www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

3f motor priklop
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Vajdo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06
Prispevkov: 1088
Aktiv.: 4.59
Kraj: Ribnica

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 27, 2013 3:33 pm    Naslov sporočila:  3f motor priklop Odgovori s citatom

Imam motor, s sledečo tablico.
Motor dela v vezavi zvezda-trikot.
Glede na podatke tablice, takšen motor, naj nebi delal v zv-tr vezavi.
Ali se motim?
Na kolikšen tok nastaviti motorsko zaščito?

http://s2.mojalbum.com/275982_17779480_21297478/motor/21297478_z.jpg

_________________
Lep pozdrav, Primož
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.93
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 27, 2013 3:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno je bil previt, tablica je očitno popravljena. Če je motor za 380V v trikotu, potem ga lahko poganjaš zvezda- trikot. Glede zaščite bo težje. Vzami tokovne klešče, ter izmeri tok.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frke
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Sep 2005 14:41
Prispevkov: 212
Aktiv.: 0.89
Kraj: Logatec

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 27, 2013 4:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če bi bil motor res tak, kot piše na tablici, potem ga na našem trifaznem omrežju ne bi mogel vezati v sistem zvezda/trikot.

Tudi jaz se pridružujem mnenju, da je bil previt.

Glede zaščite preveri kakšen tok vleče ko je obremenje in tako nastavi zaščito
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.41

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 27, 2013 4:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Od kdaj se pa zaščita nastavlja glede na tok, ki ga motor vleče? Nehajte pisat neumnosti...
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14673
Aktiv.: 61.93
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 27, 2013 5:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

gumby je napisal/a:
Od kdaj se pa zaščita nastavlja glede na tok, ki ga motor vleče? Nehajte pisat neumnosti...


Potem pa TI napiši kako to storiš na motorju, ki nima tablice?

Tale motor je bil očitno previt, glede na to, da je tablica popravljena. Tok se v tem primeru lahko določi le v ustrezni delavnici- previjalnici na testnem stolu.

Po nazivnem toku gre sklepat, da gre za okrog 7KW motor. Za tak motor vezan v trikot 400V bo nazivni tok tam okrog 15A . Prva stvar, ki jo vedno najprej preverim na motorju, kjer se pojavijo težave je tok. V koliko je tok ob obremenitvi vsaj 10% nižji kot je nazivni in je simetričen na vseh fazah smatram, da je z motorjem vse ok. Torej bi zaščito na motorju za katerega nimam točno podatkov nastavil na ca 10% več izmerjenega ob obremenitvi.
V danem primeru bi sam nastavil bimetal na 15A. Potem bi za kontrolo pomeril tok ob polni obremenitvi.

PS
Gumby, očitno delam neumnosti že 30 let Sad

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.41

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 27, 2013 6:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Piše na tablici... 9HP (kar znese slabih 7kW) in 14.nekaj A.
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Vajdo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06
Prispevkov: 1088
Aktiv.: 4.59
Kraj: Ribnica

PrispevekObjavljeno: Čet Nov 28, 2013 11:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor je delal in tudi dela v vezavi zvezda trikot. Samo po podatkih na tablici, mi ni bilo čisto jasno. Tok bom pomeril s kleščami, ni problema ter nastavil 10% več. Zagon je kar težak, vendar so v delavnici avtomatske varovalke razreda C in na 16A se normalno zažene in dela. Do sedaj so bile na stroju varovalke starega tipa 63A Rolling Eyes, in sedaj bom namesto varovalk, na to mesto dal motorsko zaščito. Vtičnica ostane na C16A, oz na C20A.

tako pa zgleda zagon

http://www.youtube.com/watch?v=XzxELhqJt5c&feature=youtu.be

_________________
Lep pozdrav, Primož
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
matej22
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Dec 2011 16:31
Prispevkov: 88
Aktiv.: 0.54
Kraj: blade

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 29, 2013 8:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Moč motorja je lahko podana v HP ali kW. Po tablici sodeč je moč tega motorja 9HP kar pomeni 6,6kW. Podana je nazivna napetost 380V ;očitno gre za zelo star motor.
Nazivni tok pri polni obremenitvi je definiran s podatki o napetosti, moči, faktorju moči in izkoristku. Na slikai tablice vseh potrebnih podatkov ni , ja pa podan tok 14,45A. Za zaščito motorjev se ne uporablja avtomatskih varovalk (neodvisno od kategorije B,C,D..) ampak ustrezno zaščitno stikalo. Varovalke v sistemu so za namen zaščite kablov in ostale instalacijske opreme in ne za direktno zaščito porabnika. Motorsko zaščitno stikalo ščiti motor v primeru preobremenitve in tudi v primeru mogočega kraktega stika. Motorsko zaščitno stikalo omogoča tudi ustrezno tokovno nastavitev glede na moč oziroma tok motor. V tvojem primeru se uporabi stikalo z območjem 10-16A ,tokovna značka se nastavi v zgornji polovici , kar ustreza. Motor bo tako ustrezno varovan. S stikalom bo rešena zaščita ne bo pa urejen zagon. Ker to kar pišeš ne pove jasno kako je z zagonom (je deloval itd..) podaj več informacij na osnovi katerih bo možno definirati oziroma predlagati ustrezen stik in princip zagona.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 18.41

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 29, 2013 9:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko imaš kombinacijo kratkostične zaščite + bimetala. V tem primeru je nastavitev bimetala odvisna od vezave (največkrat je ta vezan za mrežnim kontaktorjem in se nastavi na 0,58xIn motorja). Imaš tudi posebno vezavo za zelo težke (dolge) zagone, kjer je bimetal postavljen tako, da v času zagona čez njega ne teče tok. Slabost te vezave je pa ta, da motor nima zaščite proti preobremenitvi v času zagona...
_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Vajdo
Član
Član



