www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Dodatni akumulator
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jerryL
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 20 Jul 2014 13:38
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.05
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 20, 2014 6:32 pm    Naslov sporočila:  Dodatni akumulator Odgovori s citatom

Živjo!

V kombiju bi rad dodal dodaten akumulator pod voznikov sedež, kamor bi bil priključen inverter in še kakšna 12v naprava. Ker nisem ravno električar, bi prosil kakšnega znalca, da na hitro preveri tole moje skropucalo, preden stvar dejansko priključim in se avto vname...

Tudi skica je bolj otroška, upam da razberete nestandardne simbole:)

Najlepša hvala!Smile



VezavaTransporter_p.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  138.19 KB
 Pogledana:  182 krat

VezavaTransporter_p.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
malci
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Sep 2007 21:05
Prispevkov: 871
Aktiv.: 4.03
Kraj: Polhov Gradec

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 20, 2014 8:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem pregledal skico in kakih bistvenih napak nisem videl, tako,da bi jo jaz kar uporabil, pazi samo na zadosten presek žic, ter bivalni akumulator naj bo trakcijski (tak kot se uporablja pri solarnih sistemih) in ne zagonski (avtomobilski).

lp
uroš

_________________
Elektronika za hobi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.78
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 20, 2014 9:12 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Daj opiši kako si si zamislil delovanje zadeve...namreč, tisti VA meter spodaj recimo ne bo kazal porabe (toka) vtičnice 12V zadaj, ker si jo dal direkt na maso, od tam bo šel tok direkt na minus klemo accuja, ne pa čez ampermeter. Ravno tako ne bo kazal toka,s katerim se bo polnil accu med vožnjo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2743
Aktiv.: 13.22
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 20, 2014 9:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lepo rišeš in pišeš. Applause
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jerryL
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 20 Jul 2014 13:38
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.05
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2014 11:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala, sem si malo oddahnil, da ne bo treba kaj bistvenega popravljat:)

Najprej glede preseka žic: za glavne povezave so 16mm2, do posameznih porabnikov pa so približno dimenzij originalne napeljave po avtu.

Akumulator je ciklični, AGM, 110Ah, primeren naj bi bil za avtodome in solarne sisteme.

Glede VA metra: Najbolj bistveno se mi je zdelo, da kaže napetost bivalnega ak., ko avto stoji. Pri prikazu toka polnjenja bi moral verjetno peljat še - kabel od motornega do bivalnega ak? Displej bo za voznikovim sedežem, tako da ga bo med vožnjo težko gledat. Bo torej pri izklopljenem releju in porabnikih kazal napetost na bivalnem ak.?

Bistveno se mi je zdelo, da bi kazal porabo inverterja in tiste USB in 12V vtičnice. Do tiste dodatne pri vratih prtljažnika pa bi moral potegnit še en kabel, bo pa zelo občasno v uporabi, tako da ni bistveno, da je v tem krogu.

Hvala še enkrat za pomoč pa LP vsem!

Aja še P.S.: Trenutno sem brezposelen in če kdo potrebuje kakšno delovno silo, se priporočam:) Se tudi z veseljem česa priučim oz. dodatno izobražujem:)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
PZUFIC
Vseved



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 19:06
Prispevkov: 6987
Aktiv.: 32.64
Kraj: Rakek

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2014 11:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne vem, če je priklop AGM akumulatorja direktno poleg klasičnega na alternator najbolj pametna ideja? Naj pa prosim kdo, ki več ve o teh zadevah to potrdi ali ovrže.
_________________
Ne čakaj, da se bo nekaj premaknilo pojdi in nekaj premakni.
Lp Primož
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3580
Aktiv.: 15.99

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2014 11:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bi samo tole dodal naj pa mojstri povejo, če je smiselno.
Po moje zna bit 50A varovalka malo majhna, ker ko bo aku čisto prazen, bo potegnil večji tok, ki pa ga alternator z lahkoto doseže.

