremenjen, zato sem danes zadevo ponovno stestiral. Gnal sem ga ponovno 30 minut, vendar pa sem tokrat odstranil jermen z jermenice, da motor ni bil obremenjen - bil je v prostem teku. Sproti sem malo tipal in ugotovil, da se motor prav tako močno greje, ko je neobremenjen.

Je to normalno ali je kaj narobe z njim?


Gred motorja se lepo vrti in ni ukrivljena. Tudi med obratovanjem ni slišati kakšnih čudnih frekvenc oz. škrtanja ali česa podobnega.

_________________
Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
StricGeza
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Apr 2007 11:53
Prispevkov: 1047
Aktiv.: 4.72
Kraj: Gradišče pri Divači

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 05, 2013 5:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče pa ostane zagonsko navitje vklopljeno ?
_________________
Človek,kateri ne dela napak,običajno ne dela nič!!!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.80
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 06, 2013 8:12 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da ni zagonski kondenzator?
_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 6.00
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 06, 2013 9:22 am    Naslov sporočila:  Re: Delovna temperatura elektromotorja - pregrevanje? Odgovori s citatom

Saran je napisal/a:
...Zanima me kakšna je normalna delovna temperatura takšnega motorja....
Če sem lahko malo "žleht": normalna delovna temperatura je odvisna od tega, koliko je proizvajalec motorja "šparal". Zdaj pa resno: pomeri tok motorja v prostem teku in ko je obremenjen (videl boš, da so rezultati zanimivi). Če meritev ne odstopa pretirano od podatkov na tablici motorja, najverjetneje nimaš kaj dosti skrbeti (če - med drugim - na tablici piše: 100%ED).
Pravzaprav bi bilo najbolje, da semkaj prilepiš sliko tablice s podatki motorja.
Zelo na grobo. Če:
- imaš napajalno napetost v dovoljenih mejah,
- je z z motorjem in pritiklinami vse v redu in
- motor ni preobremenjen,
se ne bo pregreval. Grel pa se bo. Tudi neobremenjen. Več pa, ko prilepiš sliko napisne tablice.
Aja, pa še to: zagonski kondenzator se greje (!), ko je v funkciji. Če je dlje časa priklopljen, se segreje ponavadi do bridkega konca. Kar ne traja prav dolgo - kakih deset sekund še zdrži, potem pa...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 6.00
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 06, 2013 10:02 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na tablici motorja bi moralo biti polje, kjer piše "Is.Cl." (ali nekaj podobnega) in neka črka. Ta črka je koda temperature. Te zanima, kaj ta koda pomeni?
Poglej spodnjo tabel'co, črko (oz. kodo) išči v levem stolpcu (razred). Potem pojdi v vrstici desno - tam pa imaš temperaturo v stopinjah.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Saran
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26
Prispevkov: 729
Aktiv.: 3.66
Kraj: Zasavje

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 06, 2013 10:02 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor vsebuje centrifugalno stikalo, ki naj bi tale zagonski kondenzator izklopilo. Ko se motor ustavi ob izklopu iz napetosti, se sliši nekakšen klik v motorju. Predpostavljam, da je to zvok centrifugalnega stikala, ki se zaradi pomankanja obratov ponovno vklopi. Motor je nov in nerabljen. Je od proizvajalca Duchi Motors in je bil kupljen v podjetju Tiba Ljubljana.

6dan8: Motor se zelo greje v obeh primerih - ko je v prostem teku in ko je obremenjen. Tako, da jaz tule ne vidim kak pretiran razlog za meritev toka. Napetost mora biti v mejah, saj je motor mišljen za omrežnih 230VAC. Motor definitivno ne more biti preobremenjen glede na to, da se tudi v prostem teku tako močno greje.

Skila še pride.

_________________
Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
6dan8
Član
Član



Pridružen-a: Tor 18 Jan 2011 10:53
Prispevkov: 1053
Aktiv.: 6.00
Kraj: Goriška

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 06, 2013 10:31 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
...Motor se zelo greje v obeh primerih - ko je v prostem teku in ko je obremenjen. Tako, da jaz tule ne vidim kak pretiran razlog za meritev toka.