Pridružen-a: Čet 23 Sep 2004 23:06
Prispevkov: 1088
Aktiv.: 4.59
Kraj: Ribnica

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 29, 2013 11:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

matej22 je napisal/a:
Moč motorja je lahko podana v HP ali kW. Po tablici sodeč je moč tega motorja 9HP kar pomeni 6,6kW. Podana je nazivna napetost 380V ;očitno gre za zelo star motor.
Nazivni tok pri polni obremenitvi je definiran s podatki o napetosti, moči, faktorju moči in izkoristku. Na slikai tablice vseh potrebnih podatkov ni , ja pa podan tok 14,45A. Za zaščito motorjev se ne uporablja avtomatskih varovalk (neodvisno od kategorije B,C,D..) ampak ustrezno zaščitno stikalo. Varovalke v sistemu so za namen zaščite kablov in ostale instalacijske opreme in ne za direktno zaščito porabnika. Motorsko zaščitno stikalo ščiti motor v primeru preobremenitve in tudi v primeru mogočega kraktega stika. Motorsko zaščitno stikalo omogoča tudi ustrezno tokovno nastavitev glede na moč oziroma tok motor. V tvojem primeru se uporabi stikalo z območjem 10-16A ,tokovna značka se nastavi v zgornji polovici , kar ustreza. Motor bo tako ustrezno varovan. S stikalom bo rešena zaščita ne bo pa urejen zagon. Ker to kar pišeš ne pove jasno kako je z zagonom (je deloval itd..) podaj več informacij na osnovi katerih bo možno definirati oziroma predlagati ustrezen stik in princip zagona.


To kar pišeš mi je jasno. Kako in kaj ščiti motor, kako se varuje vodnike in tudi kako nastaviti motorsko zaščito tudi. Zmedla me je tablica, ki je bila popravljena in očitno motor previt.
Motor se preklaplja z ročnim stikalom zvezda-trikot, kar sem tudi napisal en post pred tabo, prav tako sem napisal da smo za test priklopili motor na 16A varovalko, in je zagon bil ok. Fiksno bo pa priklopljen na 20A varovalke ter 4mm2 kabel. Nisem pa vedel na kolikšen tok naj nastavim mz glede na zmedo na tablici. Pa varovalke 63A ki so na stroju, bom nadomestil z mz, ker te varovalke v motorju so itak odveč.
Hvala za odgovore in razrešitev nejasnosti.

_________________
Lep pozdrav, Primož
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
T0RN4D0
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58
Prispevkov: 86
Aktiv.: 0.41
Kraj: Sevnica

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 20, 2013 7:37 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

LP, se bom kar v to temo priklučil, ko ravno naslov ustreza.

Sosed je nabavil rabljen cirkular z 10kw motorjem, jaz sem se javil pa za priklop (montaža 3F vtičnice ter menjava dotrajanjih kablov).

Kakšne varovalke priporočate za takšen motor? Sedaj ima 3x16 in pri preklopu v trikot izklopi (če ni kaj narobe priklopljeno*). Predvidevam da ne bi škodilo 25A, ampak ne vem kakšne kable ima potegnjne iz glavne omarice, upam da ne 2.5, čeprav je tudi to možno. Kaj storiti v takšnem primeru, se lahko pojavi težava s kabli če bi samo menjal varovalke za 20 ali 25A? Glede na to da je problem bolj pri vklopnem toku kot stalni obremenitvi, ne pričakujem kakšnih težav, ali?


*Motor ima priklop izveden s pomočjo končarjevega grebenastega stikala (4G 40-12-PK). Kable sem povezal enako kot so bili, sheme vezave prej še nisem imel, upam da ni že prejšnji mojster kaj zamočil. Po kratkem iskanju mislim da pride v poštev vezava na 31 strani tega dokumenta; http://admin.koncar.hr/ML/BACKEND/dokumenti/grebenaste-gn-gf-4g-gx.pdf ?


Sem že malo dolg, ampak vseno še bonus vprašanje; mislite da bi bilo smiselno vgradit tudi motorno zaščito? Zadeva bo sicer bolj malo v uporabi, pa tudi pri uporabi bo vedno nekdo zraven. Je v tem primeru smiselno, ali bolj za lepoto?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 20, 2013 8:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kabel 4mm*2, varovalke 25A ter motorska zaščita 20-25A, nastaviš na nazivno motorja, to je okoli 20A.
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JTratar
Član
Član



Pridružen-a: Pon 08 Nov 2010 21:17
Prispevkov: 205
Aktiv.: 1.15
Kraj: ivančna gorica

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 20, 2013 8:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

vsaj 4mm2, bolje 6.
Kaj pa bo žagal s tako močnim cirkularjem?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3883
Aktiv.: 16.88
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 20, 2013 8:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lahko potegne tudi 300*2, da bo ziher Very Happy
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
T0RN4D0
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Mar 2008 23:58
Prispevkov: 86
Aktiv.: 0.41
Kraj: Sevnica

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 20, 2013 9:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Vem da je več bolje, in kako bi moralo bit, problem je ker je napeljava že pod asfaltom in mislim da nimajo zadev v ceveh. V končni fazi pa po eni fazi tudi ne gre kak strašen tok, da bi rabil 6^2. Bom pogledal kaj je v omarici, verjetno najbolje da zadevo poženem in malo pomerim kaj dela napetost in kakšen tok dejansko vleče.

Sicer gre pa za žamar z vozičkom, uporabljal se bo za paranje desk, fosnov, mogoče kakšnega špirovca itd. 10kw se morda sliši veliko, ampak če hočeš da takšne zadeve delajo brez jamranja in pregrevanja je kar pravšnja moč.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 493 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group