_________________
3 x 3 = 9
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.78
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2014 12:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kazal bo napetost bivalnega accuja če bo stikalo zraven 50A varovalke vključeno, sicer bo kazal nulo. (Zakaj je že tisto stikalo?)
Sicer če tokovni shunt vežeš v direktno povezavo minusa na maso, ti bo kazal kompleten tok praznjenja ( no, in tudi polnjenja): iz minus kleme na shunt, iz shunta na ohišje.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 10.80
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2014 1:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

protoncek je napisal/a:
iz minus kleme na shunt, iz shunta na ohišje.

od kod pa ohišje dobi minus?

_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.78
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2014 4:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kako to misliš, odkod ga dobi? Vsi porabniki so vezani na ohišje, tja je vezan tudi alternator in startni accu. Če minus drugega accuja vežeš preko a-metra, bo v eno smer kazal polnjenje, v drugo pa praznjenje, ker mora ves tok, ki gre v/iz drugega accuja preko tega a-metra.

Kaj tukaj ni jasno?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
jerryL
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 20 Jul 2014 13:38
Prispevkov: 6
Aktiv.: 0.05
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2014 5:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hmm.. a tole vezavo shunt-a na minus klemo in potem na maso si mislil tako?

Stikalo tik pred + klemo bivalnega ak. je zato, da ga lahko povsem odklopim od vse porabe (tudi od VA metra, ki tudi nekaj žre, sploh če avto doma stoji).

Varovalke sem izbral 50A na podlagi brskanja po netu za podobnimi vezavami, baje da če preseže tok 50A je to samo za kakšno sekundo.



VezavaTransporter_p2.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  118.59 KB
 Pogledana:  14 krat

VezavaTransporter_p2.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gregoral
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Nov 2006 9:42
Prispevkov: 688
Aktiv.: 3.04
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2014 5:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@protoncek:
Če prav gledam shemo potem je "spodnja leva četrtina" ozemljena le preko shunt upora.
Torej AC/DC pretvornik in dve 12V vtičnici po shemi nimata neposredne povezave na maso.

Torej bi na shunt uporu lahko meril napetost in posledično tudi praznilni tok.

Polnilni tok ne gre čez shunt, temveč preko dveh 50A varovalk, releja in še stikala.
Pri polnjenu bi to lahko predstavljalo problem, saj bi v primeru zelo izpraznjenega dodatnega akumulatorja čez vse to tekel zelo velik tok.

Mislim da bi bilo pri polnjenju stvari spremeniti:
a) omejiti polnilni tok
b) urediti polnjenje kako drugače

@jerryL:
Tale sprememba po mojem ni najboljša.
Praznilni tok je prej šel vedno čez shunt pri popravljeni shemi pa ne gre.

lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 42.78
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2014 5:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hm...zdaj ali jaz nekaj ne vidim ali kaj...ampak po tej spremenjeni shemi gre VES tok preko shunta, praznilni ali polnilni, saj drugje ne more, če je accu ozemljen samo na drugi strani shunta. Shema je po moje OK- tako sem mislil, ja.

Sicer mislim da bo 50A dovolj. Nisem prepričan, da solarni accuji sploh lahko potegnejo tako velik tok pri polnjenju.
Se pa strinjam da mora biti tisto stikalo narejeno za zelo velik tok, sicer bo prej ali slej umrlo...
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
sscott
Član
Član



Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11
Prispevkov: 1133
Aktiv.: 5.84
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2014 5:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

predlagam to dvoje:

http://www.victronenergy.com/battery-monitors/bmv-600s%20and%20bmv-602s/

http://www.victronenergy.com/battery-isolators-and-combiners/cyrix-120a-225a-425a/

Preštudiraj, če ti kaj ne bo jasno pa povej. To je sodobni način polnenja accu. BMV600 pa je poceni monitor za porabo. V kolikor bi rad napetost obeh accu vzemi bmv 602


LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gregoral
Član
Član



Pridružen-a: Pet 24 Nov 2006 9:42
Prispevkov: 688
Aktiv.: 3.04
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 21, 2014 9:10 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če nisem česa spregledal mislim da bo praznilni tok tekel takole:

Kadar bo vklopljen rele za luči se pa še malenkost zakomplicira, saj bo del toka tekel tudi čez original akumulator.



VezavaTransporter_p2.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  69.77 KB
 Pogledana:  3 krat

VezavaTransporter_p2.jpg



VezavaTransporter_p.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  76.83 KB
 Pogledana:  8 krat

VezavaTransporter_p.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 494 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group