 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Teslo Član

Pridružen-a: Sre 18 Jul 2012 11:40 Prispevkov: 71 Aktiv.: 0.45
|
Objavljeno: Pon Apr 14, 2025 9:11 pm Naslov sporočila: Enofazni asinhronski motor start |
|
|
Pozdravljeni,
Vzporedno imam na 220V in pravtako cevi za zrak vezana dva taka motorcka/kompresorcka.
Rabim jih za zrak za airbrush.
Če ni tlaka v cevi oba lepo zalaufata.
Če pa je tlak pa zalaufa samo eden. Tudi ce drugega z roko obrnem ne zalaufa.
Oba narnkrat zalaufata edino če v ceveh ni tlaka oz najprej pritisnem airbrush da spusti tlak potem pa oba zalaufata in delujeta brez problema.
Montiral bom še tlacni ventil da takoj ko spustim tipko na airbrushu ko tlak malo naraste že izključi motorčke in tako pri naslednjem zagonu ko pristisnem tipko na airbrushu nebi smelo biti problema z zagonom ker tlak ni velik v ceveh.
Torej, zanima me če je za lažji start potrebno nalotati štartne kondenzatorje?
Se mi malo zdi da pri teh motorckih ne bo ravno šlo....
Kakšna druga rešitev?
https://vimeo.com/1075435169/35a7b9040f?share=copy
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
199.81 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
219.85 KB |
Pogledana: |
3 krat |

|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
184.51 KB |
Pogledana: |
1 krat |

|
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.14
|
Objavljeno: Pon Apr 14, 2025 10:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lažja rešitev je preprosto en močnejši ustrezen kompresor.
Ti motorji delujejo brez zagonskega kondenzatorja in so "shaded pole" motorji.
Posledično, dokler ne obrnejo imajo komaj za pljunek navora.
Preprosta rešitev je s protipovratnimi ventili, vendar, ker imaš težavo, da ne štartajo ob tlaku to ne bo rešitev.
Rabiš "unloading" valve, ki bo spustil zrak med protipovratnim ventilom in pa kompresorjem.
Ali to rešiš s majhnim puščanjem preko ventila ali kaj drugega je tvoja odločitev, moraš pa zrak spravit iz kompresorske glave, da se motorji navijejo na obrate, preden dajo kaj od sebe.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Teslo Član

Pridružen-a: Sre 18 Jul 2012 11:40 Prispevkov: 71 Aktiv.: 0.45
|
Objavljeno: Tor Apr 15, 2025 9:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Ja se mi je kar zdelo da bo tako.
Zgoraj sem napisal tlacni ventil mislil sem pa tlačno stikalo oz presostat ali kako se ze rece. Da ko tipko na airbrushu spustis, tlak naraste in preko membrane pritine stikalo ta pa izključi motorcke. Prej ko jih izključi manjsi tlak je v cevkah in lazje bodo potem motorcki startali. Razen če ne ))))))))
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
v.j. Član

Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47 Prispevkov: 1661 Aktiv.: 13.20 Kraj: Veldes
|
Objavljeno: Tor Apr 15, 2025 10:09 am Naslov sporočila: Re: Enofazni asinhronski motor start |
|
|
Teslo je napisal/a: |
Vzporedno imam na 220V in pravtako cevi za zrak vezana dva taka motorcka/kompresorcka. |
Matr ejga si tole čudno napisal
Na posnetku, do katerega si dal povezavo, se vidi, da eden normalno štarta, drugi se samo malo obrne. Kot si že sam ugotovil, če je vsak posebej razbremenjen brez tlaka, delujeta oba, torej je težava v tlaku.
Zanimivo je to, da en kompresorček pretegne normalno, drugi pa ne, čeprav je videti, da sta enaka, no, očitno nista.
Rešitev je več, prvotna ideja o dodajanju kondenzatorja je misija nemogoče, ker ga tako ali tako nimaš kam dodat, navitje je samo eno. No, tehnično gledano je tako, da dostopno navitje je res eno samo, v resnici pa imaš še drugo navitje, kratkostični ovoj zasenčenega pola.
Ker razbremenjen (ni tlaka) kompresor pretegne, ti predlagam, da dodaš razbremenilni ventil, vseeno je ali je NC ali NO, odvisno od ventila, izbereš krmilno logiko. Najlažje se dobi NC (normal close) ventil, kar pomeni da se odpre, ko ima napajanje. Vzporedno motorju dodaš rele, preko NC kontakta vežeš ventil, da bo odprt, ko motor stoji. Še najbolje bi bilo, da bi imel časovni rele z zakasnjenim vklopom vsaj pol sekunde, da motorja normalno pretegneta, potem bi ventil zaprl, da se začne delat tlak.
Druga možnost je, da kompresor stalno deluje, dodaš pa regulator tlaka, če je potreben, še vedno potrebuješ en razbremenilni ventil.
Ne vem kakšen sistem imaš in kakšen tlak, ali je tudi tlačna posoda, regulator tlaka, ...?
Dva kompresorja vzporedno, se mi zdi da to ni "fabrško", da je to ena tvoja pogruntavščina.
.
_________________ Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore' |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 371 Aktiv.: 8.60 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Tor Apr 15, 2025 11:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Edino če ju uspeš medsebojno mehansko povezati, da je med batoma zamik 180 kotnih stopinj. Tako da delujeta kot dvotaktna.
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 371 Aktiv.: 8.60 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Tor Apr 15, 2025 11:46 am Naslov sporočila: |
|
|
Pri sedanji pnevmatski povezavi imaš morda razliko v dolžini izhodnih cevi do veznega y.
Razlika v dolžini cevi lahko vpliva pri prevladi v zagonski fazi kar vpliva na zaostali kompresor da ta postane tlačno zavrt.
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Teslo Član

Pridružen-a: Sre 18 Jul 2012 11:40 Prispevkov: 71 Aktiv.: 0.45
|
Objavljeno: Sre Apr 16, 2025 4:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mogoče je problem v tem da gre faza zdaj na oba motorčka na črno žico. In ko prvi zalaufa rahlo prej potem vpliva to nekako na drugega... Bom poskusil pelat fazo na prvi motorcek na crno zico na drugega pa na belo..
Kaj pa zaporedna vezava motorčkov? Valda ne ampak vseeno vprašam...🤔🙄🙂
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 371 Aktiv.: 8.60 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sre Apr 16, 2025 6:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Teslo je napisal/a: |
Mogoče je problem v tem da gre faza zdaj na oba motorčka na črno žico. In ko prvi zalaufa rahlo prej potem vpliva to nekako na drugega... Bom poskusil pelat fazo na prvi motorcek na crno zico na drugega pa na belo..
Kaj pa zaporedna vezava motorčkov? Valda ne ampak vseeno vprašam...🤔🙄🙂 |
Zaporedna vezava napajanja motorjev odpade,ker bosta imela polovično napetost napajanja in s tem še manjšo moč. Tudi z različno vzporedno vezavo napajanja na motorjih (bela,črna) ne boš dosegel razlike ali izboljšanja.Zamenjaj med seboj izhodne cevi na motorjih pa boš videl ali se spremeni,da drugi motor ustavlja. Če ti uspe lahko samo z različno dolžino cevi pridobiš,da bi morda uspela vedno oba motorja delovati.
Drugače kot sem že napisal dvotaktni način.
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
prel1 Član

Pridružen-a: Pon 29 Nov 2021 20:16 Prispevkov: 371 Aktiv.: 8.60 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Sre Apr 16, 2025 6:40 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pa še nekaj,kakšen vezni y imaš ?
_________________ Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|