 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 589 Aktiv.: 3.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Mar 22, 2025 10:28 pm Naslov sporočila: Popravilo električnega agregata MIO STANDARD E1500B. |
|
|
Popravljam star električni agregat MIO STANDARD Osijek - GENERATOR E 1500 B.
Poganja ga 144ccm bencinski Honda motor G150.
Lansko leto je še deloval, danes sem hotel narediti preizkus pa nikakor ne vžge, niti malo ne zakašlja.
Naredim hitri standardni pregled, preverim da do uplinjača pride gorivo, predno poiskusim s start sprejem ali tako da v sesalni kanal vlijem malce bencina se odločim da prej še odvijem vžigalno svečko, jo prislonim na maso, zaženem motor da vidim če daje iskro, in ugotovim da iskre ni.
No, pa imam spet delo. Uspelo mi je sneti magnet iz glavne gredi, kar je bilo še najtežje, da sem prišel do vžigalne tuljave in do platine. Platina se z vrtenjem glavne gredi normalno odmika, pomerim kondenzator in inštrument pokaže 260nF, pomerim upornost vžigalne tuljave in primar pokaže približno 0,5 oma, sekundar pa 15,5 kilo oma.
Ali so to normalne vrednosti, oziroma če ima kdo več izkušenj, kaj bi lahko bilo narobe  _________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazadnje urejal/a jozkoc Ned Mar 23, 2025 7:28 am; skupaj popravljeno 2 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
DusanK Član


Pridružen-a: Pon 19 Nov 2012 23:46 Prispevkov: 1971 Aktiv.: 12.88 Kraj: Medvode - med vodami
|
Objavljeno: Sob Mar 22, 2025 11:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
TUKAJ je nekaj G150 specifikacij.
Pod "Ignition system" so navedene upornosti.
Za kondenzator žal ni podatka. _________________ Največji čar - električar |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 589 Aktiv.: 3.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Mar 23, 2025 8:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala DusanK za info., sem šel potem danes zjutraj še jaz malo po-Guglat in sem našel pdf:
https://www.allotment-garden.org/rotavator-manuals/Honda-G150-G200-manual.pdf
V njem piše tudi za kondenzator, da je kapacitivnost 0,24uF, kar nekako ustreza tistemu kar sem izmeril tudi jaz.
Sekundarno upornost vžigalne tuljave sem izmeril za približno 9 kilo omov več kakor je napisano v navodilih, ampak piše tudi da je v kapici za vžigalno svečko notri upor 10k (resistor cap) in na kapici, sem pogledal, piše NICHIWA RTF 242 LD10F, kar glede na napisno lahko tudi sklepam da gre za 10 kilo upor. Torej sekundar 6,6 kilo po navodilih + 10 kilo v kapici za svečko = 16,6 kilo, kar je že približno enako mojim meritvam.
Bolj me skrbi ker za primarno navitje piše 0,9 oma, jaz sem pomeril pa približno 0,5 oma, sumim da je s starostjo propadla lak izolacija na žici in da je lahko med navoji kratek stik, seveda pri tako majhni upornosti bi lahko prišlo tudi do velikega pogreška inštrumenta tako da na meritev se spet ni 100 procentno za zanašat. _________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
1dva3 Član

Pridružen-a: Pet 26 Jul 2024 11:19 Prispevkov: 542 Aktiv.: 50.17
|
Objavljeno: Ned Mar 23, 2025 10:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Preveri, da ni sklenjen kontakt za zaustavitev motorja (tudi preščipnjena ali pregrižena žica)
Naslednje je, da se preveri, ali je magnet še efektiven. Čez čas se ti stari stroji sami od sebe razmagnetijo in rabijo namagnetenje.
Kondenzator ni tako kritičen pri platinah in načeloma dela kratek čas tudi brez.
Snami dol kapo iz sveče in probaj žico direktno na ohišje. Včasih žica "pregori" kjer pride v svečo in tudi upor v kapi crkne.
Tudi sam magneto ni nek presežek in se na ohišje ozemljuje preko vijakov, kar pomeni, da morajo biti naležne površine čiste. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
transalp Član


Pridružen-a: Čet 31 Maj 2012 7:08 Prispevkov: 340 Aktiv.: 2.14 Kraj: Ig
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ro-bi Član

Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3580 Aktiv.: 16.00
|
Objavljeno: Ned Mar 23, 2025 11:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Probaj še brez svečke, samo kabel. Mora sekat 10mm iskra. Lahko je samo svečka zalita _________________ 3 x 3 = 9 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jozkoc Član


Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32 Prispevkov: 589 Aktiv.: 3.23 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 24, 2025 12:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Včeraj sem mašino sestavil nazaj skupaj, potegnil vrvico in motor je vžgal v prvo.
Edino bolj konkretno stvar ki sem jo naredil je bilo čiščenje kontaktov na platinah s smirkovim papirjem, no ja, pa visokonapetostno tuljavo sem seveda privijačil nazaj, če slučajno tam proti masi ni bilo stika, kar dvomim.
Z merilnimi lističi sem pomeril še razprtost kontaktov na platinah in izmeril 0,3mm. Bolje bi bilo 0,4mm, ampak se s tem nisem ukvarjal ker nisem dovolj verjel da bo motor, ko ga bom sestavil, deloval. Mogoče enkrat v prihodnosti... . _________________ Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 492 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|