 |
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.57 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Sre Sep 26, 2007 4:58 pm Naslov sporočila: Največja obremenitev el. ventila? |
|
|
Pozdravljeni!
Doma imam elektro-magnetni ventil. Nazivna napetost navitja je 24 V ter 7 W.
Jaz bi potreboval čim manjši preklopni čas. Recimo ko je napetost 24 V, se ventil odpre in zapre v 10 ms. Manj ne gre.
Na kakšno napetost ga lahko priklopim? Časi vklopa so pod 10 ms, ter največ 1000 vklopov na minuto, ponavadi precej manj.
Poskusil sem že 30, 35, 40 in 45 V. Čas pri 45 V je že pod 5 ms.
Kakšno napetost bi zdržalo navitje?
Hvala!
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
igo Član

Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3641 Aktiv.: 16.01
|
Objavljeno: Sre Sep 26, 2007 5:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
S čim ga vklapljaš?
Z relejem ali tranzistorjem? (PNP, NPN ?)
24VDC navitje bi moralo zlahka prenesti, da se preko njega sprazne na 100V napolnjen elektrolitski kondenzator.
LP,
Igor
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.57 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Sre Sep 26, 2007 5:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Preklapljam z NPN tranzistorjem - BC639 (narejen za do 1A). Če bo tok večji, pa najbrž z BUZ11 - jih imam nekaj odveč.
Za dvig napetosti pa uporabljam MC34063 ter 220 uF "buffer"(polnilni) kondenzator.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
silvo_v Član

Pridružen-a: Pon 11 Jul 2005 22:00 Prispevkov: 146 Aktiv.: 0.62 Kraj: Domžale
|
Objavljeno: Sre Sep 26, 2007 9:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zakaj pa sploh potrebuješ tako kratek preklopni čas?
Če gre za omejitev količine medija skozi ventil raje uporabi ventil manjšega premera ali pa uporabi reducirni ventil za znižanje vstopnega tlaka, mogoče bi lahko uporabil tudi dušilko.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
micabauc Član


Pridružen-a: Tor 03 Jun 2003 7:12 Prispevkov: 177 Aktiv.: 0.75 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 3:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Zadeve se loti kako drugače, ker ventili (običajni) niso narejeni za tako hitre preklope. Enostavno ne boš imel ponovljivosti.
Hitrost odpiranja in zapiranja boš povečal predvsem z mehanskimi spremembami kotve in povratne vzmeti (zmanjšati maso kotve in povečati silo vzmeti).
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 8:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Forsirano hitro preklapljanje bo kvečjemu poškodovalo ventil. Mehanska obraba, zaribanje (predvsem kotve v jedru) in tako naprej. Možno je tudi pregrevanje navitja, če bo visoka napetost predolgo na navitju, ali aktivirano in deaktivirano prehitro eno za drugim.
Mehanski deli imajo določeno maso, ki jo moraš spraviti v gibanje. Pri dani konstrukciji elektromagneta v ventilu ne bo dovolj velike sile, tudi če pripelješ na navitje večji tok. 10 krat večji tok ne da 10 krat večje magnetne sile (zasičenje jedra).
Boš moral vzeti drug ventil, ki je konstruiran za hitro odpiranje. Ali pa ventil odpreti malo prej...
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.57 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 3:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Bom povedal za kaj to rabim. Potrebujem ga za plinsko arisoft puško. (ne, ne bomo se streljali, s sošolci skušamo narediti čim boljšo airsoft puško) Plinska je od vseh sistemov delovanja še nejbolj preprosta.
Čim manjši aktivni čas potrebujem zato, da jeklenka (405 ml / 10 bar) zdrži vsaj nekaj 100 strelov.
Novega ventila ne bi kupoval, ker so zelo dragi. (no, vsaj za tako uporabo kot jaz mislim)
Dizajn je tak, da je izhod ventila vezan direktno na cev (preko "dovajalnika" nabojev) in tako vsak sunek zraka požene en naboj. Na tak način gre veliko zraka.
Zamislil pa sem si še en način (priponka), kateri bi porabil manj zraka, vendar pa bi bilo tak mehanizem težje narediti kot je to sedaj.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
jur Član


Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 21.71 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 3:48 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če stanjšaš dovodno cev iz jeklenke, bo šlo skozi manj zraka. Ali to ne bi bilo v redu?
Jur
_______________
CO2 jeklenka, 22kg, plin v tekočem stanju, 30 bar, vsaj 400 strelov, svinec, okoli 5 dkg, 500 metrov. Prebije povprečna lesena vrata.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.57 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 3:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Morda bi lahko malo zmanjšal premer dovodne cevi, samo tako bi tudi zmanjšal pretok in izgubil nekaj na izhodni hitrosti - bom pa zmeril koliko bi izgubil na hitrosti.
Tisto s CO2 jeklenko je že močno, ni pa najbolj prenosno. Izziv je tudi da bi ves mehanizem vgradil v "povprečno" puško.
Sem pa že izstreljeval 6 mm kovinske kroglice iz ležajev preko kompresorja z jeklenko in tisto ročno pištolo za spihovanje praha. Takole je prebilo 4mm vezano ploščo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
aly Član



Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 39.72 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 4:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tako naredi:
jeklenka >> tanka cev (= upor) >> primerno velik rezervarček (= kondenzator) >> ventil >> kroglica
Na ta način se rezervarček polni počasi preko tanke cevke na max tlak. Ko odpreš ventil, se hipoma izprazni. Pri tem je poraba iz glavne jeklenke zelo majhna, zaradi tanke cevke. V tem principu ni kritičen čas odprtja ventila.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.57 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 4:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
O, super!
Najlepša hvala za idejo!
Kako veliko luknjico pa bi dal?
Razmišljam med 0,5 in 1 mm. Nadtlaka je približno 8 bar.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Iztok Član

Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 21.00 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 7:34 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa tole? Še posebej je zanimiva rešitev na strani 14
Za začetek bi mogoče poizkusil kar s klasičnimi injektorji, ki bi jih kot rabljene poceni dobil pri kakšnem avtomehaniku.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
silvo_v Član

Pridružen-a: Pon 11 Jul 2005 22:00 Prispevkov: 146 Aktiv.: 0.62 Kraj: Domžale
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 10:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če boš uporabil Aly-jevo idejo, namestno cevke uporabi dušilni ventil (npr. dušilni ventil D proizvajalca Tio pnevmatika), s katerim lahko reguliraš pretok zraka.
Pri takšni izvedbi moraš moraš biti pozoren tudi na tip ventila. Če ventil deluje po servo principu, za delovanje potrebuje nek minimalni tlak (>1 bar), direktni ventil pa dela od 0 barov dalje. Težava se lahko pojavi pri prehitrem streljanju, ker bi tlak v rezervoarju padel. S tem bi se zmanjšala hitrost odpiranja ventila, pod neko mejo pa servo ventil sploh nebi odprl.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
TECHNIC Član


Pridružen-a: Tor 31 Okt 2006 11:18 Prispevkov: 582 Aktiv.: 2.57 Kraj: Senovo
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2007 2:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Imam direktni ventil. Servo ventili se ne odpirajo tako hitro.
Sem pogledal za dušilni ventil, vendar se mi zdi prevelik za funkcijo, katero opravlja. Ali bi lahko uporabil kos koterma s cevjo na vsaki strani, med cevema pa prehod 3mm, pravokotno na katerega bi dal M3 vijak. Bi šlo? Moral bi seveda zatesniti del pri vijaku.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
BLABLABLA Član

Pridružen-a: Pet 28 Sep 2007 20:15 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.05
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2007 8:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
TECHNIC je napisal/a: |
Imam direktni ventil. Servo ventili se ne odpirajo tako hitro.
Sem pogledal za dušilni ventil, vendar se mi zdi prevelik za funkcijo, katero opravlja. Ali bi lahko uporabil kos koterma s cevjo na vsaki strani, med cevema pa prehod 3mm, pravokotno na katerega bi dal M3 vijak. Bi šlo? Moral bi seveda zatesniti del pri vijaku. |
Obstoja ventil za rešitev tvojega problema.
Evo pripenjam ti Pdf link
http://www.ventiltechnik.de/nc/de/firmeninfo/produkte/rrv/produktuebersicht.html
V pon ti lahko tudi sporočim ceno.
Ventil je bil razvit za vesoljsko tehniko, usmerjane satelitov.
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 491 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|