Citiram:
pomeri tok motorja v prostem teku in ko je obremenjen (videl boš, da so rezultati zanimivi)
Pomeri tok. Zakaj?
1.) Če je motor dober, boš na podlagi meritev ugotovil, zakaj se greje tudi neobremenjen.
2.) Če meritev toka (obremenjenega, ne preobremenjenega motorja) ne odstopa preveč od deklarirane, potem je težava - če je težava - najverjetneje kje drugje.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Saran
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26
Prispevkov: 729
Aktiv.: 3.66
Kraj: Zasavje

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 06, 2013 1:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Delovni tok (230VAC) skozi motor, ko je ta...
Neobremenjen: 2.86A
Obremenjen: 2.95A

Še slika ploščice z motorja...



motor.jpg
 Opis:
ploščica
 Velikost datoteke:  99.46 KB
 Pogledana:  2 krat

motor.jpg



_________________
Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.64
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 06, 2013 1:24 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pa imaš ti priključen delovni in štartni kondenzator, kot piše na tablici. Štartnega seveda preko sklopke.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Saran
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26
Prispevkov: 729
Aktiv.: 3.66
Kraj: Zasavje

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 06, 2013 2:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Slike:


m1ohishe.jpg
 Opis:
Znotraj ohišja
 Velikost datoteke:  100.76 KB
 Pogledana:  16 krat

m1ohishe.jpg



m2pokrov.jpg
 Opis:
Nalepka na pokrovu
 Velikost datoteke:  26.28 KB
 Pogledana:  6 krat

m2pokrov.jpg



_________________
Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
silvo22
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 18:25
Prispevkov: 510
Aktiv.: 2.82
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 07, 2013 11:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Koliko težav z tem čudom...?? Vrži stran in namesti običajen motor....

Zakaj sploh in kakšna je prednost uporabe teh centrifugalnih stikal in preklapljanja kondenzatorjev pri teh malih motorinčkih?

_________________
http://www.youtube.com/user/hscncmachines
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Saran
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26
Prispevkov: 729
Aktiv.: 3.66
Kraj: Zasavje

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 07, 2013 12:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nov in nerabljen motor naj vržem stran? Kakšen je to "običajen motor"?

Pomeril sem še napetost na motorju oz. vtičnici. Med časom mirovanja in obratovanja je v obeh primerih inštrument nameril 230VAC. Mislil sem, če imamo slučajno napeljavo slabo, da na motor pride nižja napetost, pa ne bo držalo. Napetost je kar vredu.

_________________
Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Branez
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21
Prispevkov: 7831
Aktiv.: 33.05
Kraj: Koprivnica HR

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 07, 2013 1:01 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Saran je napisal/a:
Nov in nerabljen motor naj vržem stran? Kakšen je to "običajen motor"?
Ker ima ta motor pri 75 stopinjah še samo 0,29kW uporabne moči. "Običajen motor" bo samo mlačen. Whistle
_________________
The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!

Albert Einstein
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Saran
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 16:26
Prispevkov: 729
Aktiv.: 3.66
Kraj: Zasavje

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 07, 2013 9:59 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še vedno imam nekaj nejasnosti!
  • Zakaj se motor sploh pregreva, glede na to, da je nov/nerabljen? Kaj je razlog? Naslednje vprašanje je posledica tega razloga!
  • Na njem pa piše, da je njegova moč max 550W. Če ob prostem teku teče čez tok 2.86A, potem glede na enačbo P=U*I motor troši 657W moči, ko je neobremenjen! Zakaj ima potem napisan maksimalni tok 3.8A? Tako bi trošil 874W moči, kar je krepko čez omejitev. Te številke mi ne gredo v glavo.
  • Koliko amperov je normalen tok, ki teče skozi tak motor (0.55kW, 1400RPM), ko ta ni obremenjen?
  • Kakšen je to "običajen" motor, ki naj bi ga uporabil namesto trenutnega?
  • Kje kupiti tak motor? Pozna kdo še kakšno trgovino v SLO? Jaz poznam samo Tiba Ljubljana.

lp

_________________
Moja mama je strela, moj fotr je grom. Če hočeš bit moja, prključ se na štrom.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.64
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 07, 2013 10:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem na hitro pogledal sliko vezave, ki je sicer slabe kvalitete, ampak se razbere, da je vezava zgornja in da je ok.

Si ti priključeval kondenzatorje ali so že bili?

Tok se tudi meni zdi prevelik, glede na neobremenjen motor. Mogoče ti pa sama sklopka v motorju ne izključi, čeprav glede nato, da jo slišiš očitno deluje. Poizkusi med delovnjam motorja odklopit zagonski kondenzator pa poglej, če bo tok padel.

Kot normalen motor so mislili motor brez zagonskega kondenzatorja in sklopke, torej motor, ki ima le delovni kondenzator. Če pa vzameš 3 fazni motor pa tudi tega ne potrebuješ.

Trgovin z motorji je malo morje, najbolj znana slovenska firma, ki jih če prav vem izdeluje je Elektrkovina na motorjih pa ponavadi piše Elko.

Sicer pa se glede na moje izkušnje ti motorčki malih moči praktično zelo zelo malo grejejo. Tudi pri uporabi frekvenčnika na nizkih obratih in dobri obremenitvi ni nekega hudega gretja.

Sicer pa motor je nov in se pretirano greje, torej nesi nazaj pa bodo povedali ali je ok ali ne.

_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Oprema, stroji in orodja Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 495 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group